ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Let overigens goed op de draadboom voor die sensor. Die wil makkelijk breken als je deze in een te korte bocht legt.

Ik heb de draadboom al eens vervangen daarvoor.


Maar inderdaad, elke phase3 heeft standaard cruisecontrol.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Roel_ClioRS
Berichten: 39
Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14

Van een tijdje geleden....
Adinsx schreef:Ze waren het net in pauzetijd even aan het uitzoeken op dialogys en infotech. Pakking is morgen binnen. Dus morgenavond gaan we er achter komen of het in een halfuurtje te doen is. :)
.
Heb je toevallig nog het serienr. (of nr's) van de pakkingen?
Aangezien ze bij Renault, mijn ervaring :) , niet altijd metteen kunnen achterhalen hoe een RS in elkaar steekt :lol:

Met behulp van die Franse site, het wisselen van de bougies goed te doen?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik heb wel een berg foto's gemaakt van het wisselen van de bougies. Had ik die nog niet hier geplaatst?

Nummers van de pakking moet ik even opzoeken op de rekening.
Zal even kijken of ik die snel kan vinden.

Foto's zal ik zo ook nog even plaatsen hier.

Wisselen van de bougies was vrij simpel.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Roel_ClioRS
Berichten: 39
Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14

Kan zijn dat ik in al je fotoverslag heb gemist, maar zag zo snel idd niks staan.... :)
Al is de Franse link/site ook aardig te volgen. Ondanks dat Frans soms wat lastig te vertalen is door Chrome :lol:
Bedankt alvast (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De foto's:

1) Verwijder de afdekkap, en de buis aan de gasklep.
Afbeelding

2) Haal alle slangen, stekkers en kabels van het inlaatblok
Afbeelding

3) Het gehele inlaatblok kun je dan eraf pakken na het losschroeven van een paar boutjes.
Afbeelding

4) Let op, ook deze keerring heb je nodig
Afbeelding
Afbeelding

5) Bovenzijde motorblok:
Afbeelding

6) dek de inlaatkanalen goed af
Afbeelding

Ook hier moet een nieuwe pakking tussen.

7) controleer of er geen lekkage is bij de klepdekselboutjes.
Dit gaat dan tussen de inlaatkanalen staan:
Afbeelding

8. Haal de bougiekabels eraf of los
Afbeelding


9) pak een ratel met verlengstuk en bougiedop. De bougies zitten behoorlijk diep weggestopt.
Afbeelding

10) Bouw nu alles weer terug.


Maak meteen het gasklephuis even schoon, daar kun je dan ook makkelijk bij.


Simpele klus. Ik was met 2 uurtjes klaar, maar dat is dan ook inclusief het 1 voor 1 loshalen van alle 23 klepdekselboutjes, en wat pakking eronder zetten.

Afbeelding



Succes ;)


Edit: Foto's even naar 400x300 gezet ipv 800x600
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

wat een kutconstructie zeg.... |:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Vos schreef:wat een kutconstructie zeg.... |:
Achja, het hoeft maar elke 120.000km :p

Dus ik ben er vanaf ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

:p
Roel_ClioRS
Berichten: 39
Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14

(Y) Voor de snelle reacties!
Als ik het goed begrijp dus een pakking voor bij de inlaat en een keerring voor ??, nieuw erop

En idd nu verwisselen is voor mij nu ook de laatste keer :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Die lange pakking zit tussen de inlaatkanalen.

Die andere 'pakking' is een soort ring. Hier wordt de in de meegevoerde carterdamp olie positief afgezogen o.i.d.

Althans, zoiets vertelde pa. Heb me er niet meer in verdiept omdat ik druk met die boutjes aan het sleutelen was ;)


Nummers van de pakkingen weet ik overigens niet zo, en vraag me ook af of ik de rekening er van wel heb, aangezien het op de rekening van pa is gezet.
Kosten waren een paar euro in ieder geval. Ik meen 14 euro.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik zit nu op de 127.000km, maar heb geen idee of ze al gebeurd zijn. heb de auto gekocht met 119.000km op de teller. Kan je het makkelijk zien/merken?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

DennisT schreef:Ik zit nu op de 127.000km, maar heb geen idee of ze al gebeurd zijn. heb de auto gekocht met 119.000km op de teller. Kan je het makkelijk zien/merken?
Onderhoudshistorie even opvragen waar je ehm gekocht hebt?

Zorg in ieder geval dat je de originele NGK Platinum bougies neemt.
Kosten iets van 23 euro per stuk meen ik.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ebay, 30 € voor alle 4 ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

nu na al het klooien, doet mijn buiten temperatuur sensoor het niet meer,
geeft niets weer op het schermpje (N)

accu is er lang af geweest ivm de airbag verwijderen
daarna niet meer gedaan, hoe moet je hem weer "aan" zetten?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heeft phase 3 naast de verlichting regelaar 2 knoppen zitten? Dus voor ESP en cruise control? ESP zit er bij mij al op (toch raar, ben nog andere phase 2 tegen gekomen die dit heeft) en wil het knopje natuurlijk wel mooi wegwerken als ik cruise control in ga bouwen :beer:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ja, daar zitten 2 knoppen.
1 voor de ESP, de ander kan 2 kanten op.
Naar boven voor de Cruisecontrol, naar onder voor de begrenzer.

