Toine's nieuwe aanschaf,oude bekende "Daily Driver"

Vertel hier alles over je project.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

en via marktplaats komen ze bij liefhebbers terecht denk je? :lol:
tutuur
Clubsponsor

er waren wel gegadigden bij deze gtt die al afspraken hadden staan... helaas heeft de verkoper zich daar niet aan gehouden :(
Toine van der Laan
Contacteer:

Even voor de duidelijkheid Tutuur .
er WAREN .. vele mensen ?? Jack had de auto van Speurders af gehaald omdat hij moe werd van alle mailtjes die niet tot een verkoop kwamen .

Ik ben niet van plan deze auto te verkopen aan de eerste de beste , alleen iemand die echt weet wat hij koopt komt in aanmerking
Als laatste is mijn andere project nou niet echt commercieel verantwoord
Dus hou je conclusie's AUB tot jezelf (Y)
Martijn Kool

ach ja, gewoon lekker in de handel doen toine, dat had ik ook gedaan als ik zoiets had kunnen kopen (Y)

ik kan zo snel geen ph2 grille voor je regelen toine. en al helemaal geen witte..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

kennelijk ken jij een andere kant van het verhaal, helaas zullen we de waarheid nooit weten.... succes er mee (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

dat is marktplaats, ten minste, ik neem niet aan dat je toine bedoelt als verkopende partij ;)

maakt verder niet uit, ik vond het alleen een beetje een nutteloze opmerking die je maakte ;)
tutuur
Clubsponsor

niet mijn bedoeling geweest om iemand te beledigen (Y) was gewoon mijn gevoel...
Robert-Jan

tutuur schreef:niet mijn bedoeling geweest om iemand te beledigen (Y) was gewoon mijn gevoel...
Kan jij misschien niet dat gevoel voortaan voor je houden, lees wel meer van dit soort dingen in diverse topics! (N)
VLK Groep
Toine van der Laan
Contacteer:

Klaar nu..

beter weer on topic , en @ Tutuur "No hard feelings " (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

@toine,

wat had je besteld en betaald? :wink:
Toine van der Laan
Contacteer:

Rode vloerbekleding , vindt dat echt beter passen , hitteschilden voor turbo en starmotor ,
setje witte knippers voor voorzijde en wat kleine afwerk delen
tutuur
Clubsponsor

Robert-Jan schreef:
tutuur schreef:niet mijn bedoeling geweest om iemand te beledigen (Y) was gewoon mijn gevoel...
Kan jij misschien niet dat gevoel voortaan voor je houden, lees wel meer van dit soort dingen in diverse topics! (N)
vrijheid van meningsuiting?
Martijn Kool

tutuur schreef:
Robert-Jan schreef:
vrijheid van meningsuiting?
moet ik je een bril pasen? ik lees net dat toine het genoeg vond zo en nog ga je door. als je je gevoelens kwijt wilt bij iemand doe je dat maar via pm.

Ontopic nu.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Toine van der Laan
Contacteer:

Vandaag weer een dagje rust , dus even de puntjes op de I kunnen zetten .
Sinds de aanschaf heeft de R5 het probleem dat hiij niet opspoeld , de druk komt op de eigen meter niet verder dan ht midden en staakt dan gewoon de actie.
In eerste instantie dacht ik een lek ,dus vervangen :
Beide intercooler slangen vervangen
Dumpvalve geontroleerd
Lobster gecontroleerd
Andere carburateur gemonteerd
andere intercooler gemonteerd

Uiteindelijk vandaag de turbo gedemonteerd en na gekeken , andere elbow gemonteerd omdat deze lekte , maar het probleem blijft .

De intercooler slangen zijn van QSP en nieuw gekocht , dumpvalve van Forge met nieuw membraam
De intercooler komt van mijn oude grijze 5T welke gewoon dicht is
De carburateur is gereviseerd en lekt nergens
De Turbo ziet er echt als net gereviseerd uit , zelfs de verf van balanceren zit nog op het turbinewiel dus is echt niet oud.
Iemand een idee ? (U)
Martijn Kool

Toine van der Laan schreef:Vandaag weer een dagje rust , dus even de puntjes op de I kunnen zetten .
Sinds de aanschaf heeft de R5 het probleem dat hiij niet opspoeld , de druk komt op de eigen meter niet verder dan ht midden en staakt dan gewoon de actie.
In eerste instantie dacht ik een lek ,dus vervangen :
Beide intercooler slangen vervangen
Dumpvalve geontroleerd
Lobster gecontroleerd
Andere carburateur gemonteerd
andere intercooler gemonteerd

Uiteindelijk vandaag de turbo gedemonteerd en na gekeken , andere elbow gemonteerd omdat deze lekte , maar het probleem blijft .

