hmm zou goed kunnen ja dat dat hem is. hoeveel massa kabels zitten er aan een clio hok eigenlijk(weet t niet meer uit mn hoofd), een 19 had er 2 namelijk en met 1 liep ie wel maar soms slecht(alhoewel ik een half jaar met 1 massakabel rondreed zonder problemen)..Geert schreef:elke bougie gecheckt en geeft vonk. ze waren ook alle 4 nat maar niet drijfnat ofzo. besef me net dat ik de grote platte massa kabel vergeten ben.
bij de Clio heb je er alleen een aan de bak zitten, voor de rest zit er geen dikke massastrip op.Martijn Kool schreef:hmm zou goed kunnen ja dat dat hem is. hoeveel massa kabels zitten er aan een clio hok eigenlijk(weet t niet meer uit mn hoofd), een 19 had er 2 namelijk en met 1 liep ie wel maar soms slecht(alhoewel ik een half jaar met 1 massakabel rondreed zonder problemen)..Geert schreef:elke bougie gecheckt en geeft vonk. ze waren ook alle 4 nat maar niet drijfnat ofzo. besef me net dat ik de grote platte massa kabel vergeten ben.
Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoekenBart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.
Ik heb 't er al over met 'm op MSN maar als ie gewoon start dan is daar voldoende massa, anders gaat die startmotor ook niet rond. zonder die ene kabel moet hij in ieder geval wel starten.Martijn Kool schreef:hmm zou goed kunnen ja dat dat hem is. hoeveel massa kabels zitten er aan een clio hok eigenlijk(weet t niet meer uit mn hoofd), een 19 had er 2 namelijk en met 1 liep ie wel maar soms slecht(alhoewel ik een half jaar met 1 massakabel rondreed zonder problemen)..Geert schreef:elke bougie gecheckt en geeft vonk. ze waren ook alle 4 nat maar niet drijfnat ofzo. besef me net dat ik de grote platte massa kabel vergeten ben.
het is gelukkig ook niet mijn vakJean-Paul-S schreef:Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoekenBart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.![]()
![]()
Je hoeft het spul ook niet meteen kapot te draaien, hij kan ook gewoon verkeerd staan zonder wat te raken maar dan loopt ie ook niet..Geert schreef:het is gelukkig ook niet mijn vakJean-Paul-S schreef:Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoekenBart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.![]()
![]()
Maar heb na monteren de motor met de hand paar keer rond gedraait en geen kleppen voelen buigen
ik bied 600Ronald1916V schreef:Je hoeft het spul ook niet meteen kapot te draaien, hij kan ook gewoon verkeerd staan zonder wat te raken maar dan loopt ie ook niet..Geert schreef:het is gelukkig ook niet mijn vakJean-Paul-S schreef:Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoekenBart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.![]()
![]()
Maar heb na monteren de motor met de hand paar keer rond gedraait en geen kleppen voelen buigen
Zo'n distributieriem is bij lange na nog geen Videokaart of een Harde schijf.Dat controleren is gewoon een kwestie van goed kijken of de merktekens overeen komen..
Mocht je er echt niet meer uit komen dan doe ik je bij deze een bod van 500 euro
Hoe heb je die snaar gemonteerd? Nokkenassen kunnen niet fout gaan met die merktekens op pulley-kleppendeksel. Heb je de krukas stand gecontroleerd op het vliegwiel merkteken wat je via de bak kan zien?Geert schreef:het is gelukkig ook niet mijn vakJean-Paul-S schreef:Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoekenBart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.![]()
![]()
Naja, vooruit.. 650 euro dan.. meer is zo'n Willy niet waard met kromme kleppen..Martijn Kool schreef:ik bied 600Ronald1916V schreef:Je hoeft het spul ook niet meteen kapot te draaien, hij kan ook gewoon verkeerd staan zonder wat te raken maar dan loopt ie ook niet..Geert schreef:het is gelukkig ook niet mijn vakJean-Paul-S schreef:Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoekenBart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.![]()
![]()
Zo'n distributieriem is bij lange na nog geen Videokaart of een Harde schijf.Dat controleren is gewoon een kwestie van goed kijken of de merktekens overeen komen..
Mocht je er echt niet meer uit komen dan doe ik je bij deze een bod van 500 euro
ruil ik een externe harde schijf er bij in!
Met het streepje op het krukastandwiel recht naar beneden of zuiger cil.1 (of 4) in BDP.. moet allemaal geen ruk voorstellen idd.Bart V schreef:Hoe heb je die snaar gemonteerd? Nokkenassen kunnen niet fout gaan met die merktekens op pulley-kleppendeksel. Heb je de krukas stand gecontroleerd op het vliegwiel merkteken wat je via de bak kan zien?Geert schreef:het is gelukkig ook niet mijn vakJean-Paul-S schreef:Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoekenBart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.![]()
![]()
Loopt ie nog niet dan ? als ik langer dan 3uur met m'n eigen auto bezig ben en er zit geen vooruitgang in begin ik altijd meteen te overwegen om het hele wagenpark te verkopen en een goede fiets te kopen..Geert schreef:Aasgieren!
Hoe doe je dat dan? Ik kijk altijd op de poulie van de krukas, zodat daar het merkteken overeenkomt. Of bedoel jij een opgeboorde f7p waardoor deze een andere stand heeft ivm de diesel krukas?Bart V schreef:Hoe heb je die snaar gemonteerd? Nokkenassen kunnen niet fout gaan met die merktekens op pulley-kleppendeksel. Heb je de krukas stand gecontroleerd op het vliegwiel merkteken wat je via de bak kan zien?Geert schreef:het is gelukkig ook niet mijn vakJean-Paul-S schreef:Als hij het 5x gecontroleerd heeft en hij staat nog verkeerd, dan moet Geert zich een ander vak uitzoekenBart V schreef:Als je een goede vonk hebt en benzine moet hij gewoon lopen. Ik zou dus toch nog eens goed kijken of je distributie wel op tijd staat.![]()
![]()
Je kunt even checken of de zuiger in BDP staat met merkteken onderaan door een schroevendraaier in het bougiegat te steken... dan weet je het zeker. bij een F8Q 1.9D krukas moet je 'm inderdaad 1 tandje "verkeerd" rechtsom monteren.Geert schreef:ga er toch redelijk van uit dat ik een echte f7r krukas heb.
klein misverstand, dat bedoelde ik ook. Ik zet de zuigers altijd in de juiste positie en dan pas ga ik checken op het merkteken.Bart V schreef:Ja, dat maakt wel verschil. Inderdaad kan je bij een F8Q krukas niet uitgaan van het merkteken op de krukaspulley, maar dat is in dit geval niet aan de orde denk ik.
Als je zeker wilt zijn van de juiste timing, altijd op het vliegwiel kijken en/of zuigers op BDP uitklokken, en daarna de paspen monteren.