nee..Petertje5 schreef:Een stevigere demper vind ik niet erg, maar bij GMB zeiden ze dat het niet zou passen. Maar ik neem aan dat de dempers qua passing hetzelfde zijn..
zou een clio 182 demper dus passen op een phase 1?
ACT: Clio RS
De 182-look uiteraard wel,
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 60&appid=2
moet je wel een stukje uit je bumpert halen.
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 60&appid=2
moet je wel een stukje uit je bumpert halen.

Voor het register, vanochtend een III RS ph 2 gespot, geel, 93-KLT-7.
Volgens mij zag ik die gister ook. Kwam van het circuit in Zolder, ff een bakkie en een peuk gedaan bij De Lucht en toen ik net weg wilde rijden zag ik een gele ph2 voorbij rijden waarvan de letter begon met een K. De rest van het nummerbord heb ik niet gezien.Modus schreef:Voor het register, vanochtend een III RS ph 2 gespot, geel, 93-KLT-7.
Zijn wel 2 dempers onder een 182. Zal vast wel passen maar dan moet je wel je reservewiel eruit halen en dichtlassen met een metalen plaat zoals bij een een 182 is gebeurd. (En uiteraard uitsparingen in je bumper maken voor de sierstukken)Petertje5 schreef:Een stevigere demper vind ik niet erg, maar bij GMB zeiden ze dat het niet zou passen. Maar ik neem aan dat de dempers qua passing hetzelfde zijn..
zou een clio 182 demper dus passen op een phase 1?

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gaat het niet om schokdempers ipv uitlaatdempers?
"stevigere dempers" rijmt bij mij niet met de uitlaat namelijk...
Edit: Jongens, vorige pagina even checken
"stevigere dempers" rijmt bij mij niet met de uitlaat namelijk...

Edit: Jongens, vorige pagina even checken

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
lol, t gaat over de schokbrekers 

Even de status over het trekhaak verhaal:
RDW kan er niks mee zonder verklaring van de importeur. Renault wil er geen verklaring op af geven, de reden willen ze ook niet zeggen (burocratisch gelul dus). De leverancier van de trekhaak (Brink) geeft wel aan dat deze trekhaak past, maar wil er geen garantie op af geven. Het RDW kan dus niks aanpassen en keuren kan niet volgens hen.
Ziet er dus naar uit dat de sleurhut thuis kan blijven en dat we met een tentje op vakantie moeten...
RDW kan er niks mee zonder verklaring van de importeur. Renault wil er geen verklaring op af geven, de reden willen ze ook niet zeggen (burocratisch gelul dus). De leverancier van de trekhaak (Brink) geeft wel aan dat deze trekhaak past, maar wil er geen garantie op af geven. Het RDW kan dus niks aanpassen en keuren kan niet volgens hen.
Ziet er dus naar uit dat de sleurhut thuis kan blijven en dat we met een tentje op vakantie moeten...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je hebt toch een sleepoog of niet? 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Om hier nog even op terug te komen.Christiaan schreef:Nee, het gaat echt om de multiriem. Je hebt iets nodig voor de spanner.
Renault heeft er iets speciaals voor ben ik al achter.
Het gaat om een soort grote imbus maar dan met een vierkant aan het eind.
Wat ook aan het eind van een ratel zit. Maar de ruimte is uiteraard zeer beperkt waardoor het korste verlengstukje al te lang is.
Heb ondertussen iets gevonden om de spanner te ontspannen.
En nu vraag ik mij dus af, kan ik dit klusje niet gewoon zelf?
De spanner ontspannen en demonteren lukt mij ook nog wel.
Is het dan gewoon een kwestie van de riem eraf halen, de looprol vervangen, nieuwe spanner erop, riem erop, op spanning zetten en klaar?
Of zie ik dan nog wat over het hoofd?
De looprol lijkt me ook drama om te bereiken en moet denk van onderaf, of kan ik daar zo ook gewoon bij?
Hoor graag jullie mening of dit zelf te doen is voor iemand met redelijke inzicht, maar weinig sleutel ervaring?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb je het fotoverslag van mijn auto al eens bekeken? Distributie en multi-riem vervanging?Christiaan schreef:Om hier nog even op terug te komen.Christiaan schreef:Nee, het gaat echt om de multiriem. Je hebt iets nodig voor de spanner.
Renault heeft er iets speciaals voor ben ik al achter.
Het gaat om een soort grote imbus maar dan met een vierkant aan het eind.
Wat ook aan het eind van een ratel zit. Maar de ruimte is uiteraard zeer beperkt waardoor het korste verlengstukje al te lang is.
Heb ondertussen iets gevonden om de spanner te ontspannen.
En nu vraag ik mij dus af, kan ik dit klusje niet gewoon zelf?
De spanner ontspannen en demonteren lukt mij ook nog wel.
Is het dan gewoon een kwestie van de riem eraf halen, de looprol vervangen, nieuwe spanner erop, riem erop, op spanning zetten en klaar?
Of zie ik dan nog wat over het hoofd?
De looprol lijkt me ook drama om te bereiken en moet denk van onderaf, of kan ik daar zo ook gewoon bij?
Hoor graag jullie mening of dit zelf te doen is voor iemand met redelijke inzicht, maar weinig sleutel ervaring?
de rol helemaal onderaan is enorm lastig bij te komen. De spanrol is voor de multiriem een veer meen ik. Die van de distributie moet je wel afstellen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Waar vind ik dat verslag Tom? Ben benieuwd.
Is die onderste rol echt zo moeilijk?
Hij lijkt vrij goed bereikbaar van onder af.
En de spanner hoeft idd niet afgesteld te worden. Dat was een verkeerde woordkeus van mij.
Is die onderste rol echt zo moeilijk?
Hij lijkt vrij goed bereikbaar van onder af.
En de spanner hoeft idd niet afgesteld te worden. Dat was een verkeerde woordkeus van mij.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Christiaan schreef:Waar vind ik dat verslag Tom? Ben benieuwd.
Is die onderste rol echt zo moeilijk?
Hij lijkt vrij goed bereikbaar van onder af.
En de spanner hoeft idd niet afgesteld te worden. Dat was een verkeerde woordkeus van mij.
Topic op AW:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4363718,page=1
Met in de openingspost dit lijstje

