ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:lol: Waar die zondagmiddag discussies al niet goed voor zijn :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Heb nog nooit een "blauwe" plank gezien std. Is dat een nieuwe uit de verpakking ofzo? Even controleren aan de hand van een persfoto is wel makkelijk (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ik zal morgen ff naar de kleur van mijn hoedenplank kijken (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

al mn Williams planken zijn tot nog toe gewoon grijs, jouwe ook (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Je moet hem echt bij een andere plank leggen, anders zie je het niet...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik heb nog een hele nette williams hoedenplank liggen voor de liefhebbert....
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Grijs Chris, zoals ik al zij.

en die andere bij jou hebben geen originele plank meer (dus kan het niet controleren)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

volgens mij hebben ze een blauwe gloed..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb hier ook nog ergens een origineel plankje uit 93 liggen. Zal van de week de laag stof er eens af blazen om de kleur te bekijken :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Gister na groot onderhoud de motor weer ingebouwd. alles aangesloten en vloeistoffen gevuld. olie druk gedraaid zonder bougies.

en toen starten... maar slaat niet aan. Af en toe lijkt het wel alsof er een succesvolle ontsteking plaats vindt maar hij slaat niet definitief aan. Ook komen er veel uitlaat gassen uit de carter ontluchting.... Wat ik allemaal heb geprobeerd:

boegies geven vonk.
boegie kabels 100% in de juiste volgorde
boegies waren nat van de benzine dus benzine slangen niet verkeerd om.
alle sensors goed aangesloten

Wat er mis kan zijn maar wat ik echt niet hoop:

1. distributie riem tandje verkeerd (5 x gecontroleerd voordat ik riem heb gespannen.)
1. kleppen krom (kop is eraf geweest en schoongemaakt)

iemand misschien nog andere ideeën? Heb niet echt zin om de motor weer uit te bouwen om de riem te checken en helemaal geen zin om de kop er weer af te halen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Waren alle bougies nat? Als ze zeiknat zijn heb geen vonk, maar dat wist je denk ik wel. Als je injectoren lang niet gewerkt hebben kan het wel eens zijn dat ze vasthangen, tikje met de achterkant van een schroevendraaier volstaat vaak.

Zeker weten dat al je kabels ook ok zijn, dus allemaal getest op vonk? Je kan de riem wel makkelijk checken. krik eronder en de kap even wegpakken.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

elke bougie gecheckt en geeft vonk. ze waren ook alle 4 nat maar niet drijfnat ofzo. besef me net dat ik de grote platte massa kabel vergeten ben. :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ken hem wel goed zijn dan :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Geert schreef:elke bougie gecheckt en geeft vonk. ze waren ook alle 4 nat maar niet drijfnat ofzo. besef me net dat ik de grote platte massa kabel vergeten ben. :lol:
hmm zou goed kunnen ja dat dat hem is. hoeveel massa kabels zitten er aan een clio hok eigenlijk(weet t niet meer uit mn hoofd), een 19 had er 2 namelijk en met 1 liep ie wel maar soms slecht(alhoewel ik een half jaar met 1 massakabel rondreed zonder problemen)..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Er zitten 2 massakabels aan de motor. Als je die platte vergeet (je bedoelt die bij de bak neem ik aan), zou hij nog prima massa moeten krijgen via die andere kabel.

Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Laatst gewijzigd door Bart V op do 1 apr 2010 9:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Martijn Kool schreef:
Geert schreef:elke bougie gecheckt en geeft vonk. ze waren ook alle 4 nat maar niet drijfnat ofzo. besef me net dat ik de grote platte massa kabel vergeten ben. :lol:
hmm zou goed kunnen ja dat dat hem is. hoeveel massa kabels zitten er aan een clio hok eigenlijk(weet t niet meer uit mn hoofd), een 19 had er 2 namelijk en met 1 liep ie wel maar soms slecht(alhoewel ik een half jaar met 1 massakabel rondreed zonder problemen)..
bij de Clio heb je er alleen een aan de bak zitten, voor de rest zit er geen dikke massastrip op.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Bart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoeken :D :D :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:
Geert schreef:elke bougie gecheckt en geeft vonk. ze waren ook alle 4 nat maar niet drijfnat ofzo. besef me net dat ik de grote platte massa kabel vergeten ben. :lol:
hmm zou goed kunnen ja dat dat hem is. hoeveel massa kabels zitten er aan een clio hok eigenlijk(weet t niet meer uit mn hoofd), een 19 had er 2 namelijk en met 1 liep ie wel maar soms slecht(alhoewel ik een half jaar met 1 massakabel rondreed zonder problemen)..
Ik heb 't er al over met 'm op MSN maar als ie gewoon start dan is daar voldoende massa, anders gaat die startmotor ook niet rond. zonder die ene kabel moet hij in ieder geval wel starten.

