ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Om de 120.000 maar.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wat is het geremd aanhangergewicht voor een RS phase 2?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

DennisT schreef:Wat is het geremd aanhangergewicht voor een RS phase 2?
ehh nul?

Bij mijn RS nul in ieder geval omdat er geen trekhaak mogelijk is.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Idem dito bij de RS phase II volgens de autoweek carbase. :)
Roel_ClioRS
Berichten: 39
Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14

CySt schreef: Ja, als ik het contact aan/uit zet, dan start hij plotseling wel goed..
CySt schreef: Ik denk dat ik sowieso jouw handleiding eens ga volgen en de bougies ga vervangen. Om de hoeveel km hoor je die te vervangen bij de RS?
Ik heb sinds 2 weken mijn bougies ook vervangen, wat makkelijk zelf te doen is met wat geduld.
Maar het probleem van moeilijk starten is/was hierbij niet opgelost........jammer genoeg. Ik had deze hoop namelijk ook dat het aan de bougies zou liggen.
Roel_ClioRS
Berichten: 39
Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14

Heb de mighty zoekmachine al geprobeerd maar kreeg niet te pakken waar ik naar op zoek was.... :)
Wie heeft er onlangs een ktec steahl uitlaat onder zijn RS gemonteerd?
Ik kan me heugen dat daar pas iets voorbij van is gekomen...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

AnthonyR schreef:Idem dito bij de RS phase II volgens de autoweek carbase. :)
Klopt, dat zag ik ook. Het gekke is dat een 1.6 16v Initiale wel gewichten erbij heeft staan, een RS moet toch minimaal hetzelfde kunnen hebben? De trekhaak zit er bij al onder iig toen ik dat ding kocht.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dit staat er bij phase I, dat zal bij ph II/III echt niet verschillen.

info
massa leeg 1010 kg
max. toelaatbare massa 1490 kg
max. laadvermogen 480 kg
max. aanhangermassa geremd 1200 kg
max. aanhangermassa ongeremd 535 kg
max. kogeldruk 75 kg
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

Weet iemand of de voor schokbrekers van de phase 1 en de 182 verschillen? Ik wil namelijk Koni Str.t gaan halen maar voor mijn phase 1 is die er niet voor de voorkant en voor de 182 wel....
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ja, de 182 kreeg t.o.v. zijn voorganger (phase2) een stevigere demping mee.
Maar of dit ook ontzettend veel verschilt?

Passen zal het denk ik wel, want in dat opzicht is voor zover ik weet er niet veel veranderd. Geen 100% zekerheid overigens ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Spoor breedte is ook anders van de 182.
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

Een stevigere demper vind ik niet erg, maar bij GMB zeiden ze dat het niet zou passen. Maar ik neem aan dat de dempers qua passing hetzelfde zijn..

zou een clio 182 demper dus passen op een phase 1?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Maarten-Jan schreef:Dit staat er bij phase I, dat zal bij ph II/III echt niet verschillen.

info
massa leeg 1010 kg
max. toelaatbare massa 1490 kg
max. laadvermogen 480 kg
max. aanhangermassa geremd 1200 kg
max. aanhangermassa ongeremd 535 kg
max. kogeldruk 75 kg
Lijkt mij ook niet idd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Petertje5 schreef:Weet iemand of de voor schokbrekers van de phase 1 en de 182 verschillen? Ik wil namelijk Koni Str.t gaan halen maar voor mijn phase 1 is die er niet voor de voorkant en voor de 182 wel....
tis een heel verhaal maar het komt hierop neer:

de 172 heeft een boutafstand (bevestiging fusee) van 54mm.

de 182 of engelse cup heeft een boutafstand van 58 mm.

