hallo
Is er iemand die weet hoe je de bliep kunt uitschakelen wanneer je rijdt zonder gordel? (Kangoo II) Voor m'n werk moet ik namelijk zeer veel in en uit stappen, buiten openbare wegen rijden enz. Vlgs. de garage is het onmogelijk. Stekkertje los onder de stoel kan natuurlijk maar dan doet de airbag het ook niet. Ik zoek naar een mogelijkheid het systeem altijd te laten denken dat ik op de stoel zit; dat moet toch een kwestie zijn van de goede draadjes met elkaar verbinden? Zo ja, wie weet welke?
Mark
bliep "gordel los" uitzetten?
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Weet niet hoe het zit maar kun je de schakelaar onder de stoel niet indrukken en dan vastplakken?
Of anders de draadjes van de schakelaar doorverbinden.
Of anders de draadjes van de schakelaar doorverbinden.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik wou zeggen, daar moet toch een mogelijkheid voor zijn, sensor/schakelaar zit in ieder geval in de gordelgesp, je zou inderdaad gewoon een stukje gordel in die gesp kunnen klikken van de sloop ofzo maar ik denk dat als je het draadje wat de gordelgesp in gaat aan massa legt ofzo dat ie ook wel stil blijft. 

-
- Contacteer:
dank voor de reacties. Toch heeft een truc met een draadje of zo mijn voorkeur. Als ik namelijk de grote weg opdraai wil ik liefst zonder gedoe mijn gordel wel erin kunnen steken. Die met de schakelaar onder de stoel vastplakken is natuurlijk ook een goeie. Ik zal eens op zoek gaan naar die schakelaar, hopelijk hoeft daarvoor niet heel de bekleding eraf.
Mark
Mark
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Volgens mij zit er geen sensor in de bestuurderstoel hoor.. ze denken in Frankrijk niet overal over na.. maar ze weten waarschijnlijk wel dat als de auto rijd, dat die auto dan bestuurd wordt vanaf de linker stoel.

-
waarom ga je niet nog zo`n gordel ding er in stopt zonder gordel..
dat doen we op mijn werk ook (taxi)..
daar draagen we ook nooit gordels..
dat doen we op mijn werk ook (taxi)..
daar draagen we ook nooit gordels..
-
- Contacteer:
das ook niet verplicht toch?
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Gordel van de passagierskant erin steken kan toch ook?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
stekkertje uit gordelgesp halen en piep is weg is een paar sec werk
-
als je vol zit(dus met klanten in de auto) dan ben je niet verplicht om een gordel te draagen..Erik (Schepjes) schreef:das ook niet verplicht toch?
alleen als je weer leeg bent (spreekt voor zich) dan moet je wel 1 dragen..
maar dat willen ze zelfs nog wel door de vingers zien.. dus marky draagd noog geen gordel in de taxi...

-
- Contacteer:
Zonder gordel rijden moet iedereen voor zich weten natuurlijk.... Maar zou je niet kunnen proberen puur het speakertje dat de piep geeft uit te zetten?
Op die manier blijft de rest van het systeem gehandhaaft en zal bijvoorbeeld bij een aantrijding waarbij je je gordel niet aan hebt je niet ook nog eens de airbag met geweld tegen je kanus krijgen, omdat die niet geactiveerd wordt.
Just a thought.
Op die manier blijft de rest van het systeem gehandhaaft en zal bijvoorbeeld bij een aantrijding waarbij je je gordel niet aan hebt je niet ook nog eens de airbag met geweld tegen je kanus krijgen, omdat die niet geactiveerd wordt.
Just a thought.
-
- Contacteer:
uiteindelijk was de oplossing simpel: daar waar je 'm in moet steken zit een contactje dat 'aan' staat als de gordel eruit is en 'uit' als je 'm er in steekt. De ene kant van het contactje met tape afgeplakt en klaar is kees!
Nog bedankt voor het meedenken, en ook voor de preek <:-o
Mark
Nog bedankt voor het meedenken, en ook voor de preek <:-o
Mark