Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool

poetser

hellep mijn velgjes zijn vies nu wil ik nieuwe.

maffe donder, gooi die semi's eronder er verpats die automaxx velgen man

:lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

:worship:
Geert
Contacteer:

setje speedline 2012 dr onder. kleur maakt dan niet meer uit.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Geert schreef:setje speedline 2012 dr onder. kleur maakt dan niet meer uit.
Naja, bij deze.. even een setje geprobeerd maar vond het echt geen gezicht. :)

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 35-510.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 85-450.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 628-50.jpg[/img]

Mischien dat het met 17" en een spoorverbredertje hier en daar wat lijkt.. maar het is niet echt mijn ding zo. :)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Spoorverbreders en een andere kleur ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-Ray-
Contacteer:

en een maatje groter
Immer wieder die verdammte Holländer
Ronald1916V

Ergens heb ik ooit een Rally/Race 19 16V ph.1 op witte of grijze Speedlines/Prima Sports gezien op internet.. kan 'm nergens meer vinden..

Iemand ?
Xabre
Car: 19 16V

17" oz superturismo's in antraciet, oid eronder doen.. dit is echt geen porum
Trust me. I know what I'm doing.
Geert
Contacteer:

wel fase 1 wel hatchback maar niet blauw

[img]http://i41.tinypic.com/9gykwz.jpg[/img]

[img]http://i42.tinypic.com/20jk706.jpg[/img]
-jo-

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heb hier nog een set 17" liggen, als je eens wilt passen kom je maar op bezoek (Y) :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

17inch zal de kasten van de 19 wel beter vullen. mooi spacertje ertussen en gaan
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Het lijkt zo erg klein idd, terwijl het bij de clio leuk vult
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V

Kleine update hierzo..

Vanavond even met de 2.0 bezig geweest, laatst de cilinders laten boren en honen.. alles nog eens nagemeten maar de nieuwe zuigers passen niet.. ergens heb ik een meetfout gemaakt.. ik snap er geen donder van.. heb er maar even een foto van gemaakt :~

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 80-220.jpg[/img]

:D
Gekheid natuurlijk, die 2.0 ligt gewoon nog steeds stof te happen en toevallig kwam ik het onderblok tegen toen ik wat ruimte aan het maken was, het is een zuiger van m'n Dodge en die ligt er niet voor niets naast, evenals de andere 7...

Net even als je denkt alle projecten de deur uit te hebben, wat rommel verkocht hebt en je eindelijk aan de 2.0 ombouw kunt denken kwam er een paar weken terug ineens een ander probleem de hoek om..

M'n Dodge lekte de laatste tijd aardig wat olie en er zit al maanden een nare tik in onder belasting die ik maar niet kon plaatsen, het is aardig bekend dat die motoren niet stuk gaan en dat ze onder alle omstandigheden gewoon stom door blijven lopen, nou.. niets is minder waar, belachelijk veel koppel beschikbaar maar technisch is het een pure ramp. dit zou je niet verwachten aangezien de motor zo'n 15.000 km terug volledig gereviseerd is in combinatie met een setje gesmede zuigers, scherpere nokkenas/kleppen e.d. door iemand die dag in dag uit scheepsmotoren bouwt..

Het begon een paar weken terug toen de buren begonnen te zeuren dat er steeds meer olievlekken ontstonden in de straat, kortom.. toch maar eens wat aan doen dan. 2 krukaskeerringen besteld en meteen maar besloten om de drijfstanglagers eens te checken omdat de carterpan er toch onder vandaan is, mischien dat er dan wat te vinden is. Wat ik toen vond was een set drijfstanglagers die compleet gaar was incl. de krukas, toch eens verder gezocht en er achter gekomen dat de lagerkappen van cilinder 6 en 7 gewisseld waren onderling en toen ik het wel op de juiste plaats wou monteren bleek de lagerkap krom getrokken te zijn omdat deze op de verkeerde drijfstang gemonteerd is. kortom, daar moet een nieuwe drijfstang in.

