ACT: Clio RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Let overigens goed op de draadboom voor die sensor. Die wil makkelijk breken als je deze in een te korte bocht legt.
Ik heb de draadboom al eens vervangen daarvoor.
Maar inderdaad, elke phase3 heeft standaard cruisecontrol.
Ik heb de draadboom al eens vervangen daarvoor.
Maar inderdaad, elke phase3 heeft standaard cruisecontrol.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Van een tijdje geleden....
Aangezien ze bij Renault, mijn ervaring
, niet altijd metteen kunnen achterhalen hoe een RS in elkaar steekt 
Met behulp van die Franse site, het wisselen van de bougies goed te doen?
Heb je toevallig nog het serienr. (of nr's) van de pakkingen?Adinsx schreef:Ze waren het net in pauzetijd even aan het uitzoeken op dialogys en infotech. Pakking is morgen binnen. Dus morgenavond gaan we er achter komen of het in een halfuurtje te doen is.
.
Aangezien ze bij Renault, mijn ervaring


Met behulp van die Franse site, het wisselen van de bougies goed te doen?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb wel een berg foto's gemaakt van het wisselen van de bougies. Had ik die nog niet hier geplaatst?
Nummers van de pakking moet ik even opzoeken op de rekening.
Zal even kijken of ik die snel kan vinden.
Foto's zal ik zo ook nog even plaatsen hier.
Wisselen van de bougies was vrij simpel.
Nummers van de pakking moet ik even opzoeken op de rekening.
Zal even kijken of ik die snel kan vinden.
Foto's zal ik zo ook nog even plaatsen hier.
Wisselen van de bougies was vrij simpel.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Kan zijn dat ik in al je fotoverslag heb gemist, maar zag zo snel idd niks staan....
Al is de Franse link/site ook aardig te volgen. Ondanks dat Frans soms wat lastig te vertalen is door Chrome
Bedankt alvast

Al is de Franse link/site ook aardig te volgen. Ondanks dat Frans soms wat lastig te vertalen is door Chrome

Bedankt alvast

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De foto's:
1) Verwijder de afdekkap, en de buis aan de gasklep.
![Afbeelding]()
2) Haal alle slangen, stekkers en kabels van het inlaatblok
![Afbeelding]()
3) Het gehele inlaatblok kun je dan eraf pakken na het losschroeven van een paar boutjes.
![Afbeelding]()
4) Let op, ook deze keerring heb je nodig
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
5) Bovenzijde motorblok:
![Afbeelding]()
6) dek de inlaatkanalen goed af
![Afbeelding]()
Ook hier moet een nieuwe pakking tussen.
7) controleer of er geen lekkage is bij de klepdekselboutjes.
Dit gaat dan tussen de inlaatkanalen staan:
![Afbeelding]()
8. Haal de bougiekabels eraf of los
![Afbeelding]()
9) pak een ratel met verlengstuk en bougiedop. De bougies zitten behoorlijk diep weggestopt.
![Afbeelding]()
10) Bouw nu alles weer terug.
Maak meteen het gasklephuis even schoon, daar kun je dan ook makkelijk bij.
Simpele klus. Ik was met 2 uurtjes klaar, maar dat is dan ook inclusief het 1 voor 1 loshalen van alle 23 klepdekselboutjes, en wat pakking eronder zetten.
![Afbeelding]()
Succes
Edit: Foto's even naar 400x300 gezet ipv 800x600
1) Verwijder de afdekkap, en de buis aan de gasklep.
2) Haal alle slangen, stekkers en kabels van het inlaatblok
3) Het gehele inlaatblok kun je dan eraf pakken na het losschroeven van een paar boutjes.
4) Let op, ook deze keerring heb je nodig
5) Bovenzijde motorblok:
6) dek de inlaatkanalen goed af
Ook hier moet een nieuwe pakking tussen.
7) controleer of er geen lekkage is bij de klepdekselboutjes.
Dit gaat dan tussen de inlaatkanalen staan:
8. Haal de bougiekabels eraf of los
9) pak een ratel met verlengstuk en bougiedop. De bougies zitten behoorlijk diep weggestopt.
10) Bouw nu alles weer terug.
Maak meteen het gasklephuis even schoon, daar kun je dan ook makkelijk bij.
Simpele klus. Ik was met 2 uurtjes klaar, maar dat is dan ook inclusief het 1 voor 1 loshalen van alle 23 klepdekselboutjes, en wat pakking eronder zetten.
Succes

Edit: Foto's even naar 400x300 gezet ipv 800x600
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14

Als ik het goed begrijp dus een pakking voor bij de inlaat en een keerring voor ??, nieuw erop
En idd nu verwisselen is voor mij nu ook de laatste keer

