ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heheh... Is dat al niet bijna elk jaar zo? ;)

Ik heb deze race na een half uur ook maar met een half oog zitten bekijken en ik blijf er nu al niet meer voor thuis. Zzzzzz... :gaap:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Zou vandaag Jarig zijn.

Wikipedia linkje
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

R.I.P. :-(
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Was een mooie race (Y) :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

Hé Hé. Zo hebben we vanmorgen weer eens kunnen genieten. Spannend tot t eind. :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

sukkel van een Webber ;)
Riël
Über-Spammer

Missschien een uurtje te kort geslapen met die zomertijd :p
paulvanrooij
Contacteer:

typisch gevalletje van te graag willen in zijn thuisrace. de hele race eigenlijk

geen moeite om wakker te blijven dit keer, voor de verandering. combinatie van t weer en een 'oude' baan maakt het toch altijd interessant volgens mij
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Beter te gretig dan er maar achter blijven hangen, er gebeurde tenminste wat :grin:
paulvanrooij
Contacteer:

zeker, maar niet heel slim als je voor een WK wil gaan ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Prachtig van Alonso, binnen blijven zitten en gewoon te laat remmen zodat Hamilton niet in kon sturen :smile: :smile:
Ja en Webber zat wel op de gewone lijn en snelheid.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Of het daadwerkelijk zo is weet ik niet, maar het lijkt alsof er op de "oude" banen veel meer actie is dan alle kunstmatige mickey mouse banen zoals Bahrain, Singapore en Au Dhabi. Vind dat het op dat soort banen meer met glamour en show te maken heeft dan met racen (N)
paulvanrooij
Contacteer:

breed asfalt, geen grindbakken, muren nergens te bekennen en totaal geen inhaalmogelijkheden

het lijkt wel of elk nieuw circuit aan deze criteria moet voldoen (N)

van mij mag de kalender gewoon weer vol staan met canada, imola, monza, spa, (het oude) hockenheim, nurburgring enz
Merijn
Über-Spammer

Lang Leve Bernie Ecclestone! :)

Ik vind het zo vreemd dat grote, historische circuits het vaak financieel/economisch niet kunnen bolwerken. :S Iemand enig idee hoe dat in hemelsnaam kan??
paulvanrooij
Contacteer:

bernie zal wel belang hebben bij (een belang hebben in) de bouw van die nieuwe circuits. voor hem is het dan goed dat er nieuwe circuits komen (en oude afvallen). als je maar genoeg geld vraagt en verbouwingen eist.... ;)
Merijn
Über-Spammer

Nou ja, ik denk dat het voor Bernie ook wel gewoon business is. :)

Ik weet dat hij 1 van de nieuwe circuits (ik zeg uit mijn hoofd Turkije), nadat het verlieslijdend bleek te zijn, voor een schijntje van de bouwprijs heeft gekocht. Dat is goeie zaken doen! :lol: Dus hij zal er wel belang bij hebben dat het zo gebeurt... Een ouwe zakkenvullert is het.
-Ray-
Contacteer:

hmm, renault op 2 en frarie op 3 en 4. niet slecht voor m'n F1 manager :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Car: MB

Zal wel met de belachelijke drang naar veiligheid te maken hebben. Op een circuit dagje of een afgehuurd dagje wordt volgens mij nooit goud geld verdient. Dus die circuits moeten het hebben van de volle tribunes. Maar ja, klasses die een volle bak scoren zijn vaak de klasses waarin alles tegenwoordig superveilig moet. Daarbij zijn paddocks bij die nieuwe banen natuurlijk veel ruimer/groter/luxer/(saaier/nuttelozer) en kunnen de oude circuits dus gewoon niet bijblijven. Maar het zijn vaak wel de mooiste banen!! (met grote voorsprong). alleen al als je kijkt naar de natuur waarin ze liggen kunnen de nieuwe banen natuurlijk nooit volgen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Contacteer:

1 ding is zeker: hij doet het niet omdat die van de sport houdt zeg maar ;)
Riël
Über-Spammer

"belachelijke" drang naar veiligheid?
Merijn
Über-Spammer

Ja, belachelijk... :) Autosport brengt risico's met zich mee. Dat is deel van de sport en zorgt mede voor de spanning, hoe bizar dat ook mag klinken.
Tom
Moderator
Car: MB

Dat alles veiliger wordt is goed en dat nieuwe circuites daarin een maatstaf zetten is duidelijk natuurlijk. Maar daar kunnen anderen niet altijd in volgen natuurlijk (geen geld, geen ruimte,...). En dan is het in mijn ogen erg jammer dat je daardoor van de kaart gehaald wordt. Ik ben dan misschien ouderwets wat dat betreft en ze ook niet dat alles vroeger beter was maar je kunt ook overdrijven op sommige vlakken.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick

Ik ben een beetje laat met reageren, maar ik vondt het een mooie race :)
Ja dat stukje Alonso Hamilton Webber, ik vindt dat Alonso zijn team maat heel goed heeft geholpen. Mijn idee erbij is dat hij zoiets had van ik ben tevreden met deze positie na die actie bij de start.
Verder bla bla bla, hij heeft gewoon een blok geplaatst om op zijn minst podium van Massa veilig te stellen, denk ik :smile:
Ik vondt het dik in orde als ik het zo mag zeggen :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
ARNO16V
Contacteer:

Jah was zeker een leuke race om te zien, erg jammer van Vettel, maar wel leuk voor Renault! Die Kubica kan wel rijden zeg!! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Patrick

Vettel verdiend het niet, ben er nog steeds niet achter wat de reden van de schuiver was.
kubica heeft vandaag laten zien dat ie echt kan rijden :) ik blijf Alonso fan, maar laten we Kubica niet uitwissen.... die gaat nog wat dingen laten zien met een auto die volgens mij ook wel potentie heeft :wink:
Ook de nieuwe Renault kleuren vindt ik kicke, en wat dacht je van het nieuwe DIAC logo erop :grin: Egg wel Reno! :worship:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:Ja, belachelijk... :) Autosport brengt risico's met zich mee. Dat is deel van de sport en zorgt mede voor de spanning, hoe bizar dat ook mag klinken.
Grote onzin in mijn ogen. Je mag niet inleveren op veiligheid, het een geen compromis. Eén van de redenen dat Formule 1 bestaat is de technologische lat te leggen, OOK op het gebied van veiligheid!!! Het is net goed die risico's te elimineren. Ik neem mensen die risico's 'for granted' nemen echt niet serieus.

Compomis maken om de kijker te pleasuren is helemaal verkeerd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:
Merijn schreef:Ja, belachelijk... :) Autosport brengt risico's met zich mee. Dat is deel van de sport en zorgt mede voor de spanning, hoe bizar dat ook mag klinken.
Grote onzin in mijn ogen. Je mag niet inleveren op veiligheid, het een geen compromis. Eén van de redenen dat Formule 1 bestaat is de technologische lat te leggen, OOK op het gebied van veiligheid!!! Het is net goed die risico's te elimineren. Ik neem mensen die risico's 'for granted' nemen echt niet serieus.

Compomis maken om de kijker te pleasuren is helemaal verkeerd.
Natuurlijk is veiligheid niet verkeerd, maar uitloopstroken van 3 km en asfalt naast de bochten leggen vind ik wel wat overdreven.
Als er een muur staat ga je met 95% door die bocht, met een asfaltuitloop van 600 meter ga je 110%, maar als je dan een foutje maakt kan je gewoon verder, als rijder leuk, maar volgens mij niet de bedoeling.
als er een grindbak ligt, ben je in 9 van de 10 keer klaar, en dat hoort wel bij de sport.
Al die circuits met mega uitloopstroken en overal asfalt zijn gewoon sfeerloos en steriel.
Riël
Über-Spammer

Maar wel veilig. Tegenwoordig kun je niet meer het geringste risico lopen, dan is een circuit en alles wat eraan hangt feitelijk uitgerangeerd bij het geringste incident.

Spannender wordt het er niet op, maar ik wilde aangeven dat het niet 'belachelijk' is :)
paulvanrooij
Contacteer:

achjoh bij indycar/nascar vlammen ze toch ook met 300 de muur in en dan is er toch ook niets aan de hand? de veiligheid van die auto's ligt zo hoog tegenwoordig, net als de constructie van zo'n absorberende muur enzo..

natuurlijk, veiligheid is erg belangrijk en staat bovenaan maar ik heb het idee dat ze het erg overdrijven tegenwoordig
Riël
Über-Spammer

Ja zeker.

Ik weet ook niet hoe veilig die circuits allemaal zijn, en wat ze eraan doen, én of veiligheid daadwerkelijk de reden is dat ze er niet rijden?
-Ray-
Contacteer:

nou lekker, me halve top 8 ligt achteraan en de Liuzzi ernaast. die gaat ook weer de verkoop in :D
paulvanrooij
Contacteer:

ferrari achteraan, schumacher eruit.... heerlijk voor de manager ;) :p

waar blijft die regenbui?
-Ray-
Contacteer:

kwart over 4 lokale tijd, dan wordt het paniek in de tent :D
paulvanrooij
Contacteer:

zijn we dan nog aan het racen? ;)
-Ray-
Contacteer:

als de mannen er zin in hebben mogen ze van mij een rondje door! :p

nou kovalainen ook weg. alleen nog Frarie en Reno over. dus opschuiven met die rooie raspaardjes
Gesloten