ACT: Clio RS
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Djeez, jij hebt de boel flink los liggen zeg... Waarom?
Dit is overigens de stekker waar de af-fabrieks telefoonvoorbereiding de originele kabelboom in gaat.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0099-3.jpg[/img]
Deze zit er nog bij mij. Geen zin om in de kabelboom te klooien.
Dit zit voor de voorruit geplakt:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00086.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0085-2.jpg[/img]
Geen idee meer welke nu de GPS-ontvanger is.
Dit is overigens de stekker waar de af-fabrieks telefoonvoorbereiding de originele kabelboom in gaat.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0099-3.jpg[/img]
Deze zit er nog bij mij. Geen zin om in de kabelboom te klooien.
Dit zit voor de voorruit geplakt:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00086.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0085-2.jpg[/img]
Geen idee meer welke nu de GPS-ontvanger is.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Onderste is je GPS.
Die foto van cyst lijkt erger dan het is, die kabelbende komt door het radio, stuurbedieningskastje, en carkit.
Die speaker onder bij je asbak is zeker de speaker van de eventuele carkit?
Die foto van cyst lijkt erger dan het is, die kabelbende komt door het radio, stuurbedieningskastje, en carkit.
Die speaker onder bij je asbak is zeker de speaker van de eventuele carkit?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Daarom zitten ze er nogTom schreef:viekantje is idd gps en andere is gsm. Als je die dingen wilt verwijderen uitkijken dat je je voorruit niet sloopt

De speaker onderin bij de asbak is inderdaad van de carkit o.i.d.
Hoewel ik er ook nog 1 tegenkwam boven de UCH/UPC. Links boven de voetsteun zeg maar tegen de zijkant.
Beide zijn verwijderd, zag het nut er niet van

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Zit er toevallig ook een mooie gele Renault stekker bij de passagierskant, onder het handschoenenkastje naast de dorpel? Daar zit bij mij een Renault stekker (female) zonder male stekker erin en hij is gekoppeld aan de speakerkabels.
Overigens werkt alles nu! Ik denk dat je GPS misschien zwak/dood is van je TomTom, want de ingebouwde GPS van mijn HTC doet het prima! Foto's volgen nog later.
Overigens werkt alles nu! Ik denk dat je GPS misschien zwak/dood is van je TomTom, want de ingebouwde GPS van mijn HTC doet het prima! Foto's volgen nog later.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja, die zie je op de eerste foto die ik plaatste volgens mij.CySt schreef:Zit er toevallig ook een mooie gele Renault stekker bij de passagierskant, onder het handschoenenkastje naast de dorpel? Daar zit bij mij een Renault stekker (female) zonder male stekker erin en hij is gekoppeld aan de speakerkabels.
Overigens werkt alles nu! Ik denk dat je GPS misschien zwak/dood is van je TomTom, want de ingebouwde GPS van mijn HTC doet het prima! Foto's volgen nog later.
Daar zit de af-fabrieks telefoonvoorbereiding op aangesloten.
Overigens, mijn rechter xenon-sproeier is echt gaar. Ik plaatste eerder al een foto met een mooie blauwe ijspegel aan de bumper?
Zaterdag het reservoir gevuld en nu is ie zo goed als leeg. Staat lekker te druppelen hier op de parkeerplaats.
Net even een testje gedaan. links spuit wel, rechts geen druppel.
Dus óf het slangetje ligt eraf, of hij is zelf kapot.
Van de buitenzijde is een scheur zichtbaar namelijk.
moest de bumper eraf om dat ding te demonteren etc?
Dan fix ik dat meteen nog even als ik het stuur ook ga omwisselen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Yep, volgens Renault zou heel de bumper eraf moeten en volgens een schade-herstel bedrijf (waar ik het heb laten doen) alleen aan 1 kant los maken. Scheelde 80,-!moest de bumper eraf om dat ding te demonteren etc?
Dan fix ik dat meteen nog even als ik het stuur ook ga omwisselen.

