ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wij hebben hier zelfs een 163 gehad. De eerste die geleverd werden om de inschrijvingstax aantrekkelijker te maken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

paulvanrooij schreef:hmm ik dacht altijd 167, 172 en 182, (1,2 en 3)

maar goed, geen verstand van hoor :D alleen maar ouwe meuk gehad :D
Franse pk's.

124kw= 168.64 pk=172pk :p
132kw= 179.52 pk=182pk :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Erikjuhh
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 18 nov 2009 10:53

153.4 wielpk's en volgens Dynojet 15% aandrijvings verlies...

Edit: Henk is ringsleutel? Zijn bank in nogal positief geloof ik toch?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

15% voor een RS ? .... (S)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Erikjuhh
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 18 nov 2009 10:53

Volgens dhr. dynojet wel ja ;)

Waarom zou dat niet zo zijn dan? Waar zitten de verschillen in?
Er is overigens bijna geen auto die daar standaardwaarder haalt,
Dus eerlijk gezegd geloof ik hem wel..
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Fastchip heeft de daadwerkelijke verliezen berekent. Voor een RS is dat maximaal 10%. Nu goed, als je dat wil betwisten, het adres is http://www.fastchip.nl
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Erikjuhh
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 18 nov 2009 10:53

Wat zijn we weer aardig.

Ik vertel alleen wat er mij verteld is. :gun:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Erikjuhh schreef:Wat zijn we weer aardig.

Ik vertel alleen wat er mij verteld is. :gun:
Ik ook :lol: , vandaar dat ik de discussie niet aanga omdat ik zelf de mogelijkheid en de kennis niet heb de testen uit te voeren.

Hey, en ik ben aardig hoor (F)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zwerft mijn stuur nog ergens bij jou rond Jo?

Ik moet donderdag een ritje Schiedam maken (in de buurt van Rotterdam)
anders wordt het de openingsmeeting :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

staat nog in de gang, naast dat paard. (0)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:Fastchip heeft de daadwerkelijke verliezen berekent. Voor een RS is dat maximaal 10%. Nu goed, als je dat wil betwisten, het adres is http://www.fastchip.nl
Wat een mooie foto op die site van een zwarte Twingo, ik zal eens een rekening sturen....:lol:.....


Maar goed, misschien maar eens kijken of ik Henk over kan halen om me diezeltje te chippen mocht het nodig zijn....
Erikjuhh schreef:153.4 wielpk's en volgens Dynojet 15% aandrijvings verlies...

Edit: Henk is ringsleutel? Zijn bank in nogal positief geloof ik toch?
Met die 10% kom je gewoon op de beloofde 168 pk en dat is gewoon goed te noemen, ga je er 15% van maken kom je op de 176 pk en dat is meer dan beloofd, niet onmogelijk maar wel zeldzaam te noemen.

Maar heeft Henk hem ook herschreven of was die er niet bij?

Henk en Jo kan je wel noemen als 4 handen op één buik, dus laat die 15% voor wat het is.

Ben benieuwd naar een meting op de bank na een herschrijven software.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

-jo- schreef:
Erikjuhh schreef:Wat zijn we weer aardig.

Ik vertel alleen wat er mij verteld is. :gun:
Ik ook :lol: , vandaar dat ik de discussie niet aanga omdat ik zelf de mogelijkheid en de kennis niet heb de testen uit te voeren.

Hey, en ik ben aardig hoor (F)
misschien leest ie je onderschrift mee, dan lijk je opeens niet zo aardig meer :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Erikjuhh
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 18 nov 2009 10:53

Met die 10% kom je gewoon op de beloofde 168 pk en dat is gewoon goed te noemen, ga je er 15% van maken kom je op de 176 pk en dat is meer dan beloofd, niet onmogelijk maar wel zeldzaam te noemen.

Maar heeft Henk hem ook herschreven of was die er niet bij?

Henk en Jo kan je wel noemen als 4 handen op één buik, dus laat die 15% voor wat het is.

Ben benieuwd naar een meting op de bank na een herschrijven software.

