5 TR-T [400K!!!]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

de slijptol is toen ook nog gebruikt toch?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Luchtsleutel met lange dop doet ook wonderen (Y) :D
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

paulvanrooij schreef:de slijptol is toen ook nog gebruikt toch?
Bij de achteras van die zwarte was jij er niet bij paul.

verder heb ik meerdere malen een slijptol gebruikt om een as te demonteren idd. :lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ik zou toch zweren dat ik GJ rood heb zien aanlopen in de auto om die bout tegen te houden
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Heb daar ook eens met 2 man aan zitten werken. Wilde perse niet bij de benzinetank gaan zitten slijpen, en binnenin zat me wat teveel stof :p
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

paulvanrooij schreef:ik zou toch zweren dat ik GJ rood heb zien aanlopen in de auto om die bout tegen te houden
Toch nog te vaak in leerdam wezen kijken geloof ik.... :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

paulvanrooij schreef:de slijptol is toen ook nog gebruikt toch?
Kon je trouwens nog wel eens gelijk in hebben ja :lol: Gelukkig is er bij de nieuwe kas al onderuit (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

tja achteras omzetten is ook niet mijn favoriete karwei.
alles zit zo'n vast als een huis.

mocht er echt geen beweging in zitten,dan slijp ik de moeren eraf.
bouten moet je toch ff nieuwe voor halen :wink:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

MartijnG schreef:En sja...ik heb toen ook met twee man vol aan de ratel moeten gaan hangen (bedankt nog GJ) om die bouten los te krijgen...
paulvanrooij schreef:ik zou toch zweren dat ik GJ rood heb zien aanlopen in de auto om die bout tegen te houden
Check, maar aangezien het niet mijn auto was en ik alleen een keertje hielp vond ik het best leuk om te doen :D
Goede training (Y) en volgens mij heb ik me ook kapot gedraaid toen Martijn heb tegenhield. Dat was het moment dat ik nog rooier aanliep ;)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

:lol:
Whahahahahahahahahaha!

Wat voel ik me ineens gesteund!
Ben blij dat ik niet de enige ben met deze achteras-struggles...

De laatste bout ga ik ook wegslijpen.
Is voor een groot deel al losgekomen maar ik ben er klaar mee. (lees: heb overal spierpijn...:~ :smile:)
Komen toch nieuwe in.
Plaatjes heb ik ook nog van de GT. Daar kwam alles goed los.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik had mijn achteras er vorig jaar zo onderuit eigenlijk :D khad zelfs genoeg aan die plaatjes die in de auto over de bouten zitten, die zijn niet stukgegaan :)

zo zie je maar weer wat het kan schelen per auto... :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

tja bij een gtt die gebruikt wordt zit altijd alles vast (0)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Andrews (supercinq) schreef:tja bij een gtt die gebruikt wordt zit altijd alles vast (0)
of je bent het onderweg al verloren (0)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven(stk) schreef:
Andrews (supercinq) schreef:tja bij een gtt die gebruikt wordt zit altijd alles vast (0)
of je bent het onderweg al verloren (0)
Ik kwam een aantal maanden terug inderdaad een grijze GTE bumper tegen op de Ring :p
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Steven(stk) schreef:
Andrews (supercinq) schreef:tja bij een gtt die gebruikt wordt zit altijd alles vast (0)
of je bent het onderweg al verloren (0)
:lol:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Martijn Kool schreef:dat is mij ook al gelukt, heb de hele carros weg kunnen gooien. je krijgt je achteras er nu nooit meer aan.

Lees dit nu pas!

hahahhaha!
Stelletje grappenmakers......
:)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Na een kort intermezzo weer bezig geweest.

Uitlaat en achteras zitten eronder. (wat zijn nieuwe bouten toch fijn)
Was alleen zo lekker bezig dat ik de remdrukbegrenzer vergeten ben.
Nu vraag ik mij af:
Zit er geen begrenzer op een TR? (ik ben hem in ieder geval nog niet tegengekomen...)
En...hoeveel doet zo'n ding?
Oftewel, kan je ook zonder, of is dat niet aan te raden?

Ik lees dat het dingetje (op een gt tenminste) aan de hand van het gewicht op de achteras de remdruk aanpast.

Maar hoe nadelig gaat dit zijn als je zonder rijdt?
Niet dat het nou zo'n verschrikkelijk grote klus is om het ding te monteren.
Hou er gewoon niet van om gemonteerde dingen weer los te halen.
Helemaal die {piep}remleidingen.
slecht voor het moraal :D

Motor zit zo goed als helemaal aangesloten.
Begint nu echt ergens te komen.
Binnenkort alle Life-Juices halen en het frankenstein-vijfje weer tot leven proberen te wekken.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

spir@l schreef:Na een kort intermezzo weer bezig geweest.

