ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Arco Straver schreef:Heb GEEN stuurbekachtiging ... :smile:

Maar zoals je vanmiddag al zei. Ff lostrekken en weghalen. (Y)
Ook goed, de rol die je sb poulie vervangt :D :D
Florus

Jean-Paul-S schreef:Dan heb je idd iets moois voorelkaar. En toen, nieuw stuk ertussen gezet of was hij nog te gebruiken?
Ingetaped en de gok genomen, motor loopt nog prima (Y)

Mocht er storing komen,dan weet ik waar ik moet beginnen met zoeken :D
Cleaned_Clio_16v

Even een vraagje over het uitlaat traject.
Aangezien mijn Clio een F7R blok heeft,en mijn uitlaat systeem (tussendempervervanger) door is geroest.
En de bouwtjes van de klemmen door draaien.
Ben ik van plan een Group N uitlaat systeem aan te schaffen voor de clio bij streetperformance.
Nu is mijn vraag wat misschien logisch is,moet ik nu een Williams of een 1.8 16v systeem nemen?
Of zijn de ophangpunten anders?
Tom
Moderator
Car: MB

bij een willi is de ingang van de kat groter en zit de flens ongeveer 45 graden verdraaid. De downpipe is dus ook iets groter in diamer en heeft dezelfde verdraaide flens. Na de kat is alles hetzelfde als bij de 1.8. Als je compleet gaat vervangen maakt het dus niet zoveel uit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Cleaned_Clio_16v

Ik heb natuurlijk al een spruitstuk van een williams en dan ook de downpipe neem ik aan. Dus dan kan ik gewoon de williams bestellen.

Bedankt (Y)

En wie kan mij een foto sturen hoe ik kan zien of ik een williams voortrein heb?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Je ziet het makkelijk aan je stabistang. Zit hier een beugel omheen waar de stabi doorheen loopt -> Williams ophanging. Heb je een stabistang waar aan het einde wat rubbertjes zitten met verticaal een bout door je stabistang -> std. ophanging.
Jurien

wie weet de maximale velgbreedte + et waarde wat je onder een verlaagde clio kan stoppen? bij een 15 inch velg
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
cinqidriver

vraagje, heeft er iemand een foto van de ligging van de kabelboom rondom het luchtfilter??

heb net van 2 kabelbomen 1 gemaakt, maar kom er niet goed uit.

liefst een foto zonder luchtfilter erop.
Rick16v
Contacteer:

ik heb ooit begrepen dat 15et bij een 7j velg al in de buurt van de max kwam.
Geert
Contacteer:

cinqidriver schreef:vraagje, heeft er iemand een foto van de ligging van de kabelboom rondom het luchtfilter??

bedoel je van injectoren naar het termostaat huis? dan moet hij OVER de steun voor de motortakel.
cinqidriver

Geert schreef:
cinqidriver schreef:vraagje, heeft er iemand een foto van de ligging van de kabelboom rondom het luchtfilter??

bedoel je van injectoren naar het termostaat huis? dan moet hij OVER de steun voor de motortakel.
nee, vanaf de versnellingsbak naar stekkers spatbord.

ik moet ergens langs, onderdoor. maar alles wat ik ook probeer komt niet goed.

ik had vorig jaar een openluchtfilter en destijds ook al eens de kabelboom gerepareerd maar nu kom ik erachter dat een orgineel luchtfilter niet meer past.
Synchro

Is het veel werk om de handremkabels te vervangen?
ga ik gekke dingen tegenkomen?
Remon

Synchro schreef:Is het veel werk om de handremkabels te vervangen?
Als ze goed vastgeroest zitten (en waarschijnlijk zitten ze dat ;)) kan het best wel een klusje zijn ja!
Ferdy
Über-Spammer

