[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hey Merijn, ik vind 'm erg stoer geworden!

Ik las dat je ook aant klooien bent geweest met de sluitvorm van de koplampen en knipperlichten. Hoe heb je het zo netjes mogelijk gekregen? Nog aanpassingen gedaan? Ik zit ook zo te hoeren hiermee, dikke kier tussen zijscherm en knippers :( terwijl alle carroseriematen kloppen en alles schadevrij is....
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Merijn schreef:Ik denk trouwens dat ik de wielkasten wel zwart ga maken. Dat scheelt wel veel, denk ik. :) (Y)

Zei ik toch? :wink: :p
Maar die bodyschutz is dus ook in wit leverbaar? Is dat hetzelfde als tectyl?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

op de foto in de garage ziet het er 1000% mooier uit Merijn (Y)
Moet hem maar eens in het echt zien denk ik :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mrtn schreef:Hey Merijn, ik vind 'm erg stoer geworden!

Ik las dat je ook aant klooien bent geweest met de sluitvorm van de koplampen en knipperlichten. Hoe heb je het zo netjes mogelijk gekregen? Nog aanpassingen gedaan? Ik zit ook zo te hoeren hiermee, dikke kier tussen zijscherm en knippers :( terwijl alle carroseriematen kloppen en alles schadevrij is....
Op een gegeven moment moet je ermee leren leven... :P Ik kan, alsje wilt, wel een aantal foto's maken van de huidige pasvorm, dan zul je zien dat het verre van netjes in elkaar past. Maar ik heb op de openingsmeeting alle 5jes even staan te bekijken en ze hebben deze gaten en kieren allemaal! Dus het hoort blijkbaar zo... Als het allemaal in elkaar zit, dan valt het ook ineens niet meer zo op.

Waar zitten bij jou de grootste kieren?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Merijn schreef: Op een gegeven moment moet je ermee leren leven... :P Ik kan, alsje wilt, wel een aantal foto's maken van de huidige pasvorm, dan zul je zien dat het verre van netjes in elkaar past. Maar ik heb op de openingsmeeting alle 5jes even staan te bekijken en ze hebben deze gaten en kieren allemaal! Dus het hoort blijkbaar zo... Als het allemaal in elkaar zit, dan valt het ook ineens niet meer zo op.

Waar zitten bij jou de grootste kieren?
De grootste ruimte heb ik tussen de uitsparing van het zijscherm en het knipperlicht. De koplamp valt netjes onder het zijscherm in de bocht, dus van boven zit ie best netjes. Druk je knipperlicht erin met de pennetjes in de koplamp, kiert ie tussen het zijscherm. Daarnaast staat de motorkap te hoog aan de voorkant, steekt ie boven de zijschermen uit. Dit is niet zo lastig, want de gaten van de motorkapophanging zijn te vergroten...

Vooral de knipperlichten/zijschermen dus :-(

Als je wat goede foto's hebt, graag (Y)

mailen mag ook; m.zwart34-apestaart-chello.nl

Daarnaast stond ik laatst te kijken bij een SL uitvoering die ik zag staan, maar daar zat het wel netjes :(
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:worship:
Die kleur!!!!! Maagdelijk!!!! (L)

Maar die pasvorm is inderdaad bij nagenoeg alle 5-jes niet helemaal 100 %.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad


Deze kier is bij mij nog groter :( terwijl de koplamp net zo aansluit aan de voor/bovenzijde...
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Het is wel weer duidelijk waar het grote geld zit. 3 auto's in de parkeergarage ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

