Ray's grote Renault topic.....Renault-loos!

Vertel hier alles over je project.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Wel lache....., allemaal een 16v om lekker af te beulen.... :lol:
nou idd, met hoeveel 16 flappers kennen we nu gaan?
Immer wieder die verdammte Holländer
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-Ray- schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Wel lache....., allemaal een 16v om lekker af te beulen.... :lol:
nou idd, met hoeveel 16 flappers kennen we nu gaan?
Ik neem de stoomboot ook mee naar het Ringweekend, zit wel een 19 omheen. :p

Gaat ie mee naar het Ringweekend ja ? zou wel tof zijn :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat is wel de bedoeling!
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Pas maar op, schijnt een magneet in te zitten :smile: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tom schreef:Pas maar op, schijnt een magneet in te zitten :smile: :wink:
Alleen bij Hatzenbach, voor de rest kun je wel aardig doorknallen . :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Verf zit er nog op zag ik gisteren ;)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ach, min en min is plus
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

-Ray- schreef:*klopt af*

ik heb ook nog 3 dagen om de puntjes op de i te zetten, ben ook nog niet klaar ;)
Moet er nog veel gebeuren?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.

mr broer heeft m vandaag schoongemaakt van boven tot onder, ik denk dat ik m niet meer herken...

en dan nog poetsen hè :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-Ray- schreef:valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.

mr broer heeft m vandaag schoongemaakt van boven tot onder, ik denk dat ik m niet meer herken...

en dan nog poetsen hè :D
Tellerkabel is wel goed, daar heb ik destijds nog eens naar gekeken, denk dat ie achter de tellerbak los ligt ofzo. :)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

-Ray- schreef:valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.

mr broer heeft m vandaag schoongemaakt van boven tot onder, ik denk dat ik m niet meer herken...

en dan nog poetsen hè :D
toerentellertje doet het wel weer dan ?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Als het in de kabel zit kan ik nog wel een andere voor je mee nemen dit weekend. :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
-Ray- schreef:valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.

mr broer heeft m vandaag schoongemaakt van boven tot onder, ik denk dat ik m niet meer herken...

en dan nog poetsen hè :D
Tellerkabel is wel goed, daar heb ik destijds nog eens naar gekeken, denk dat ie achter de tellerbak los ligt ofzo. :)
dan heb je niet goed gekeken, de aansluiting achterop de tellerbak is afgebroken. heb op de sloop een andere gehaald, die zet ik er in
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven(stk) schreef:
-Ray- schreef:valt mee. moet naar de fan kijken, tellerkabel vervangen (is best fijn dat je kan zien hoe hard je gaat), andere computer erin zetten met Menno chip en nog wat kleine dingetjes.

mr broer heeft m vandaag schoongemaakt van boven tot onder, ik denk dat ik m niet meer herken...

en dan nog poetsen hè :D
toerentellertje doet het wel weer dan ?
doet het prima
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Gerald schreef:Als het in de kabel zit kan ik nog wel een andere voor je mee nemen dit weekend. :wink:
thnx Frits, ik heb er een. mocht die op de een of andere manier niet werken laat ik het je weten! (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hoe is het met de Ring-Tim-Joopy-Ray-Clio? Klaar voor de reis?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

helemaal klaar. fan gefixt, zat m toch in de stekkerverbinding. tellerkabel vervangen, kan nu weer zien hoe hard ik ga. radiootje erin, een muziekie onderweg is wel lekker. verders een hele zooi kleine dingetjes, maar ze staat volgetankt klaar :)

nog geen tijd gehad om foto's te maken....

bis morgen!
Laatst gewijzigd door -Ray- op vr 23 apr 2010 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die stekkers ook altijd. Mooi dat alles gelukt is. (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

met me grote handen tussen het front, radiateur en al die plastic meuk door.... knokkelschrapers :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die sensor is juist een van de weinigen waar je WEL bij kan :lol: :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

neej, die was van de week al vervangen. ik heb de stekker afgeknipt en rechtstreeks op het thermocontact aangesloten. aangezien ik geen zin had om de kap eraf te halen moest het maar ff zo
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