Oké,

Ringsleutel zijn erg veel rallye's opgeweest, die daar erg positief op hebben gestaan en op dynojet allemaal voor hun gevoel nogal tegenvallende resultaten hebben gehad...

Verder daar niks over, maar vandaar dat ik ff zoiets had van, heh?!

Indeed, 168pk zou ook niks mee zijn, 153,4 pk maal 1.10 zou trouwens afgerond uitkomen op 169 :bang:


(D)
JordyT
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 4 jan 2010 21:07
Locatie: Nijkerk

2 bekeuringen ik 1 week :-(

eenmaal op de A1 bij Stam amersfoort
en de andere op de A30 bij ede

schade 100 euro :@
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Erikjuhh schreef:
Met die 10% kom je gewoon op de beloofde 168 pk en dat is gewoon goed te noemen, ga je er 15% van maken kom je op de 176 pk en dat is meer dan beloofd, niet onmogelijk maar wel zeldzaam te noemen.

Maar heeft Henk hem ook herschreven of was die er niet bij?

Henk en Jo kan je wel noemen als 4 handen op één buik, dus laat die 15% voor wat het is.

Ben benieuwd naar een meting op de bank na een herschrijven software.

Oké,

Ringsleutel zijn erg veel rallye's opgeweest, die daar erg positief op hebben gestaan en op dynojet allemaal voor hun gevoel nogal tegenvallende resultaten hebben gehad...

Verder daar niks over, maar vandaar dat ik ff zoiets had van, heh?!

Indeed, 168pk zou ook niks mee zijn, 153,4 pk maal 1.10 zou trouwens afgerond uitkomen op 169 :bang:


(D)
alleen hier ga je de fout in, wat er op de wielen overblijft is 90% van wat er in totaal op de krukas zit, dus 153.4:90x100=170,5 :worship:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

dan heb ik ook 137,44 pk.....ipv die 133
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heb je toch ook :p
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

tutuur schreef:heb je toch ook :p
Owja, das waar ook! :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
NappelpapRS
Berichten: 99
Lid geworden op: za 2 mei 2009 17:06
Locatie: Nijverdal

ik heb een vraagje: Ik wil m'n RS in een andere kleur hebben...weet iemand een goed bedrijf? Er zijn zat bedrijven die dat doen, maar heeft iemand ergens goede ervaring mee? alvast bedankt :)
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Kort geleden schreef ik over mijn RS. Die kreeg een nieuwe distributieriem (en waterpomp) en ik had vervolgens plots last van een uitvallende motor en onregelmatig toerental. Na een nieuwe reparatie schreef ik:
elmotheelk (Eric) schreef:Bij het vervangen van de distibuteriem is er blijkbaar ergens een kabel beschadigd. De elektronica kon toen blijkbaar niet meer een goede aansturing leveren en werd er niet de juiste benzineinspuiting of kleppentiming gerealiseerd.
En hij leek het weer te doen maar helaas nog steeds een zeer onregelmatig toerental. Stationair boven de 1000 rpm maar vooral een probleem bij vanuit hoge snelheid tot stilstand komen, dan bleven de toeren regenmatig op 2000 rpm steken in plaats van netjes terug te lopen.

Bij een nieuwe (derde) reparatie is de stappenmotor vervangen die dit probleem zou oplossen. Theorie was dat de klep (?) niet goed regelmatig sloot. Welnu, ik schrijf 'was' want na een weekje Duitsland heb ik het probleem toch nog alhoewel in stuk mindere mate. Nog steeds springen de toeren dus naar zoeen 1500 toeren terwijl ik stil sta in plaats van netjes naar 700-800 te lopen. Het is niet direct gevaarlijk maar duidt toch nog op een probleempje.

