Vertel hier alles over je project.
Ronnie B.
Berichten: 3054 Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:
vr 18 sep 2009 14:43
Karp schreef: Haha geintje joh Ronnie.. je mag wel een keer in die van mij hoor
FIJNE VENT! VOEL ME VEREERD
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Karp
Berichten: 366 Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda
vr 18 sep 2009 14:47
Zou ik ook zijn met zo`n prachtkar. Mare daar komt verandering in ronnie, ooit
Mare we vervuilen Lex zijn topic
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156 Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:
vr 18 sep 2009 15:43
CAPSLOCK ?????? wat is dat ? nou dat je alles met hoofdletters tikt ronnie B
Das de knop net boven je shift aan de linkerkant ...die moet je ff aanraken dan staat er casplock uit of aan ....hij moet UIT staan
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
do 8 okt 2009 12:04
Zo vandaag even naar de GT gekeken.
Er zat inderdaad een stekker niet helemaal lekker op. Nu goed gemonteerd en even proef gevlamd.
Van de week nog even de carterontluchting schoonmaken dan is het voorlopig weer even klaar hoop ik
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Joost van der Hammen
Berichten: 2474 Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:
do 8 okt 2009 12:24
wees blij dat het een stekker was en niet een storing waar je weken naar aan het zoeken bent.
twingo-rs
Berichten: 86 Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:
do 8 okt 2009 16:16
he alex vakantieganger
welke stekker was het precies?
grtz
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
do 8 okt 2009 17:00
1 die net onder het contactslot zat.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
zo 14 mar 2010 15:26
Het volgende probleem doet zicht voor:
Als mijn GT even stationair staat de draaien begint hij enorm te walmen.....
Op advies van Jochem een paar controles uitgevoerd maar daar wordt ik niet wijzer van.
Als ik het potje van de carterontluchting dichthoud dan is er niets aan de hand maar zodra ik hem los laat dan begint de GT te walmen.
Aan de inlaatkant van de turbo zat iets olie, maar na dat ik het schoongemaakt heb komt dat niet meer terug.
Wel komt er ook een walm van het uitlaat gedeelte van de turbo af als ik de carterontluchting dichthoud.
Er zit wel een scheurtje in het uitlaathuis....
Iemand ideeeen? Ik ben het effe kwijt namelijk
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Roy
Moderator
Berichten: 6618 Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland
zo 14 mar 2010 15:31
Carterontluchtingslangen (leuk scrabble woord) schoon?
5 GT Turbo '88 GT5
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
zo 14 mar 2010 15:34
Ja....
Ik zat eerst ook nog te denken aan klephoedjes.....ik weet niet waarom.
Het treed ook alleen op als de motor warm is.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268 Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke
zo 14 mar 2010 19:11
mijn gtt heeft dat ook een tijdje gedaan, kon toen ook niet echt een oorzaak vinden.
R5GTT . Drive it like you stole it
Tom
Moderator
Berichten: 25344 Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch
zo 14 mar 2010 19:46
Verkopen was iig geval een goede remedie voor jou
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
ma 15 mar 2010 8:32
Tja, daar kan ik niks mee.....
iemand anders nog een idee????
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
ma 15 mar 2010 20:52
Niemand een idee
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527 Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:
ma 15 mar 2010 20:55
Misschien lees ik er overheen maar waar komt de rook vandaan onder je kap? Of is het niet te vinden?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
ma 15 mar 2010 20:56
Lex schreef: Het volgende probleem doet zicht voor:
Als mijn GT even stationair staat de draaien begint hij enorm te walmen.....
Op advies van Jochem een paar controles uitgevoerd maar daar wordt ik niet wijzer van.
Als ik het potje van de carterontluchting dichthoud dan is er niets aan de hand maar zodra ik hem los laat dan begint de GT te walmen.
Aan de inlaatkant van de turbo zat iets olie, maar na dat ik het schoongemaakt heb komt dat niet meer terug.