Remon-CL10 schreef:
Als ze goed vastgeroest zitten (en waarschijnlijk zitten ze dat ;)) kan het best wel een klusje zijn ja!
je bent gespot in het Marktplaats topic ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

in het ergste geval doorknippen en met een doorslag het restant uit het remheveltje tikken :)
erik_ark

Jean-Paul-S schreef:
in het ergste geval doorknippen en met een doorslag het restant uit het remheveltje tikken :)
Hier zaten ze gewoon los, dan is het best snel te doen. Half uurtje werk ofzo, als tenminste dat hitteschild boven de uitlaat een beetje makkelijk los wil ;)
Jeff rsi

In theorie is het altijd makkelijk :lol:

Totdat je het moet doen..... Mijn eerste 16V blok eruit halen was bovenlangs met ABS...... Wat een !@#@! werk.... Daarna 1 zonder ABS die lag er in een uur naast :lol:

Handremkabels ging bij mij wel snel... Alles werkte mee!! :worship:
Synchro

oke, thnx, even een uurtje vrij maken dan maar binnenkort. (Y)
GerryTT

Weet er iemand het maximum toerental van een 16v? En wat word het maximum met een snellere nokkenas? Heb een 5 sl gekocht met een 16v blok erin maar er zit een andere chip in en nu zit er geen toerenbegrenzer meer op.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij 7100 rpm, toch? Standaard... Met een snelle nokkenas gaat daar niet zomaar veel bijkomen, geloof ik :P
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Toerentellers wijken altijd wel wat af, mijn vorige 19 16V had een Cup-chip en was begrenst op 7800 RPM, dat hoor je wel hoor.. jankt behoorlijk :p

Overigens is de meeste fut er dan allang uit, maar het klinkt natuurlijk prachtig als je in de kroeg zegt dat ie wel 7800 RPM draait :worship: :beer:

Standaard 7000, sommige 7200 RPM.. afhankelijk van de monteur in de fabriek.
GerryTT

Oke, ga een "autostyle" toerenteller op het dash schroeven omdat die er in een 5 sl niet inzit en ik toch wel wil zien hoeveel toeren ik maak. Stel ik de shift light eerst maar op 7000 :p
alexs
Contacteer:

Ronald1916V schreef:afhankelijk van de monteur in de fabriek.
Mooi he, :lol:
Bart V

GerryTT schreef:Weet er iemand het maximum toerental van een 16v? En wat word het maximum met een snellere nokkenas? Heb een 5 sl gekocht met een 16v blok erin maar er zit een andere chip in en nu zit er geen toerenbegrenzer meer op.
Het mechanisch maximaal mogelijke toerental? Of het toerental waarbij de motor nog de hoogste vulling haalt (lees: max vermogen) ?

Het eerste veranderd niet door een scherpere nokkenas. 7800 rpm is wel aardig de grens van klepveren en klepstoters, als dit nog oem is.
Het tweede veranderd wel, maar dan moet je wel weten welke nokkenassen er in zitten, en dan nog blijft het een beetje gokwerk zonder een vermogensmeting.
GerryTT

Ik weet niet welke nokkenas er in zit, zal het zaterdag vragen als ik hem ophaal. Is wel een vrij scherpe volgens mij. Hij loopt iig niet meer netjes stationair.
Cleaned_Clio_16v

Iemand ervaring met een Group N powersprint uitlaat systeem?
Of heeft iemand een filmpje met een Group N uitlaat systeem?

Zou iemand één foto kunnen posten van een Clio 1.8 16v voortrein en één foto van een Williams voortrein. Een foto waar ik precies op moet letten?

Heeft een beetje haast i.v.m. Bestellen :smoke:
CySt

Sorry voor de cross-post, maar dit topic wordt meer bekeken. Ik heb een probleem met een lekkende benzinetank en vroeg me af of de vermoedelijke oorzaak klopt en hoe ik het (makkelijk) kan verhelpen.

