Nieuwe velgen staan mooi zo! Na een kleine verlaging achter komen ze denk ik nog wel beter tot hun recht. De smallere banden waren inderdaad wel nodig, staat stukken beter.
Omdat de auto niet rijdbaar was vanwege het aanlopen aan de achterste verbreders, heb ik de auto bij Van Nierop Banden moeten laten staan.
Mark heeft vanochtend gekeken of de mogelijkheid bestond om de adapters te laten vervallen, maar dan ontstond het volgende probleem: de spaken van de wielen gingen aanlopen op de remklauwen. Dus adapters laten vervallen was geen optie.
Adapters een paar milimeter af laten draaien ben ik ook niet weg van, want de adapters zijn maar 14 mm dik. Er blijft dus weinig vlees over voor de inbus bouten die de adapters op de schijven moeten houden.
De auto was inmiddels achter nog iets meer ingezakt, dus nu met een volle tank en zonder inzittenden kwamen de verbreders al bijna op de banden.
Mark heeft daarom vanochtend de binnenzijde van de verbreders van de uitgefreesd en nu is de bijrijderskant in ieder geval helemaal vrij, zelfs bij dieper inveren (de achterdempers staan nu op z'n hardst).
De verbreder aan de bestuurderskant staat ietsje naar binnen toe, de lijn met de achterbumper loopt niet helemaal door. Daar zit dus nog rek in. We gaan proberen de verbreder t.p.v. de aansluiting op de achterbumper ietsje naar buiten toe te zetten. Omdat je achter de verbreder geen vlees hebt om een klein beugeltje te bevestigen, gaan we het met kit proberen. De kit komt dan tussen de verbreder en de bumper (uiteraard niet zichtbaar). Moeten we maar zien of dit houdt, ja of nee.
Vanmiddag heb ik zelf nog de korte aandrijfas vervangen, althans een poging daartoe gedaan.
Helaas had bij het bevestigen van de nieuwe (gebruikte) steekas 1 boutje geen grip meer op de draad. De draad in de bak was af. Dus heb ik met een M8 tapper de draad opnieuw proberen te tappen. Helaas had dit geen goed resultaat. Daarna hebben Mark en ik met een M10 tapper nieuwe draad getapt. Omdat het helaas sluitingstijd was, de boel maar de boel gelaten en volgende keer verder.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj niet doen!!!!!!!!!!!!!!!
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik vind het maar een beetje kaal... Ik hou daar normaal gesproken wel van trouwens Maar in het geval van en GTT vind ik dat echt wel beter staan, doet niks af aan de oldskool look!
je moet het uiteraard zelf weten, zonder staat ook erg mooi
ik denk dat Witte knippers ook mooier staat. als is dit ook niet verkeerd
ik bestel binnenkort die stootlijsten voor de voorbumpers bij een leverancier, gewoon origineel, maar dan met wat meer korting, dan bij de dealer. moet jij ze ook nog?
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
je moet het uiteraard zelf weten, zonder staat ook erg mooi
ik denk dat Witte knippers ook mooier staat. als is dit ook niet verkeerd
ik bestel binnenkort die stootlijsten voor de voorbumpers bij een leverancier, gewoon origineel, maar dan met wat meer korting, dan bij de dealer. moet jij ze ook nog?
Ik laat het eerst maar zo ff. Zodra er nog spuitwerk in de planning staat, dan misschien maar eens kijken. Of eerst met een los spoilertje bekijken.
Jij hebt zeker belang bij die smoke knippers.
Ja, roggel voor mij ook maar die stootlijsten voor voor en achter, en die dingetjes voor de zijruitjes achter. Thanx!