ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Petertje5 schreef:Een stevigere demper vind ik niet erg, maar bij GMB zeiden ze dat het niet zou passen. Maar ik neem aan dat de dempers qua passing hetzelfde zijn..

zou een clio 182 demper dus passen op een phase 1?
nee..
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

De 182-look uiteraard wel,
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 60&appid=2

moet je wel een stukje uit je bumpert halen. :)
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Voor het register, vanochtend een III RS ph 2 gespot, geel, 93-KLT-7.
jerroen
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 21:55
Car: Clio III RS
Locatie: Amsterdam

Modus schreef:Voor het register, vanochtend een III RS ph 2 gespot, geel, 93-KLT-7.
Volgens mij zag ik die gister ook. Kwam van het circuit in Zolder, ff een bakkie en een peuk gedaan bij De Lucht en toen ik net weg wilde rijden zag ik een gele ph2 voorbij rijden waarvan de letter begon met een K. De rest van het nummerbord heb ik niet gezien.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Petertje5 schreef:Een stevigere demper vind ik niet erg, maar bij GMB zeiden ze dat het niet zou passen. Maar ik neem aan dat de dempers qua passing hetzelfde zijn..

zou een clio 182 demper dus passen op een phase 1?
Zijn wel 2 dempers onder een 182. Zal vast wel passen maar dan moet je wel je reservewiel eruit halen en dichtlassen met een metalen plaat zoals bij een een 182 is gebeurd. (En uiteraard uitsparingen in je bumper maken voor de sierstukken) :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gaat het niet om schokdempers ipv uitlaatdempers?

"stevigere dempers" rijmt bij mij niet met de uitlaat namelijk... :~


Edit: Jongens, vorige pagina even checken ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

lol, t gaat over de schokbrekers :worship:
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

haha ja inderdaad, maar bedankt voor het meedenken :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Even de status over het trekhaak verhaal:

RDW kan er niks mee zonder verklaring van de importeur. Renault wil er geen verklaring op af geven, de reden willen ze ook niet zeggen (burocratisch gelul dus). De leverancier van de trekhaak (Brink) geeft wel aan dat deze trekhaak past, maar wil er geen garantie op af geven. Het RDW kan dus niks aanpassen en keuren kan niet volgens hen.

Ziet er dus naar uit dat de sleurhut thuis kan blijven en dat we met een tentje op vakantie moeten...
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Oops foutje :smile:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je hebt toch een sleepoog of niet? :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Christiaan schreef:Nee, het gaat echt om de multiriem. Je hebt iets nodig voor de spanner.
Renault heeft er iets speciaals voor ben ik al achter.
Het gaat om een soort grote imbus maar dan met een vierkant aan het eind.
Wat ook aan het eind van een ratel zit. Maar de ruimte is uiteraard zeer beperkt waardoor het korste verlengstukje al te lang is.
Om hier nog even op terug te komen.

Heb ondertussen iets gevonden om de spanner te ontspannen.
En nu vraag ik mij dus af, kan ik dit klusje niet gewoon zelf?
De spanner ontspannen en demonteren lukt mij ook nog wel.
Is het dan gewoon een kwestie van de riem eraf halen, de looprol vervangen, nieuwe spanner erop, riem erop, op spanning zetten en klaar?

Of zie ik dan nog wat over het hoofd?
De looprol lijkt me ook drama om te bereiken en moet denk van onderaf, of kan ik daar zo ook gewoon bij?

Hoor graag jullie mening of dit zelf te doen is voor iemand met redelijke inzicht, maar weinig sleutel ervaring?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

op spanning zetten? hebben die dingen nog geen automatische spanner?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Christiaan schreef:
Christiaan schreef:Nee, het gaat echt om de multiriem. Je hebt iets nodig voor de spanner.
Renault heeft er iets speciaals voor ben ik al achter.
Het gaat om een soort grote imbus maar dan met een vierkant aan het eind.
Wat ook aan het eind van een ratel zit. Maar de ruimte is uiteraard zeer beperkt waardoor het korste verlengstukje al te lang is.
Om hier nog even op terug te komen.