1200 km, 13 rondjes Ring in 2 dagen, 5 liter olie en niks bijgevuld, bruin hoofd en dikke pret.

het verhaal:

nadat de deal met Tim rond was gemaakt is de Clio naar Martijn Kool gegaan om de distributie te vervangen. gelijk ff waterpomp, multiriem, bougies, olie filters de hele ratteplan. zondags opgehaald, maandag naar de hobbyhal om de andere voorpoten, nieuwe remmen rondom met DS2500's, de (deels) gepolijste schoepen eronder, nieuw verdeelkappie en rotor, Action olie eruit en Castrol erin, dikke vette Green openluchtfilter (ja Geert 12pk :p ), fase 2 kont, nieuwe pookknop, onderste kap voor de distributie, bumper vastzetten (waarvan de andere kant ook los bleek te zitten op de Ring), bakolie ververst, naja en nog heel wat andere kleine dingetjes. Fan vervangen, want de andere liep heel zwaar, themocontact schiet me nog ff te binnen. bij het testrijden merkten we al dat bij het flink remmen de achterkant scheef trok naar links. zeker op de snelweg bij flink ankeren was de kont nogal zenuwachtig. wat veel erger was: een blik onder de auto leerde ons dat we beter een blik onder de auto hadden kunnen zetten, de olie zeek eruit. Martijn gebeld, uitgelegd en 's avonds is me broer weer naar Nijverdal gegaan om de Clio weg te brengen.

het verlossende woord kwam dinsdag, Martijn had de boel netjes opgelost (Y), dus 's avonds weer in de auto en mekaar tegemoet gereden, net na Amersfoort Hotel de Witte Bergen. meegenomen naar huis, woensdag ff niks gedaan en donderdag en vrijdag de laatste puntjes op de i. Stickertjes geplakt, handen gewassen en klaar.

zaterdagmorgen vroeg naar Waalwijk gereden voor een helm en handschoenen, door naar Venlo waar Tim ook ff later aankwam. de keuze was niet moeilijk, of gaan oetelen in het eerste deel van de toertocht, of achter Martijn aan kachelen over de snelweg naar het lunchpunt. denk je weer een wat sneller wagentje te hebben, rij je op de snelweg achter een 21T, 328 en 2.0GSi, moet je nog je longen uit je lijf trappen om het spul bij te houden. de eerste test is daar: constant 170-180 en de Clio geeft geen krimp. Olietemp en watertemp blijft keurig, dat geeft een goed gevoel. het vreemde kontgedrag met de remmen blijft wel.

na het eerste biertje, broodje döner en zon rijden we wel het tweede deel van de toertocht. ook dat duurt niet zo gek lang en we komen am Ring aan. inchecken bij het hotel en snel naar de Zufahrt. zal ik een rondje kopen? weet je wat, ik neem er 4, doe maar stoer! het is niet al te druk en ik doe er meteen 3 achter mekaar. remmen zijn nu goed heet en het lijkt wel minder te worden. ik krijg de wagen steeds beter door en het lekkere is dat er weinig mensen achterop komen, dus dat geeft ook even de rust om zelf ook wat lekkerder te rijden. na 3 rondjes vind ik het welletjes en heb ik dorst, dikke lul 3 bier ik ga dus mooi geen 3,40 betalen voor een watertje of een cola, geen cash accepteren? het is toch geen Arena? vergeet ik ook nog me sleutel, laat ik daar op de bar liggen... kwam die blonde achter de bar toch mooi naar buiten om me te zoeken, daarom gaf ik dr een zoen Kool ;)

na 1900en toch nog het 4e rondje gereden, wederom niet druk en het gaat best lekker. ach, je denkt dat je hard gaat, en dan komt de grote mannen club ff voorbij zetten met hun Porsches GT3.... tsja

het is mooi geweest voor de zaterdag. hup naar Julia voor een jägerschnitzel met BIER, het is laat, ik heb honger, ben zo rosig als de pest van de zon dus het duurt me allemaal te lang. naja met ze alle in het aparte deel van het restaurant, dus het duurt ff. terug in het hotel nog een bakkie en al voor 0000 kruipen we erin, het is mooi geweest.

