Toine's nieuwe aanschaf,oude bekende "Daily Driver"
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Omdat ik toch elke dag naar mijn werk moet , heb ik maar weer een GTT aangeschaft .
En de grote vraag was , de centjes van de Grey direct in de Maxi stoppen en snel afmaken , of gewoon rustig verder gaan met dat project en er maar weer 1tje erbij .
Het is geworden 1 erbij , en wel 1 die jullie wel bekent is , de oude auto van Jack
Momenteel staat er veel te koop , en ook voor zeer redelijke prijzen , 1 lichtblauwe in het noorden op marktplaats , 1 lichtblauwe in rotterdam ( met groot RENAULT op de achterbumper ) een mooie Phase 1 bij een ander clublid etc , allemaal goede en mijns inziens nette auto's maar ik wilde weer een projectje , zonder roestschade , met technisch werk en een originele auto , deze worden steeds schaarser.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo096.jpg[/img]
Vandaag opgehaald en even goed geinspecteerd , deze heeft duidelijk dezelfde kwaal als Grey Tungsten , hij heeft voorschade gehad .De voorzijde past niet netjes en zal dus ook weer worden gedemonteerd .
Tevens is de auto gewoon heel vies , morgen gaat hij eerst maar eens naar de poetser voor een stevig stukje lakbewerking , ik verwacht dat er zeker een net 5je onderuit komt
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo095.jpg[/img]
Pluspunten aan de auto vindt ik de originele stoelen en het originele interieur , dit alles kunnen we nu weer in alle rust netjes opfrissen , wat me alleen opvalt is dat er geen rood tapijt in zit ? iemand een idee waarom?
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... G_3310.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... G_3309.jpg[/img]
De Motorruimte is er ook zwaar aan toe , er is al heel veel gedaan alleen niet alle juiste dingen mijns insziens , er zit al wel een nieuwe koppeling in en een nieuwe achterste motorsteun , tevens een goede Turbo en een nieuwe kettingspanner en een onderhoudsbeurt , alleen het ontbreken van een hitteschild om zowel startmotor als uitlaatspruitstuk staat mij niet aan , dus als iemand dat nog heeft liggen houdt ik me aanbevolen
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... G_3306.jpg[/img]
En de grote vraag was , de centjes van de Grey direct in de Maxi stoppen en snel afmaken , of gewoon rustig verder gaan met dat project en er maar weer 1tje erbij .
Het is geworden 1 erbij , en wel 1 die jullie wel bekent is , de oude auto van Jack
Momenteel staat er veel te koop , en ook voor zeer redelijke prijzen , 1 lichtblauwe in het noorden op marktplaats , 1 lichtblauwe in rotterdam ( met groot RENAULT op de achterbumper ) een mooie Phase 1 bij een ander clublid etc , allemaal goede en mijns inziens nette auto's maar ik wilde weer een projectje , zonder roestschade , met technisch werk en een originele auto , deze worden steeds schaarser.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo096.jpg[/img]
Vandaag opgehaald en even goed geinspecteerd , deze heeft duidelijk dezelfde kwaal als Grey Tungsten , hij heeft voorschade gehad .De voorzijde past niet netjes en zal dus ook weer worden gedemonteerd .
Tevens is de auto gewoon heel vies , morgen gaat hij eerst maar eens naar de poetser voor een stevig stukje lakbewerking , ik verwacht dat er zeker een net 5je onderuit komt
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo095.jpg[/img]
Pluspunten aan de auto vindt ik de originele stoelen en het originele interieur , dit alles kunnen we nu weer in alle rust netjes opfrissen , wat me alleen opvalt is dat er geen rood tapijt in zit ? iemand een idee waarom?
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... G_3310.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... G_3309.jpg[/img]
De Motorruimte is er ook zwaar aan toe , er is al heel veel gedaan alleen niet alle juiste dingen mijns insziens , er zit al wel een nieuwe koppeling in en een nieuwe achterste motorsteun , tevens een goede Turbo en een nieuwe kettingspanner en een onderhoudsbeurt , alleen het ontbreken van een hitteschild om zowel startmotor als uitlaatspruitstuk staat mij niet aan , dus als iemand dat nog heeft liggen houdt ik me aanbevolen
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... G_3306.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
net ding 
maar een 5 zonder roestschade? die zijn zeldzaam

maar een 5 zonder roestschade? die zijn zeldzaam

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
volgens Merijn bestaan die niet 
ziet er goed uit hoor zo op de foto's. blijft ook een goeie kleur zo in het wit

