Vrijrijden @ CPZ 9 maart 2012 [foto's]

Hier vind je alle topics betreffende circuitrijden en racerij!
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Luco/Alpine-racer schreef:hoeveel kg veren heb je op die cupdempers staan?
Ik had 180 kg veren, is vaak een kwestie van proberen als je het niet kan berekenen.
stuiteren zit toch meestal in de shocks, zijn ze nog goed?
Eerlijk gezegt heb ik even geen idee wat voor veren het zijn, ik wou hier eigenlijk nog wel eens mee bezig.. ik weet wel dat het verschil tussen deze dempers en die Koni's behoorlijk is in de rondetijden (2.17 om 2.21) en dat komt voornamelijk omdat ik niet fatsoenlijk kan aanremmen of uitaccelereren.. die 150nm dat die F7P motor 250.000 km terug zou moeten leveren moet het probleem ook niet zijn :lol: Ik weet wel dat de olietemperatuur lekker laag blijft omdat er na elke sessie een liter lekker frisse olie bij moet :p

Het zijn wel ontzettend slappe veren, de Cupdempers zijn ook wel verschrikkelijk kort, zo kort dat ik moeite heb om de schokbrekerbouten met een momentsleutel kan aantrekken. mischien omdat het "Clio" dempers zijn.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Dan zal het wel aan de veren liggen, de cupdempers zijn stugger en hebben dus zwardere veren nodig om goed snel te reageren, te slappe veren dan werkt het niet.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
FloorV

Luco/Alpine-racer schreef:Als je mee gaat doen aan de toerklasse en je olie wordt nu al redelijk warm dan zal je optreden denk ik van korte duur zijn.
Ik zou de oliekoeler VOOR je radiateur plaatsen (Y)
Daar zit ie ook. Recht achter het gat van mijn grill. En opzich valt het mee hoor. Ik zit tussen het 3e streepje en het rode gebied (water temp dan he) in en mijn oliedruk neemt af, dus dat zegt dat de olie veel warmer word dan normaal. Opzich niet dramatisch allemaal, maar ik kan niet langer als een half uur 3 kwartier rijden. Dan vertrouw ik het niet meer. Maar weet niet precies wat een normale temp voor een 5jes is. Weet jij dat Luco?

Qua rondetijden wil ik iig geen 2:30 rijden. De auto is goed qua vermogen dus ik zou best 2:15 moeten kunnen rijden.
Ronald1916V schreef:@Floor: Was dat een schijnbeweging bij 4:06 ofzo met die Volvo ? :p
Ik had ‘m niet aan zien komen nee. Sommige mensen hebben echt een kunst gemaakt van inhalen op de meest onmogelijke plekken. Maar als je goed oplet vind ik het opzich wel meevallen. Beetje jammer dat dat het vrij rijden een slechte naam geeft ja. Ze zouden ze gewoon van de baan moeten halen.

Leuk filmpje trouwens. Altijd leuk om jezelf in actie te zien.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Floor, ik zou dan een grotere radiateur nemen.
Ik doelde er meer op dat als je in een groepje rijdt, je nog minder koeling krijgt dan bij het vrijrijden.
Ja de gtt van ons wordt bij trappen ook warmer dan de gte.
Ik zou iig een grotere radiateur nemen en een egt meter plaatsen.

En met een 5 op slicks en 115 pk is 2.07 mogelijk. :grin: :smile:
FloorV

Luco/Alpine-racer schreef:En met een 5 op slicks en 115 pk is 2.07 mogelijk. :grin: :smile:
Dan heb ik nog een hele weg te gaan :( Maar komt vanzelf goed.
mark 5t
Contacteer:

2.07 met standaard 5?

wie rijdt dat luco?

lukt mij in elk geval niet das wel zeker.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dit was gister overigens ook wel aardig om te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=MOhlrzZgHio
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronald1916V

FloorV schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Als je mee gaat doen aan de toerklasse en je olie wordt nu al redelijk warm dan zal je optreden denk ik van korte duur zijn.
Ik zou de oliekoeler VOOR je radiateur plaatsen (Y)
Daar zit ie ook. Recht achter het gat van mijn grill. En opzich valt het mee hoor. Ik zit tussen het 3e streepje en het rode gebied (water temp dan he) in en mijn oliedruk neemt af, dus dat zegt dat de olie veel warmer word dan normaal. Opzich niet dramatisch allemaal, maar ik kan niet langer als een half uur 3 kwartier rijden. Dan vertrouw ik het niet meer. Maar weet niet precies wat een normale temp voor een 5jes is. Weet jij dat Luco?

