even voorstellen: Rens, 5 GT Turbo

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

sigma66 schreef:ik had even een vraag hoe hebben jullie je renault verzekerd en bij welke maatschapij ?
Mijn grijze GTT is All-risk verzekerd als Old-timer (2de auto) (getaxeerd anders kan dat niet, via/op mn werk)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

beide gtt's gewoon wa verzekerd.bij zlm
is de goedkoopste in mijn regio..
maar bij een plaatje van een gtt zou ik hem zeker
ook laten taxeren en in de allrisk gooien..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

mijne is in eind 2008 getaxeerd, maar denk dat ikw eer een nieuwe moet laten maken als die de weg op gaat ? en dan al risk verzekeren.
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

ik was opzoek gegaan naar wat info over het blok wat der allemaal aan gebeurt is welke onderdelen zijn vervangen nu weet ik dat dit gedaan is bij bb preformance tuning maar de site werkt niet bij mij? ben ik de enige die dat heeft of bestaat het bedrijf niet meer :sh:
iemand info erover (A)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Andrews (supercinq) schreef:beide gtt's gewoon wa verzekerd.bij zlm
is de goedkoopste in mijn regio..
maar bij een plaatje van een gtt zou ik hem zeker
ook laten taxeren en in de allrisk gooien..
Altijd taxeren is mijn mening.

Betaalde WA plus veel meer premie als All-risk,
dagwaarde WA=niks
uitkering bij All-risk=taxatiewaarde

En voor de kosten van de taxatie hoef je het zeker niet ta laten.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ze zien mij aankomen met dat hok van mij ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Martijn Kool schreef:ze zien mij aankomen met dat hok van mij ;p
Bij mij kwam het goudbruin ook vermeld in het rapport,
al is de taxwaarde €1500 dat is ruim 3x de dagwaarde bij WA.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Alpine schreef:
Andrews (supercinq) schreef: uitkering bij All-risk=taxatiewaarde
Is dat wel zo?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Riël schreef:Is dat wel zo?
Zal best verschil in zitten qua maatschappij,
het stond letterlijk in mn polis vermeld.

De hoogte van het bedrag zal ook bepalend zijn,
maar mijn taxwaarde van 4K stond als uit te keren bedrag bij toto-schade.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

sigma66 schreef:ik was opzoek gegaan naar wat info over het blok wat der allemaal aan gebeurt is welke onderdelen zijn vervangen nu weet ik dat dit gedaan is bij bb preformance tuning maar de site werkt niet bij mij? ben ik de enige die dat heeft of bestaat het bedrijf niet meer :sh:
iemand info erover (A)
Het bedrijf bestaat nog wel. Alleen de website niet meer. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

hmm oke dus dat word bellen naar engeland :banaan:
eind deze week is het laswerk klaar dan word hij volgende week opgebouwd apk gekeurd getaxeerd en verzekerd en is hij zeker te bewonderen op de openings meeting ! ik schiet og wel wat foto's van de opbouw en het ander prachts dat er staat! :foto:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

(Y) Foto's zijn altijd goed!! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

zo hij is eindelijk klaar ! lang geleden sinds er een update kwam maar beter laat dan nooit. omdat foto's meer zeggen dan worden :P

http://yfrog.com/jo100220101904j
http://yfrog.com/j3100220101901j
http://yfrog.com/j2050120081983j

na 40 uur aan laswerk en 2 maanden later, is alles weer helemaal klaar en vliegt die door de apk. heb hem vorige week zaterdag opgehaald waarna na 2 uur de koppaking eruit vloog....

half 3 maar begonnen aan de kop en half 5 lag die ernaast met een duidelijke kapote koppaking.. kop maandag weg gebracht naar BMR moterrevisie die met de leuke mededeling kwamen dat de kop de vorige keer heel slecht is afgevlakt en dat er gietgaten in zitten ( de vorige keer is de kop dus gelast maar neit goed waardoor er allemaal kleine gaatjes in zijn gekomen.. dat is er nu opnieuw uitgehaalt en kop opnieuw gelast gevlakt na gekeken kleppen ingeslepen.. ik krijg morgen de kop terug dus ik hoop morgen weer te gaan rijden:D

helaas wist ik niet dat er stalen koppakingen voor een renault 5 bestonden dus heb een orginele besteld die ik denk ik alsnog moet vervangen door een stalen.. jullie horen meerals die weer rijd !
Laatst gewijzigd door sigma66 op di 11 mei 2010 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

de linkjes van je foto's zijn niet compleet... edit: gefixt

feli met de APK :) , minder van je kop.... :-(
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

woehoe croky :lol:

welkom en leuk om te zien dat er weer een gtt de weg op komt!
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

cilinderkop lassen brrr.
daar had ik dan echt niet op gaan bezuinigen zeker niet bij een dikke motor.

verder mooi om te horen dat het laswerk erop zit (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

cilinder kop was gelast door de vorige eigenaar maar het lassen was niet goed gedaan waardoor er dus allemaal kleine lucht belletjes in zaten.
maar dat is nu weer opgelost gisteren kop terug gekregen maar heb me koppaking nog niet binnen :P hoop vrijdag de koppaking binnen te hebben zodat ik vrijdag avond kan rijden met een beetje geluk :)

ps weet iemand het aantrek moment van de kopbouten zag ergens op internet staan fase 1 55-65 nm dan afbouwen 15 min warm laten lopen 2.5 uur afkoelen fase 2 half slag los en weer 55-65 nm
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

auto rijd weer als een zonnetje :D helaas zit het niet helemaal mee.
want er zit iets fout bij de electro mistlamp links voor blijft branden :S
en niet meer uit te krijgen :S dus word weer spoorzoeken iemand een idee?