Foto verslagen uit Deel 1:
Voorblokken vervangen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=16
Monteren voetsteun Mégane RS: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=20
Eerste Poetsmeeting: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=24
Passen kale V6-spoiler: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=32
Montage V6-spoiler: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=38
Montage SilverVision knipperlichtlampjes: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=39
Winterbanden op staal: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=46
Mega-klus, distr.riem vervangen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=52
Verslag slipcursusPlus: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=58
Tweede poetsmeeting: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=59
Montage Parrot: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=61
Achterwiellagers vervangen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=64
Montage ACB: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=65
Poetsclinic bij Carclean: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=68
Spuiten wintervelgen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=70
Monteren achteruitrijlicht schakelaar: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=72
Fotoshoot Alpine Magazine: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=75
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Merci



- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Is die wel leverbaar in Nederland? En de Twingo Gordini niet, begreep ik.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
als de stuurkolom (waarschijnlijk) een tikje heeft gehad, kan deze dan in elkaar schuiven? ik kreeg het stuurhuis nogal moeilijk vast, heb toen de laatste koppeling op het laagste punt gezet en toen kon het net. maar hij stuurt ietwat zwaar (zonder wielen eraan en dus op een bok)
heb het idee dat de stuurkolom wat te kort is nu en dat ie daardaar wat lastig stuurt. ik heb al wel gezien dat er een spieverbinding in zit..
heb het idee dat de stuurkolom wat te kort is nu en dat ie daardaar wat lastig stuurt. ik heb al wel gezien dat er een spieverbinding in zit..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Doe je mee met de topgear wedstrijd voor de Clio Gordini? 