Heb ondertussen iets gevonden om de spanner te ontspannen.
En nu vraag ik mij dus af, kan ik dit klusje niet gewoon zelf?
De spanner ontspannen en demonteren lukt mij ook nog wel.
Is het dan gewoon een kwestie van de riem eraf halen, de looprol vervangen, nieuwe spanner erop, riem erop, op spanning zetten en klaar?

Of zie ik dan nog wat over het hoofd?
De looprol lijkt me ook drama om te bereiken en moet denk van onderaf, of kan ik daar zo ook gewoon bij?

Hoor graag jullie mening of dit zelf te doen is voor iemand met redelijke inzicht, maar weinig sleutel ervaring?
Heb je het fotoverslag van mijn auto al eens bekeken? Distributie en multi-riem vervanging?

de rol helemaal onderaan is enorm lastig bij te komen. De spanrol is voor de multiriem een veer meen ik. Die van de distributie moet je wel afstellen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
JordyT
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 4 jan 2010 21:07
Locatie: Nijkerk

Shit!! van de week 2 antrachieten 182 velgen kapot gereden :sad:
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Waar vind ik dat verslag Tom? Ben benieuwd.
Is die onderste rol echt zo moeilijk?
Hij lijkt vrij goed bereikbaar van onder af.

En de spanner hoeft idd niet afgesteld te worden. Dat was een verkeerde woordkeus van mij. :wink:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Christiaan schreef:Waar vind ik dat verslag Tom? Ben benieuwd.
Is die onderste rol echt zo moeilijk?
Hij lijkt vrij goed bereikbaar van onder af.

En de spanner hoeft idd niet afgesteld te worden. Dat was een verkeerde woordkeus van mij. :wink:

Topic op AW:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4363718,page=1

Met in de openingspost dit lijstje ;)

Foto verslagen uit Deel 1:
Voorblokken vervangen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=16
Monteren voetsteun Mégane RS: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=20
Eerste Poetsmeeting: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=24
Passen kale V6-spoiler: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=32
Montage V6-spoiler: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=38
Montage SilverVision knipperlichtlampjes: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=39
Winterbanden op staal: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=46
Mega-klus, distr.riem vervangen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=52
Verslag slipcursusPlus: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=58
Tweede poetsmeeting: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=59
Montage Parrot: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=61
Achterwiellagers vervangen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=64
Montage ACB: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=65
Poetsclinic bij Carclean: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=68
Spuiten wintervelgen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=70
Monteren achteruitrijlicht schakelaar: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=72
Fotoshoot Alpine Magazine: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=75
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Merci :) (Y)
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Dit lijkt toch behoorlijk hard te gaan...

http://www.youtube.com/watch?v=_XXWkWyavhM
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

netjes
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Niels RS
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 10 mei 2010 18:55

Wauw.. Netjes hoor
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Dit gaat zeker hard.

Afgelopen zondag ook bij DE RING geweest, viel me wel op dat er aardig wat Phase 3 Clio RSjes rijden. Ze gaan allemaal erg hard overigens.
Phase 2 en 1 heb ik er maar 3 of 4 van gezien.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Vandaag de Clio Gordini aanschouwt. Kan mij wel bekoren! (Y) Morgen wat foto'tjes! :)
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Is die wel leverbaar in Nederland? En de Twingo Gordini niet, begreep ik.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Rik Hamberg schreef:Is die wel leverbaar in Nederland? En de Twingo Gordini niet, begreep ik.
Twingo komt waarschijnlijk toch wel :wink: VKV ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

als de stuurkolom (waarschijnlijk) een tikje heeft gehad, kan deze dan in elkaar schuiven? ik kreeg het stuurhuis nogal moeilijk vast, heb toen de laatste koppeling op het laagste punt gezet en toen kon het net. maar hij stuurt ietwat zwaar (zonder wielen eraan en dus op een bok)

heb het idee dat de stuurkolom wat te kort is nu en dat ie daardaar wat lastig stuurt. ik heb al wel gezien dat er een spieverbinding in zit..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Doe je mee met de topgear wedstrijd voor de Clio Gordini? 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Martijn Kool schreef:als de stuurkolom (waarschijnlijk) een tikje heeft gehad, kan deze dan in elkaar schuiven? ik kreeg het stuurhuis nogal moeilijk vast, heb toen de laatste koppeling op het laagste punt gezet en toen kon het net. maar hij stuurt ietwat zwaar (zonder wielen eraan en dus op een bok)

heb het idee dat de stuurkolom wat te kort is nu en dat ie daardaar wat lastig stuurt. ik heb al wel gezien dat er een spieverbinding in zit..
Jep, zie mijn topic.