De intercooler slangen zijn van QSP en nieuw gekocht , dumpvalve van Forge met nieuw membraam
De intercooler komt van mijn oude grijze 5T welke gewoon dicht is
De carburateur is gereviseerd en lekt nergens
De Turbo ziet er echt als net gereviseerd uit , zelfs de verf van balanceren zit nog op het turbinewiel dus is echt niet oud.
Iemand een idee ? (U)
staat de druk niet gewoon wat laag? als is geprobeerd om een bleedvalve er tussen te drukken?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Toine van der Laan
Contacteer:

Ook geprobeerd , met een forge tussen de leiding en dan helemaal open draaien , zo gaat de wastgate al helemaal niet open .
Maar op toeren gewoon geen druk . :-(
Het lastige is alleen dat ik het nu nog niet kan meten , heb wel een turbodruk meter besteld maar deze is nog niet binnen.
Heeft verder iemand een idee wat de brandstofdruk moet zijn na de drukregelaar ?
Martijn Kool

Toine van der Laan schreef:Ook geprobeerd , met een forge tussen de leiding en dan helemaal open draaien , zo gaat de wastgate al helemaal niet open .
Maar op toeren gewoon geen druk . :-(
Het lastige is alleen dat ik het nu nog niet kan meten , heb wel een turbodruk meter besteld maar deze is nog niet binnen.
Heeft verder iemand een idee wat de brandstofdruk moet zijn na de drukregelaar ?
niet meetbaar heb ik ook is meegemaakt. ander tellerpaneel in gezet en probleem opgelost.

merk je ook geen verschil dan als je hem los draait?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Contacteer:

brandstofdruk ligt na de regelaar 0,25 bar hoger als de heersende turbodruk.
Toine van der Laan
Contacteer:

Wel leuk Mark , heb je gelezen dat de brandstof druk regelaar t probleem was bij Okkie ? meten is altijd weten Thnxz

Weer een dagje tijd gehad voor de daily driver, heb vooralsnog nog steeds het probleem dat ik geen druk heb :evil:
Nu een andere turbo gemonteerd , de reserve turbo ,lekt een beetje olie maar draait daarom wel lekker soepel
tevens een andere Lobster en nieuwe o ring

Nu heb ik wel een drukmeter gemonteerd en deze meet onder de gasklep , tevens tussen de wastgate een bleedvalve gemaakt en helemaal los gegooid .
de druk komt niet boven de 0,7 bar (N) (N)

Zou het de inlaat spruitstuk pakking kunnen zijn ?of is de motor gewoon op..
Riël
Über-Spammer

Hoe open is de uitlaat? Geen rotte demper erin ofzo?
Luchtaanvoer ook niet beperkend?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool

0,7 onder is 1 boven he. veel meer moet je niet doen zonder gestrapte intercooler..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GerryTT

Heb je de actuator al gecontroleerd? Misschien dat die kapot is.Als je wastgate dicht blijft moet tie druk blijven opbouwen.
Toine van der Laan
Contacteer:

Vandaag weer een en ander geprobeerd , viel me wel op dat de oliedruk steeds verder weg zakt .
Zonder luchtfilter (N) geen resultaat
Uitlaat is 1 rechte open pijp met een absobtiedemper van OMP aan het eind
kleppen gesteld , stonden er toch 3 verkeert waarvan 1 inlaat bijna dicht , resultaat (N)
Inlaatspruitstuk getest met remmenreiniger , (N)

Intussen na alle proefvluchten en probeersels hangt de oliedrukmeter onder de 1 bar op toeren ( meter gewisseld (N) , ander zender in het blok (N) )
Nu komt inmiddels op toeren de oliepeilstok omhoog zetten :evil:

Dus nu weet ik t zeker , Zo ..die is kapot ...
Morgen maar even een blokje wisselen dan , ik maak wel even wat :foto:
Riël
Über-Spammer

Setje nieuwe veren erop is toch ook zo gepiept?
Andrews (supercinq)

hmmzzz

beetje jammer van jack zn werk geweest dan :lol:
toen hij de gtt kocht was het blok ook verrot.
is toen gewisseld door een '''goed'' blok.

blijkt dus niet zo goed..
i.i.g sucses ermee toine (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Toine van der Laan
Contacteer:

Riël schreef:Setje nieuwe veren erop is toch ook zo gepiept?
Yep maar veren en lagers ??..
Riël
Über-Spammer