Uitlaat en achteras zitten eronder. (wat zijn nieuwe bouten toch fijn)
Was alleen zo lekker bezig dat ik de remdrukbegrenzer vergeten ben.
Nu vraag ik mij af:
Zit er geen begrenzer op een TR? (ik ben hem in ieder geval nog niet tegengekomen...)
En...hoeveel doet zo'n ding?
Oftewel, kan je ook zonder, of is dat niet aan te raden?

Ik lees dat het dingetje (op een gt tenminste) aan de hand van het gewicht op de achteras de remdruk aanpast.

Maar hoe nadelig gaat dit zijn als je zonder rijdt?
Niet dat het nou zo'n verschrikkelijk grote klus is om het ding te monteren.
Hou er gewoon niet van om gemonteerde dingen weer los te halen.
Helemaal die {piep}remleidingen.
slecht voor het moraal :D

Motor zit zo goed als helemaal aangesloten.
Begint nu echt ergens te komen.
Binnenkort alle Life-Juices halen en het frankenstein-vijfje weer tot leven proberen te wekken.

zonder iets van een begrenzer achter gaat het niet goed komen vrees ik, dan sta je met iedere remactie achterste voren omdat ie veel te hard meeremt aan de achterkant :P
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dat ligt er aan of ie de achteras van de GTT heeft gemonteerd of niet ( ik dacht van wel )

Heeft ie de normale as met bij behorende trommel remmen dan is het geen probleem zonder die verdeler/begrenzer als die er orgineel ook niet tussen zat ( wat overings niet handig is om de orginele achteras te laten zitten )

Heeft ie de GTT as met bijbehorenden achter remschijven dan moet de verdeler/begrenzer er tussen.....
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

zit nu weer een gtt-as onder.
Dus dan ook de bijbehorende remdrukbegrenzer er op zetten.
Duidelijk.

Maar weet iemand of er op een TR ook een drukbegrenzer zit? (niet lastafhankelijk dan)
Ben dat ding nergens tegengekomen, maar misschien zittie ergens verstopt achter de tank ofzo?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

spir@l schreef:zit nu weer een gtt-as onder.
Dus dan ook de bijbehorende remdrukbegrenzer er op zetten.
Duidelijk.

Maar weet iemand of er op een TR ook een drukbegrenzer zit? (niet lastafhankelijk dan)
Ben dat ding nergens tegengekomen, maar misschien zittie ergens verstopt achter de tank ofzo?
nee, bij een auto met trommelremmen zitten deze al in de trommels. dus bij je TR kan je ze niet vinden :wink:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ah!
Ik zit ook net nog even mn werkplaatshandboek door te nemen en daar kwam ik al iets tegen over remdrukbegrenzers in de wielremcilinder...

dat is mooi.
Dan weet ik in ieder geval zeker dat er niet nog eentje ergens verstopt zit.

thanks!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Zijn we weer.

Autootje zit nu echt zo goed als helemaal in elkaar.
Nog maar een paar dingetjes op mn lijst.
Zit nog een beetje te rommelen met mn remleidingen achter maar dat gaat goed komen.

Kwam er vandaag alleen achter dat het potje van de carterventilatie kapot was. (zie foto)
Het potje zelf is nog goed, maar het dopje aan de bovenkant (waar een slang aan vastzit) is kapot.
Weet ook niet of de andere aansluiting aan de zijkant aan het potje vast hoort te zitten. Zat er nu gewoon los ingeschoven.

[img]http://lh4.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/S6T5l ... C01576.JPG[/img]

dus....heeft er nog iemand zo'n potje liggen? Zou diegene mij een heel groot plezier kunnen doen en hem aan mij willen verkopen????


Groet, Krijn
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Busje aan de zijkant hoort los te zitten. Dat afgebroken pijpje is los te bestellen bij de dealert. :)
5 GT Turbo '88 GT5
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ah, die hoort dus los. das mooi.
Dan gaat het dus echt alleen om dat bovenste aansluitdoppie.
Ja, dealer heeft het vast wel.
Maar dit lijkt me nou echt zo'n dingetje dat iemand nog wel ergens heeft liggen....
En ik weet niet wat de dealer ervoor vraagt...
Renault-plastic is per gram duurder dan goud geloof ik..... :@

Ik zal ze van de week weer eens bellen. Kijken wat dat kost.
Ben alweer behoorlijk vast klantje aan het worden daar.......
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

spir@l schreef: Renault-plastic is per gram duurder dan goud geloof ik..... :@

Ik zal ze van de week weer eens bellen. Kijken wat dat kost.
Ben alweer behoorlijk vast klantje aan het worden daar.......
FF 5 euro dat stukkie plastic
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ja zit net ook te denken... (dat doe ik meestal pas nadat ik hier heb gepost... :D )
Als iemand me dat dingetje opstuurt ben ik ook al bezorgkosten kwijt natuurlijk. Lijkt me toch niet dat dat doppie meer dan een euro of 5 zou moeten kosten.........(!!!)