Schuift gewoon in mekaar een naar wat ik kan beoordelen boeit dat niet. Zou je zo weer een stukje terug moeten kunnen trekken. Spieverbinding kun je ook een centimetertje op pakken maar daar zit t m niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Hoe?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Riël schreef:
Martijn Kool schreef:als de stuurkolom (waarschijnlijk) een tikje heeft gehad, kan deze dan in elkaar schuiven? ik kreeg het stuurhuis nogal moeilijk vast, heb toen de laatste koppeling op het laagste punt gezet en toen kon het net. maar hij stuurt ietwat zwaar (zonder wielen eraan en dus op een bok)

heb het idee dat de stuurkolom wat te kort is nu en dat ie daardaar wat lastig stuurt. ik heb al wel gezien dat er een spieverbinding in zit..
Jep, zie mijn topic.

Schuift gewoon in mekaar een naar wat ik kan beoordelen boeit dat niet. Zou je zo weer een stukje terug moeten kunnen trekken. Spieverbinding kun je ook een centimetertje op pakken maar daar zit t m niet.
dat vermoedde ik al, krijg er geen beweging in met een hamer, dan moet de stuurkolom er maar ff uit.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
JimmyClioRS
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport

Ik heb de Gordini dinsdag ook gezien bij VKV. Erg mooi auto. Jammer dat ik een 1.2 versie mee kreeg als leenauto ipv een RS:p.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Goedendag heren,

Ik heb een vraag betreffend het aanschaffen van een Clio RS phase 1.

Zelf rijd ik nu in een Clio 1.6 16v Phase 2, maar wil graag wat pittigers. Daarom ga ik na mijn vakantie kijken naar een deze RS. Mijn vraag aan jullie luid dan ook:

Op welke plekken/punten moet ik letten, wil ik niet genaaid worden en een brek kopen. Dus wat zijn de aandachtspunten om na te kijken voor de aanschaf van een RS uit 2001 phase 1?

Alvast bedankt voor jullie antwoord en hopelijk is dit een goede wagen.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Bakkums schreef:Goedendag heren,

Ik heb een vraag betreffend het aanschaffen van een Clio RS phase 1.

Zelf rijd ik nu in een Clio 1.6 16v Phase 2, maar wil graag wat pittigers. Daarom ga ik na mijn vakantie kijken naar een deze RS. Mijn vraag aan jullie luid dan ook:

Op welke plekken/punten moet ik letten, wil ik niet genaaid worden en een brek kopen. Dus wat zijn de aandachtspunten om na te kijken voor de aanschaf van een RS uit 2001 phase 1?

Alvast bedankt voor jullie antwoord en hopelijk is dit een goede wagen.
Toch maar aan de RS ja? ;)

Goed letten op mogelijke olielekkage aan het blok. Krukaskeerringen willen nog wel eens lekken. Verder het normale onderhoud natuurlijk.
Achterwiellagers, schokdempers komen ook wel eens voor.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

AnthonyR schreef:Sowieso dit topic doornemen;

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=16880
Door zoveel problemen te lezen wordt je wellicht op het verkeerde been gezet.

In de 2 jaar tijd dat ik mijn RS heb heb ik buiten het reguliere onderhoud alleen een kapot wiellager, fuseekogel en toplagers gehad.

Maar vooral het reguliere onderhoud is wat RS rijden duur maakt :wink:

Verder gewoon goed opletten waar je bij iedere andere auto ook op zou letten.

En het is natuurlijk mooi meegenomen als de distributie en multiriem recentelijk zijn gedaan. Anders loopt je weer snel tegen hoge kosten aan.
Plaats reactie