Ik ga natuurlijk weer terug naar de dealer en eisen dat het wordt opgelost. Echter nu de vraag (lang verhaal): iemand specifiekere ideeen over mogelijke oorzaken? Dan kan ik met iets meer kennis naar de garage toe stappen. Mogelijk naar een ander toe als het zo niet lukt. In ieder geval wederom dank voor enige reactie.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

NappelpapRS schreef:ik heb een vraagje: Ik wil m'n RS in een andere kleur hebben...weet iemand een goed bedrijf? Er zijn zat bedrijven die dat doen, maar heeft iemand ergens goede ervaring mee? alvast bedankt :)
Zou in elk geval ff verder kijken dan alleen topherstel schadebedrijven. Deze moeten vaak veel werk maken op korte tijd, wat soms ten koste kan gaan van de kwaliteit.

Ga wat bedrijven af en bekijk het werk. Neem desnoods iemand mee die kennis van lakken en plaatwerk heeft (Y)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Gordini

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Leuk ding...., komt ws toch niet naar NL :lol:
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Dan wijkt de Twingo Gordini toch net iets meer af van de normale RS.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

waarom laten ze die strepen nou niet es doorlopen over achterbumper, voorbumper en spoiler? ziet er toch niet uit zo, net alsof die ooit schade heeft gehad en er geen nieuwe stickers op gezet zijn
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Vind hem er wel net uitzien. Vreemd dat ze Gordini niet gaan voeren in Nederland (slecht ook!).

@ Paul, dan koop je een stukje sticker bij (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

jij vind em ook alleen maar mooi omdat er fatsoenlijke wielen onder zitten? ;) :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

oa ja (en dat is al heel wat tegenwoordig). Maar vind de kleur icm de witte accenten toch wel erg net (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Leuk ding...., komt ws toch niet naar NL :lol:
ook niet via VKV ;)

Stonden op autoblog ook interieurfoto's bij van volgens mij een Twingo Gordini
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:
Ivo van Achthoven schreef:Leuk ding...., komt ws toch niet naar NL :lol:
ook niet via VKV ;)

Stonden op autoblog ook interieurfoto's bij van volgens mij een Twingo Gordini
Klopt wat betreft die interieurfoto's, is niet helemaal goed gegaan.. ;)

Hier een niet al te beste interieurfoto;

[img]http://images.pistonheads.com/nimg/21597/Clio_2-L.jpg[/img]
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Das van een Twingo toch?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Foto van Wouter is een twingo.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja Autoblog had verkeerde interieurfoto's,

http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/ ... ordini-r-s
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

elmotheelk (Eric) schreef:Kort geleden schreef ik over mijn RS. Die kreeg een nieuwe distributieriem (en waterpomp) en ik had vervolgens plots last van een uitvallende motor en onregelmatig toerental. Na een nieuwe reparatie schreef ik:
elmotheelk (Eric) schreef:Bij het vervangen van de distibuteriem is er blijkbaar ergens een kabel beschadigd. De elektronica kon toen blijkbaar niet meer een goede aansturing leveren en werd er niet de juiste benzineinspuiting of kleppentiming gerealiseerd.
En hij leek het weer te doen maar helaas nog steeds een zeer onregelmatig toerental. Stationair boven de 1000 rpm maar vooral een probleem bij vanuit hoge snelheid tot stilstand komen, dan bleven de toeren regenmatig op 2000 rpm steken in plaats van netjes terug te lopen.

Bij een nieuwe (derde) reparatie is de stappenmotor vervangen die dit probleem zou oplossen. Theorie was dat de klep (?) niet goed regelmatig sloot. Welnu, ik schrijf 'was' want na een weekje Duitsland heb ik het probleem toch nog alhoewel in stuk mindere mate. Nog steeds springen de toeren dus naar zoeen 1500 toeren terwijl ik stil sta in plaats van netjes naar 700-800 te lopen. Het is niet direct gevaarlijk maar duidt toch nog op een probleempje.

Ik ga natuurlijk weer terug naar de dealer en eisen dat het wordt opgelost. Echter nu de vraag (lang verhaal): iemand specifiekere ideeen over mogelijke oorzaken? Dan kan ik met iets meer kennis naar de garage toe stappen. Mogelijk naar een ander toe als het zo niet lukt. In ieder geval wederom dank voor enige reactie.
Stappenmotor op een RS? Die zit er echt niet op, wordt geregeld m.b.v. de kleptiming voorzover ik weet!
Plaats reactie