Ja, toch? Carterpan eraf en zo'n zuigertooltje dat is zo gedaan, we hadden dat bij Jan Theeven echt in een zucht gedaan. Trouwens onder de 300 euro heb je std nieuwe zuigers, bussen en veren. Ik vind dat vaak wel prettiger als weer die boel uitbouwen :)
Toine van der Laan
Contacteer:

Maar ja als je de motor al hebt ... :smile:
Vanmorgen om 9 uur maar even begonnen met demonteren en om 10,30 bij de eerste koffie

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo117.jpg[/img]

Motor ernaast , en dan gaat t echt opvallen , blijkt er onder de startmotor een compleet stuk aan het blok te zijn gelast .... (N) , alles van de oude motor gedomonteerd en over gezet op mijn reserve motor , dat is echt wel even werk , naar de wasplaats om alles te ontvetten ( mijn trouwe metgezel in dat geval , ik had even een uitje ) en daarna alles overhangen , de nieuwe koppeling , alle experimenten ( andere carb , anderde lobster , in , uitlaat spruitstuk en gelijk alles aangesloten zoals het hoort
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo118.jpg[/img]

met deze opperatie ook gelijk even de schade recht trekken , dus complete voorkant er vanaf en de nieuwe alvast plaatsen
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo119.jpg[/img]
Maar dat lijkt op bekende beelden dus das niet zo moeilijk meer hopelijk donderdag las en spuitklaar , motor erin en van het weekend proberen hoe deze bevalt (Y)

En project Maxi staat ook niet stil , daarvan snel weer een update ( Jochem :wink: )
mark 5t
Contacteer:

doe eens een foto van dat gelaste blok.
dat is wel spectaculair :D
Andrews (supercinq)

gotver toine.

hebben jullie daar ook betaald werk staan??
lijkt wel of jullie non stop aan het klussen zijn..

respect dat je het goed aanpakt.
ben trouwens ook benieuwd naar het bak en braadwerk :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Toine van der Laan
Contacteer:

Betaald werk , ja , alleen reserveer ik zo af en toe gewoon wat tijd hiervoor
Dat werkt gewoon het beste , anders blijft alles staan , en trouwens mijn baas klaagt niet :grin: ( dat ben ik namelijk gewoon zelf )
Maar vanmorgen zat ik om 7,00 uur al op de weg , zodat ik vanmiddag gewoon weer verder kon gaan .
Front erin gelast , roest weg geslepen en met de luchtslijper de lassen afgebraamd daarna alles afgenomen met scotch bride , doekje tinner om te ontvetten , strijkkit en grondverf erop .
Tussen het drogen door nieuwe startmotor gehaald en de rest van de motor afgebouwd .
Dan 3 bussen wit op kleur erop , en alles is weer zoals het hoort

Daarna de koets weer over het subframe laten zakken en alles aangesloten , motor inbouwen gaat nu echt net zo snel als uitbouwen , dus PM maar als t even snel moet .
17.00 uur Thuis voor t eerste :beer:

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo122.jpg[/img]

het nieuwe front heeft ook zeker geholpen , alles staat een stuk strakker nu , alleen nog even de details verzorgen , zie nog wat kleine lak beschadigingen en nog wat verkeerde naatjes , maar das voor later

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo121.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo120.jpg[/img]

En natuurlijk klapt er tijdens de eerste proefronde een waterslang , deze keer die van de waterpomp naar het inlaatspruitstuk , de thermoschakelaar van de fan doet t niet altijd en dat zorgt gewoon voor teveel druk en -4 liter koelvloeistof |:
tutuur
Clubsponsor

ziet er weer netjes uit zo (Y) ach, kleine kiertjes en naadjes.... het blijft een auto uit de jaren 80 he :wink:
Ivo
Über-Spammer

Wel lekker bezig zeg...., je hebt er inmiddels aardig "ervaring" mee... :lol:
Blijft een leuke GT...!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Jaja wrijf het er maar in ...maar je gaat wel super snel!
Toine van der Laan
Contacteer:

Zo , dat krijg je als je niet van voetbal houdt , afgelopen zondag even een matje gewisseld.
Das toch best wel even werk , en waarschijnlijk zijn er wel meer van t forum die dat gedaan hebben , maar dan niet met 27 graden :)

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo123.jpg[/img]

wat me wel opvalt is dat er heel veel mensen hard aan het lassen zijn , terwijl dit toch echt gewoon een harde auto is . Of kijk ik op de verkeerde plekken ?

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo124.jpg[/img]
en het retro rood van het vloerkleedje bevalt me des te meer (Y) ,Zo hoort ie te zijn volgens mij , welke auto kun je nu bestellen met een vloerkleed wat meer besmetelijk is dat een wit overhemd (Y)
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo125.jpg[/img]
Van de week verder met de Maxi GTT
Plaats reactie