Wel komt er ook een walm van het uitlaat gedeelte van de turbo af als ik de carterontluchting dichthoud.
Er zit wel een scheurtje in het uitlaathuis....
Iemand ideeeen? Ik ben het effe kwijt namelijk
Lees hier boven
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tom
Moderator
Berichten: 25344 Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch
do 25 mar 2010 11:41
je moet ook geen lampenkappen onder de kap zetten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493 Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39
do 25 mar 2010 11:46
wat is een prodeem ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
do 25 mar 2010 11:54
idd, uitdaging das het goede woord
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-jo-
Berichten: 5493 Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39
do 25 mar 2010 12:03
En dat filter is de oorzaak van het roken ? Kunnen ze dat ook onderbouwen want ik vat em niet helemaal.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
do 25 mar 2010 12:10
-jo- schreef: En dat filter is de oorzaak van het roken ? Kunnen ze dat ook onderbouwen want ik vat em niet helemaal.
Nee, dat is het niet. Ze zijn nog bezig
Ik heb een collega die heeft het niet zo op dit merk filter
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-jo-
Berichten: 5493 Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39
do 25 mar 2010 12:11
kan je hem ongelijk geven ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
do 25 mar 2010 12:15
Je weet mijn antwoord al
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jackson
Berichten: 652 Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:
do 25 mar 2010 13:32
Lees even in mijn topic een aantal pagina's terug.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik kwam tot stilstand voor bijv. een stoplicht en plots begon hij weer te roken. Toen ik weer begon te rijden was het roken weer over.
Paar weken later zat er plots een flinke tik in het blok en was het onderblokschade opgelopen. Lagers allemaal kapot. Krukas flink ingesleten.
Hoop niet dat dit bij jou ook gaat gebeuren
"Le creature de vette shit"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301 Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda
do 25 mar 2010 18:10
Wel humor Lex die foto.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert "
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire "
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise "
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise "
mark 5t
Berichten: 7630 Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:
do 25 mar 2010 18:33
hang je caterventilatieslang eens los en probeer het dan nog eens.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
do 25 mar 2010 19:40
Zal het morgen nog een keer voor leggen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
vr 26 mar 2010 12:53
Was al getest
Turbo is nog goed daar zit het dus niet in.
En er wordt weer verder gekeken.
Ze verdenken toch de klepseals
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jackson
Berichten: 652 Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:
vr 26 mar 2010 13:03
Zou hij dan niet constant moeten roken als het je klepseals zijn?
Je 5 rookt toch alleen bij stilstand/stationair?
Ik heb namelijk een peugeot 306 gehad. Bij dat ding waren mn klepseals ook aan vervanging toe en dat ding rookte constant. Zoveel met rijden als stilstand..
"Le creature de vette shit"
Tim
Berichten: 7604 Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3
vr 26 mar 2010 13:05
Als het de klepseals zijn dan moet hij volgens mij niet constant roken hoor.
-jo-
Berichten: 5493 Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39
vr 26 mar 2010 13:11
- carterontluchting er afgooien of dubbelen
- ben je zeker dat de turbo goed is ?
- heb je dat ding eigenlijk wel al eens goed warm gereden na lange tijd van stilstand ? Als er een rvs pijp onderhangt geeft dat ook een vertekent beeld (condensatie).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
vr 26 mar 2010 13:16
Jo, van huis naar het werk is een uurtje rijden.
Dus als er nog wat inzat is dat er echt wel uit.
En de carterontluchting is los geweest.
Turbo inlaat en uitlaat zijde zijn schoon, en as heeft geen speling.
Als je nog suggesties hebt Jo dan hoor ik het graag?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324 Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:
vr 26 mar 2010 15:24
Ik zal eens kijken of ik ergens een mooi Pipercross kitje kan scoren
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Berichten: 7630 Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:
vr 26 mar 2010 18:39
efe een bougie doorboren en een luchtnippel aanlassen.
dan deze er in draaien.
druk er op en vervolgens kan je mooi je seals vervangen.
hoeft de kop er niet vanaf