ziet er goed uit hoor zo op de foto's. blijft ook een goeie kleur zo in het wit
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
helemaal mee eens, tuurlijk kan het meevallen, maar roesten doen ze allemaal wel ergens.-Ray- schreef:volgens Merijn bestaan die niet
ziet er goed uit hoor zo op de foto's. blijft ook een goeie kleur zo in het wit
maar goed, ik ben benieuwd. Wie is Jack eigenlijk?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik ken de auto ook niet, en ken ook geen Jack.
misschien een oude bekende van Toine zelf?
misschien een oude bekende van Toine zelf?
Immer wieder die verdammte Holländer
Het is de 94-JB-PZ, weet nog dat die door een handelaar uit Alphen a/d Rijn uit Italië is gehaald. Daarna naar Boskoop gegaan.
@ Ray, stond ooit "me bitch --> Arie" op de voorruit, remember?!
Leuk ding Toine!
@ Ray, stond ooit "me bitch --> Arie" op de voorruit, remember?!
Leuk ding Toine!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
sucses ermee toine.
het is een leuk ding in mijn ogen.
altands hij had bijna bij mij gestaan,jij was me voor
het is een leuk ding in mijn ogen.
altands hij had bijna bij mij gestaan,jij was me voor

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
haal dat openluchtfilter er ff uit, die zit gewoon hete lucht aan te zuigen van de turbo
snap niet dat mensen dat doen haha

snap niet dat mensen dat doen haha

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@ Martijn , ja geweldig zo'n open luchtfilter , maar t werkt pas echt goed als je ook het hitteschild weglaat 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
daar gaan we weer..
op deze manier is het idd 3x niks.
maar achter de ic vangt hij wel frisse lucht hoor
ik vind die kolenpot die er origineel in zit nou ook
niet de uitvinding van de eeuw.
op deze manier is het idd 3x niks.
maar achter de ic vangt hij wel frisse lucht hoor
ik vind die kolenpot die er origineel in zit nou ook
niet de uitvinding van de eeuw.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Die kolenpot doet zijn werk prima anders, prima daar.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Mooi ding!!
Als ik je andere projecten bekijk komt het ook met deze wel weer goed.
Nog ff een andere gril scoren? Dat smoelt toch net wat lekkerder
Mijn gtt loopt een stuk beter nu er een origineel filter inzit.

Als ik je andere projecten bekijk komt het ook met deze wel weer goed.
Nog ff een andere gril scoren? Dat smoelt toch net wat lekkerder
Mijn gtt loopt een stuk beter nu er een origineel filter inzit.
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Inderdaad , daar gaan we weer , maar het filter goed ophangen zoals in de vorige heeft wel wat voeten in aarde.
eigenlijk moet t luchtfilter een 90 graden draaien , das veel beter , maar :
dan moet het expansievat weg , daarvoor moet het naar de ander kant , dan moet de perculator fan weg ( wie dat ding heeft uitgevonden
) dan moet de brandstofdruk regelaar naar boven .
En zo val je van het een in het ander
Maar na al dat bouwen heb ik wel een aardig idee gekregen van "do's and don't "
Wanneer je weer begint met een standaard auto zoals deze merk je weer hoe ze het bij reno bedacht hadden , en dat slaat de plank aardig mis
zo'n ding is standaard niet mee te rijden , wil s'morgens niet starten , alleen met choke , houdt in , verslikt zich in zijn brandstof , als hij koud voor t stoplicht staat te draaien prima , maar vervolgens pakt ie niet op .
Als je m even doortrekt en overschakeld "Stolt" de Turbo , t klinkt als een dumpvalve met een open luchtfilter maar in feite druk je de hele turbo van 12000rpm naar 0 ...
Binnen een dag heb ik even een cupsetup gemaakt , de brandstofdruk regelaar naar boven , een ander set intercooler slangen met dumpvalve en t rijdt weer als een heerlijkheid .
Morgen even een gaatje tijd voor t verplaatsen van het expansievat en draaien van het luchtfilter , en dan zien wat dat weer brengt .
Losgaan op een R5 kan altijd nog en , deze wil ik echt zoveel mogelijk standaard houden.
Dus mijn Do's :
Cup set ( kosten 0 euro )
Brandstofdruk regelaar naar boven ( 4 euro brandstofslang )
Expansievat verplaatsen ( 1 kniestuk 19mm en 1 extra kachel radiateur slang )
Open luchtfilter ( afhankelijk van type )
Dumpvalve
( vanaf 35 euro op Mp )
Silicone slangen set voor intercooler ( Remola 135 euro )
mijn Don't
FMIC ( kosten ca 400 euro ) en hierbij ontstaat toch een groot turbogat
Dieselkoeler ( duur vanaf 90 euro ) en het een kan niet zonder het ander
Externe oliekoeler ( duur en alleen bruikbaar bij intensief gebruik )

eigenlijk moet t luchtfilter een 90 graden draaien , das veel beter , maar :
dan moet het expansievat weg , daarvoor moet het naar de ander kant , dan moet de perculator fan weg ( wie dat ding heeft uitgevonden

