ACT: Clio RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
ehh nul?DennisT schreef:Wat is het geremd aanhangergewicht voor een RS phase 2?
Bij mijn RS nul in ieder geval omdat er geen trekhaak mogelijk is.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
CySt schreef: Ja, als ik het contact aan/uit zet, dan start hij plotseling wel goed..
Ik heb sinds 2 weken mijn bougies ook vervangen, wat makkelijk zelf te doen is met wat geduld.CySt schreef: Ik denk dat ik sowieso jouw handleiding eens ga volgen en de bougies ga vervangen. Om de hoeveel km hoor je die te vervangen bij de RS?
Maar het probleem van moeilijk starten is/was hierbij niet opgelost........jammer genoeg. Ik had deze hoop namelijk ook dat het aan de bougies zou liggen.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Heb de mighty zoekmachine al geprobeerd maar kreeg niet te pakken waar ik naar op zoek was....
Wie heeft er onlangs een ktec steahl uitlaat onder zijn RS gemonteerd?
Ik kan me heugen dat daar pas iets voorbij van is gekomen...

Wie heeft er onlangs een ktec steahl uitlaat onder zijn RS gemonteerd?
Ik kan me heugen dat daar pas iets voorbij van is gekomen...
Klopt, dat zag ik ook. Het gekke is dat een 1.6 16v Initiale wel gewichten erbij heeft staan, een RS moet toch minimaal hetzelfde kunnen hebben? De trekhaak zit er bij al onder iig toen ik dat ding kocht.AnthonyR schreef:Idem dito bij de RS phase II volgens de autoweek carbase.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dit staat er bij phase I, dat zal bij ph II/III echt niet verschillen.
info
massa leeg 1010 kg
max. toelaatbare massa 1490 kg
max. laadvermogen 480 kg
max. aanhangermassa geremd 1200 kg
max. aanhangermassa ongeremd 535 kg
max. kogeldruk 75 kg
info
massa leeg 1010 kg
max. toelaatbare massa 1490 kg
max. laadvermogen 480 kg
max. aanhangermassa geremd 1200 kg
max. aanhangermassa ongeremd 535 kg
max. kogeldruk 75 kg
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja, de 182 kreeg t.o.v. zijn voorganger (phase2) een stevigere demping mee.
Maar of dit ook ontzettend veel verschilt?
Passen zal het denk ik wel, want in dat opzicht is voor zover ik weet er niet veel veranderd. Geen 100% zekerheid overigens
Maar of dit ook ontzettend veel verschilt?
Passen zal het denk ik wel, want in dat opzicht is voor zover ik weet er niet veel veranderd. Geen 100% zekerheid overigens

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Spoor breedte is ook anders van de 182.
Lijkt mij ook niet idd.Maarten-Jan schreef:Dit staat er bij phase I, dat zal bij ph II/III echt niet verschillen.
info
massa leeg 1010 kg
max. toelaatbare massa 1490 kg
max. laadvermogen 480 kg
max. aanhangermassa geremd 1200 kg
max. aanhangermassa ongeremd 535 kg
max. kogeldruk 75 kg
tis een heel verhaal maar het komt hierop neer:Petertje5 schreef:Weet iemand of de voor schokbrekers van de phase 1 en de 182 verschillen? Ik wil namelijk Koni Str.t gaan halen maar voor mijn phase 1 is die er niet voor de voorkant en voor de 182 wel....
de 172 heeft een boutafstand (bevestiging fusee) van 54mm.
de 182 of engelse cup heeft een boutafstand van 58 mm.
Je kan best even gaan rondneuzen op het cliosport forum.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
http://vimeo.com/5348781Roel_ClioRS schreef:Heb de mighty zoekmachine al geprobeerd maar kreeg niet te pakken waar ik naar op zoek was....![]()
Wie heeft er onlangs een ktec steahl uitlaat onder zijn RS gemonteerd?
Ik kan me heugen dat daar pas iets voorbij van is gekomen...
Vincent heeft zo een ding onder zn auto geloof ik?
Bedankt Jo-jo- schreef:tis een heel verhaal maar het komt hierop neer:Petertje5 schreef:Weet iemand of de voor schokbrekers van de phase 1 en de 182 verschillen? Ik wil namelijk Koni Str.t gaan halen maar voor mijn phase 1 is die er niet voor de voorkant en voor de 182 wel....
de 172 heeft een boutafstand (bevestiging fusee) van 54mm.
de 182 of engelse cup heeft een boutafstand van 58 mm.
Je kan best even gaan rondneuzen op het cliosport forum.