Zoals ik al zei:

Controleren:

- Contact aan --> pomp loopt ? dan krijgt de ECU in ieder geval spanning
- Vonk van de bougie's
- Massakabel kabelboom onder het thermostaathuis
- Even wat remmenreiniger in de inlaat spuiten, als hij dan aanslaat zit de ontsteking wel goed en moet je het bij het brandstofsysteem zoeken
- En verder inderdaad die injectoren eens een tikje geven, ik ben ook al eens een uur aan het zoeken geweest na zo'n geintje..
- En inderdaad, de distributie nog eens controleren..
Voor de rest is het bij die F7 motoren gewoon zo dat als hij vonkt, de pomp 3s loopt op contact en hij brandstof krijgt hij gewoon moet lopen...
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Heb je een nieuwe rotor/verdelerkap gemonteerd?
Er staat me iets bij dat sommige kappen/rotors verkeerd om gemaakt zijn, dan vonkt ie natuurlijk wel maar in de verkeerde volgorde. :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:
Bart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoeken :D :D :D
het is gelukkig ook niet mijn vak :wink: Maar heb na monteren de motor met de hand paar keer rond gedraait en geen kleppen voelen buigen :smoke:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:
Jean-Paul-S schreef:
Bart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoeken :D :D :D
het is gelukkig ook niet mijn vak :wink: Maar heb na monteren de motor met de hand paar keer rond gedraait en geen kleppen voelen buigen :smoke:
Je hoeft het spul ook niet meteen kapot te draaien, hij kan ook gewoon verkeerd staan zonder wat te raken maar dan loopt ie ook niet..

Zo'n distributieriem is bij lange na nog geen Videokaart of een Harde schijf. :p Dat controleren is gewoon een kwestie van goed kijken of de merktekens overeen komen..

Mocht je er echt niet meer uit komen dan doe ik je bij deze een bod van 500 euro :wink:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
Geert schreef:
Jean-Paul-S schreef:
Bart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoeken :D :D :D
het is gelukkig ook niet mijn vak :wink: Maar heb na monteren de motor met de hand paar keer rond gedraait en geen kleppen voelen buigen :smoke:
Je hoeft het spul ook niet meteen kapot te draaien, hij kan ook gewoon verkeerd staan zonder wat te raken maar dan loopt ie ook niet..

Zo'n distributieriem is bij lange na nog geen Videokaart of een Harde schijf. :p Dat controleren is gewoon een kwestie van goed kijken of de merktekens overeen komen..

Mocht je er echt niet meer uit komen dan doe ik je bij deze een bod van 500 euro :wink:
ik bied 600

ruil ik een externe harde schijf er bij in!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Geert schreef:
Jean-Paul-S schreef:
Bart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoeken :D :D :D
het is gelukkig ook niet mijn vak :wink: Maar heb na monteren de motor met de hand paar keer rond gedraait en geen kleppen voelen buigen :smoke:
Hoe heb je die snaar gemonteerd? Nokkenassen kunnen niet fout gaan met die merktekens op pulley-kleppendeksel. Heb je de krukas stand gecontroleerd op het vliegwiel merkteken wat je via de bak kan zien?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Aasgieren!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:
Geert schreef:
Jean-Paul-S schreef:
Bart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoeken :D :D :D
het is gelukkig ook niet mijn vak :wink: Maar heb na monteren de motor met de hand paar keer rond gedraait en geen kleppen voelen buigen :smoke:
Je hoeft het spul ook niet meteen kapot te draaien, hij kan ook gewoon verkeerd staan zonder wat te raken maar dan loopt ie ook niet..

Zo'n distributieriem is bij lange na nog geen Videokaart of een Harde schijf. :p Dat controleren is gewoon een kwestie van goed kijken of de merktekens overeen komen..

