ACT: Clio RS
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Franse pk's.paulvanrooij schreef:hmm ik dacht altijd 167, 172 en 182, (1,2 en 3)
maar goed, geen verstand van hooralleen maar ouwe meuk gehad
124kw= 168.64 pk=172pk

132kw= 179.52 pk=182pk

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Fastchip heeft de daadwerkelijke verliezen berekent. Voor een RS is dat maximaal 10%. Nu goed, als je dat wil betwisten, het adres is http://www.fastchip.nl
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik ookErikjuhh schreef:Wat zijn we weer aardig.
Ik vertel alleen wat er mij verteld is.

Hey, en ik ben aardig hoor

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Zwerft mijn stuur nog ergens bij jou rond Jo?
Ik moet donderdag een ritje Schiedam maken (in de buurt van Rotterdam)
anders wordt het de openingsmeeting
Ik moet donderdag een ritje Schiedam maken (in de buurt van Rotterdam)
anders wordt het de openingsmeeting

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wat een mooie foto op die site van een zwarte Twingo, ik zal eens een rekening sturen....-jo- schreef:Fastchip heeft de daadwerkelijke verliezen berekent. Voor een RS is dat maximaal 10%. Nu goed, als je dat wil betwisten, het adres is http://www.fastchip.nl

Maar goed, misschien maar eens kijken of ik Henk over kan halen om me diezeltje te chippen mocht het nodig zijn....
Met die 10% kom je gewoon op de beloofde 168 pk en dat is gewoon goed te noemen, ga je er 15% van maken kom je op de 176 pk en dat is meer dan beloofd, niet onmogelijk maar wel zeldzaam te noemen.Erikjuhh schreef:153.4 wielpk's en volgens Dynojet 15% aandrijvings verlies...
Edit: Henk is ringsleutel? Zijn bank in nogal positief geloof ik toch?
Maar heeft Henk hem ook herschreven of was die er niet bij?
Henk en Jo kan je wel noemen als 4 handen op één buik, dus laat die 15% voor wat het is.
Ben benieuwd naar een meting op de bank na een herschrijven software.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
misschien leest ie je onderschrift mee, dan lijk je opeens niet zo aardig meer-jo- schreef:Ik ookErikjuhh schreef:Wat zijn we weer aardig.
Ik vertel alleen wat er mij verteld is., vandaar dat ik de discussie niet aanga omdat ik zelf de mogelijkheid en de kennis niet heb de testen uit te voeren.
Hey, en ik ben aardig hoor

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Met die 10% kom je gewoon op de beloofde 168 pk en dat is gewoon goed te noemen, ga je er 15% van maken kom je op de 176 pk en dat is meer dan beloofd, niet onmogelijk maar wel zeldzaam te noemen.
Maar heeft Henk hem ook herschreven of was die er niet bij?
Henk en Jo kan je wel noemen als 4 handen op één buik, dus laat die 15% voor wat het is.
Ben benieuwd naar een meting op de bank na een herschrijven software.
Oké,
Ringsleutel zijn erg veel rallye's opgeweest, die daar erg positief op hebben gestaan en op dynojet allemaal voor hun gevoel nogal tegenvallende resultaten hebben gehad...
Verder daar niks over, maar vandaar dat ik ff zoiets had van, heh?!
Indeed, 168pk zou ook niks mee zijn, 153,4 pk maal 1.10 zou trouwens afgerond uitkomen op 169![]()
![]()
alleen hier ga je de fout in, wat er op de wielen overblijft is 90% van wat er in totaal op de krukas zit, dus 153.4:90x100=170,5Erikjuhh schreef:Met die 10% kom je gewoon op de beloofde 168 pk en dat is gewoon goed te noemen, ga je er 15% van maken kom je op de 176 pk en dat is meer dan beloofd, niet onmogelijk maar wel zeldzaam te noemen.
Maar heeft Henk hem ook herschreven of was die er niet bij?
Henk en Jo kan je wel noemen als 4 handen op één buik, dus laat die 15% voor wat het is.
Ben benieuwd naar een meting op de bank na een herschrijven software.
Oké,
Ringsleutel zijn erg veel rallye's opgeweest, die daar erg positief op hebben gestaan en op dynojet allemaal voor hun gevoel nogal tegenvallende resultaten hebben gehad...
Verder daar niks over, maar vandaar dat ik ff zoiets had van, heh?!
Indeed, 168pk zou ook niks mee zijn, 153,4 pk maal 1.10 zou trouwens afgerond uitkomen op 169![]()
![]()

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
dan heb ik ook 137,44 pk.....ipv die 133
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
heb je toch ook 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Owja, das waar ook!tutuur schreef:heb je toch ook

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: za 2 mei 2009 17:06
- Locatie: Nijverdal
ik heb een vraagje: Ik wil m'n RS in een andere kleur hebben...weet iemand een goed bedrijf? Er zijn zat bedrijven die dat doen, maar heeft iemand ergens goede ervaring mee? alvast bedankt 