-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:02
- Locatie: amersfoort
Ik heb er ook 1 onder mijn auto. De versie met middendemper.alexs schreef:http://vimeo.com/5348781Roel_ClioRS schreef:Heb de mighty zoekmachine al geprobeerd maar kreeg niet te pakken waar ik naar op zoek was....![]()
Wie heeft er onlangs een ktec steahl uitlaat onder zijn RS gemonteerd?
Ik kan me heugen dat daar pas iets voorbij van is gekomen...
Vincent heeft zo een ding onder zn auto geloof ik?
Dit is wat ik er van vind.

Weet iemand of je het subframe van een clio 2 rs fase 2 moet laten zakken om een uitlaatspruitstuk te monteren van een clio 2 rs fase 3?
Is het tevens raadzaam om ook het programma (ecu) aan te passen nadat het spruitstuk erop zit?
Is het tevens raadzaam om ook het programma (ecu) aan te passen nadat het spruitstuk erop zit?
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Omdat er laatst nog vragen waren met betrekking tot welke banden onder de RS. Hier een overzichtje
What’s the recommended tyre, wheel and tyre sizes and pressures for my Renaultsport?
Clio Renaultsport 172
Continental Sport Contact 1
195/45 R16
Wheel: Renaultsport 7x16 ET48
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Clio Renaultsport 172 Cup
Continental Sport Contact 1
195/45 R16
Wheel: Speedline Turini 7x16 ET38
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Clio Renaultsport 182
Michelin Exalto 2
205/45 R16
Wheel: Renaultsport 7x16 ET45
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Clio Renaultsport 182 Trophy
Michelin Exalto 2
205/45 R16
Wheel: Speedline Turini 7x16 ET45
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Clio Renaultsport V6 230
Michelin Pilot Sport
F/R 205/50 ZR 17 235/45 ZR 17
Wheel: OZ Superturismo F/R: 7x17 ET20 8.5x17 ET55
Cold pressure F/R: 1.6/2.1
Clio Renaultsport V6 255
Michelin Sport Pilot
F/R 205/40 ZR 18 245/40 ZR 18
Wheel: OZ Superturismo F/R: 7x18 ET6 8.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.0/2.1
New Clio Renaultsport 197 Cup, 197 and 197 F1 Team R27
Continental SportContact 3
F/R 215/45 17
Wheel: Renaultsport 7.5x17 ET68
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Mégane Renaultsport dCi 175
Continental Sport Contact
225/45 R17
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x17 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3
Mégane Renaultsport dCi 175 Lux
Continental Sport Contact
225/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3
Mégane Renaultsport dCi 175 with Cup chassis
Continental Sport Contact
225/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3
Mégane Renaultsport 225
Continental Sport Contact
225/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3
Mégane Renaultsport 225 with Cup chassis (including Trophy and F1 Team)
Dunlop SP Sport Maxx
235/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 8x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Mégane Renaultsport 230 F1 Team R26
Michelin Pilot Sport
235/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 8x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Mégane Renaultsport R26.R
Michelin Pilot Sport
235/40 R18
Spare (accessory) 185/60R17
Wheel: Interlagos 8x18 ET66
Toyo Proxes 888
225/40R18
Spare (accessory) 185/60R17
Wheel: Interlagos 8x18 ET66
Mégane Renaultsport 250
DunlopSport Maxx TT
225/40 R18 92Y
Spare(option) 135/80 R17
Wheel: 8.25x18
Mégane Renaultsport 250 with Cup chassis
MichelinPilot Sport 2
235/40R18 95Y
Spare(option) 135/80 R17
Wheel:8.25x18
Mégane Renaultsport 250 with 19" wheel
ContinentalSport Contact 5
235/35R19 91Y
Spare(option) 135/80 R17
Wheel:8.25x19