Sproeiertje zelf kost iets van 17,- dacht ik.
Alles is nu ingebouwd. Alleen, zoals ik al eerder schreef, heb ik dus een stekker van een motortje gesloopt die de kleppenstand van de kachel bedient (voorruit, dashboard, voeten). Eerst was het geen probleem, want de blower deed het wel, alleen bleef hij op de voorruit staan.
Nu is de kachel er echter helemaal mee gekapt. De climate control gaat wel aan en is bedienbaar, maar de blower springt gewoon niet aan. Ik ga morgen alles nalopen, de zekeringen, de kabels/stekkers en de kachelweerstand. Is er nog iets wat ik kan checken? En de kachelweerstand, zit die net als bij de Clio 1 onder het parafaan?
Nu is de kachel er echter helemaal mee gekapt. De climate control gaat wel aan en is bedienbaar, maar de blower springt gewoon niet aan. Ik ga morgen alles nalopen, de zekeringen, de kabels/stekkers en de kachelweerstand. Is er nog iets wat ik kan checken? En de kachelweerstand, zit die net als bij de Clio 1 onder het parafaan?
Kachelweerstand eruit gehaald, maar helaas valt er niet veel te zien aan het ding zelf.
We kwamen er per ongeluk achter dat als de koelribben op dat ding in contact kwamen met massa dat de blazer aanging, ongeacht of je de kachel aan had.
We kwamen er per ongeluk achter dat als de koelribben op dat ding in contact kwamen met massa dat de blazer aanging, ongeacht of je de kachel aan had.
Deze dus, we gaan zo naar de sloop om er een te vinden.
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/kachelweerstand.jpg[/img]
Overigens krijg ik net mijn Renault Sport matten binnen, hebben ze right-hand drive gestuurd! En dat terwijl ik wel 2x heb gezegd dat ik left-hand drive wil hebben. Ik meteen gebeld, hij zei oh sorry, we sturen meteen nieuwe op. De verkeerde matten mag ik zelfs houden, goede service!
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/kachelweerstand.jpg[/img]
Overigens krijg ik net mijn Renault Sport matten binnen, hebben ze right-hand drive gestuurd! En dat terwijl ik wel 2x heb gezegd dat ik left-hand drive wil hebben. Ik meteen gebeld, hij zei oh sorry, we sturen meteen nieuwe op. De verkeerde matten mag ik zelfs houden, goede service!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dus nu heb je een mattenset over? 
Hierbij nog een foto'tje van de lekkende sproeier. Ik hoop dat gewoon het slangetje eraf ligt. Maar dat is dus niet te zien
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 101733.jpg[/img]

Hierbij nog een foto'tje van de lekkende sproeier. Ik hoop dat gewoon het slangetje eraf ligt. Maar dat is dus niet te zien

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 101733.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Lijkt wel verkouden zo 

en ze zijn nog oerlelijk ook 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Tja, ik was de auto ook nog eens elke zaterdag, dus de koplampglazen krijgen niet eens de kans smerig te worden 
Storend vind ik het niet, de sproeiers.

Storend vind ik het niet, de sproeiers.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Sproeiers zijn verplicht bij xenon toch? of iig een apk eis voor auto's na 2003?Tom schreef:kunt die dingen net zo goed afdoppen volgens mij. Scheelt in je sproeierverbruik en meestal worden auto's niet bepaald schonen van die sproeiers.
Project: GTT Blue Sport
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Na 2003? Ik dacht tegenwoordig na 2007.Gerald schreef:Sproeiers zijn verplicht bij xenon toch? of iig een apk eis voor auto's na 2003?Tom schreef:kunt die dingen net zo goed afdoppen volgens mij. Scheelt in je sproeierverbruik en meestal worden auto's niet bepaald schonen van die sproeiers.
Althans, als je xenon in een auto wil zetten van ná 2007 moet je hoogteafstelling en sproeiers hebben.
Het is geen controle punt of ze het doen overigens.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik heb nu de mat van de bestuurderskant aan de passagierskant gelegd. Is eigenlijk iets te kort, maar staat mooier dan de blanco lange mat zonder Sport embleem. De 2 kleine matjes liggen al achterin. Nu alleen nog wachten op de nieuwe matten-set met de goede left-hand drive versie.Adinsx schreef:Dus nu heb je een mattenset over?
[img]http://www.infiltrate.nl/clio/sportmat.jpg[/img]
Hoe kan ik trouwens testen of die kachelweerstand (hierboven gepost) echt stuk is? Zoals Alex al schreef, als we het koelblok tegen het motorblok houden (massa), dan springt de blower spontaan aan op max power. De control unit staat dan zelfs uit en de blower is niet regelbaar. Ik kan wel een multimeter pakken, maar ik weet niet welke kabels ik moet meten. Ben bij 2 sloperijen geweest, ze hadden hem niet. Er staat overigens een VW en Audi logo op de stekker.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De kachelweerstand heeft verschillende weerstandwaarden en daarmee wordt de stroom naar de kachelmotor geregeld.
Leg je de weerstand aan massa dan valt de weerstand weg en krijgt de kachelmotor zijn maximum toerental. Dat is ook een herkenbare klacht. Als alle standen het niet doen, behalve maximaal is in 99% van de gevallen de kachelweerstand kapot.
De waarden voor de kachelweerstand weet ik niet overigens. Misschien dat je met een Ohm-meter iets kan meten en verschillen kan ontdekken?
Is er nergens een stekker verbrandt, of een sluiting die niet lekker contact maakt?
Leg je de weerstand aan massa dan valt de weerstand weg en krijgt de kachelmotor zijn maximum toerental. Dat is ook een herkenbare klacht. Als alle standen het niet doen, behalve maximaal is in 99% van de gevallen de kachelweerstand kapot.
De waarden voor de kachelweerstand weet ik niet overigens. Misschien dat je met een Ohm-meter iets kan meten en verschillen kan ontdekken?
Is er nergens een stekker verbrandt, of een sluiting die niet lekker contact maakt?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Thnx Adinsx, dan ga ik toch maar gokken op de weerstand. Ik heb namelijk alle kabels onder het dashboard nagelopen, alles ziet er normaal uit. Ook onder de kap lijkt alles goed te zitten. Dan toch maar de weerstand bestellen en die is niet goedkoop helaas (130 euro las ik in een topic op CC).
Edit: Kachelweerstand besteld via Ebay! 40 euro + 9 euro verzendkosten. In nieuwstaat. Scheelt weer 84 euro (133.33 nieuwprijs). En als het niet de weerstand is kan ik hem altijd nog op Marktplaats zetten.
Nu nog een nieuwe kachelklep motor en dan is alles weer gefixt (aanvraag geplaatst op 2 onderdelen websites). Al die moeite omdat ik niet goed had opgelet bij het loshalen van een kabeltje.
.
Edit: Kachelweerstand besteld via Ebay! 40 euro + 9 euro verzendkosten. In nieuwstaat. Scheelt weer 84 euro (133.33 nieuwprijs). En als het niet de weerstand is kan ik hem altijd nog op Marktplaats zetten.
Nu nog een nieuwe kachelklep motor en dan is alles weer gefixt (aanvraag geplaatst op 2 onderdelen websites). Al die moeite omdat ik niet goed had opgelet bij het loshalen van een kabeltje.