Vorige week de motor er maar eens uit gedraaid (half uurtje werk, 4 stekkertjes en een paar slangen) en verder wat uit elkaar gedraaid, inlaatspruitstukbouten kon ik bijna allemaal zo met de hand er uit draaien en toen ik de koppen er af haalde wist ik het zeker, 5 van de 8 zuigers verkeerd om gemonteerd. (met het pijltje de verkeerde kant op..) resultaat, een set gesmede zuigers naar de klote en de cilinderwanden volledig bekrast en geen hoonspoor meer te vinden.

Goed, dan heb je natuurlijk deel 2 nog... wat nu.. cilinders laten boren.. weer nieuwe zuigers, andere krukas regelen.. of een ander 34 jaar oud 5.2 blok scoren voor een paar honderd euro en er in hangen ofzo maar dat lijkt me niet echt zo'n optie..

En aangezien stiekem mij die amerikaan meer boeit dan al die Renault rommel die ik heb staan gaat er de komende maanden een nieuwe motor gebouwd worden die nog iets serieuzer van opzet is. de planning tot nu toe is om er een "stroker" van te bouwen wat dus wil zeggen dat er een langere slag krukas in komt met versterkte drijfstangen, nog een maatje grotere zuigers, ARP bouten en nieuwe drijf en krukaslagers. verder kan dan die enorme Edelbrock carburateur er weer op in combinatie met het Edelbrock inlaatspruitstuk, de nokkenas en de koppen met de grotere kleppen en versterkte klepveren. al met al komt het dan neer op toename van 318Cui naar een 402Cui wat dus wil zeggen dat het van een 5.2 V8 naar een 6.6/6.7 V8 gaat afhankelijk van de overmaat. met daarmee dus een lekkere koppeltoename (500nm is nooit genoeg natuurlijk :p). een 7.2 Big Block is ook nog een optie, maar dan zit ik met een inlaatspruitstuk/nokkenas/spaghettispruitstukken e.d. waar ik niets meer mee kan. de enige vraag is nog of de huidige gasinstallatie het beetje extra gaat trekken aangezien die nu al aardig aan z'n eind zit qua capaciteit met een Impco 300A verdamper, extra buffervat en 8mm gasleiding.

Goed, om dan maar even tot een samenvatting te komen.. die tank staat nu in de hoek met de motor er naast, die onderdelen gaan waarschijnlijk via een maatje mee in een container in de USA om de verzendkosten e.d. een beetje te drukken dus dat gaat wel even duren. Ik heb de 19 16V cabrio nog maar die gaat met een paar weken ook weg. dan heb ik nog de Ring-19 16V maar dan zijn de auto's wel een beetje op eigenlijk.

Kortom, ik kan het me niet echt veroorloven om dat ding even ouderwets stuk te rijden op het circuit (ervaring uit het verleden heeft bewezen dat dat niet zo veel voorsteld) dus dat moet ik maar even een paar maanden gaan laten ofzo, die 2.0 komt er dus voorlopig ook nog niet in en aangezien ik eigenlijk plannen had om dit jaar nog voor m'n race-licentie te gaan moet dat ook maar even de koelkast in.

Owja.. nadat ik de 19 16V opgehaald heb bij de Ring omdat de dynamo er mee gestopt is tijdens het Ringweekend in April heb ik er eigenlijk vanavond voor het eerst even een stukje mee gestuurd om de accu een beetje op te laden en er voor te zorgen dat de semi-slicks niet vierkant worden dus da's eigenlijk het enige wat ik er even over kan melden :p verder ben ik er met de slalom in Ter Apel uiteraard wel bij (Y)

Iemand nog belang bij een 9 rondenkaart voor de Ring ? heb ik wat geld over voor een goede fiets :p
tutuur
Clubsponsor

Zo! Dat is ff minder nieuws! Niet om het een of ander maar blijven die scheepsmotoren die hij bouwt wel lopen dan?

Suc6 er mee iig! Zoek je nog een goedkope daily? :p heb nog wel een 5je staan die van boven tot is maar van onder goed :p
Ronald1916V

tutuur schreef:Zo! Dat is ff minder nieuws! Niet om het een of ander maar blijven die scheepsmotoren die hij bouwt wel lopen dan?