What’s the recommended tyre, wheel and tyre sizes and pressures for my Renaultsport?
Clio Renaultsport 172
Continental Sport Contact 1
195/45 R16
Wheel: Renaultsport 7x16 ET48
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Clio Renaultsport 172 Cup
Continental Sport Contact 1
195/45 R16
Wheel: Speedline Turini 7x16 ET38
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Clio Renaultsport 182
Michelin Exalto 2
205/45 R16
Wheel: Renaultsport 7x16 ET45
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Clio Renaultsport 182 Trophy
Michelin Exalto 2
205/45 R16
Wheel: Speedline Turini 7x16 ET45
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Clio Renaultsport V6 230
Michelin Pilot Sport
F/R 205/50 ZR 17 235/45 ZR 17
Wheel: OZ Superturismo F/R: 7x17 ET20 8.5x17 ET55
Cold pressure F/R: 1.6/2.1
Clio Renaultsport V6 255
Michelin Sport Pilot
F/R 205/40 ZR 18 245/40 ZR 18
Wheel: OZ Superturismo F/R: 7x18 ET6 8.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.0/2.1
New Clio Renaultsport 197 Cup, 197 and 197 F1 Team R27
Continental SportContact 3
F/R 215/45 17
Wheel: Renaultsport 7.5x17 ET68
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Mégane Renaultsport dCi 175
Continental Sport Contact
225/45 R17
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x17 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3
Mégane Renaultsport dCi 175 Lux
Continental Sport Contact
225/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3
Mégane Renaultsport dCi 175 with Cup chassis
Continental Sport Contact
225/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3
Mégane Renaultsport 225
Continental Sport Contact
225/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3
Mégane Renaultsport 225 with Cup chassis (including Trophy and F1 Team)
Dunlop SP Sport Maxx
235/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 8x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Mégane Renaultsport 230 F1 Team R26
Michelin Pilot Sport
235/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 8x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.3/2.1
Mégane Renaultsport R26.R
Michelin Pilot Sport
235/40 R18
Spare (accessory) 185/60R17
Wheel: Interlagos 8x18 ET66
Toyo Proxes 888
225/40R18
Spare (accessory) 185/60R17
Wheel: Interlagos 8x18 ET66
Mégane Renaultsport 250
DunlopSport Maxx TT
225/40 R18 92Y
Spare(option) 135/80 R17
Wheel: 8.25x18
Mégane Renaultsport 250 with Cup chassis
MichelinPilot Sport 2
235/40R18 95Y
Spare(option) 135/80 R17
Wheel:8.25x18
Mégane Renaultsport 250 with 19" wheel
ContinentalSport Contact 5
235/35R19 91Y
Spare(option) 135/80 R17
Wheel:8.25x19
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Is er speciaal gereedschap nodig voor het vervangen van de multiriem?
Mijn garage zegt er met het normale gereedschap niet bij te kunnen...
Mijn garage zegt er met het normale gereedschap niet bij te kunnen...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bedoel je niet de distributie riem?Christiaan schreef:Is er speciaal gereedschap nodig voor het vervangen van de multiriem?
Mijn garage zegt er met het normale gereedschap niet bij te kunnen...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Nee, het gaat echt om de multiriem. Je hebt iets nodig voor de spanner.
Renault heeft er iets speciaals voor ben ik al achter.
Het gaat om een soort grote imbus maar dan met een vierkant aan het eind.
Wat ook aan het eind van een ratel zit. Maar de ruimte is uiteraard zeer beperkt waardoor het korste verlengstukje al te lang is.
En Jeff, de garage heeft zijn uiterste best gedaan en is ruim een uur aan het proberen geweest zonder resultaat helaas.
Dus niet zo snel met je conclusies.
Renault heeft er iets speciaals voor ben ik al achter.
Het gaat om een soort grote imbus maar dan met een vierkant aan het eind.
Wat ook aan het eind van een ratel zit. Maar de ruimte is uiteraard zeer beperkt waardoor het korste verlengstukje al te lang is.
En Jeff, de garage heeft zijn uiterste best gedaan en is ruim een uur aan het proberen geweest zonder resultaat helaas.
Dus niet zo snel met je conclusies.
Heb zelf ook wel is zo'n ding gehad... Als je echt wilt lukt het heust wel....Christiaan schreef:Nee, het gaat echt om de multiriem. Je hebt iets nodig voor de spanner.
Renault heeft er iets speciaals voor ben ik al achter.
Het gaat om een soort grote imbus maar dan met een vierkant aan het eind.
Wat ook aan het eind van een ratel zit. Maar de ruimte is uiteraard zeer beperkt waardoor het korste verlengstukje al te lang is.
En Jeff, de garage heeft zijn uiterste best gedaan en is ruim een uur aan het proberen geweest zonder resultaat helaas.
Dus niet zo snel met je conclusies.
Ik kwam erachter dat een deurklink precies erin past


Verder heb je als garage een universele carterplug set waarin ook de goede maat zit....
Akls je als grage dat al neit hebt ken je bijna wel stoppen denk ik....
R19 16V '91
Gezien je onderschrift mag je ook wel een goeie garage gaan zoeken 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hij lijkt wel van de ghetto deurkruk style sleutelen
Die spanner krijg je in elk geval niet los met een deurkruk

Die spanner krijg je in elk geval niet los met een deurkruk

Kijk eens bij Midlock, die hebben bijna altijd al het speciaal gereedschap. http://www.midlock.nl
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Bedankt voor jullie input!
Ik maak zelf wel wat denk ik, kan idd niet moeilijk zijn.
Of ik laat het doen bij een Renault specialist.
Daar moet ik toch nog heen omdat m`n toplager binnen een jaar verrot is na vervangen te zijn
Ik maak zelf wel wat denk ik, kan idd niet moeilijk zijn.
Of ik laat het doen bij een Renault specialist.
Daar moet ik toch nog heen omdat m`n toplager binnen een jaar verrot is na vervangen te zijn
