Florus' Blauwe 5gt turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Luco/Alpine-racer
PostPosted: Sun May 09, 2010 8:12 pm Post subject:
Toine van der Laan wrote:
Netjes gemaakt Florus ,

Nu alleen nog even meten wat de inlaat lucht temperatuur is , en dat weten we het zeker

Bij de FMIC is de inlaatlucht rijdend ca 20 graden, een simpele en goedkope manier om dit te meten is met een goedkope buiten temperatuurmeter


20 graden???
Als het buiten vriest zeker?
Als je een beetje doorrijdt loopt die op naar 50 a 55 graden hoor smile
Vandaag :

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... i004-1.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... axi006.jpg[/img]

Rekening houden met de afwijking van de meter en windrichting , maar toch , in de rijwind is een FMIC echt koud !!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

meen me te herinneren dat je ook je gordelvastklikkers (hoe heten die dingen?) ff over moet zetten
Immer wieder die verdammte Holländer
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

maar bij welke snelheid is dit? als je een beetje op de snelweg gaat rijden snap ik wel dat ie zo koud word.....

ga maar is een tijd flink lopen trappen, denk dat ie dan wel oploopt....
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

-Ray- schreef:meen me te herinneren dat je ook je gordelvastklikkers (hoe heten die dingen?) ff over moet zetten
Ik denk dat ik gewoon de bestaande wel blijf gebruiken (Y)

Bij mij komen er zoiezo andere frame's onder, de RS sledes en stoelverstelling zijn te breed om er in te passen, puur doordat bij mij de sidebars van de kooi erg laag geplaatst zijn :-(
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

-Ray- schreef:meen me te herinneren dat je ook je gordelvastklikkers (hoe heten die dingen?) ff over moet zetten
behalve als je andere gordels monteerd. :wink: Zitten de originele er in dan moeten ze ook vast kunnen.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik heb R19 16V stoeltjes, vormpje Williams en die hebben de gordels ook aan de stoel bevestigt. Toch heb ik deze weggelaten en de originele gebruikt die aan de vloer zitten :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Rare vraag, maar waarom heb ik nog geen Clio 16V Phase I stoelen in een 5 GTT (BS bijvoorbeeld) gezien ???

Lijkt mij ook wel een hele mooie combi. (L)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Arco Straver schreef:Rare vraag, maar waarom heb ik nog geen Clio 16V Phase I stoelen in een 5 GTT (BS bijvoorbeeld) gezien ???

Lijkt mij ook wel een hele mooie combi. (L)
Omdat de meesten geen fan zijn van die blauw gele blokjes? En daarbij hebben de clio stoelen het zelfde euvel als de GT stoelen, meestal door gesleten, en aan de smalle kant. :smile:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ow maar daar is Arco heel goed in om die wangen te restylen :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en die hoerige niet-traploze rugleuningverstelling (als je pech hebt met speling) :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

die stoelen van de Clio 16V met half geintegreerde hoofdsteunen vind ik best netjes qua model (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gerald schreef:
Arco Straver schreef:Rare vraag, maar waarom heb ik nog geen Clio 16V Phase I stoelen in een 5 GTT (BS bijvoorbeeld) gezien ???

Lijkt mij ook wel een hele mooie combi. (L)
Omdat de meesten geen fan zijn van die blauw gele blokjes? En daarbij hebben de clio stoelen het zelfde euvel als de GT stoelen, meestal door gesleten, en aan de smalle kant. :smile:
Mwoah... in een BS staat het wel. (Y)
In de rest dan helaas weer niet...

Smalle stoelen ?? Valt ook wel mee hoor. :p
(ben niet zo breed namelijk)
En in mijn ogen zijn de wangen hoger van een 16V dan van een RS

Versleten ?? Genoeg goede bijrijdersstoelen te vinden her & der. :wink:
-Ray- schreef:ow maar daar is Arco heel goed in om die wangen te restylen :)
Een avondje knautselen en klaar is Arie.
Tom schreef:en die hoerige niet-traploze rugleuningverstelling (als je pech hebt met speling) :smile:
Wanneer verstel jij een stoel als je de enige bestuurder bent ?? (0)
(en dat "probleem" los je meteen op als je toch aan het "verbouwen" bent ..
Mrtn schreef:die stoelen van de Clio 16V met half geintegreerde hoofdsteunen vind ik best netjes qua model (Y)
Juistem. Hoofdsteunen ietwat verzonken.
Zonde dat de bekleding niet geheel zwart is, ik denk dat deze stoel dan al in meer 5-jes had gezeten...
Maar zoals ik al zei, why not in een BS ?? :-(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Toine van der Laan schreef:
Luco/Alpine-racer
PostPosted: Sun May 09, 2010 8:12 pm Post subject:
Toine van der Laan wrote:
Netjes gemaakt Florus ,

Nu alleen nog even meten wat de inlaat lucht temperatuur is , en dat weten we het zeker

Bij de FMIC is de inlaatlucht rijdend ca 20 graden, een simpele en goedkope manier om dit te meten is met een goedkope buiten temperatuurmeter


20 graden???
Als het buiten vriest zeker?
Als je een beetje doorrijdt loopt die op naar 50 a 55 graden hoor smile
Vandaag :

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... i004-1.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... axi006.jpg[/img]

Rekening houden met de afwijking van de meter en windrichting , maar toch , in de rijwind is een FMIC echt koud !!
Ja het was ook maar 6 graden vandaag en je meet aan de buitenkant :D
klopt dus dat die ongeveer tussen de 20 a 30 graden warmer is dan de buitenluchttemperatuur (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hangt die sensor niet IN de buis dan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:Hangt die sensor niet IN de buis dan?
Zo te zien niet riel.
Maar in de buis zal die warmer zijn, ik kan hier alle logs bekijken en ik neem aan dat het per auto niet echt veel verschilt
20 a 30 graden warmer is normaal.