Mocht je er echt niet meer uit komen dan doe ik je bij deze een bod van 500 euro :wink:
ik bied 600

ruil ik een externe harde schijf er bij in!
Naja, vooruit.. 650 euro dan.. meer is zo'n Willy niet waard met kromme kleppen.. :p

Bart V schreef:
Geert schreef:
Jean-Paul-S schreef:
Bart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoeken :D :D :D
het is gelukkig ook niet mijn vak :wink: Maar heb na monteren de motor met de hand paar keer rond gedraait en geen kleppen voelen buigen :smoke:
Hoe heb je die snaar gemonteerd? Nokkenassen kunnen niet fout gaan met die merktekens op pulley-kleppendeksel. Heb je de krukas stand gecontroleerd op het vliegwiel merkteken wat je via de bak kan zien?
Met het streepje op het krukastandwiel recht naar beneden of zuiger cil.1 (of 4) in BDP.. moet allemaal geen ruk voorstellen idd.
Geert schreef:Aasgieren!
Loopt ie nog niet dan ? als ik langer dan 3uur met m'n eigen auto bezig ben en er zit geen vooruitgang in begin ik altijd meteen te overwegen om het hele wagenpark te verkopen en een goede fiets te kopen..

M'n bod staat nog steeds. (Y) (~)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Bart V schreef:
Geert schreef:
Jean-Paul-S schreef:
Bart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoeken :D :D :D
het is gelukkig ook niet mijn vak :wink: Maar heb na monteren de motor met de hand paar keer rond gedraait en geen kleppen voelen buigen :smoke:
Hoe heb je die snaar gemonteerd? Nokkenassen kunnen niet fout gaan met die merktekens op pulley-kleppendeksel. Heb je de krukas stand gecontroleerd op het vliegwiel merkteken wat je via de bak kan zien?
Hoe doe je dat dan? Ik kijk altijd op de poulie van de krukas, zodat daar het merkteken overeenkomt. Of bedoel jij een opgeboorde f7p waardoor deze een andere stand heeft ivm de diesel krukas?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat maakt toch geen verschil ??
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ja, dat maakt wel verschil. Inderdaad kan je bij een F8Q krukas niet uitgaan van het merkteken op de krukaspulley, maar dat is in dit geval niet aan de orde denk ik.
Als je zeker wilt zijn van de juiste timing, altijd op het vliegwiel kijken en/of zuigers op BDP uitklokken, en daarna de paspen monteren.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ga er toch redelijk van uit dat ik een echte f7r krukas heb.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:ga er toch redelijk van uit dat ik een echte f7r krukas heb.
Je kunt even checken of de zuiger in BDP staat met merkteken onderaan door een schroevendraaier in het bougiegat te steken... dan weet je het zeker. bij een F8Q 1.9D krukas moet je 'm inderdaad 1 tandje "verkeerd" rechtsom monteren.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Bart V schreef:Ja, dat maakt wel verschil. Inderdaad kan je bij een F8Q krukas niet uitgaan van het merkteken op de krukaspulley, maar dat is in dit geval niet aan de orde denk ik.
Als je zeker wilt zijn van de juiste timing, altijd op het vliegwiel kijken en/of zuigers op BDP uitklokken, en daarna de paspen monteren.
klein misverstand, dat bedoelde ik ook. Ik zet de zuigers altijd in de juiste positie en dan pas ga ik checken op het merkteken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

vanavond de kap over de poelies verwijdert en gekeken of de riem goed staat. schroevendraaier in een van de bougie gaten. en schroevendraaier staat precies stil als de markeringen op de poelies overeen komen met het kleppendeksel.

naja de zuiger blijft voor een korte periode stil staan. en dat is op de poelie ook weer precies de lengte van 1 tandje :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je kunt toch ook ff de onderste kap eraf halen, moet je wel helaas de v-snaar poulie verwijderen. Je kunt dan zien hoe je krukas staat t.o.v. je nokkenassen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zit er onderaan op het blok ook een merkteken om te zien of de krukas poelie ook goed staat? want de merktekens op de riem staat nu niet meer goed uiteraard.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Krukaspoulie kan maar op 1 manier, hier zit een spiebaan in. Op de poulie zit wel een merkteken, welke gelijk moet staan met de streep op de riem. Gewoon zolang draaien tot alles overeenkomt, tenminste als alles goed staat moet je daarop uitkomen. Meen dat je krukaspoulie ergens rechts beneden moet wijzen.
Plaats reactie