ACT: Uitlaten
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Tom, stop met zeuren over die uitlaat en koop een miltek!
Als purist moet je je schamen om met zo`n brok roest onder je auto te rijden
Als purist moet je je schamen om met zo`n brok roest onder je auto te rijden
Robke schreef:http://www.google.nlMarcelRXE schreef:Hallo Forummers,
Nu ik toch lid ben van dit forum en bezig ben om mijn Scenic van 2001 een beetje op te pimpen heb ik meteen al de eerste vraag.
Ik ben in het bezit gekomen van een gebruikte Sebring einddemper met als type codering ;
typ 955
E4 030839
Deze is mij verkocht als een einddemper die zowel onder de Megane HB, Coupe als de Scenic past. Het is een demper met twee ovaal/vierkante uitgangen.
Is er iemand die iets kan met bovengenoemde typenummers?
Ik hoor het graag.
Groeten,
Marcel
Had ik al gedaan, maar gaf geen oplossing. Heb zelfs de importeur van Sebring gemaild, ben nog i.a.v. het antwoord.
Hier zitten de Renault liefhebbers dus ik verwacht dat er hier meer kans is op het antwoord.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hoho, met het betere bak en braad werk wil ik het nog even rekken.Christiaan schreef:Tom, stop met zeuren over die uitlaat en koop een miltek!
Als purist moet je je schamen om met zo`n brok roest onder je auto te rijden
Zolang de naden nog dichtblijven gaat het goed hè.
Liefst nog 2,5 tot 3 jaar want dan gaat de Clio toch weg, maar dat redden we niet denk ik
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik ga mee met Christiaan, ding geeft echt een behoorlijk bruut geluid, moet je wat voor over hebben
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb ik nu ook al zonder middendemperMaarten-Jan schreef:Ik ga mee met Christiaan, ding geeft echt een behoorlijk bruut geluid, moet je wat voor over hebben
Maar de milltek geeft een mooiere diepe brom, nu snerpt het vooral als je boven de 5000tpm gaat spelen
wordt vervolgd tegen de tijd dat het nodig gaat zijn
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Moet ik hier echt serieus op reageren? Misschien is het wel een Rebring of een Semus.antoine schreef:Zeker weten dat het een Sebring is en geen Remus? Wanneer je op google zoekt kom je alleen Remus tegen met dat nummer gecombineerd met een vw..
Natuurlijk is het een Sebring met die typeaanduiding, ik verzin het niet.
Maar goed, ik denk dat ik de zoektocht naar specifieke gegevens van deze Sebring maar opgeef.
Mijn Scenic staat nu bij de garage en als ik vanmiddag thuiskom zit er naar alle waarschijnlijkheid een mooie Sebring onder.
Groeten,
Marcel
Ik had ook een Sebring onder me clio, en volgens mij was het een Bosal dempertje met een Sebring sierstuk.... Pot was -he-le-maal- rot geroest.
Beste Forummers,
Op de demper die ik heb, staat zowel op beide chromen uiteinden de merkaanduiding van Sebring en op de mooie glimmende demperpot staat ook nog eens Sebring en dan de type aanduidingen.
Sorry, ik kan er echt niks anders van maken, had misschien eerst even foto's moeten maken maar dat is (als alles goed gaat) nu te laat.
Groeten,
Marcel
Op de demper die ik heb, staat zowel op beide chromen uiteinden de merkaanduiding van Sebring en op de mooie glimmende demperpot staat ook nog eens Sebring en dan de type aanduidingen.
Sorry, ik kan er echt niks anders van maken, had misschien eerst even foto's moeten maken maar dat is (als alles goed gaat) nu te laat.
Groeten,
Marcel
vraagje:
Ik heb onder mijn clio 16v een devil gehangen, nu maakt ie als je gas lost rond de 2500 toeren z'n trillend geluid.
stilstaand al eens gehoord en het komt echt uit die devil.
iemand een idee/ervaring?
grts
Ik heb onder mijn clio 16v een devil gehangen, nu maakt ie als je gas lost rond de 2500 toeren z'n trillend geluid.
stilstaand al eens gehoord en het komt echt uit die devil.
iemand een idee/ervaring?
grts
hangt 'ie vrij? schud 'm eens heen en weer en luister of er gruis in de demper ligt.Miguel16V schreef:vraagje:
Ik heb onder mijn clio 16v een devil gehangen, nu maakt ie als je gas lost rond de 2500 toeren z'n trillend geluid.
stilstaand al eens gehoord en het komt echt uit die devil.
iemand een idee/ervaring?
grts
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Binnenkant leek me ook niet helemaal logisch, maar ik dacht misschien om dat van die korte stukjes wat te voorkomen.. Dus daarom even gevraagd.
Maar de eigenlijke reden dat ik het vraag: ik moest een poos terug zowel de middendemper en de einddemper vervangen, de middendemper is compleet nieuw uit de winkel gekomen, maar de einddemper had ik gekregen van een vriend die bij de gemeente werkt en toevallig een Laguna 1 bij de brandweer had zien staan. Als oefenauto voor knippen en blussen e.d.
Daar heb ik dus nu meerdere onderdelen van ge-erfd
De einddemper was heel netjes, maar wel gebruikt, half jaar of een jaartje oud voordat die auto naar de sloop is gebracht, dus heeft een beetje oppervlakkige roest, en dat zou dan wel leuk zijn om even extra te beschermen. Beetje de levensduur van het ding nog wat extra rekken.
Over rekken gesproken:
Heb deze auto gekocht in 2008, en toen zag ik al bepaalde stukken pijp van de midden- en achterdemper verrot aan het worden zijn, en ik gaf ze niet heel lang meer.
Maar omdat ik altijd lange stukken rijd, weinig korte stukjes, heeft het nog 2,5 jaar geduurd voordat beide dempers vervangen zijn
De einddemper is er zelfs nog onderweg gekomen, maar met diezelfde vriend gewoon terug gehangen (weer vastgelast) waarna die nog zo'n 10 maanden dienst heeft gedaan, en nog steeds vast zat, maar er was een stukje verder naar voren een aansluitingspijp van de middendemper doorgerot.
Toen mochten er ook wel nieuwe dempers onder
Maar de eigenlijke reden dat ik het vraag: ik moest een poos terug zowel de middendemper en de einddemper vervangen, de middendemper is compleet nieuw uit de winkel gekomen, maar de einddemper had ik gekregen van een vriend die bij de gemeente werkt en toevallig een Laguna 1 bij de brandweer had zien staan. Als oefenauto voor knippen en blussen e.d.
Daar heb ik dus nu meerdere onderdelen van ge-erfd
De einddemper was heel netjes, maar wel gebruikt, half jaar of een jaartje oud voordat die auto naar de sloop is gebracht, dus heeft een beetje oppervlakkige roest, en dat zou dan wel leuk zijn om even extra te beschermen. Beetje de levensduur van het ding nog wat extra rekken.
Over rekken gesproken:
Heb deze auto gekocht in 2008, en toen zag ik al bepaalde stukken pijp van de midden- en achterdemper verrot aan het worden zijn, en ik gaf ze niet heel lang meer.
Maar omdat ik altijd lange stukken rijd, weinig korte stukjes, heeft het nog 2,5 jaar geduurd voordat beide dempers vervangen zijn
De einddemper is er zelfs nog onderweg gekomen, maar met diezelfde vriend gewoon terug gehangen (weer vastgelast) waarna die nog zo'n 10 maanden dienst heeft gedaan, en nog steeds vast zat, maar er was een stukje verder naar voren een aansluitingspijp van de middendemper doorgerot.
Toen mochten er ook wel nieuwe dempers onder
De laatste tijd rijdt ik vrij korte stukjes(+- 20km/ dag)Tom schreef:Buitenkant. Binnenkant wordt nogal lastig. rijd je veel korte stukjes dan gaat je uitlaat roesten van binnenuit.
maar het is geen nieuwe uitlaat, komt van een donor wagen die ik opgekocht heb.
Ik heb nog wel een mooie pijp voor je liggen
hoi,
ik vroeg me af wat een goede prijs zou zijn voor een Devil uitlaat voor een megane? gaat om zo'n rond dempertje, met Devil in de zijkant van het eindstuk gegraveerd.
is gewoon heel, maar is gewoon wat liefde te kort gekomen, dus vies en verwaarloosd.
thanks!
ik vroeg me af wat een goede prijs zou zijn voor een Devil uitlaat voor een megane? gaat om zo'n rond dempertje, met Devil in de zijkant van het eindstuk gegraveerd.
is gewoon heel, maar is gewoon wat liefde te kort gekomen, dus vies en verwaarloosd.
thanks!
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
- Locatie: Cromvoirt
Gisteren mn "nieuwe" tweedehandse Elia 90mm einddemper gemonteerd. Ben erg tevreden met het resultaat
[img width=800 height=598]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/14/1310611485-230.jpg[/img]
[img width=800 height=598]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/14/1310611512-690.jpg[/img]
[img width=800 height=598]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/14/1310611530-310.jpg[/img]
Ter vergelijking, hier mn oude uitlaat
[img width=640 height=425]http://farm5.static.flickr.com/4086/5009640206_f9922044c8_z.jpg[/img]
My Renault Megane Coupe at Exclusive Tuning Worldwide by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr
[img width=800 height=598]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/14/1310611485-230.jpg[/img]
[img width=800 height=598]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/14/1310611512-690.jpg[/img]
[img width=800 height=598]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/14/1310611530-310.jpg[/img]
Ter vergelijking, hier mn oude uitlaat
[img width=640 height=425]http://farm5.static.flickr.com/4086/5009640206_f9922044c8_z.jpg[/img]
My Renault Megane Coupe at Exclusive Tuning Worldwide by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Mooi uitlaatje idd Je achterlichten mag je wat mij betreft wel bij het oude houden
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
- Locatie: Cromvoirt
Ja moet zeggen dat ik ook nog steeds gecharmeerd ben door de standaard achterlichten, blijft gewoon een mooi en simpel design.
Maarre, ze blijven zitten haha
Maarre, ze blijven zitten haha
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Ik heb nu een origineel manifold, originele kat, en een KTR stealth exhaust systeem.
Nu wil ik een 182 4-2-1- manifold (heb er al 1 op het oog), een sport kat + me eigen KTR stealth systeem.
Welke sport kat moet ik daarvoor bestellen bij k-tec zodat alles mooi past?
Gaat om een clio 2 RS phase 2.
Nu wil ik een 182 4-2-1- manifold (heb er al 1 op het oog), een sport kat + me eigen KTR stealth systeem.
Welke sport kat moet ik daarvoor bestellen bij k-tec zodat alles mooi past?
Gaat om een clio 2 RS phase 2.
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Zou een 182 4-2-1 uitlaat spruitstuk passen op een standaart 172 kat?
Verzending duurt even vanuit Engeland.. 2 daagjes als tussen oplossing zo rijden als het past.
Verzending duurt even vanuit Engeland.. 2 daagjes als tussen oplossing zo rijden als het past.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
past niet dus
je weet dat het subframe eronder weg moet om dat eronder te zetten he? succes dus
je weet dat het subframe eronder weg moet om dat eronder te zetten he? succes dus
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Hmmmhm nee dat wist ik niet.
Dus dat word nog wel een best klusje dus?
Dus dat word nog wel een best klusje dus?
Hij maakt je bang, het valt best mee...
Het blok hangt iig dus die gaat niet mee als je het subframe gaat verwijderen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe technisch je zelf bent
Het blok hangt iig dus die gaat niet mee als je het subframe gaat verwijderen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe technisch je zelf bent
-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Qua technisch zit 't wel goed
Maar dan weet ik iig dat t los moet, wel fijn om te weten wat je allemaal tegenkomt met zulke klusjes!
Thanks
Maar dan weet ik iig dat t los moet, wel fijn om te weten wat je allemaal tegenkomt met zulke klusjes!
Thanks