En zo val je van het een in het ander

Maar na al dat bouwen heb ik wel een aardig idee gekregen van "do's and don't "
Wanneer je weer begint met een standaard auto zoals deze merk je weer hoe ze het bij reno bedacht hadden , en dat slaat de plank aardig mis

zo'n ding is standaard niet mee te rijden , wil s'morgens niet starten , alleen met choke , houdt in , verslikt zich in zijn brandstof , als hij koud voor t stoplicht staat te draaien prima , maar vervolgens pakt ie niet op .
Als je m even doortrekt en overschakeld "Stolt" de Turbo , t klinkt als een dumpvalve met een open luchtfilter maar in feite druk je de hele turbo van 12000rpm naar 0 ...
Binnen een dag heb ik even een cupsetup gemaakt , de brandstofdruk regelaar naar boven , een ander set intercooler slangen met dumpvalve en t rijdt weer als een heerlijkheid .
Morgen even een gaatje tijd voor t verplaatsen van het expansievat en draaien van het luchtfilter , en dan zien wat dat weer brengt .
Losgaan op een R5 kan altijd nog en , deze wil ik echt zoveel mogelijk standaard houden.
Dus mijn Do's :
Cup set ( kosten 0 euro )
Brandstofdruk regelaar naar boven ( 4 euro brandstofslang )
Expansievat verplaatsen ( 1 kniestuk 19mm en 1 extra kachel radiateur slang )
Open luchtfilter ( afhankelijk van type )
Dumpvalve


Silicone slangen set voor intercooler ( Remola 135 euro )
mijn Don't
FMIC ( kosten ca 400 euro ) en hierbij ontstaat toch een groot turbogat
Dieselkoeler ( duur vanaf 90 euro ) en het een kan niet zonder het ander
Externe oliekoeler ( duur en alleen bruikbaar bij intensief gebruik )

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Do:
Grille vervangen
ik denk ik help je even

Grille vervangen
ik denk ik help je even




Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Wat is het voordeel van zo`n cup setup, en hoe gaat het in z`n werk?
pritech levert de QSP slangenset voor minder dan 135 euro trouwens.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die 2 intercoolerslangen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Cup set up is eigenlijk alles weglaten en met zo min mogelijk een goed resultaat te behalenChristiaan schreef:Wat is het voordeel van zo`n cup setup, en hoe gaat het in z`n werk?

Dus , al het overige verwijderd en zo aangesloten
Gelijk even de QSP slangen gemomnteerd en Expansievaatje naar de andere kant , ben ik ook af van al die reactie's over dat luchtfilter
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo098.jpg[/img]
Oja en even een APK , blijken er onder de GTT gasgevulde dempers te zitten van Osrav ( Italiaans merk wat ik nog heb geimporteerd in de Alfa Romeo periode ) betaalbaar en zeker goed
En alle remsslangen zijn al van RVS ..

Morgen verder , zaterdag is het altijd rustig
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo097.jpg[/img]
En natuurlijk een andere grill , al is het er nu 1 van een phase 1
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zet je er een ph1 grille op?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
de grill die er nu in zit is van een normaal 5je toine.
een phase2 nieuw kost rond de 7tientjes..
dus dat valt ook wel mee.
een phase2 nieuw kost rond de 7tientjes..
dus dat valt ook wel mee.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@ Andrew,
Nee ik bedoelde , ik heb een andere grill gemonteerd
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo099.jpg[/img]
En Xenon , das leuk voor Tom die blauwe lampjes
Nee ik bedoelde , ik heb een andere grill gemonteerd
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo099.jpg[/img]
En Xenon , das leuk voor Tom die blauwe lampjes

