Florus' Blauwe 5gt turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

'T expansie tankje en 't pompje voor de chargecooler:

[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG0740.jpg[/img]

Radiateur erbij geplaatst:

[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG0745.jpg[/img]


[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG0742.jpg[/img]

[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG0747.jpg[/img]

Moet zeggen dat ik nog niet echt overtuigd was van de werking,inmiddels is daar aardig verandering in gekomen :D
Werkt echt zeer goed, volgens mij qua koeling zeker zo goed als de FMIC die ik had, heb alleen nu duidelijk minder turbogat (Y) :)

tzt nog maar eens een keertje op de bank om 't kijken wat ie nu werkelijk doet!


Nu begonnen met de inbouw van 't RS interieur, uiteraard past 't onderstel v/d stoelen niet in de GT, en icm met de rolkooi past 't echt totaal niet, dus ga nu 't onderstel van de GT stoelen overbouwen op de RS stoelen.

iig vanmiddag alvast bij 1 stoel de Airbag verwijderd:

[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG0752.jpg[/img]

'T patroon met de airbag:

[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG0753.jpg[/img]

En de airbag houder waar alles in zat, deze opgevuld met vulling en terug geplaatst in de stoel om de stevigheid van de stoel te behouden :)

[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG0754.jpg[/img]

v.d. week maar eens een frame/onderstel in elkaar bakken :smile:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Blokkie ziet d'r mooi uit zo Florus! Ben benieuwd wat dat gaat doen op de vermogensbank! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

*flashback* :D

goed man die stoelen in je GT (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

ff diep in je geheugen spitten..... :lol:

Vind 't ook erg mooie stoelen,en verders is er ook niet zo heel veel keus,GTT stoelen zijn gewoon niet meer in nette staat te vinden,jammergenoeg (N)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zie ik nou daar die prop papier liggen ? :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:ff diep in je geheugen spitten..... :lol:

Vind 't ook erg mooie stoelen,en verders is er ook niet zo heel veel keus,GTT stoelen zijn gewoon niet meer in nette staat te vinden,jammergenoeg (N)
Volgens mij heeft erwin nog een set bijna nieuwe liggen, je kan hem eens bellen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

jochem schreef: Zie ik nou daar die prop papier liggen ?:smile:

Ja, dat is de etter.... :lol:

Heel vreemd dat een Gt niet start als d'r nog een prop papier in 't inlaat systeem zit |: :p :smile:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ziet er weer super uit, Floor (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Florus schreef:
jochem schreef: Zie ik nou daar die prop papier liggen ?:smile:

Ja, dat is de etter.... :lol:

Heel vreemd dat een Gt niet start als d'r nog een prop papier in 't inlaat systeem zit |: :p :smile:
volgens mij nog geroepen vergeet die proppen niet.........
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ja, maar naar jou luister ik zoiezo niet,dus dat was nutteloos.... :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja maar Joost je weet het toch nu wel ...naar jou luistert ie niet :lol: :lol: :lol: :wink:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

nou, da's dan iig duidlijk!

Whéhe... :smile:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hee toen ik dat tipte/poste stond dat er nog niet :lol:

maar idd duidelijk :evil:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Goed bezig daar...., staat altijd erg dik een RS stoeltje in de GT, enneonder de kap ook leuk voor elkaar... (Y)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Florus schreef:Ja, maar naar jou luister ik zoiezo niet,dus dat was nutteloos.... :lol:
daarom heb je ze laten zitten.... Maar voor de rest ziet het er echt TOP uit !!! :worship:

Nog iets van een hitteschild maken tussen je cooler en turbo???
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Netjes gemaakt Florus ,

Nu alleen nog even meten wat de inlaat lucht temperatuur is , en dat weten we het zeker :wink:

Bij de FMIC is de inlaatlucht rijdend ca 20 graden, een simpele en goedkope manier om dit te meten is met een goedkope buiten temperatuurmeter
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Toine van der Laan schreef:Netjes gemaakt Florus ,

Nu alleen nog even meten wat de inlaat lucht temperatuur is , en dat weten we het zeker :wink:

Bij de FMIC is de inlaatlucht rijdend ca 20 graden, een simpele en goedkope manier om dit te meten is met een goedkope buiten temperatuurmeter
20 graden???
Als het buiten vriest zeker?
Als je een beetje doorrijdt loopt die op naar 50 a 55 graden hoor :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Daar heb je zeker gelijk in,als 't buiten 20 graden is, krijg je nooit je inlaatlucht ook op 20 graden...

