[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
kan zo snel geen goede info op de koni site vinden, maar weet 99,99% zeker dat je enkel rebound versteld. Is bijna altijd bij verstelbare sets. ingaand is meestal pas verstelbaar op de echt dure sets die meervoudig instelbaar zijn (bij KW bijv. dus variant 3).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
tuurlijk merk je verschil (anders was het helemaaaal nutteloos). Maar of dat gevoelde verschil werkelijk nuttig is is vers twee. Ik ben van mening dat die fabrikanten hun huiswerk best doen. En dan is een vaste set dus zo slecht niet (waarbij in- en uitgaande slag op elkaar afgestemd zijn). Zeker omdat in de praktijk de meesten mensen die verstelbare dingen toch ongeveer op het midden van het bereik zetten (en dat verstellen vaak een hels karwei is). De echte goed verstelbare sets zijn vaak ook enkel verkrijgbaar voor auto's waar veel mee geracet wordt (of je moet het custom laten maken).
En met die rebound moet je ook een beetje uitkijken dat je het niet knalhard zet. Dan geef je ze namelijk niet genoeg tijd te herstellen als je veel oneffenheden kort op elkaar hebt en zit je dus zo op je bumpstops als je niet uitkijkt.
En met die rebound moet je ook een beetje uitkijken dat je het niet knalhard zet. Dan geef je ze namelijk niet genoeg tijd te herstellen als je veel oneffenheden kort op elkaar hebt en zit je dus zo op je bumpstops als je niet uitkijkt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Fabrieksaf afgesteld op comfort en een veilige onderstuur. Verre van ideaal imho 

Tja dan kom je gauw aan zoiets:
http://www.mbcarperformance.com/catalog ... ts_id=2755
http://www.mbcarperformance.com/catalog ... ts_id=2755
Ik vind ze veel te duur... Zeker als dit voor enkel de voorzijde is! En het is phase 1 zie ik...
Ik heb Koni geel rondom voor de helft van dit geld...
Ik zal eens kijken wat ik ermee doe. Misschien toch maar een paar Apex -60's halen en kijken hoe dat gaat.
Ik heb Koni geel rondom voor de helft van dit geld...

http://cgi.ebay.co.uk/Apex-Springs-Rena ... 4a9ac57125
Ebay is your friend
Fase 1 is weer anders zeker? Anders hadden we 2 setjes kunnen bestellen
Ebay is your friend

Fase 1 is weer anders zeker? Anders hadden we 2 setjes kunnen bestellen

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
5GTT & clio II 1.6 16v
Krijg het eind van de maand nog goedkoop in NL voor je, mijn zusje komt van london naar hier.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
achter gangbaar maken, kan t ook in ff.Allartino schreef:doen Merijn!! kan je zelf lekker hoog rijden, en 'm bij een meeting plat op z'n buik leggen(alleen achter dan niet "effe"...)
auto kun je zo op hoogte stellen met een krik, kun je je wiel/schokdemper gewoon laten zitten, een auto waar de achteras gangbaar van is heb ik in 10minuten verlaagd

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Als de achteras niet gangbaar is, dan weet ik het niet meer. :-P Dus dat is het probleem niet. Van mij mag ie best wat lager en stugger, als ie daarmee ook wat strakker gaat sturen. 
Ik zal eens kijken of ik mijn vakantiegeld dit jaar goed kan besteden...