Mijn post uit het andere topic:
Ik heb sinds ik mijn Clio heb last van een lekkende tank. Dit gebeurt echter alleen als ik hem volgooi, zodra hij op 3/4 komt stopt het lekken. Nu zou je zeggen, gooi hem niet vol, maar ik zou het toch fijn vinden om het eindelijk eens te fixen.

Hij lekt benzine op de uitlaat en de garage heeft hem een keer op de brug gezet. Hun verklaring was dat de tank bovenop een inkeping heeft voor de slangen en de vlotter en daar zit een rubber omheen om het af te dichten. Als de tank vol is klotst de benzine heen en weer en lekt het door het rubber heen. Dit rubber zou dan vervangen moeten worden om de lekkage te verhelpen. Is dit een logische verklaring en zo ja, kan ik dit rubber vanaf boven vervangen, vanuit de achterbank dus of moet de tank er perse onder vandaan?

Hier een link naar mijn lekkende tank: http://www.youtube.com/watch?v=iuzK7D55PmQ
Martijn Kool

ligt eraan waar die lekt, als ie bij je vlotter lekt kun je erbij. gooi je achterbank ff omhoog en kijk of ie lekt onder die plastic dop. als je geluk hebt lekt ie daar en dan kun je er makkelijk bij.

trek de vlotter er pas uit als je tank bijna leeg is, anders schijnt je tank ontzet te raken en krijg je de vlotter er niet meer in.

hij kan ook heel goed ergens anders lekken. gewoon op onderzoek uitgaan en desnoods een andere tank fixen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
CySt

Ok thnx voor de reactie. Hij lekt sowieso aan de bovenkant, want het stroomt naar beneden. Mijn dop onder de achterbank is dicht gekit, dus ik denk dat de lekkage wel ergens daar zal zitten (waarom anders dicht kitten).

Als hij inderdaad bij de vlotter lekt, dan moet ik gewoon een nieuw rubber/ring bestellen bij de Renault dealer en vervangen lijkt me? (Ik weet niet hoe het vast zit namelijk).
Martijn Kool

ik zou eerst je tank zo leeg mogelijk rijden

dan die dop eraf en kijken waarom die gekit zit, kan ook zijn dat je tank aan barrels is. is het toch de ring, dan zou ik ff een nieuwe bestellen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
CySt

Martijn Kool schreef:ik zou eerst je tank zo leeg mogelijk rijden

dan die dop eraf en kijken waarom die gekit zit, kan ook zijn dat je tank aan barrels is. is het toch de ring, dan zou ik ff een nieuwe bestellen..
Kan ik hem dan juist niet beter eerst volgooien, want dan kan ik pas zien waar hij lekt. Zodra de tank onder 3/4 komt, lekt hij niet meer. En als ik dan de oorzaak weet, dan de tank leegrijden om het te vervangen, of niet? :P.
Martijn Kool

nouja ook goed dan :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

volgooien en op onderzoek gaan zou ik zeggen. :wink:

Mocht je nog een hoofdtank zoeken, ik heb er nog wel een liggen voor je :wink:

Gr.Gerald
Jeff rsi

Ik had ook dat hij daar lekte......

gewoon die brandstofpomp eruit trekken onder je bank, beetje sileconen kit ertussen en bij mij was het opgelost :lol:

je ken natuurlijk ook niet een goedkope sukkel zijn en een nieuwe pakking halen :lol:
R19 16V '91
CySt

Jeff rsi schreef:Ik had ook dat hij daar lekte......

gewoon die brandstofpomp eruit trekken onder je bank, beetje sileconen kit ertussen en bij mij was het opgelost :lol:

je ken natuurlijk ook niet een goedkope sukkel zijn en een nieuwe pakking halen :lol:
Waar heb je die kit tussen gestopt dan? Tussen de rand van de brandstofpomp en de tank? Heeft iemand trouwens een schematisch plaatje van de bovenkant van de tank uit Dialogsys ofzo?
Plaats reactie