Nice Toine, ik ga inderdaad ook het een en ander wegtrekken.
Wat is de reden dat je de brandstofdrukregelaar verplaatst eigenlijk?
Wat is de reden dat je de brandstofdrukregelaar verplaatst eigenlijk?
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Eigenlijk kun je m ook laten zitten , maar het is nu makkelijker vervangen mocht er iets mis mee zijn of om een instelbare te kunnen monterenRiël schreef:Nice Toine, ik ga inderdaad ook het een en ander wegtrekken.
Wat is de reden dat je de brandstofdrukregelaar verplaatst eigenlijk?
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Vandaag de GT terug van de poetser , deze is er toch echt wel even een hele dag mee bezig geweest om alle doffe lak eraf te krijgen en m echt netjes te poetsen.
Blijkt als je zo'n kerel spreekt dat ook zijn eerste auto een R5 GTT was en hij er toch echt wel wat extra aandacht aan heeft willen besteden mits ... hij m even mocht halen en brengen .
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo101.jpg[/img]
Tevens op MP een setje schoepenwielen gescoord en er gelijk een paar nieuwe banden om gedraaid .
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo103.jpg[/img]
En een demperloze middenpijp met een OMP einddemper gemonteerd
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo104.jpg[/img]
Nu staat nog op de planning :
- Rood tapijt monteren
- In car boost control
- Boost druk meter
- Hitte schilden op de motor
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo106.jpg[/img]
Heeft er iemand al eens een Apexi Turbo timer gemonteerd met Lambda aansluiting ? Anders wordt ik de eerste denk ik ...
Blijkt als je zo'n kerel spreekt dat ook zijn eerste auto een R5 GTT was en hij er toch echt wel wat extra aandacht aan heeft willen besteden mits ... hij m even mocht halen en brengen .
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo101.jpg[/img]
Tevens op MP een setje schoepenwielen gescoord en er gelijk een paar nieuwe banden om gedraaid .
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo103.jpg[/img]
En een demperloze middenpijp met een OMP einddemper gemonteerd
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo104.jpg[/img]
Nu staat nog op de planning :
- Rood tapijt monteren
- In car boost control
- Boost druk meter
- Hitte schilden op de motor
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo106.jpg[/img]
Heeft er iemand al eens een Apexi Turbo timer gemonteerd met Lambda aansluiting ? Anders wordt ik de eerste denk ik ...

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
koop ik die ph1 grille wel over 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wouter,
en dan moet je m ook nog even spuiten , ik gun Martijn de Ph1 grill van harte maar dan wil ik wel wat gelijkwaardigs terug,
Vandaag nieuwe witte knipperlichten voor de 5 GTT binnen gekregen , deze kun je dus nog gewoon bestellen via H-base kosten 10,80 excl BTW per stuk ( ff voor de zoekfunctie )
en 1 skirt eraf gehaald om de lijst te plaatsen , in Italie vinden ze de montage met kit en een parker echt een betere oplossing
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo114.jpg[/img]
Maar eronder viel het echt mee , en er was volgens mij nog iemand die zocht naar dit antwoord , weet alleen even niet meer wie
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo116.jpg[/img]
Als klap op de vuurpijl is er vandaag zomaar iemand binnen komen vallen die de GTT wel erg leuk vindt en zaterdag komt rijden voor een prijs van 3250 euro , zo gaan ze wel erg snel van me af en wordt de spoeling erg dun
, terwijl ik echt nog wat delen wil monteren , die ik notabene al besteld en betaald heb ..
we houden
jullie op de hoogte
en dan moet je m ook nog even spuiten , ik gun Martijn de Ph1 grill van harte maar dan wil ik wel wat gelijkwaardigs terug,
Vandaag nieuwe witte knipperlichten voor de 5 GTT binnen gekregen , deze kun je dus nog gewoon bestellen via H-base kosten 10,80 excl BTW per stuk ( ff voor de zoekfunctie )
en 1 skirt eraf gehaald om de lijst te plaatsen , in Italie vinden ze de montage met kit en een parker echt een betere oplossing

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo114.jpg[/img]
Maar eronder viel het echt mee , en er was volgens mij nog iemand die zocht naar dit antwoord , weet alleen even niet meer wie
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... rbo116.jpg[/img]
Als klap op de vuurpijl is er vandaag zomaar iemand binnen komen vallen die de GTT wel erg leuk vindt en zaterdag komt rijden voor een prijs van 3250 euro , zo gaan ze wel erg snel van me af en wordt de spoeling erg dun

we houden

beetje jammer dat je interessante gtt's voor liefhebbers opkoopt en snel weer doorverkoopt 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
waarom?
omdat ik me afvraag bij wat voor een persoon hij terecht komt, of het moet ook een liefhebber zijn 