Foto'tje nodig? ;)

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00031.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Adinsx op wo 28 apr 2010 9:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Liever een bestelnummer van het kapje ;)

Maar een foto is ook leuk :beer:
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Welk type NGK is dat?
Of zijn alle NGK Platinum bougies hetzelfde?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

En nog een vraag: bij de alcantara delen van de stoelen zitten er op sommige plekken van die slijtage draadjes/plukjes/bolletjes. Kan je dat weer netjes krijgen op een of andere manier? Ik dacht met een scheermesje?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Cliogek1970 schreef:Welk type NGK is dat?
Of zijn alle NGK Platinum bougies hetzelfde?
Je moet ze met 5 sterren hebben. Worden ook in de V6 motoren gebruikt.

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0086-3.jpg[/img]


Type uit mijn hoofd: PFR-6E-10.
De oude die ik uit de RS haalde hadden dezelfde codering af-fabriek.


@Dennis
Kan inderdaad voorzichtig met scheermesje. Bij mij ontstaat het een klein beetje, maar ik laat het maar lekker zo.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik ga wel eens voorzichtig proberen. Waarom staat mijn RS trouwens nog niet in het register? :P
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Die 2e link is sowieso de goeie NGK R inderdaad.

Die eerste lijkt ook de goede, de derde zijn Bosch bougies. Vast ook geschikt, maar niet OE.


Scheelt aardig in prijs trouwens ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Roel_ClioRS
Berichten: 39
Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14

Alleen bij de 2de link moet je ze zelf op gaan halen... :lol:

Deze vond ik ook nog;
http://cgi.ebay.nl/4-x-NGK-PLATINUM-PLU ... 3a4d2f7b62

Deze lijken mij ook de juiste te zijn.
Het verschil in prijs met link 1 van Jo is toch wel aardig... :(
Vanavond maar 1 van deze twee bestellen. Nog iemand suggesties welke :smile:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Dat zijn de goeie.

Ik ben aardig tevreden over de platinums. Ik heb ze hier gekocht, lokale handelaar, aan 32 € per stuk. Na diverse akelig dure bougies te hebben geprobeerd zijn deze de meest geschikte. Om een voorbeeld te geven, een cossie 071 bougie verneuk ik binnen de 30 km.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

DennisT schreef:En nog een vraag: bij de alcantara delen van de stoelen zitten er op sommige plekken van die slijtage draadjes/plukjes/bolletjes. Kan je dat weer netjes krijgen op een of andere manier? Ik dacht met een scheermesje?
ik weet niet of het echt werkt maar misschien dit:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=78015
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kwam dit toevallig tegen:
[img]http://medias.forum-auto.com/uploads/20 ... ressor.jpg[/img]

compressor?
van novidem naar het schijnt

en anders dit

Fototje van F4R turbo engine voor Clio RS 182. Net proto downpipe klaar!

Garrett GT2860RS met 3-duims v-band adapter en 70mm downpipe. Gesegmenteerd gelast (blijf dat erg mooi vinden) voor behoud van diameter icm compactheid.

F4R met bewerkte huyzer motorsports cilinderkop
compressie < 9:1, bewerkte Meg225 zuigers, dCi120 drijfstangen en gesmede krukas, Delco 250kPa MAP sensor, grotere Magneti Marelli IWP Pico injectoren, Fastchip geprogrammeerde Siemens OEM ECU

Geprognotiseerde output bij 900mbar laaddruk: beduidend meer als 250pk en 350Nm aan de voorwielen...


al eens voorbij gekomen hier?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ja die kennen we en hebben hem zelfs op de bank gehad. Het resultaat was "iets" minder.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Doe mij maar zo'n compressor kit :p Zal wel wat kosten denk ik?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Waar pakken ze de aandrijving weg op die poelies?

Verbouwen ze daarvoor de halve bak?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nee hoor, die komt gewoon van de andere kant :) (Extra rol en dan verbindingsas naar de andere kant).
Als je goed kijkt zie je hem wel naar links lopen...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat zeg ik, zal wel duur zijn :lol: Maar het geluid is wel dik (Y)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

tutuur schreef:kwam dit toevallig tegen:

Fototje van F4R turbo engine voor Clio RS 182. Net proto downpipe klaar!

Garrett GT2860RS met 3-duims v-band adapter en 70mm downpipe. Gesegmenteerd gelast (blijf dat erg mooi vinden) voor behoud van diameter icm compactheid.

F4R met bewerkte huyzer motorsports cilinderkop
compressie < 9:1, bewerkte Meg225 zuigers, dCi120 drijfstangen en gesmede krukas, Delco 250kPa MAP sensor, grotere Magneti Marelli IWP Pico injectoren, Fastchip geprogrammeerde Siemens OEM ECU

Geprognotiseerde output bij 900mbar laaddruk: beduidend meer als 250pk en 350Nm aan de voorwielen...


al eens voorbij gekomen hier?
Die tekst is al vrij oud geloof ik? Die downpipe was een fraai stukje las werk maar geloof niet dat het paste. Blok moet wel kunnen kantelen natuurlijk :)
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

Vinnie_86 schreef:nu na al het klooien, doet mijn buiten temperatuur sensoor het niet meer,
geeft niets weer op het schermpje (N)

accu is er lang af geweest ivm de airbag verwijderen
daarna niet meer gedaan, hoe moet je hem weer "aan" zetten?
zekeringen zijn in orde, zit een nieuw sensortje in.

iemand een idee?
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

display stekkertje niet los ofzo?
Plaats reactie