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Die lange pakking zit tussen de inlaatkanalen.
Die andere 'pakking' is een soort ring. Hier wordt de in de meegevoerde carterdamp olie positief afgezogen o.i.d.
Althans, zoiets vertelde pa. Heb me er niet meer in verdiept omdat ik druk met die boutjes aan het sleutelen was
Nummers van de pakkingen weet ik overigens niet zo, en vraag me ook af of ik de rekening er van wel heb, aangezien het op de rekening van pa is gezet.
Kosten waren een paar euro in ieder geval. Ik meen 14 euro.
Die andere 'pakking' is een soort ring. Hier wordt de in de meegevoerde carterdamp olie positief afgezogen o.i.d.
Althans, zoiets vertelde pa. Heb me er niet meer in verdiept omdat ik druk met die boutjes aan het sleutelen was

Nummers van de pakkingen weet ik overigens niet zo, en vraag me ook af of ik de rekening er van wel heb, aangezien het op de rekening van pa is gezet.
Kosten waren een paar euro in ieder geval. Ik meen 14 euro.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Onderhoudshistorie even opvragen waar je ehm gekocht hebt?DennisT schreef:Ik zit nu op de 127.000km, maar heb geen idee of ze al gebeurd zijn. heb de auto gekocht met 119.000km op de teller. Kan je het makkelijk zien/merken?
Zorg in ieder geval dat je de originele NGK Platinum bougies neemt.
Kosten iets van 23 euro per stuk meen ik.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
nu na al het klooien, doet mijn buiten temperatuur sensoor het niet meer,
geeft niets weer op het schermpje
accu is er lang af geweest ivm de airbag verwijderen
daarna niet meer gedaan, hoe moet je hem weer "aan" zetten?
geeft niets weer op het schermpje

accu is er lang af geweest ivm de airbag verwijderen
daarna niet meer gedaan, hoe moet je hem weer "aan" zetten?
Heeft phase 3 naast de verlichting regelaar 2 knoppen zitten? Dus voor ESP en cruise control? ESP zit er bij mij al op (toch raar, ben nog andere phase 2 tegen gekomen die dit heeft) en wil het knopje natuurlijk wel mooi wegwerken als ik cruise control in ga bouwen 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja, daar zitten 2 knoppen.
1 voor de ESP, de ander kan 2 kanten op.
Naar boven voor de Cruisecontrol, naar onder voor de begrenzer.
Foto'tje nodig?
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00031.jpg[/img]
1 voor de ESP, de ander kan 2 kanten op.
Naar boven voor de Cruisecontrol, naar onder voor de begrenzer.
Foto'tje nodig?

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00031.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Adinsx op wo 28 apr 2010 9:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
En nog een vraag: bij de alcantara delen van de stoelen zitten er op sommige plekken van die slijtage draadjes/plukjes/bolletjes. Kan je dat weer netjes krijgen op een of andere manier? Ik dacht met een scheermesje?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Je moet ze met 5 sterren hebben. Worden ook in de V6 motoren gebruikt.Cliogek1970 schreef:Welk type NGK is dat?
Of zijn alle NGK Platinum bougies hetzelfde?
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0086-3.jpg[/img]
Type uit mijn hoofd: PFR-6E-10.
De oude die ik uit de RS haalde hadden dezelfde codering af-fabriek.
@Dennis
Kan inderdaad voorzichtig met scheermesje. Bij mij ontstaat het een klein beetje, maar ik laat het maar lekker zo.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
http://cgi.ebay.co.uk/Renault-Clio-Spor ... 3c9da533bc
http://cgi.ebay.co.uk/Renault-Clio-Spor ... 3efe670e91
http://cgi.ebay.co.uk/Bosch-Super-4-Spa ... 51911706ef
http://cgi.ebay.co.uk/Renault-Clio-Spor ... 3efe670e91
http://cgi.ebay.co.uk/Bosch-Super-4-Spa ... 51911706ef
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Die 2e link is sowieso de goeie NGK R inderdaad.
Die eerste lijkt ook de goede, de derde zijn Bosch bougies. Vast ook geschikt, maar niet OE.
Scheelt aardig in prijs trouwens
Die eerste lijkt ook de goede, de derde zijn Bosch bougies. Vast ook geschikt, maar niet OE.
Scheelt aardig in prijs trouwens

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Alleen bij de 2de link moet je ze zelf op gaan halen...
Deze vond ik ook nog;
http://cgi.ebay.nl/4-x-NGK-PLATINUM-PLU ... 3a4d2f7b62
Deze lijken mij ook de juiste te zijn.
Het verschil in prijs met link 1 van Jo is toch wel aardig...
Vanavond maar 1 van deze twee bestellen. Nog iemand suggesties welke

Deze vond ik ook nog;
http://cgi.ebay.nl/4-x-NGK-PLATINUM-PLU ... 3a4d2f7b62
Deze lijken mij ook de juiste te zijn.
Het verschil in prijs met link 1 van Jo is toch wel aardig...