Ik zal eens kijken of ik mijn vakantiegeld dit jaar goed kan besteden...
Zoals sommigen al meegekregen hebben, lijkt het erop alsof mijn auto te rijk loopt, wat vooral merkbaar is bij lage toeren. Bijvoorbeeld wanneer je vanuit stilstand weg wilt rijden, hij soms lijkt te verzuipen. Sputteren, zwarte rook, etc. Ook als de auto goed warm gereden is en ik rustiger ga rijden (lees: 30 km/u door de stad of zo), dan kan de auto afslaan en begint naar benzine te stinken. Ik krijg 'm dan wel weer gestart, maar echt goed is het natuurlijk niet. Echt zuinig is ie ook niet trouwens. 
Nu... Wat te doen? Ik heb een revisieset voor de carburateur liggen. Relatief kleine moeite om 'm te reviseren. Maar hij moet ook afgesteld worden, voor zover dat kan.
Kan iemand me vertellen wat er precies afgesteld KAN worden aan de Solex carburateur? CO en toerental? Of kun je het mengsel ook echt regelen?
Hopelijk kan iemand me wat uitleg geven! Thanks daarvoor alvast.

Nu... Wat te doen? Ik heb een revisieset voor de carburateur liggen. Relatief kleine moeite om 'm te reviseren. Maar hij moet ook afgesteld worden, voor zover dat kan.
Kan iemand me vertellen wat er precies afgesteld KAN worden aan de Solex carburateur? CO en toerental? Of kun je het mengsel ook echt regelen?
Hopelijk kan iemand me wat uitleg geven! Thanks daarvoor alvast.

Ik rijdt volledig standaard, ja...
Maar wat is de standaard setup? Bedoel je de originele venturi e.d.? Die zijn, voor zover ik weet, gewoon standaard. Ik heb er nooit wat aan veranderd, maar dat kan de vorige eigenaar wel gedaan hebben, aangezien er een bleedvalve opgezeten heeft. Geen idee hoe ik dat zou kunnen controleren.
Maareh, effe voor de duidelijkheid: Wat kan er allemaal afgesteld worden aan een Solex carburateur?
Maar wat is de standaard setup? Bedoel je de originele venturi e.d.? Die zijn, voor zover ik weet, gewoon standaard. Ik heb er nooit wat aan veranderd, maar dat kan de vorige eigenaar wel gedaan hebben, aangezien er een bleedvalve opgezeten heeft. Geen idee hoe ik dat zou kunnen controleren.
Maareh, effe voor de duidelijkheid: Wat kan er allemaal afgesteld worden aan een Solex carburateur?
Paar sproeiers en de CO schroef. Verder is er niet veel aan af te stellen.
Als je de originele sproeiers erin laat (ik weet de waardes even niet), moet het lukken?
Als je de originele sproeiers erin laat (ik weet de waardes even niet), moet het lukken?
Wat valt er nou af te stellen? Het is geen scooter waar je met de gasnaald en sproeiers gaat spelen voor een fijnafstelling. Zo'n ding hoort standaard (en tot 0.9 bar oid) gewoon prima te rijden met een originele sproeier. Of dit nu een 117,5 of 120 is maakt dat weinig uit. Als dat ding verzuipt is dat geen afstelling, maar er lekt ergens benzine door en dan is het de vraag of dat via een membraampje gaat of omloop door verstopte sproeiers oid.
Dat ding moet gewoon netjes gereviseerd worden, of op z'n minst ultrasoon gereinigd met nieuwe pakkingen.
Want als ie enorm zuipt is dat niet een kwestie van nog wat slingertjes aan die CO-schroef geven.
Dat ding moet gewoon netjes gereviseerd worden, of op z'n minst ultrasoon gereinigd met nieuwe pakkingen.
Want als ie enorm zuipt is dat niet een kwestie van nog wat slingertjes aan die CO-schroef geven.
Ultrasoon reinigen is een absolute aanrader. Ook kan het vlotterventiel versleten zijn. Dan dicht het niet goed af en wordt je vlotterniveau te hoog met als gevolg een te rijk mengsel.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zit die ook niet in je pakkingset? Geloof het wel namelijk.Merijn schreef:Hoe is dat op te lossen?jacques schreef:Ook kan het vlotterventiel versleten zijn. Dan dicht het niet goed af en wordt je vlotterniveau te hoog met als gevolg een te rijk mengsel.
Project: GTT Blue Sport
Jep.