Jep, zie mijn topic.Martijn Kool schreef:als de stuurkolom (waarschijnlijk) een tikje heeft gehad, kan deze dan in elkaar schuiven? ik kreeg het stuurhuis nogal moeilijk vast, heb toen de laatste koppeling op het laagste punt gezet en toen kon het net. maar hij stuurt ietwat zwaar (zonder wielen eraan en dus op een bok)
heb het idee dat de stuurkolom wat te kort is nu en dat ie daardaar wat lastig stuurt. ik heb al wel gezien dat er een spieverbinding in zit..
Schuift gewoon in mekaar een naar wat ik kan beoordelen boeit dat niet. Zou je zo weer een stukje terug moeten kunnen trekken. Spieverbinding kun je ook een centimetertje op pakken maar daar zit t m niet.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat vermoedde ik al, krijg er geen beweging in met een hamer, dan moet de stuurkolom er maar ff uit.Riël schreef:Jep, zie mijn topic.Martijn Kool schreef:als de stuurkolom (waarschijnlijk) een tikje heeft gehad, kan deze dan in elkaar schuiven? ik kreeg het stuurhuis nogal moeilijk vast, heb toen de laatste koppeling op het laagste punt gezet en toen kon het net. maar hij stuurt ietwat zwaar (zonder wielen eraan en dus op een bok)
heb het idee dat de stuurkolom wat te kort is nu en dat ie daardaar wat lastig stuurt. ik heb al wel gezien dat er een spieverbinding in zit..
Schuift gewoon in mekaar een naar wat ik kan beoordelen boeit dat niet. Zou je zo weer een stukje terug moeten kunnen trekken. Spieverbinding kun je ook een centimetertje op pakken maar daar zit t m niet.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
- Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport
Ik heb de Gordini dinsdag ook gezien bij VKV. Erg mooi auto. Jammer dat ik een 1.2 versie mee kreeg als leenauto ipv een RS:p.
Goedendag heren,
Ik heb een vraag betreffend het aanschaffen van een Clio RS phase 1.
Zelf rijd ik nu in een Clio 1.6 16v Phase 2, maar wil graag wat pittigers. Daarom ga ik na mijn vakantie kijken naar een deze RS. Mijn vraag aan jullie luid dan ook:
Op welke plekken/punten moet ik letten, wil ik niet genaaid worden en een brek kopen. Dus wat zijn de aandachtspunten om na te kijken voor de aanschaf van een RS uit 2001 phase 1?
Alvast bedankt voor jullie antwoord en hopelijk is dit een goede wagen.
Ik heb een vraag betreffend het aanschaffen van een Clio RS phase 1.
Zelf rijd ik nu in een Clio 1.6 16v Phase 2, maar wil graag wat pittigers. Daarom ga ik na mijn vakantie kijken naar een deze RS. Mijn vraag aan jullie luid dan ook:
Op welke plekken/punten moet ik letten, wil ik niet genaaid worden en een brek kopen. Dus wat zijn de aandachtspunten om na te kijken voor de aanschaf van een RS uit 2001 phase 1?
Alvast bedankt voor jullie antwoord en hopelijk is dit een goede wagen.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Toch maar aan de RS ja?Bakkums schreef:Goedendag heren,
Ik heb een vraag betreffend het aanschaffen van een Clio RS phase 1.
Zelf rijd ik nu in een Clio 1.6 16v Phase 2, maar wil graag wat pittigers. Daarom ga ik na mijn vakantie kijken naar een deze RS. Mijn vraag aan jullie luid dan ook:
Op welke plekken/punten moet ik letten, wil ik niet genaaid worden en een brek kopen. Dus wat zijn de aandachtspunten om na te kijken voor de aanschaf van een RS uit 2001 phase 1?
Alvast bedankt voor jullie antwoord en hopelijk is dit een goede wagen.

Goed letten op mogelijke olielekkage aan het blok. Krukaskeerringen willen nog wel eens lekken. Verder het normale onderhoud natuurlijk.
Achterwiellagers, schokdempers komen ook wel eens voor.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Door zoveel problemen te lezen wordt je wellicht op het verkeerde been gezet.
In de 2 jaar tijd dat ik mijn RS heb heb ik buiten het reguliere onderhoud alleen een kapot wiellager, fuseekogel en toplagers gehad.
Maar vooral het reguliere onderhoud is wat RS rijden duur maakt
Verder gewoon goed opletten waar je bij iedere andere auto ook op zou letten.
En het is natuurlijk mooi meegenomen als de distributie en multiriem recentelijk zijn gedaan. Anders loopt je weer snel tegen hoge kosten aan.