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Kort geleden schreef ik over mijn RS. Die kreeg een nieuwe distributieriem (en waterpomp) en ik had vervolgens plots last van een uitvallende motor en onregelmatig toerental. Na een nieuwe reparatie schreef ik:
Bij een nieuwe (derde) reparatie is de stappenmotor vervangen die dit probleem zou oplossen. Theorie was dat de klep (?) niet goed regelmatig sloot. Welnu, ik schrijf 'was' want na een weekje Duitsland heb ik het probleem toch nog alhoewel in stuk mindere mate. Nog steeds springen de toeren dus naar zoeen 1500 toeren terwijl ik stil sta in plaats van netjes naar 700-800 te lopen. Het is niet direct gevaarlijk maar duidt toch nog op een probleempje.
Ik ga natuurlijk weer terug naar de dealer en eisen dat het wordt opgelost. Echter nu de vraag (lang verhaal): iemand specifiekere ideeen over mogelijke oorzaken? Dan kan ik met iets meer kennis naar de garage toe stappen. Mogelijk naar een ander toe als het zo niet lukt. In ieder geval wederom dank voor enige reactie.
En hij leek het weer te doen maar helaas nog steeds een zeer onregelmatig toerental. Stationair boven de 1000 rpm maar vooral een probleem bij vanuit hoge snelheid tot stilstand komen, dan bleven de toeren regenmatig op 2000 rpm steken in plaats van netjes terug te lopen.elmotheelk (Eric) schreef:Bij het vervangen van de distibuteriem is er blijkbaar ergens een kabel beschadigd. De elektronica kon toen blijkbaar niet meer een goede aansturing leveren en werd er niet de juiste benzineinspuiting of kleppentiming gerealiseerd.
Bij een nieuwe (derde) reparatie is de stappenmotor vervangen die dit probleem zou oplossen. Theorie was dat de klep (?) niet goed regelmatig sloot. Welnu, ik schrijf 'was' want na een weekje Duitsland heb ik het probleem toch nog alhoewel in stuk mindere mate. Nog steeds springen de toeren dus naar zoeen 1500 toeren terwijl ik stil sta in plaats van netjes naar 700-800 te lopen. Het is niet direct gevaarlijk maar duidt toch nog op een probleempje.
Ik ga natuurlijk weer terug naar de dealer en eisen dat het wordt opgelost. Echter nu de vraag (lang verhaal): iemand specifiekere ideeen over mogelijke oorzaken? Dan kan ik met iets meer kennis naar de garage toe stappen. Mogelijk naar een ander toe als het zo niet lukt. In ieder geval wederom dank voor enige reactie.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Zou in elk geval ff verder kijken dan alleen topherstel schadebedrijven. Deze moeten vaak veel werk maken op korte tijd, wat soms ten koste kan gaan van de kwaliteit.NappelpapRS schreef:ik heb een vraagje: Ik wil m'n RS in een andere kleur hebben...weet iemand een goed bedrijf? Er zijn zat bedrijven die dat doen, maar heeft iemand ergens goede ervaring mee? alvast bedankt
Ga wat bedrijven af en bekijk het werk. Neem desnoods iemand mee die kennis van lakken en plaatwerk heeft

Dan wijkt de Twingo Gordini toch net iets meer af van de normale RS.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
waarom laten ze die strepen nou niet es doorlopen over achterbumper, voorbumper en spoiler? ziet er toch niet uit zo, net alsof die ooit schade heeft gehad en er geen nieuwe stickers op gezet zijn
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
jij vind em ook alleen maar mooi omdat er fatsoenlijke wielen onder zitten?



-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
ook niet via VKVIvo van Achthoven schreef:Leuk ding...., komt ws toch niet naar NL

Stonden op autoblog ook interieurfoto's bij van volgens mij een Twingo Gordini
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Klopt wat betreft die interieurfoto's, is niet helemaal goed gegaan..Wouter de Wit schreef:ook niet via VKVIvo van Achthoven schreef:Leuk ding...., komt ws toch niet naar NL
Stonden op autoblog ook interieurfoto's bij van volgens mij een Twingo Gordini

Hier een niet al te beste interieurfoto;
[img]http://images.pistonheads.com/nimg/21597/Clio_2-L.jpg[/img]
Das van een Twingo toch?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Stappenmotor op een RS? Die zit er echt niet op, wordt geregeld m.b.v. de kleptiming voorzover ik weet!elmotheelk (Eric) schreef:Kort geleden schreef ik over mijn RS. Die kreeg een nieuwe distributieriem (en waterpomp) en ik had vervolgens plots last van een uitvallende motor en onregelmatig toerental. Na een nieuwe reparatie schreef ik:En hij leek het weer te doen maar helaas nog steeds een zeer onregelmatig toerental. Stationair boven de 1000 rpm maar vooral een probleem bij vanuit hoge snelheid tot stilstand komen, dan bleven de toeren regenmatig op 2000 rpm steken in plaats van netjes terug te lopen.elmotheelk (Eric) schreef:Bij het vervangen van de distibuteriem is er blijkbaar ergens een kabel beschadigd. De elektronica kon toen blijkbaar niet meer een goede aansturing leveren en werd er niet de juiste benzineinspuiting of kleppentiming gerealiseerd.
Bij een nieuwe (derde) reparatie is de stappenmotor vervangen die dit probleem zou oplossen. Theorie was dat de klep (?) niet goed regelmatig sloot. Welnu, ik schrijf 'was' want na een weekje Duitsland heb ik het probleem toch nog alhoewel in stuk mindere mate. Nog steeds springen de toeren dus naar zoeen 1500 toeren terwijl ik stil sta in plaats van netjes naar 700-800 te lopen. Het is niet direct gevaarlijk maar duidt toch nog op een probleempje.
Ik ga natuurlijk weer terug naar de dealer en eisen dat het wordt opgelost. Echter nu de vraag (lang verhaal): iemand specifiekere ideeen over mogelijke oorzaken? Dan kan ik met iets meer kennis naar de garage toe stappen. Mogelijk naar een ander toe als het zo niet lukt. In ieder geval wederom dank voor enige reactie.