zondagmorgen vroeg op en me broer is ook aangekomen op de Ring met ze meissie en vader. 15 rondenkaart gekocht en hij gaat als eerste de baan op. wederom probleemloos 4 rondjes, zijn vriendin nog een rondje, ik nog 4 rondjes en het is zo 1530. met het end in de bek zetten we de auto op het weiland, en er zit een vreemd geluid in. bij het wegtrekken en van 1 naar 2 een vreemde kloenk/bonk, niet altijd, moeilijk te omschrijven. Martijn en Ronald hebben ff gekeken, gereden, niks te vinden. op de terugweg ook niks gehoord, eenmaal van de snelweg af bij wegtrekken voor het stoplicht en op drempels wel weer wat verdachts. van de week nog maar eens naar kijken.

al met al een geslaagd weekend, auto is prima!

to do list:

- ander onderstel (voor EN achter)
- remmen opfrissen, alle klauwen eraf, remdrukverdeler achter afstellen, stalen leidingen, nieuwe remolie

straks eerst eens ff wassen dat ding :)

nog een plaatje om het af te leren:

[img]http://www.nordschleifenbilder.de/go/al ... 1164_d.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

(Y)
.:: TurboPowerr ::.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Erg leuk verslag Ray! Ik wist niet dat er zoveel aan gedaan was! (Y)

Als je die dingen nou ff fixt en zorgt dat dat 'kontgedrag' ook weg is, dan hebben Arno en ik volgend jaar een leuk Ringspeeltje.... :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Nice man! Leuk dat iemand de clio weer wat aandacht geeft en er ook nog zo'n berg lol mee heeft.

Ik kan je zeker ook nog een kuipstoeltje (2e hands voor weinig te vinden) aan raden. Zeker als je ook kiest voor een setje harde schokbrekers.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mijn tip:

pak een setje cupdempers, vaak wel te vinden en kosten niet de wereld. zijn altijd korter dan de orginele shit/koni etc.

mn zwager had ook een vreemd remgedrag, remdrukverdeler verstellen was genoeg eigenlijk.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Erg leuk verslag Ray! Ik wist niet dat er zoveel aan gedaan was!

Als je die dingen nou ff fixt en zorgt dat dat 'kontgedrag' ook weg is, dan hebben Arno en ik volgend jaar een leuk Ringspeeltje....
dat komt zeker goed, want dat willen we zelf ook verholpen hebben.

Nice man! Leuk dat iemand de clio weer wat aandacht geeft en er ook nog zo'n berg lol mee heeft.

Ik kan je zeker ook nog een kuipstoeltje (2e hands voor weinig te vinden) aan raden. Zeker als je ook kiest voor een setje harde schokbrekers.
was ook wel ff nodig, uit de onderste looprol van de distributie was de helft van de kogellagers weg. compleet verschwunden...

kuipstoel zei Steven ook al tegen me, zit ik ook meteen ff wat lager. ik ga wel eens even op zoek, mocht iemand wat vinden, jullie weten waar de pm-knop zit!
mijn tip:

pak een setje cupdempers, vaak wel te vinden en kosten niet de wereld. zijn altijd korter dan de orginele shit/koni etc.

mn zwager had ook een vreemd remgedrag, remdrukverdeler verstellen was genoeg eigenlijk.
ik was eigelijk van plan een nieuw setje Apex -50 eronder te zetten, ik ben de laatste tijd nog geen cupdempers tegen gekomen. had ik niet gelezen dat daar de meningen over verdeeld zijn voor de ring? te hard?

die remdrukverdeler komt aan de beurt, no worries :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Mooi Ray dat de Clio het zo goed doet, ik had ook niet anders verwacht. de Ring is niets vreemds voor die Clio. :)

Dat vreemde remgedrag had ik je gisteren inderdaad al verteld, hij heeft achter gewoon meer remdruk nu omdat je de kont verlaagd hebt, even bijstellen lost dat wel op. (Y)