Vanavond maar 1 van deze twee bestellen. Nog iemand suggesties welke

Dat zijn de goeie.
Ik ben aardig tevreden over de platinums. Ik heb ze hier gekocht, lokale handelaar, aan 32 € per stuk. Na diverse akelig dure bougies te hebben geprobeerd zijn deze de meest geschikte. Om een voorbeeld te geven, een cossie 071 bougie verneuk ik binnen de 30 km.
Ik ben aardig tevreden over de platinums. Ik heb ze hier gekocht, lokale handelaar, aan 32 € per stuk. Na diverse akelig dure bougies te hebben geprobeerd zijn deze de meest geschikte. Om een voorbeeld te geven, een cossie 071 bougie verneuk ik binnen de 30 km.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ik weet niet of het echt werkt maar misschien dit:DennisT schreef:En nog een vraag: bij de alcantara delen van de stoelen zitten er op sommige plekken van die slijtage draadjes/plukjes/bolletjes. Kan je dat weer netjes krijgen op een of andere manier? Ik dacht met een scheermesje?
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=78015
kwam dit toevallig tegen:
[img]http://medias.forum-auto.com/uploads/20 ... ressor.jpg[/img]
compressor?
van novidem naar het schijnt
en anders dit
Fototje van F4R turbo engine voor Clio RS 182. Net proto downpipe klaar!
Garrett GT2860RS met 3-duims v-band adapter en 70mm downpipe. Gesegmenteerd gelast (blijf dat erg mooi vinden) voor behoud van diameter icm compactheid.
F4R met bewerkte huyzer motorsports cilinderkop
compressie < 9:1, bewerkte Meg225 zuigers, dCi120 drijfstangen en gesmede krukas, Delco 250kPa MAP sensor, grotere Magneti Marelli IWP Pico injectoren, Fastchip geprogrammeerde Siemens OEM ECU
Geprognotiseerde output bij 900mbar laaddruk: beduidend meer als 250pk en 350Nm aan de voorwielen...
al eens voorbij gekomen hier?
[img]http://medias.forum-auto.com/uploads/20 ... ressor.jpg[/img]
compressor?
van novidem naar het schijnt
en anders dit
Fototje van F4R turbo engine voor Clio RS 182. Net proto downpipe klaar!
Garrett GT2860RS met 3-duims v-band adapter en 70mm downpipe. Gesegmenteerd gelast (blijf dat erg mooi vinden) voor behoud van diameter icm compactheid.
F4R met bewerkte huyzer motorsports cilinderkop
compressie < 9:1, bewerkte Meg225 zuigers, dCi120 drijfstangen en gesmede krukas, Delco 250kPa MAP sensor, grotere Magneti Marelli IWP Pico injectoren, Fastchip geprogrammeerde Siemens OEM ECU
Geprognotiseerde output bij 900mbar laaddruk: beduidend meer als 250pk en 350Nm aan de voorwielen...
al eens voorbij gekomen hier?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nee hoor, die komt gewoon van de andere kant
(Extra rol en dan verbindingsas naar de andere kant).
Als je goed kijkt zie je hem wel naar links lopen...

Als je goed kijkt zie je hem wel naar links lopen...
Die tekst is al vrij oud geloof ik? Die downpipe was een fraai stukje las werk maar geloof niet dat het paste. Blok moet wel kunnen kantelen natuurlijktutuur schreef:kwam dit toevallig tegen:
Fototje van F4R turbo engine voor Clio RS 182. Net proto downpipe klaar!
Garrett GT2860RS met 3-duims v-band adapter en 70mm downpipe. Gesegmenteerd gelast (blijf dat erg mooi vinden) voor behoud van diameter icm compactheid.
F4R met bewerkte huyzer motorsports cilinderkop
compressie < 9:1, bewerkte Meg225 zuigers, dCi120 drijfstangen en gesmede krukas, Delco 250kPa MAP sensor, grotere Magneti Marelli IWP Pico injectoren, Fastchip geprogrammeerde Siemens OEM ECU
Geprognotiseerde output bij 900mbar laaddruk: beduidend meer als 250pk en 350Nm aan de voorwielen...
al eens voorbij gekomen hier?

zekeringen zijn in orde, zit een nieuw sensortje in.Vinnie_86 schreef:nu na al het klooien, doet mijn buiten temperatuur sensoor het niet meer,
geeft niets weer op het schermpje![]()
accu is er lang af geweest ivm de airbag verwijderen
daarna niet meer gedaan, hoe moet je hem weer "aan" zetten?
iemand een idee?
display stekkertje niet los ofzo?