[5GTT] Lex'GTT Orange Project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Karp schreef:Haha geintje joh Ronnie.. je mag wel een keer in die van mij hoor (F)

(0)

FIJNE VENT! VOEL ME VEREERD (F)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Zou ik ook zijn met zo`n prachtkar. Mare daar komt verandering in ronnie, ooit :P

Mare we vervuilen Lex zijn topic :@
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

CAPSLOCK ?????? wat is dat ? nou dat je alles met hoofdletters tikt ronnie B |: :smile:

Das de knop net boven je shift aan de linkerkant ...die moet je ff aanraken dan staat er casplock uit of aan ....hij moet UIT staan (Y)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Zo vandaag even naar de GT gekeken.

Er zat inderdaad een stekker niet helemaal lekker op. Nu goed gemonteerd en even proef gevlamd.

Van de week nog even de carterontluchting schoonmaken dan is het voorlopig weer even klaar hoop ik (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

wees blij dat het een stekker was en niet een storing waar je weken naar aan het zoeken bent.
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

he alex vakantieganger :wink:

welke stekker was het precies?

grtz
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

1 die net onder het contactslot zat. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Het volgende probleem doet zicht voor:

Als mijn GT even stationair staat de draaien begint hij enorm te walmen.....

Op advies van Jochem een paar controles uitgevoerd maar daar wordt ik niet wijzer van.

Als ik het potje van de carterontluchting dichthoud dan is er niets aan de hand maar zodra ik hem los laat dan begint de GT te walmen.

Aan de inlaatkant van de turbo zat iets olie, maar na dat ik het schoongemaakt heb komt dat niet meer terug.

Wel komt er ook een walm van het uitlaat gedeelte van de turbo af als ik de carterontluchting dichthoud.

Er zit wel een scheurtje in het uitlaathuis....

Iemand ideeeen? Ik ben het effe kwijt namelijk
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Carterontluchtingslangen (leuk scrabble woord) schoon? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ja.... :(


Ik zat eerst ook nog te denken aan klephoedjes.....ik weet niet waarom.

Het treed ook alleen op als de motor warm is.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mijn gtt heeft dat ook een tijdje gedaan, kon toen ook niet echt een oorzaak vinden.
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Verkopen was iig geval een goede remedie voor jou :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Tja, daar kan ik niks mee.....

iemand anders nog een idee????
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Niemand een idee :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Misschien lees ik er overheen maar waar komt de rook vandaan onder je kap? Of is het niet te vinden?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Lex schreef:Het volgende probleem doet zicht voor:

Als mijn GT even stationair staat de draaien begint hij enorm te walmen.....

Op advies van Jochem een paar controles uitgevoerd maar daar wordt ik niet wijzer van.

Als ik het potje van de carterontluchting dichthoud dan is er niets aan de hand maar zodra ik hem los laat dan begint de GT te walmen.

Aan de inlaatkant van de turbo zat iets olie, maar na dat ik het schoongemaakt heb komt dat niet meer terug.

Wel komt er ook een walm van het uitlaat gedeelte van de turbo af als ik de carterontluchting dichthoud.

Er zit wel een scheurtje in het uitlaathuis....

Iemand ideeeen? Ik ben het effe kwijt namelijk
Lees hier boven
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Er zijn mensen die denken het lek boven water te hebben:

[img]http://img688.imageshack.us/img688/9039/dsc01611e.jpg[/img]


Bedankt heren, dit doet me goed zo vanaf de bank thuis (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je moet ook geen lampenkappen onder de kap zetten :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wat is een prodeem ? (0)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

idd, uitdaging das het goede woord :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

En dat filter is de oorzaak van het roken ? Kunnen ze dat ook onderbouwen want ik vat em niet helemaal.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

-jo- schreef:En dat filter is de oorzaak van het roken ? Kunnen ze dat ook onderbouwen want ik vat em niet helemaal.
Nee, dat is het niet. Ze zijn nog bezig (Y)

Ik heb een collega die heeft het niet zo op dit merk filter :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

kan je hem ongelijk geven ? :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:lol:


Je weet mijn antwoord al
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Lees even in mijn topic een aantal pagina's terug.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik kwam tot stilstand voor bijv. een stoplicht en plots begon hij weer te roken. Toen ik weer begon te rijden was het roken weer over.

Paar weken later zat er plots een flinke tik in het blok en was het onderblokschade opgelopen. Lagers allemaal kapot. Krukas flink ingesleten.

Hoop niet dat dit bij jou ook gaat gebeuren :(
"Le creature de vette shit"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wel humor Lex die foto. :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hang je caterventilatieslang eens los en probeer het dan nog eens.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Zal het morgen nog een keer voor leggen (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Was al getest (Y)

Turbo is nog goed daar zit het dus niet in.

En er wordt weer verder gekeken.

Ze verdenken toch de klepseals
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Zou hij dan niet constant moeten roken als het je klepseals zijn?

Je 5 rookt toch alleen bij stilstand/stationair?

Ik heb namelijk een peugeot 306 gehad. Bij dat ding waren mn klepseals ook aan vervanging toe en dat ding rookte constant. Zoveel met rijden als stilstand..
"Le creature de vette shit"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Als het de klepseals zijn dan moet hij volgens mij niet constant roken hoor.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

- carterontluchting er afgooien of dubbelen
- ben je zeker dat de turbo goed is ?
- heb je dat ding eigenlijk wel al eens goed warm gereden na lange tijd van stilstand ? Als er een rvs pijp onderhangt geeft dat ook een vertekent beeld (condensatie).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Jo, van huis naar het werk is een uurtje rijden.

Dus als er nog wat inzat is dat er echt wel uit.

En de carterontluchting is los geweest.

Turbo inlaat en uitlaat zijde zijn schoon, en as heeft geen speling.

Als je nog suggesties hebt Jo dan hoor ik het graag?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik zal eens kijken of ik ergens een mooi Pipercross kitje kan scoren (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

efe een bougie doorboren en een luchtnippel aanlassen.
dan deze er in draaien.
druk er op en vervolgens kan je mooi je seals vervangen.
hoeft de kop er niet vanaf :wink:
Plaats reactie