Suc6 er mee iig! Zoek je nog een goedkope daily? :p heb nog wel een 5je staan die van boven tot is maar van onder goed :p
Nah, ik heb een hekel aan wegenbelasting betalen dus ik denk dat het eerst even bij 2 auto's blijft :p , ben nog even op zoek naar een origineel 5.2 blokje om de tijd even te overbruggen. even afwachten dus. :)
Martijn Kool

wat een wijf

gooi weg dat stuk oud ijzer

meer is het niet.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)

Jij krijgt ook alles stuk he ;)

Maar goed balen , denk je wat fatsoenlijks te kopen ..

ik zeg oldtimer erbij , sven heeft nog een leuke staan :P
Martijn Kool

dat is inderdaad veel leuker, een alpine, hoef je ook geen ladder te pakken om in te stappen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)

Martijn Kool schreef:dat is inderdaad veel leuker, een alpine, hoef je ook geen ladder te pakken om in te stappen
en dan heeft ronald ook geen excuus dat het parcours te krap is :P ;)
Ronald1916V

Naja, ik wil niet echt gaan happen ofzo maar de gemiddelde Renault mocht willen dat die nog zo roestvrij is op die leeftijd. Dat ding is van '76 en heeft al heel wat mee gemaakt bij 't Amerikaanse leger en alle eigenaren er na die er flink mee hebben zitten rossen in het terrein.

Daarbij had deze motor nog wel 40 jaar en een miljoen kilometers kunnen draaien, maargoed, als er iemand presteerd om alle keerringen er scheef in te rammen, alle bouten handvast zet en dan ook nog eens 5 zuigers verkeerd om monteerd.. Tja, dan is het met 15.000 km wel op.. Een gemiddelde Renault was er de hoek nog niet mee om gekomen.

Van de week maar eens een tijdelijk motortje scoren.. :)
Martijn Kool

heb je de orginele bovenbak etc nog dan?

beetje appels met peren vergelijken ook

weg dat hok :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-

Ronald, hoe ver zijn die zuigers heen ? Anders afdraaien, compressie verlagen en blazers erop :D
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:heb je de orginele bovenbak etc nog dan?

Bovenbak? welke ?

Sowieso gaat ie niet weg hoor, hij gaat enkel weg als ie plaats moet maken voor een Chevy Chevelle ofzo.. of een dikke Dodge Charger/Challenger. (Y) Als je eenmaal met een dikke amerikaanse V8 gereden hebt wil je toch niet echt anders meer hoor :)

-jo- schreef:Ronald, hoe ver zijn die zuigers heen ? Anders afdraaien, compressie verlagen en blazers erop :D
De zuigers zijn waarschijnlijk nog wel te redden, maargoed. de cilinders zijn al dusdanig beschadigd dat er weer geboord en gehoond moet worden.. dit zijn al 1ste overmaat zuigers.

Drukvulling komt er sowieso niet, niet met een turbo ofzo. dan eerder een dikke blower ofzo maargoed.. die gasinstallatie blijft een struikelblok en ik was never nooit niet van plan om met dat ding op benzine te gaan rijden, en iedere keer overschakelen van gas naar benzine en weer terug is ook niet handig met die enorme carburateur.. je komt er toch nog een heel eind mee met alleen al de inhoud van de vlotterkamer :lol:
mark 5t
Contacteer:

mijn maat heeft ook een stroker blok! (Y) (Y)
gaat als een mongool alleen stationair is een ramp :D :D :D

boeie!!!!!
Riël
Über-Spammer

Ronald1916V schreef:
Martijn Kool schreef:heb je de orginele bovenbak etc nog dan?

Bovenbak? welke ?

Sowieso gaat ie niet weg hoor, hij gaat enkel weg als ie plaats moet maken voor een Chevy Chevelle ofzo.. of een dikke Dodge Charger/Challenger. (Y) Als je eenmaal met een dikke amerikaanse V8 gereden hebt wil je toch niet echt anders meer hoor :)

-jo- schreef:Ronald, hoe ver zijn die zuigers heen ? Anders afdraaien, compressie verlagen en blazers erop :D
De zuigers zijn waarschijnlijk nog wel te redden, maargoed. de cilinders zijn al dusdanig beschadigd dat er weer geboord en gehoond moet worden.. dit zijn al 1ste overmaat zuigers.