ver moet het alarm nog even gemaakt worden ik hoop dat ut wil lukken :D

ps. iemand een idee of er ook sport / race V - bakken bestaan voor een 5 gt turbo ?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heb zelf bij mijn renault 19 gehad dat de koplamp bleef branden, massaprobleempje
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Begin met het kabelboompje onder de rechter koplamp , daar zit relais van de mistlampen en de grijze stekker is voeding en schakeling mistlampen
(Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mistlampen zijn ongezekerd, dus kijk even alles goed na.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

ahh das handige info dan kijk ik daar eerst naar :) dank jullie wel :D

iemand wel eens gehoord van een selca alarm ? volgens de knipper code geeft die storing op de moterkap schakelaar die doorgemeten en die is goed :S als de schakelaar ingedrukt word verbreekt die nou zou je zeggen trek alle 2 de draden los en hij verbreekt ook dus zou die goed meoten zijn maar eht alarm blijft afgaan :s heel irritand als je je deuren niet opslot kan doen :S iemand een idee?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Check met een multimeter aan het eind van de draad of ie verbinding heeft met massa, dan heeft 1 van de draden ergens kortsluiting en gaat je alarm alsnog af...
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Raakt het contact de motorkap wel?
Als hij handmatig het contact verbreekt lijkt het
als alsof hij gewoon niet goed bediend wordt
bij het sluiten van de kap.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

De schakelaar verbreekt als je hem indrukt dus ik dacht trek alle 2 de draden eraf dan verbreekt die ook dus zou die het moeten doen maar hellaas alarm gaat nog steeds af daarna motorkap open schakelaar met de hand indrukken nog steeds af dus beetje raar verhaal dus nu het alarm jasje maar even opzoeken en even meten ! ( niet me sterkste kant :P )
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

wat ik eerder al zei, als een draad onderweg naar de schakelaar massa maakt zal het kastje denken dat er wat open staat.

probeer de draden bij het kastje door te knippen en kijk wat ie dan doet, als het opgelost is zelf ff 2 nieuwe draden trekken en je probleem is opgelost (Y)
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

ahh dankje voor de tip ( denk dat ik eoverheen gelzen had 1e keer :P )
dan heb ik wat te doen vanavond jullie horen ut
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

sigma66 schreef:
half 3 maar begonnen aan de kop en half 5 lag die ernaast met een duidelijke kapote koppaking.. kop maandag weg gebracht naar BMR moterrevisie die met de leuke mededeling kwamen dat de kop de vorige keer heel slecht is afgevlakt en dat er gietgaten in zitten ( de vorige keer is de kop dus gelast maar neit goed waardoor er allemaal kleine gaatjes in zijn gekomen.. dat is er nu opnieuw uitgehaalt en kop opnieuw gelast gevlakt na gekeken kleppen ingeslepen.. ik krijg morgen de kop terug dus ik hoop morgen weer te gaan rijden:D!
@ rens,

BMR zit dat in tiel?
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

ja BMR zit in tiel
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

Vandaag een beetje een probleempje gehad had een feestje in het zuiden
dacht lekker weer kan ik even lekker toeren met de 5 maar liep niet helemaal zoals gepland na een uur rijden liep de temp op niet echt hard maar hij steeg rustig aan gaan rijden en ging nog hoger tegen max aan auto langs de kant gezet en af laten koelen onder tussenmaar genotenvan een ijsje :D auto weer een beetje normaal en met nog geen 5km te gaan door gereden naar het feesten auto uitgezet verwachte dat het met het warme weer te maken had dus maakt me er geen erge zorige over omdat ik toch in de nacht terug zou rijden.. Na de spannende voetb wedstrijd richting huis gegaan waarbij de temp meter na nog geen 5 km te hebben geredentegen max stond ikke werd gek ! Auto langs de kant verwachte dat de termostaat niet open ging en dcht bleef staan ( omdat de slang achter de termostaat koud was ) ikke blij dat ik een schroeven draaie bij me had en na 5 min termostaat eruit gehaalt en alles weer vast gezet.. Met de hoop dat het dat was auto gestart gemenen naar lekkage en toen maar gereden moest nog 10 min dus met goede hoop ! Rustig rijden en naar 2 min te rijden steeg te temp. Weer te erg eerste afslag genomen en autoop het parkeer terein gezet maat gebeld en auto maar naar huis gesleept

Iemand een idee wat het kan zijn dacht zelf aan waterpomp / radiateur
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Draait je fan wel?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

dan zou ie onder het rijden gewoon koud moeten blijven.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

klopt je metertje wel?
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De slang achter de thermostaat werd wel warm toen hij eruit was?
sigma66
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 18:06
Contacteer:

de fan draaide de heletijd ivm met de hitte,
het metertje klopt ook omdat de koelvloeistof zowat kookte
de slang werd warm nadat de termostaat eruit was maar de temp daalde niet had geen invloed ik denk dat de radiateur verstopt zit enige idee omdat makkelijk te controleren ?
Plaats reactie