Ik gaat wel langs de dealert...

thanks mensen!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nog even een vraagje over remleidingen.

Heb het er al met meerdere mensen overgehad (o.a. bij Renault en diverse automaterialenboeren), maar wil wel even weten hoe er hier over gedacht wordt.

Diameter van remleidingen.
Hoe nauw luistert dit?

De meeste denken (net als ik) dat een millimetertje meer of minder niet zoveel mag uitmaken aangezien het een volledig gevuld systeem is.
Maar toch kom ik mensen tegen die zeggen dat het juist precies moet kloppen.

what say you?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Tijdje geleden alweer.
Nu weer even tijd gevonden om naar die auto te kijken (tussen afstuderen door...)

Ik had er weer goeie zin in dus ik dacht gister laat ik het motortje eens proberen te starten. (heeft nog niet gelopen)

klik. klik. kllllliiiii....
Accu leeg.
Gister maar meteen aan de lader gehangen en vandaag nog eens geprobeerd.
Zelfde resultaat.
Accu is waarschijnlijk niet fris meer.

Dus, net nieuwe accu gehaald.
En nog een keer geprobeerd.
Motor sloeg een paar keer om en daarna viel het hele zooitje uit.
Geen dashboardverlichting meer, niks.
Kut. Dacht meteen aan sluiting ergens.
Maar ik rook/zag niks.
Alles gechecked.
Accu los en weer vast.
Beetje gerommeld met de relais.
Contact gemaakt, alles deed het weer. (hoera)
Starten, paar keer omslaan en weer alles uit.

Dit heeft zich zo nog een paar keer herhaalt maar elke keer als ik (op een of andere manier) het dashboard weer aan de praat heb gekregen, slaat alles weer uit als ik probeer te starten.
Echt alles is dan uit. BEHALVE! het klokje.... :lol:

Als iemand hier iets van kan maken dan hoor ik het heel erg graag.
Ik weet zelf (nogsteeds) de ballen van elektra.
Ik denk alleen dat als het kortsluiting is ergens, dan zou dat toch meteen moeten zijn als ik contact maak???!?!
En niet pas als de motor aanslaat???
Is het dan misschien iets wat met mn dynamo te maken heeft?
(omdat die pas iets doet als de motor rondgaat??)
Ik weet echt niet waar ik het moet zoeken.
Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Groet, Krijn.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

check je massa overal even. Heb zoiets ook wel is gehad en had toen slecht contact bij de plus op de accu. hield ie soms opeens op met starten en was bij mij echt alles weg. dus klinkt alsof ie ergens slecht contact maakt. als het kortsluiting zou zijn knalde er wel ergens een zekering uit en neem aan dat dat niet gebeurt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Massa.
Ja daar heb ik ook aan zitten denken.
Heb voor zover ik kon zien alle massapunten weer vastgezet. Maar misschien zie ik er eentje over het hoofd ergens.

Nadat alles er bij mij is uitgeknalt is het even later weer o.k. en kan ik weer proberen te starten. Dus zekeringen lijken mij nog goed te zitten.

zucht.
Als het nou een mechanisch probleem zou zijn dan zoek ik dat wel weer uit.
Maar elektraproblemen. |:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Net op aanraden van Jacques (bedankt nogmaals voor de PM's!) zelf mbv een startkabel massa getrokken naar het blok.
Starten.......alles werkt nog!.....weer starten......... lopen!
YES!
It's alive! (again!)
Deze opsteker had ik echt even nodig.

Nogmaals alle massakabels tussen accu en blok gechecked....
en jahoor......
Aan de binnenzijde van het schutbord (tussen accu en schutbord) had ik hem niet goed vastgezet.
|:

Alles aangetrokken en nu is het in orde.
(Martijn-> je had dus helemaal gelijk, thanks)
Jezus wat ben ik hier blij mee.

Nu alleen nog een stukje remkabel fiksen tussen achterbrug en remdrukverdeler en de boel daarna ontluchten en dan zijn we er gewoon zo goed als.
:)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

toppie (Y) mocht ff duren maar dan heb je ook wat :smile:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

pfff...inderdaad...toch stiekem alweer bijna een jaar bezig.... :~
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nou heb ik zo goed als alles aan de praat gekregen, behalve mn ruitenwissers.
Dingen doen niks. Geen enkel teken van leven als ik aan de hendel zit.
Zit er nog een aparte massa ergens voor de ruitenwissermotor????
Of zie ik nog iets anders over het hoofd?
Plaats reactie