tja, misschien had je ook een honda leasert moeten nemen :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Bij mij sluit rechts ook beter aan als links, bij jou ook zo te zien.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Die dingen sluiten nooit goed aan, 't is Frans en 20-25 jaar geleden ontworpen, wat verwacht je? :P
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Bij mijn GTT stond ook alles scheef, maar bij de TR die ik laatst had zat het helemaal super. Helemaal recht en zonder kieren. Het is dus blijkbaar wel mogelijk.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Tom schreef:tja, misschien had je ook een honda leasert moeten nemen :wink:
Nee ik moet snel op m'n werk en de 150 km/h zitten :smile:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Willem-Jan schreef:Bij mijn GTT stond ook alles scheef, maar bij de TR die ik laatst had zat het helemaal super. Helemaal recht en zonder kieren. Het is dus blijkbaar wel mogelijk.
Maar hoe zit dat dan? Tis allemaal productie/stanswerk, dus d'r zou geen verschil in mogen zitten. Het voorkantje dat ik erop heb gezet is schadevrij en volgens juiste maatvoering :( Afstand koplamp/zijscherm is een bijna vast gegeven...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Willem-Jan schreef:Bij mijn GTT stond ook alles scheef, maar bij de TR die ik laatst had zat het helemaal super. Helemaal recht en zonder kieren. Het is dus blijkbaar wel mogelijk.
Heb je daar een foto van? Als dat zo is, dan moet het bijna wel in de pasvorm van originele GTT onderdelen zitten, want die zijn wel degelijk anders dan die van bijvoorbeeld een TR.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Voorfront is gewoon gelijk, enkel de zijschermen zijn anders en met de uitsparingen van de knippers lopen de meeste te stoeien :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Precies. Dus dan denk ik dat de zijschermen gewoon wat minder netjes zijn dan bij andere 5jes. :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Ik zal vanavond bij mijn 5 eens kijken. Ik heb me er tot nu toe nog niet aan gestoord.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Mijn 5 heeft ook een net-niet passing daar. En dat zijn standaard (originele) schermen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmmz... Vanavond de auto maar eens uit de garage getrokken voor een kleine opwarmtoer. Leuk! :D

Helaas is er benzine in mijn dumpvalve terecht gekomen, waardoor de rubberen ring uitgezet is en de dumpvalve blijft hangen. Dit probleem had ik bij mijn oude GT ook al... Maar de vraag is: Hoe los ik het op? :D

Iemand een idee hoe dit kan gebeuren?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

zuiger dumpvalve zeker.. :wink: Enige waar volgens mij je benzine vandaan kan komen is de vacuumslang welke je dumpvalve open trekt en op druk dicht houdt.

Hoe is het mengsel verhouding?
Andere gedachte, carburateur met een lek?
Laatst gewijzigd door Gerald op di 2 mar 2010 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het lijkt inderdaad van de vacuumslang te komen... Hij loopt van boven vol, zo lijkt het.

Het mengsel weet ik niet precies. Moet nog effe afgesteld worden. Hij staat zeker niet te arm in ieder geval. Eerder te rijk. Zou dat daar door kunnen komen??
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

wat voor carburateur zit er op? Fase 1 of 2? hoe staat de acceleratieverrijkingsproeier gericht.(dat buisje)

fase 1 zit de vaccuum naar achter, fase 2 richting bestuurdersvoorwiel (volgens mij)

mogelijk dat wanneer deze op de vaccumslang gericht is dat er dan benzine in de slang terrecht komt.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Ik zal morgen eens kijken hoe dat zit. Voor zover ik weet is de carb gewoon phase 2.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

jongens gooi die rubber membraam dumpvalves nu toch een massaal allemaal weg! (N)

dubbelle zuiger van Forge en alle problemen de wereld uit ook voor de injectie fanaten! (Y) (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dit is een Bailey zuigerdumpvalve, Mark... :) Geen dubbele zuiger, dat niet.

Edit: Sorry, Bailey ipv Forge.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok sorry merijn no offence.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

None taken... :D

Ik zal 'm eens op de bank zetten en kijken of ik ergens zo'n rubbertje kan scoren die wel tegen benzine kan. Maar ik blijf erbij dat daar geen benzine zou moeten komen, toch??
Laatst gewijzigd door Merijn op di 2 mar 2010 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

mark 5t schreef:jongens gooi die rubber membraam dumpvalves nu toch een massaal allemaal weg! (N)
Wat een crap. Ik heb mijn membraam dv al 9 jaar. Nog nooit probs mee gehad. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

mark 5t schreef:jongens gooi die rubber membraam dumpvalves nu toch een massaal allemaal weg! (N)

dubbelle zuiger van Forge en alle problemen de wereld uit ook voor de injectie fanaten! (Y) (Y)
Die benzine komt toch echt uit de carb ...
Wel iets aan doen, want zo komt ook benzine in je onstekingsmodule en dat membraampje kun je beter niet stuk hebben. Dat merk je niet direct en sloopt je motor, langzaam.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, maar hoe? :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb bij mijn hks een filtertje bijgeleverd gekregen, miss dat dat helpt maar neemt nie weg dat de benzine daar niet hoort te komen...

Miss dat het door langdurig/slecht starten komt waardoor het net een benzine badje word...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dus als ik het goed begrijp kom die benzine uit de carb > gaat door het vacuumslangetje naar de ontsteking > en dan door naar de dumpvlave?
Wel vreemd idd, moet ook een aardige weg afleggen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daar lijkt het op, ja... :S
Plaats reactie