Laatst gewijzigd door CySt op wo 14 apr 2010 20:20, 7 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
2007 zou ook kunnen idd. dacht ooit ergens 2003 opgepikt te hebben.Adinsx schreef: Na 2003? Ik dacht tegenwoordig na 2007.
Althans, als je xenon in een auto wil zetten van ná 2007 moet je hoogteafstelling en sproeiers hebben.
Het is geen controle punt of ze het doen overigens.
Project: GTT Blue Sport
@ Adinxs, wil je daarmee zeggen dat vol aanzetten via de knoppen zou moeten werken in jou theorie? Dat doet t namelijk ook niet....
als het puur je kachel weerstand is, dan zou die inderdaad alleen op de hoogste stand moeten werken (als ie geen weerstand hoeft te geven). Ik heb hetzelfde gehad! Als die het op maximaal ook niet doet, denk ik niet dat het de weerstand is...
Ik heb wel een digitale Climate Control hè, dus geen draaiknop.. Maar de weerstand is al besteld, dus we zullen zien.Petertje5 schreef:als het puur je kachel weerstand is, dan zou die inderdaad alleen op de hoogste stand moeten werken (als ie geen weerstand hoeft te geven). Ik heb hetzelfde gehad! Als die het op maximaal ook niet doet, denk ik niet dat het de weerstand is...

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik zal eens gaan zoeken hoe het zit met de aansturing van de climatecontrol.
Die heeft meer waarden nodig om iets te doen of niet.
Ga er op terug komen
Die heeft meer waarden nodig om iets te doen of niet.
Ga er op terug komen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
En daar was ik alweer. Jammer dat het forum soms niet werkt.
20 seconden zoekwerk voor het antwoord. Op mijn 'eigen' site nottabene (afstudeerproject van 3 jaar terug
)
http://amtgarageforum.nl/search/Default ... lt&ct=Clio&
Het topic:
http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/160855.aspx
Kortgezegd: Bij een Climatecontrol zit er een andere elektrische weerstand tussen. De kachelmotor werkt dan niet meer. Bij een handmatige gaat de kachel inderdaad op de hoogste stand draaien.
Dus ja, het kan zeker de regelweerstand zijn.
20 seconden zoekwerk voor het antwoord. Op mijn 'eigen' site nottabene (afstudeerproject van 3 jaar terug

http://amtgarageforum.nl/search/Default ... lt&ct=Clio&
Het topic:
http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/160855.aspx
Kortgezegd: Bij een Climatecontrol zit er een andere elektrische weerstand tussen. De kachelmotor werkt dan niet meer. Bij een handmatige gaat de kachel inderdaad op de hoogste stand draaien.
Dus ja, het kan zeker de regelweerstand zijn.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Laten we 't hopen, hij is onderweg.
Buurjongens al 18 jaar.Adinsx schreef:Wat is de relatie tussen jouw en Cyst?

De kachelweerstand is onderweg uit Frankrijk inderdaad. De kachelklep motor krijg ik vandaag binnen van een sloop uit Brabant. Kosten: 25 euro + 15 verzenden. Ik was naar Stam geweest en die zei dat dat kleine ding 174 euro moest kosten.

Köt motor 