Je kan best even gaan rondneuzen op het cliosport forum.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Roel_ClioRS schreef:Heb de mighty zoekmachine al geprobeerd maar kreeg niet te pakken waar ik naar op zoek was.... :)
Wie heeft er onlangs een ktec steahl uitlaat onder zijn RS gemonteerd?
Ik kan me heugen dat daar pas iets voorbij van is gekomen...
http://vimeo.com/5348781

Vincent heeft zo een ding onder zn auto geloof ik?
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

-jo- schreef:
Petertje5 schreef:Weet iemand of de voor schokbrekers van de phase 1 en de 182 verschillen? Ik wil namelijk Koni Str.t gaan halen maar voor mijn phase 1 is die er niet voor de voorkant en voor de 182 wel....
tis een heel verhaal maar het komt hierop neer:

de 172 heeft een boutafstand (bevestiging fusee) van 54mm.

de 182 of engelse cup heeft een boutafstand van 58 mm.

Je kan best even gaan rondneuzen op het cliosport forum.
Bedankt Jo (Y) Dan wacht ik de voorkant nog maar even af...
joswilliams
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 12:02
Locatie: amersfoort

alexs schreef:
Roel_ClioRS schreef:Heb de mighty zoekmachine al geprobeerd maar kreeg niet te pakken waar ik naar op zoek was.... :)
Wie heeft er onlangs een ktec steahl uitlaat onder zijn RS gemonteerd?
Ik kan me heugen dat daar pas iets voorbij van is gekomen...
http://vimeo.com/5348781

Vincent heeft zo een ding onder zn auto geloof ik?
Ik heb er ook 1 onder mijn auto. De versie met middendemper.

Dit is wat ik er van vind. :worship:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Weet iemand of je het subframe van een clio 2 rs fase 2 moet laten zakken om een uitlaatspruitstuk te monteren van een clio 2 rs fase 3?
Is het tevens raadzaam om ook het programma (ecu) aan te passen nadat het spruitstuk erop zit?
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Omdat er laatst nog vragen waren met betrekking tot welke banden onder de RS. Hier een overzichtje ;)

What’s the recommended tyre, wheel and tyre sizes and pressures for my Renaultsport?

Clio Renaultsport 172
Continental Sport Contact 1
195/45 R16
Wheel: Renaultsport 7x16 ET48
Cold pressure F/R: 2.3/2.1

Clio Renaultsport 172 Cup
Continental Sport Contact 1
195/45 R16
Wheel: Speedline Turini 7x16 ET38
Cold pressure F/R: 2.3/2.1

Clio Renaultsport 182
Michelin Exalto 2
205/45 R16
Wheel: Renaultsport 7x16 ET45
Cold pressure F/R: 2.3/2.1

Clio Renaultsport 182 Trophy
Michelin Exalto 2
205/45 R16
Wheel: Speedline Turini 7x16 ET45
Cold pressure F/R: 2.3/2.1

Clio Renaultsport V6 230
Michelin Pilot Sport
F/R 205/50 ZR 17 235/45 ZR 17
Wheel: OZ Superturismo F/R: 7x17 ET20 8.5x17 ET55
Cold pressure F/R: 1.6/2.1

Clio Renaultsport V6 255
Michelin Sport Pilot
F/R 205/40 ZR 18 245/40 ZR 18
Wheel: OZ Superturismo F/R: 7x18 ET6 8.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.0/2.1

New Clio Renaultsport 197 Cup, 197 and 197 F1 Team R27
Continental SportContact 3
F/R 215/45 17
Wheel: Renaultsport 7.5x17 ET68
Cold pressure F/R: 2.3/2.1

Mégane Renaultsport dCi 175
Continental Sport Contact
225/45 R17
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x17 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3

Mégane Renaultsport dCi 175 Lux
Continental Sport Contact
225/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3

Mégane Renaultsport dCi 175 with Cup chassis
Continental Sport Contact
225/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3

Mégane Renaultsport 225

Continental Sport Contact
225/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 7.5x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.5/2.3

Mégane Renaultsport 225 with Cup chassis (including Trophy and F1 Team)
Dunlop SP Sport Maxx
235/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 8x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.3/2.1

Mégane Renaultsport 230 F1 Team R26

Michelin Pilot Sport
235/40 R18
Spare (if fitted) 185/60R17
Wheel: Renaultsport 8x18 ET68
Cold pressure F/R: 2.3/2.1