Qua rondetijden wil ik iig geen 2:30 rijden. De auto is goed qua vermogen dus ik zou best 2:15 moeten kunnen rijden.
Ronald1916V schreef:@Floor: Was dat een schijnbeweging bij 4:06 ofzo met die Volvo ? :p
Ik had ‘m niet aan zien komen nee. Sommige mensen hebben echt een kunst gemaakt van inhalen op de meest onmogelijke plekken. Maar als je goed oplet vind ik het opzich wel meevallen. Beetje jammer dat dat het vrij rijden een slechte naam geeft ja. Ze zouden ze gewoon van de baan moeten halen.

Leuk filmpje trouwens. Altijd leuk om jezelf in actie te zien.
Ik vond dat er deze keer wel wat beter opgelet werd door de baanposten, en dat ze eindelijk wat doen aan die rechtuitbranders.

Zo werd die zwarte Skyline R34 er uiteindelijk ook uitgepikt omdat ie met dat ding in de Sport/Supersport reed en echt een chaos veroorzaakte in de bochten en op de rechte stukken steeds alles en iedereen voorbij blies, uiteindelijk kwamen we met 5 man op de Tarzanbocht aanzetten en kwam hij met een dikke vlam uit die veel te grote uitlaat ons voorbij om 'm dan maar gewoon er tussen te proppen op de hoop dat de rest maar aan de kant zou gaan. dat werdt snel opgelost met een zwarte vlag, die hij uiteindelijk ook nog eens negeerde, sommige mensen leren het nooit...
Tom
Moderator
Car: MB

oja, van die sukkels. En trots dat ze waarschijnlijk zijn dat ze er een hoop inhalen (S) |:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V

Heeft er nog iemand foto's gevonden van het vrijrijden ? heb nog niets kunnen vinden :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

O hebben zo ook ergens een stukkie bos bij cpz ....? mmm nog nooit gezien :smile:
Ronald1916V

Die foto had ik al gevonden, gevalletje afritje driften was dat geloof ik :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

die bocht heet toch niet voor niets bosuit? ;) :p
Ronald1916V

paulvanrooij schreef:die bocht heet toch niet voor niets bosuit? ;) :p
Bos uit is nog steeds geen Bos in :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

maar als je daar van de baan gaat ga je dus wel t bos in? ;) :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

mark 5t schreef:2.07 met standaard 5?

wie rijdt dat luco?

lukt mij in elk geval niet das wel zeker.
Was erwin met die grijze GTE :smile: :lol:

En die jap in het bos doet ook mee met time attack, kan nog lachen worden :smile:
Michel Huisman
Car: Mégane RS
Contacteer:

Die Skyline GT-R (het was een R33 trouwens en geen R34) kreeg een zwarte vlag vanwege een geluidsoverschrijding.. 98db.
Ronald1916V

Michel Huisman schreef:Die Skyline GT-R (het was een R33 trouwens en geen R34) kreeg een zwarte vlag vanwege een geluidsoverschrijding.. 98db.
Was dat die zandhapper jah ? wordt weer een standaard Time Attack dan, geen zinnige lijn.. bochten waren uiteraard stapvoets en de rechte stukken.. tja, hoe ging dat ook alweer :p BwwoaaapVlambwoaoaap :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Wordt weer een dagje lachen :lol: :smile:

Alhoewel er in de extreme klasse ook wel een paar serieuze rijders bij zitten.
Michel Huisman
Contacteer:

Zandhapper ? Je bedoeld de foto van die R34 GTT die een ongelukje heeft gehad ? Da's een andere auto.. De R33 GT-R van Zaterdag heeft geen zand gehapt..
Ronald1916V

Michel Huisman schreef:Zandhapper ? Je bedoeld de foto van die R34 GTT die een ongelukje heeft gehad ? Da's een andere auto.. De R33 GT-R van Zaterdag heeft geen zand gehapt..
Ik vond het geluid van die Skyline wel mee vallen eigenlijk, heb 'm niet boven die van mij uit horen komen, die van mij hoor je ook wel maar blijft zowel op Assen als Zandvoort netjes onder de 95dB.
Michel Huisman
Contacteer:

Hmm hij had een screamer pipe.. dus opzich was 'ie best wel luid, maar er waren ZAT auto's die net zo luid waren en zelfs meer herrie produceerden maar tsja.. shit happens. Er werd verteld dat de wind ongunstig stond en vanuit het noord-westen over het circuit het dorp in waaide.. dus men moest gaan meten. Vreemd verhaal maar je doet er weinig aan.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Misschien wilden ze die jongen niet vertellen dat ze nog nooit iemand zo belabberd hadden zien rijden :grin:
Ronald1916V

Luco/Alpine-racer schreef:Misschien wilden ze die jongen niet vertellen dat ze nog nooit iemand zo belabberd hadden zien rijden :grin:
Dat zal 't wel zijn ja :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik kan helaas maar weinig foto's vinden...

Via de Civic club kwam ik nog wat mooie plaatjes van Rikkert tegen:

http://www.flickr.com/photos/setibbig/s ... 568246048/

Zonde van de Integra...
krickie_11turbo

heey chris,

leuk die foto's haha

heb je ook nog wat kunnen vinden van het rechte stuk gebeurtenis :p
Ronald1916V

Kwam deze tegen, die zwarte 5GTT gaat ook maar 2x rond ofzo in dezelfde bocht. hoe krijgen sommigen het voor elkaar :p
Steven(stk)

Er gaan er wel erg veel rond daar , normaal gesproken is dat toch niet zo`n probleem bocht ? je ziet er wel eens rwd aangedreven auto`s wat last krijgen maar verder ?
Ronald1916V

Steven(stk) schreef:Er gaan er wel erg veel rond daar , normaal gesproken is dat toch niet zo`n probleem bocht ? je ziet er wel eens rwd aangedreven auto`s wat last krijgen maar verder ?
Het is mij echt nog nooit gelukt om daar zo rond te gaan, enkel een keer goed dwars bij het uitkomen er van omdat er koelvloeistof op de baan lag (weer Oldtimerfestival....)

Uitkomen Gerlachbocht (net voor deze bocht) gaan er nog wel eens wat met overstuur de binnenkant de muur in.. staan ook heel wat filmpjes van op Youtube..
Bart V

Als je te agressief instuurt vanuit de gerlach, en je stuurt dan iets te hard tegen dan ben je hem daar zo kwijt. Het is een tricky punt, omdat je er vaak hard aankomt, hard moet remmen en ook scherp moet insturen.

Verder loopt de baan wat schuin daar, dus als je onderstel wat te wensen over laat, en je stuurt wat lomp in dan schuift ie ook weg. Erg leuke bocht, waar je altijd bedacht moet zijn op overstuur.
Ronald1916V

Bart V schreef:Als je te agressief instuurt vanuit de gerlach, en je stuurt dan iets te hard tegen dan ben je hem daar zo kwijt. Het is een tricky punt, omdat je er vaak hard aankomt, hard moet remmen en ook scherp moet insturen.

Verder loopt de baan wat schuin daar, dus als je onderstel wat te wensen over laat, en je stuurt wat lomp in dan schuift ie ook weg. Erg leuke bocht, waar je altijd bedacht moet zijn op overstuur.
Mischien is het effect met een Clio wat sterker, mijn 19 doet daar weinig verder :) op Semi's is ie sowieso wat neutraler.. moet nodig nog wat camber bij aan de voorkant (Y) :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ronald1916V schreef: Uitkomen Gerlachbocht (net voor deze bocht) gaan er nog wel eens wat met overstuur de binnenkant de muur in.. staan ook heel wat filmpjes van op Youtube..
Daar was ik met mijn 5je toen ook de Sjaak tijdens het ouwe-meuk-evenement met benzine op de baan. (N) Hessel zat er toen naast. :lol:

@ Rik, ben mijn nieuwe sport lampen vergeten! (U)
krickie_11turbo

@chris jammer dat je ze bent vergeten, moet ik ze maar ff langs brengen 8)
Rick16v
Contacteer:

Bart V schreef:Als je te agressief instuurt vanuit de gerlach, en je stuurt dan iets te hard tegen dan ben je hem daar zo kwijt. Het is een tricky punt, omdat je er vaak hard aankomt, hard moet remmen en ook scherp moet insturen.

Helemaal mee eens, ook 1x wezen glijden daar... erg onderschat stukje van de baan.
Plaats reactie