Drukvulling komt er sowieso niet, niet met een turbo ofzo. dan eerder een dikke blower ofzo maargoed.. die gasinstallatie blijft een struikelblok en ik was never nooit niet van plan om met dat ding op benzine te gaan rijden, en iedere keer overschakelen van gas naar benzine en weer terug is ook niet handig met die enorme carburateur.. je komt er toch nog een heel eind mee met alleen al de inhoud van de vlotterkamer :lol:

Gas en turbo zijn, beat me if I am wrong, makkelijker te bouwen dan benzine en turbo. Turboverdamper (een grote waarschijnlijk :)) en mengstuk en klaar ben je ongeveer. Gas heeft hoog oktaan, gaan met die banaan.

Enfin, komt meer bij kijken, maar ik zie niet dat het lastiger is dan benzine, eerder makkelijker:)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-

je hebt zelfs een voordeel met gas. Pingelwaarde ligt een pak hoger.
tutuur
Clubsponsor

Riël schreef:Gas en turbo zijn, beat me if I am wrong, makkelijker te bouwen dan benzine en turbo. Turboverdamper (een grote waarschijnlijk :)) en mengstuk en klaar ben je ongeveer. Gas heeft hoog oktaan, gaan met die banaan.

Enfin, komt meer bij kijken, maar ik zie niet dat het lastiger is dan benzine, eerder makkelijker:)
:p
Ronald1916V

-jo- schreef:je hebt zelfs een voordeel met gas. Pingelwaarde ligt een pak hoger.
Daar heb je zeker gelijk in, maar de hoeveelheid gas is niet aan te slepen met drukvulling met zo'n V8, er zit nu al een behoorlijke gasinstallatie op met 8mm leidingen e.d. maar dan zit ik al aardig op de grens. de kans is groot dat ik even over moet op benzine als ik met die stroker kit even goed op het gas wil maar dat moet ik nog even bekijken. veel gas hoef je sowieso niet te geven en als je er alleen maar mee loopt te trappen loopt de tank echt leeg, 1 op 750 meter is al gehaald met de 5.2. :lol: er is nog 1 maatje grotere Impco verdamper te krijgen maar dan houd het ook wel op. :) Daarbij is het gewoon m'n daily en moet ie betrouwbaar zijn, wordt er niet veel beter op met drukvulling. :D

Owja.. m'n 19 16V, daar is dit topic nog steeds voor..

Vorige maand nog een stukje zitten knallen binnendoor nadat ik 'm even gewassen had. En aangezien ie zo schoon was geworden heb ik dat maar even op de foto vastgelegd. :)

[img]http://94.100.114.163/952250001-9523000 ... _5ECy.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.79/952250001-95230000 ... _fToN.jpeg[/img]
Tom
Moderator
Car: MB

Ronald1916V schreef: Iemand nog belang bij een 9 rondenkaart voor de Ring ? heb ik wat geld over voor een goede fiets :p
Als jij voor 100e een leuke fiets wil kopen :p :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:
Ronald1916V schreef: Iemand nog belang bij een 9 rondenkaart voor de Ring ? heb ik wat geld over voor een goede fiets :p
Ro, ik zou Tjabel effe contacten........onze ouwe fietsenmaker (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ronald1916V

Lex schreef:
Tom schreef:
Ro, ik zou Tjabel effe contacten........onze ouwe fietsenmaker (Y)
Gekheid weer hier. :p Die 9 ronden komen vast wel op, al moet ik ze lopen :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

Whahaha. Grote kans dat je dan ook de steckesicherung nodig hebt, maar dan met zuurstof :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V

Tom schreef:Whahaha. Grote kans dat je dan ook de steckesicherung nodig hebt, maar dan met zuurstof :lol:
Ik heb eerder een stuk Nordschleife gelopen in de winter (incl. sneeuw) en dat viel toch inderdaad even vies tegen, de meeste stukken zijn toch echt steiler dan je denkt en echt fatsoenlijke zuurstof heb je ook niet op die hoger gelegen stukken. :p
Plaats reactie