Ach, ik vind 't prima zo, ga 't toch echt niet meer terug ombouwen :p

Binnenkort keertje de bank op om te vergelijken, dan weet 'k pcies wat 't verschil is (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

naja, dat koelmiddel is omgevingstemperatuur, lager dan dat krijg je de inlaatlucht nooit....

Wat zijn dan de gemiddelde bij bv een FMIC (of iets anders wat redelijk efficient is) en eventueel zonder IC?

Mijn vorige wagentje (Peugeot 206 2.0HDi) had dus geen intercooler, was de 90PK uitvoering. In de 307 had dezelfde motor wel een IC en was het vermogen 110 of 130PK....
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Volgens mij kan de uitgangstemperatuur van je turbo zomaar ri. de 90 graden of meer gaan, ook al is je omgevingstemperatuur 20 graden, dan krijg je hem daar nooit naartoe terug gekoeld, d'r zal altijd iets tussen zitten....

Ik dacht dat 10 tot 20 graden boven de omgevingtemperatuur een redelijk normale inlaat temperatuur is (Y)

Veel verstand heb 'k er niet van dus, "correct me if i'm wrong" :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een chargecooler heeft een veel grotere buffer. Als een FMIC een poos stilstaat warmt de core op. Direct daarna heb je geen goede koeling.

Je lucht wordt namelijk niet door de buitenlucht gekoeld, maar door de coretemperatuur van je intercooler.

De chargecooler heeft een veel constantere core, waardoor die opwarmng niet gebeurt. Echter, de chargecooler is een stuk kleiner, en dus is de FMIC, zeker op het circuit, mijns inziens in het voordeel. Als ie maar rijwind krijgt.

FMIC heeft denk ik betere prestaties, terwijl charge inbouwtechnisch voordeel heeft.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ziet er allemaal weer netjes uit Floor! (Y)
Gave stoelen :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bij mij wordt de inlaattemperatuur rond de 55 graden (seat, maar is wel vergelijkbaar denk ik)

Groetere fmic en dikker dan standaard.

Na de pitstop loopt die dan een 15 a 20 graden op en dat duurt een rondje of drie voor die terugloopt naar de 55.

Maar ziet er weer netjes uit Florus (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik blijf mooi bij m'n intercooler, ook omdat anders mijn voorbumper er niet meer uit ziet :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Een RS interieur in een 5. :worship:

RS achterbank en rest inteurieur er ook in ?? (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Yup, dat staat wel op de planning (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Arco Straver schreef:Een RS interieur in een 5. :worship:

RS achterbank en rest inteurieur er ook in ?? (Y)
waar doel je op? deurpanelen ff pas maken? dashboard? hemel? ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wordt dat niet 'te dik' dan in verhouding met de auto?
Ik wil zelf 'ooit' nog eens Clio 16V stoelen in mijn rode GTT monteren, althans ik heb ze al een tijdje klaar liggen. Die stoelen zijn volgens mij iets slanker dan RS stoelen, en daar twijfel ik al over. Maar dat komt misschien omdat ik de standaard stoelen echt een beetje kabouterstoelen vind. En ik vind ze dus ook niet echt lekker zitten.
Maar ik ben benieuwd hoe die RS stoelen gaan staan!
In ieder geval weer lekker bezig (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:Wordt dat niet 'te dik' dan in verhouding met de auto?
Ik wil zelf 'ooit' nog eens Clio 16V stoelen in mijn rode GTT monteren, althans ik heb ze al een tijdje klaar liggen. Die stoelen zijn volgens mij iets slanker dan RS stoelen, en daar twijfel ik al over. Maar dat komt misschien omdat ik de standaard stoelen echt een beetje kabouterstoelen vind. En ik vind ze dus ook niet echt lekker zitten.
Maar ik ben benieuwd hoe die RS stoelen gaan staan!
In ieder geval weer lekker bezig (Y)
moet ik ff de foto's opzoeken?
Immer wieder die verdammte Holländer
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hit me!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hmm, moet ik de computer boven aanzetten....

*ben al onderweg*
Immer wieder die verdammte Holländer
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Woon je zo groot Ray?

Of is je PC zo traag?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

-Ray- schreef:
Arco Straver schreef:Een RS interieur in een 5. :worship:

RS achterbank en rest inteurieur er ook in ?? (Y)
waar doel je op? deurpanelen ff pas maken? dashboard? hemel? ;)
Nope. Alleen nog een RS achterbank (die je pas moet maken. de rest past toch niet) bedoelde ik.

Rest = GTT interieur. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:yum:

:yest:
Plaats reactie