Maar net wat Florus zegt denk ik een chargecooler is stukken kleiner en als die de temperatuur constant kan houden op ongeveer de fmic luchttemp is het al een verbetering omdat je turbogat een stuk kleiner is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat is ook waarom ik m monteer !

Zowieso vind ik dat slangenwerk behelpen met een FMIC. Maar een chargecooler is dan wel langzamer warm, hij is ook langzamer weer koud. Dus een fan aan je waterradiateur is ook niet overbodig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ben er v/d week een beetje mee aan 't testen geweest, heb nl. een schakelaar tussen 't pompje gezet,en kan de chargecooler dus in en uit schakelen.

'T viel mij op dat de chargecooler toch best een grote buffer heeft, 't duurt best lang voordat ie begint op te warmen, en toen ik 'm weer aan schakelde was ie ook in no-time weer koud (Y)

Al met al merk ik dus vrij weinig verschil met de FMIC die ik had, behalve dat 't turbogat merkbaar kleiner is :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Luco/Alpine-racer schreef:
Riël schreef:Hangt die sensor niet IN de buis dan?
Zo te zien niet riel.
Maar in de buis zal die warmer zijn, ik kan hier alle logs bekijken en ik neem aan dat het per auto niet echt veel verschilt
20 a 30 graden warmer is normaal.

Maar net wat Florus zegt denk ik een chargecooler is stukken kleiner en als die de temperatuur constant kan houden op ongeveer de fmic luchttemp is het al een verbetering omdat je turbogat een stuk kleiner is.
ook onder de kap zit warmte, en volgens mij geleid alu de warmte heel goed dus zoveel verschil zal er niet zijn....
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Als ik met het 16v T blok rijd ....normale snelheid 120 dan is mijn inlaat temp 33 tot 35 graden.. heb er een XRD in zitten die meet dus via de sensoren en computer .....
Gaat het gas er goed op loopt ie iets op 38 graden maar hoger niet ...

Sta ik een tijdje stil dan zie langzaam de temp stijgen naar 55/58 graden ..maar dan is mijn koelvin ook al meerdere keren aangegaan.

Dus het werkt wel degelijk .....
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

fmic of ook chargecooler?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

chargekooler.....
fmic is leuk als je je front/bumper wil aanpassen en dat wilde ik niet
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

volgens mij heeft haas ook en chargecooler
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Riël schreef:Hangt die sensor niet IN de buis dan?
Zo te zien niet riel.
Maar in de buis zal die warmer zijn, ik kan hier alle logs bekijken en ik neem aan dat het per auto niet echt veel verschilt
20 a 30 graden warmer is normaal.

Maar net wat Florus zegt denk ik een chargecooler is stukken kleiner en als die de temperatuur constant kan houden op ongeveer de fmic luchttemp is het al een verbetering omdat je turbogat een stuk kleiner is.
ook onder de kap zit warmte, en volgens mij geleid alu de warmte heel goed dus zoveel verschil zal er niet zijn....
Ja eigenwijs en onder de kap heb je ook werveling en koude lucht, op deze manier kan je dus niet nauwkeurig meten
Lees verhaal van Jochem
Ik meet ook via de ecu en aim, lijkt me stuk nauwkeuriger dan een meter van 5 euro op de buitenkant geplakt, daarmee krijg je geen betrouwbare meting hoor.

Gezien het verhaal van jochem is de temp hetzelfde als bij een fmic, alleen zoals florus aangeeft is het turbogat kleiner.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hou die kreten even voor je aub (Y)

ik probeer alle opties open te houden, maar de geestelijke breedheid vergaat helaas wat op leeftijd he :lol:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

En zo heeft ieder z'n eigen ideeën...... (Y)

Laten we hier ff verder gaan over charge en intercoolers: FMIC Topic


Ontopic maar weer! :wink:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Jochem de Haas schreef:chargekooler.....
fmic is leuk als je je front/bumper wil aanpassen en dat wilde ik niet
Dat hoeft ook niet :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

lekker nuttige achterbank :lol:

ziet er netjes uit. zaten er geen airbags in trouwens?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

super netjes zo :worship:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Martijn Kool schreef:lekker nuttige achterbank :lol:

ziet er netjes uit. zaten er geen airbags in trouwens?
De dwars stang eruit en je kunt zitten :p
Op de rechterzitting kun je zoiezo nu al zitten,of je er vrolijk van wordt is een volgende... :smile:

Airbags heb ik verwijderd (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep ooit eens achterin de Alpine van Sfen gehangen in dat kruis, terwijl ie er vol pot vandoor ging...

Mja, je hebt iig wel houvast :~
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

dat ziet er netjes uit! Paste die achterbank er makkelijk in of heb je veel moeten aanpassen?
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Erg gaaf Florus, zo met dat kruis en die achterbank! :worship:
Maakt dat nou uit of het nuttig is! :)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ziet er lekker comfy uit!!!!

Nu nog een mooi bekleed hoedenplankje erin (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Plaats reactie