Mégane Renaultsport R26.R
Michelin Pilot Sport
235/40 R18
Spare (accessory) 185/60R17
Wheel: Interlagos 8x18 ET66
Toyo Proxes 888
225/40R18
Spare (accessory) 185/60R17
Wheel: Interlagos 8x18 ET66

Mégane Renaultsport 250
DunlopSport Maxx TT
225/40 R18 92Y
Spare(option) 135/80 R17
Wheel: 8.25x18

Mégane Renaultsport 250 with Cup chassis
MichelinPilot Sport 2
235/40R18 95Y
Spare(option) 135/80 R17
Wheel:8.25x18

Mégane Renaultsport 250 with 19" wheel

ContinentalSport Contact 5
235/35R19 91Y
Spare(option) 135/80 R17
Wheel:8.25x19
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat zijn geen officielle maten maar "aanbevolen" maten. De RS ph1 (172 bij de engelsen) heeft fabriek af een 15".
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Oké , dit is van de Engelse site geplukt :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dan klopt het nog voor geen meter. Ook de ET's zijn spooky. :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dealer of niet, tis fout wat daar staat.

Zowel een euro als UK ph1 hebben een 15" met een ET van 43.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Is er speciaal gereedschap nodig voor het vervangen van de multiriem?
Mijn garage zegt er met het normale gereedschap niet bij te kunnen...
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Dan naar een andere garage gaan die er wel zin in heb.....

Wat een k*tsmoes....
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Christiaan schreef:Is er speciaal gereedschap nodig voor het vervangen van de multiriem?
Mijn garage zegt er met het normale gereedschap niet bij te kunnen...
bedoel je niet de distributie riem?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Nee, het gaat echt om de multiriem. Je hebt iets nodig voor de spanner.
Renault heeft er iets speciaals voor ben ik al achter.
Het gaat om een soort grote imbus maar dan met een vierkant aan het eind.
Wat ook aan het eind van een ratel zit. Maar de ruimte is uiteraard zeer beperkt waardoor het korste verlengstukje al te lang is.

En Jeff, de garage heeft zijn uiterste best gedaan en is ruim een uur aan het proberen geweest zonder resultaat helaas.
Dus niet zo snel met je conclusies.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zelf maken! Kan nooit moeilijk zijn als het gewoon een vierkantje is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Christiaan schreef:Nee, het gaat echt om de multiriem. Je hebt iets nodig voor de spanner.
Renault heeft er iets speciaals voor ben ik al achter.
Het gaat om een soort grote imbus maar dan met een vierkant aan het eind.
Wat ook aan het eind van een ratel zit. Maar de ruimte is uiteraard zeer beperkt waardoor het korste verlengstukje al te lang is.

En Jeff, de garage heeft zijn uiterste best gedaan en is ruim een uur aan het proberen geweest zonder resultaat helaas.
Dus niet zo snel met je conclusies.
Heb zelf ook wel is zo'n ding gehad... Als je echt wilt lukt het heust wel....

Ik kwam erachter dat een deurklink precies erin past :lol: (Y)
Verder heb je als garage een universele carterplug set waarin ook de goede maat zit....
Akls je als grage dat al neit hebt ken je bijna wel stoppen denk ik....
R19 16V '91
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gezien je onderschrift mag je ook wel een goeie garage gaan zoeken :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Hij lijkt wel van de ghetto deurkruk style sleutelen :p
Die spanner krijg je in elk geval niet los met een deurkruk (0)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Kijk eens bij Midlock, die hebben bijna altijd al het speciaal gereedschap. http://www.midlock.nl
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bedankt voor jullie input!
Ik maak zelf wel wat denk ik, kan idd niet moeilijk zijn.

Of ik laat het doen bij een Renault specialist.
Daar moet ik toch nog heen omdat m`n toplager binnen een jaar verrot is na vervangen te zijn (N)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

past er een dop op? anders koop je gewoon een grote imbus dop die je effe langs de slijpsteen haalt tot hij mooi past.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie