nou idd, met hoeveel 16 flappers kennen we nu gaan?Ivo van Achthoven schreef:Wel lache....., allemaal een 16v om lekker af te beulen....
Ray's grote Renault topic.....Renault-loos!
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik neem de stoomboot ook mee naar het Ringweekend, zit wel een 19 omheen.-Ray- schreef:nou idd, met hoeveel 16 flappers kennen we nu gaan?Ivo van Achthoven schreef:Wel lache....., allemaal een 16v om lekker af te beulen....

Gaat ie mee naar het Ringweekend ja ? zou wel tof zijn

dat is wel de bedoeling!
-
Alleen bij Hatzenbach, voor de rest kun je wel aardig doorknallen .Tom schreef:Pas maar op, schijnt een magneet in te zitten![]()

ach, min en min is plus
valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.
mr broer heeft m vandaag schoongemaakt van boven tot onder, ik denk dat ik m niet meer herken...
en dan nog poetsen hè
mr broer heeft m vandaag schoongemaakt van boven tot onder, ik denk dat ik m niet meer herken...
en dan nog poetsen hè

-
Tellerkabel is wel goed, daar heb ik destijds nog eens naar gekeken, denk dat ie achter de tellerbak los ligt ofzo.-Ray- schreef:valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.
en dan nog poetsen hè

-
toerentellertje doet het wel weer dan ?-Ray- schreef:valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.
en dan nog poetsen hè
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Als het in de kabel zit kan ik nog wel een andere voor je mee nemen dit weekend. 
Project: GTT Blue Sport
dan heb je niet goed gekeken, de aansluiting achterop de tellerbak is afgebroken. heb op de sloop een andere gehaald, die zet ik er inRonald1916V schreef:Tellerkabel is wel goed, daar heb ik destijds nog eens naar gekeken, denk dat ie achter de tellerbak los ligt ofzo.-Ray- schreef:valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.
en dan nog poetsen hè
doet het primaSteven(stk) schreef:toerentellertje doet het wel weer dan ?-Ray- schreef:valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.
en dan nog poetsen hè
thnx Frits, ik heb er een. mocht die op de een of andere manier niet werken laat ik het je weten!Gerald schreef:Als het in de kabel zit kan ik nog wel een andere voor je mee nemen dit weekend.

helemaal klaar. fan gefixt, zat m toch in de stekkerverbinding. tellerkabel vervangen, kan nu weer zien hoe hard ik ga. radiootje erin, een muziekie onderweg is wel lekker. verders een hele zooi kleine dingetjes, maar ze staat volgetankt klaar 
nog geen tijd gehad om foto's te maken....
bis morgen!

nog geen tijd gehad om foto's te maken....
bis morgen!
Laatst gewijzigd door -Ray- op vr 23 apr 2010 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
met me grote handen tussen het front, radiateur en al die plastic meuk door.... knokkelschrapers 

neej, die was van de week al vervangen. ik heb de stekker afgeknipt en rechtstreeks op het thermocontact aangesloten. aangezien ik geen zin had om de kap eraf te halen moest het maar ff zo
1200 km, 13 rondjes Ring in 2 dagen, 5 liter olie en niks bijgevuld, bruin hoofd en dikke pret.
het verhaal:
nadat de deal met Tim rond was gemaakt is de Clio naar Martijn Kool gegaan om de distributie te vervangen. gelijk ff waterpomp, multiriem, bougies, olie filters de hele ratteplan. zondags opgehaald, maandag naar de hobbyhal om de andere voorpoten, nieuwe remmen rondom met DS2500's, de (deels) gepolijste schoepen eronder, nieuw verdeelkappie en rotor, Action olie eruit en Castrol erin, dikke vette Green openluchtfilter (ja Geert 12pk
), fase 2 kont, nieuwe pookknop, onderste kap voor de distributie, bumper vastzetten (waarvan de andere kant ook los bleek te zitten op de Ring), bakolie ververst, naja en nog heel wat andere kleine dingetjes. Fan vervangen, want de andere liep heel zwaar, themocontact schiet me nog ff te binnen. bij het testrijden merkten we al dat bij het flink remmen de achterkant scheef trok naar links. zeker op de snelweg bij flink ankeren was de kont nogal zenuwachtig. wat veel erger was: een blik onder de auto leerde ons dat we beter een blik onder de auto hadden kunnen zetten, de olie zeek eruit. Martijn gebeld, uitgelegd en 's avonds is me broer weer naar Nijverdal gegaan om de Clio weg te brengen.
het verlossende woord kwam dinsdag, Martijn had de boel netjes opgelost
, dus 's avonds weer in de auto en mekaar tegemoet gereden, net na Amersfoort Hotel de Witte Bergen. meegenomen naar huis, woensdag ff niks gedaan en donderdag en vrijdag de laatste puntjes op de i. Stickertjes geplakt, handen gewassen en klaar.
zaterdagmorgen vroeg naar Waalwijk gereden voor een helm en handschoenen, door naar Venlo waar Tim ook ff later aankwam. de keuze was niet moeilijk, of gaan oetelen in het eerste deel van de toertocht, of achter Martijn aan kachelen over de snelweg naar het lunchpunt. denk je weer een wat sneller wagentje te hebben, rij je op de snelweg achter een 21T, 328 en 2.0GSi, moet je nog je longen uit je lijf trappen om het spul bij te houden. de eerste test is daar: constant 170-180 en de Clio geeft geen krimp. Olietemp en watertemp blijft keurig, dat geeft een goed gevoel. het vreemde kontgedrag met de remmen blijft wel.
na het eerste biertje, broodje döner en zon rijden we wel het tweede deel van de toertocht. ook dat duurt niet zo gek lang en we komen am Ring aan. inchecken bij het hotel en snel naar de Zufahrt. zal ik een rondje kopen? weet je wat, ik neem er 4, doe maar stoer! het is niet al te druk en ik doe er meteen 3 achter mekaar. remmen zijn nu goed heet en het lijkt wel minder te worden. ik krijg de wagen steeds beter door en het lekkere is dat er weinig mensen achterop komen, dus dat geeft ook even de rust om zelf ook wat lekkerder te rijden. na 3 rondjes vind ik het welletjes en heb ik dorst, dikke lul 3 bier ik ga dus mooi geen 3,40 betalen voor een watertje of een cola, geen cash accepteren? het is toch geen Arena? vergeet ik ook nog me sleutel, laat ik daar op de bar liggen... kwam die blonde achter de bar toch mooi naar buiten om me te zoeken, daarom gaf ik dr een zoen Kool
na 1900en toch nog het 4e rondje gereden, wederom niet druk en het gaat best lekker. ach, je denkt dat je hard gaat, en dan komt de grote mannen club ff voorbij zetten met hun Porsches GT3.... tsja
het is mooi geweest voor de zaterdag. hup naar Julia voor een jägerschnitzel met BIER, het is laat, ik heb honger, ben zo rosig als de pest van de zon dus het duurt me allemaal te lang. naja met ze alle in het aparte deel van het restaurant, dus het duurt ff. terug in het hotel nog een bakkie en al voor 0000 kruipen we erin, het is mooi geweest.
zondagmorgen vroeg op en me broer is ook aangekomen op de Ring met ze meissie en vader. 15 rondenkaart gekocht en hij gaat als eerste de baan op. wederom probleemloos 4 rondjes, zijn vriendin nog een rondje, ik nog 4 rondjes en het is zo 1530. met het end in de bek zetten we de auto op het weiland, en er zit een vreemd geluid in. bij het wegtrekken en van 1 naar 2 een vreemde kloenk/bonk, niet altijd, moeilijk te omschrijven. Martijn en Ronald hebben ff gekeken, gereden, niks te vinden. op de terugweg ook niks gehoord, eenmaal van de snelweg af bij wegtrekken voor het stoplicht en op drempels wel weer wat verdachts. van de week nog maar eens naar kijken.
al met al een geslaagd weekend, auto is prima!
to do list:
- ander onderstel (voor EN achter)
- remmen opfrissen, alle klauwen eraf, remdrukverdeler achter afstellen, stalen leidingen, nieuwe remolie
straks eerst eens ff wassen dat ding
nog een plaatje om het af te leren:
[img]http://www.nordschleifenbilder.de/go/al ... 1164_d.jpg[/img]
het verhaal:
nadat de deal met Tim rond was gemaakt is de Clio naar Martijn Kool gegaan om de distributie te vervangen. gelijk ff waterpomp, multiriem, bougies, olie filters de hele ratteplan. zondags opgehaald, maandag naar de hobbyhal om de andere voorpoten, nieuwe remmen rondom met DS2500's, de (deels) gepolijste schoepen eronder, nieuw verdeelkappie en rotor, Action olie eruit en Castrol erin, dikke vette Green openluchtfilter (ja Geert 12pk

het verlossende woord kwam dinsdag, Martijn had de boel netjes opgelost

zaterdagmorgen vroeg naar Waalwijk gereden voor een helm en handschoenen, door naar Venlo waar Tim ook ff later aankwam. de keuze was niet moeilijk, of gaan oetelen in het eerste deel van de toertocht, of achter Martijn aan kachelen over de snelweg naar het lunchpunt. denk je weer een wat sneller wagentje te hebben, rij je op de snelweg achter een 21T, 328 en 2.0GSi, moet je nog je longen uit je lijf trappen om het spul bij te houden. de eerste test is daar: constant 170-180 en de Clio geeft geen krimp. Olietemp en watertemp blijft keurig, dat geeft een goed gevoel. het vreemde kontgedrag met de remmen blijft wel.
na het eerste biertje, broodje döner en zon rijden we wel het tweede deel van de toertocht. ook dat duurt niet zo gek lang en we komen am Ring aan. inchecken bij het hotel en snel naar de Zufahrt. zal ik een rondje kopen? weet je wat, ik neem er 4, doe maar stoer! het is niet al te druk en ik doe er meteen 3 achter mekaar. remmen zijn nu goed heet en het lijkt wel minder te worden. ik krijg de wagen steeds beter door en het lekkere is dat er weinig mensen achterop komen, dus dat geeft ook even de rust om zelf ook wat lekkerder te rijden. na 3 rondjes vind ik het welletjes en heb ik dorst, dikke lul 3 bier ik ga dus mooi geen 3,40 betalen voor een watertje of een cola, geen cash accepteren? het is toch geen Arena? vergeet ik ook nog me sleutel, laat ik daar op de bar liggen... kwam die blonde achter de bar toch mooi naar buiten om me te zoeken, daarom gaf ik dr een zoen Kool

na 1900en toch nog het 4e rondje gereden, wederom niet druk en het gaat best lekker. ach, je denkt dat je hard gaat, en dan komt de grote mannen club ff voorbij zetten met hun Porsches GT3.... tsja
het is mooi geweest voor de zaterdag. hup naar Julia voor een jägerschnitzel met BIER, het is laat, ik heb honger, ben zo rosig als de pest van de zon dus het duurt me allemaal te lang. naja met ze alle in het aparte deel van het restaurant, dus het duurt ff. terug in het hotel nog een bakkie en al voor 0000 kruipen we erin, het is mooi geweest.
zondagmorgen vroeg op en me broer is ook aangekomen op de Ring met ze meissie en vader. 15 rondenkaart gekocht en hij gaat als eerste de baan op. wederom probleemloos 4 rondjes, zijn vriendin nog een rondje, ik nog 4 rondjes en het is zo 1530. met het end in de bek zetten we de auto op het weiland, en er zit een vreemd geluid in. bij het wegtrekken en van 1 naar 2 een vreemde kloenk/bonk, niet altijd, moeilijk te omschrijven. Martijn en Ronald hebben ff gekeken, gereden, niks te vinden. op de terugweg ook niks gehoord, eenmaal van de snelweg af bij wegtrekken voor het stoplicht en op drempels wel weer wat verdachts. van de week nog maar eens naar kijken.
al met al een geslaagd weekend, auto is prima!
to do list:
- ander onderstel (voor EN achter)
- remmen opfrissen, alle klauwen eraf, remdrukverdeler achter afstellen, stalen leidingen, nieuwe remolie
straks eerst eens ff wassen dat ding

nog een plaatje om het af te leren:
[img]http://www.nordschleifenbilder.de/go/al ... 1164_d.jpg[/img]
-
Erg leuk verslag Ray! Ik wist niet dat er zoveel aan gedaan was!
Als je die dingen nou ff fixt en zorgt dat dat 'kontgedrag' ook weg is, dan hebben Arno en ik volgend jaar een leuk Ringspeeltje....

Als je die dingen nou ff fixt en zorgt dat dat 'kontgedrag' ook weg is, dan hebben Arno en ik volgend jaar een leuk Ringspeeltje....
Nice man! Leuk dat iemand de clio weer wat aandacht geeft en er ook nog zo'n berg lol mee heeft.
Ik kan je zeker ook nog een kuipstoeltje (2e hands voor weinig te vinden) aan raden. Zeker als je ook kiest voor een setje harde schokbrekers.
Ik kan je zeker ook nog een kuipstoeltje (2e hands voor weinig te vinden) aan raden. Zeker als je ook kiest voor een setje harde schokbrekers.
-
mijn tip:
pak een setje cupdempers, vaak wel te vinden en kosten niet de wereld. zijn altijd korter dan de orginele shit/koni etc.
mn zwager had ook een vreemd remgedrag, remdrukverdeler verstellen was genoeg eigenlijk.
pak een setje cupdempers, vaak wel te vinden en kosten niet de wereld. zijn altijd korter dan de orginele shit/koni etc.
mn zwager had ook een vreemd remgedrag, remdrukverdeler verstellen was genoeg eigenlijk.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dat komt zeker goed, want dat willen we zelf ook verholpen hebben.Erg leuk verslag Ray! Ik wist niet dat er zoveel aan gedaan was!
was ook wel ff nodig, uit de onderste looprol van de distributie was de helft van de kogellagers weg. compleet verschwunden...Nice man! Leuk dat iemand de clio weer wat aandacht geeft en er ook nog zo'n berg lol mee heeft.
kuipstoel zei Steven ook al tegen me, zit ik ook meteen ff wat lager. ik ga wel eens even op zoek, mocht iemand wat vinden, jullie weten waar de pm-knop zit!
ik was eigelijk van plan een nieuw setje Apex -50 eronder te zetten, ik ben de laatste tijd nog geen cupdempers tegen gekomen. had ik niet gelezen dat daar de meningen over verdeeld zijn voor de ring? te hard?mijn tip:
die remdrukverdeler komt aan de beurt, no worries

-
Mooi Ray dat de Clio het zo goed doet, ik had ook niet anders verwacht. de Ring is niets vreemds voor die Clio.
Dat vreemde remgedrag had ik je gisteren inderdaad al verteld, hij heeft achter gewoon meer remdruk nu omdat je de kont verlaagd hebt, even bijstellen lost dat wel op.
En CupDempers.. doendoendoen.. ik heb nog een setje te koop trouwens.

Dat vreemde remgedrag had ik je gisteren inderdaad al verteld, hij heeft achter gewoon meer remdruk nu omdat je de kont verlaagd hebt, even bijstellen lost dat wel op.

En CupDempers.. doendoendoen.. ik heb nog een setje te koop trouwens.
jij hebt ze er weer afgegooid omdat ze te hard waren niet?
-
Onder een 19 16V deden ze het gewoon niet zo goed, geen idee wat de reden er van was of wat er mischien anders is aan een Clio demper.. ik heb alles nog een 3x gecheckt maar kon geen bijzonderheden vinden maar wel een verschrikkelijk vreemd stuurgedrag i.c.m een bak onderstuur. Nu de Koni's er weer onder en dat gaat weer als vanouds (stuk)-Ray- schreef:jij hebt ze er weer afgegooid omdat ze te hard waren niet?
Geert is er erg over te spreken, Martijn Kool heeft ze onder de 5GTT maar die heeft het 1 en ander aangepast om lager te kunnen ofzo. persoonlijk vond ik dat echt 10x niks voor op de Ring, ik kon in Fuchsrohre niet harder omdat ik om de curbs heen sprong ipv er om heen stuurde maargoed, dat kan aan verschillende factoren liggen.
Zijn wel meer mensen met CupDempers onder een Clio, ik ben van mening dat het spul niet te hard moet staan op de Ring, met de Koni's op Hard rondom was er ook al niet meer mee te sturen met de R19 16V.
ok. jij mij noemen jouw prais?
-
je vermaakte je anders goed in mijn schip op de ring..Ronald1916V schreef:Onder een 19 16V deden ze het gewoon niet zo goed, geen idee wat de reden er van was of wat er mischien anders is aan een Clio demper.. ik heb alles nog een 3x gecheckt maar kon geen bijzonderheden vinden maar wel een verschrikkelijk vreemd stuurgedrag i.c.m een bak onderstuur. Nu de Koni's er weer onder en dat gaat weer als vanouds (stuk)-Ray- schreef:jij hebt ze er weer afgegooid omdat ze te hard waren niet?
Geert is er erg over te spreken, Martijn Kool heeft ze onder de 5GTT maar die heeft het 1 en ander aangepast om lager te kunnen ofzo. persoonlijk vond ik dat echt 10x niks voor op de Ring, ik kon in Fuchsrohre niet harder omdat ik om de curbs heen sprong ipv er om heen stuurde maargoed, dat kan aan verschillende factoren liggen.
Zijn wel meer mensen met CupDempers onder een Clio, ik ben van mening dat het spul niet te hard moet staan op de Ring, met de Koni's op Hard rondom was er ook al niet meer mee te sturen met de R19 16V.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
-Ray- schreef:ok. jij mij noemen jouw prais?
Jij mij PM sturen met goeie bod ?

Ging wel lekker he ?Martijn Kool schreef:je vermaakte je anders goed in mijn schip op de ring..Ronald1916V schreef:Onder een 19 16V deden ze het gewoon niet zo goed, geen idee wat de reden er van was of wat er mischien anders is aan een Clio demper.. ik heb alles nog een 3x gecheckt maar kon geen bijzonderheden vinden maar wel een verschrikkelijk vreemd stuurgedrag i.c.m een bak onderstuur. Nu de Koni's er weer onder en dat gaat weer als vanouds (stuk)-Ray- schreef:jij hebt ze er weer afgegooid omdat ze te hard waren niet?

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Leuk verslag Ray. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"