En CupDempers.. doendoendoen.. ik heb nog een setje te koop trouwens. :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

jij hebt ze er weer afgegooid omdat ze te hard waren niet?
Immer wieder die verdammte Holländer
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-Ray- schreef:jij hebt ze er weer afgegooid omdat ze te hard waren niet?
Onder een 19 16V deden ze het gewoon niet zo goed, geen idee wat de reden er van was of wat er mischien anders is aan een Clio demper.. ik heb alles nog een 3x gecheckt maar kon geen bijzonderheden vinden maar wel een verschrikkelijk vreemd stuurgedrag i.c.m een bak onderstuur. Nu de Koni's er weer onder en dat gaat weer als vanouds (stuk)

Geert is er erg over te spreken, Martijn Kool heeft ze onder de 5GTT maar die heeft het 1 en ander aangepast om lager te kunnen ofzo. persoonlijk vond ik dat echt 10x niks voor op de Ring, ik kon in Fuchsrohre niet harder omdat ik om de curbs heen sprong ipv er om heen stuurde maargoed, dat kan aan verschillende factoren liggen.

Zijn wel meer mensen met CupDempers onder een Clio, ik ben van mening dat het spul niet te hard moet staan op de Ring, met de Koni's op Hard rondom was er ook al niet meer mee te sturen met de R19 16V.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ok. jij mij noemen jouw prais?
Immer wieder die verdammte Holländer
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
-Ray- schreef:jij hebt ze er weer afgegooid omdat ze te hard waren niet?
Onder een 19 16V deden ze het gewoon niet zo goed, geen idee wat de reden er van was of wat er mischien anders is aan een Clio demper.. ik heb alles nog een 3x gecheckt maar kon geen bijzonderheden vinden maar wel een verschrikkelijk vreemd stuurgedrag i.c.m een bak onderstuur. Nu de Koni's er weer onder en dat gaat weer als vanouds (stuk)

Geert is er erg over te spreken, Martijn Kool heeft ze onder de 5GTT maar die heeft het 1 en ander aangepast om lager te kunnen ofzo. persoonlijk vond ik dat echt 10x niks voor op de Ring, ik kon in Fuchsrohre niet harder omdat ik om de curbs heen sprong ipv er om heen stuurde maargoed, dat kan aan verschillende factoren liggen.

Zijn wel meer mensen met CupDempers onder een Clio, ik ben van mening dat het spul niet te hard moet staan op de Ring, met de Koni's op Hard rondom was er ook al niet meer mee te sturen met de R19 16V.
je vermaakte je anders goed in mijn schip op de ring.. :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-Ray- schreef:ok. jij mij noemen jouw prais?


Jij mij PM sturen met goeie bod ? :D
Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:
-Ray- schreef:jij hebt ze er weer afgegooid omdat ze te hard waren niet?
Onder een 19 16V deden ze het gewoon niet zo goed, geen idee wat de reden er van was of wat er mischien anders is aan een Clio demper.. ik heb alles nog een 3x gecheckt maar kon geen bijzonderheden vinden maar wel een verschrikkelijk vreemd stuurgedrag i.c.m een bak onderstuur. Nu de Koni's er weer onder en dat gaat weer als vanouds (stuk)

Geert is er erg over te spreken, Martijn Kool heeft ze onder de 5GTT maar die heeft het 1 en ander aangepast om lager te kunnen ofzo. persoonlijk vond ik dat echt 10x niks voor op de Ring, ik kon in Fuchsrohre niet harder omdat ik om de curbs heen sprong ipv er om heen stuurde maargoed, dat kan aan verschillende factoren liggen.

Zijn wel meer mensen met CupDempers onder een Clio, ik ben van mening dat het spul niet te hard moet staan op de Ring, met de Koni's op Hard rondom was er ook al niet meer mee te sturen met de R19 16V.
je vermaakte je anders goed in mijn schip op de ring.. :P
Ging wel lekker he ? :p (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Leuk verslag Ray. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Gaaf Ray! Leuk bakkie heb je er van gemaakt, leuk om te zoveel rond te zien gaan en dat je er zo'n enorme hoeveelheid plezier mee hebt! :D
Plaats reactie