ACT: Clio Williams
gister 1e poging gedaan om te motor eruit te trekken. alles netjes los. behalve de rechter as. borg pinnentje eruit. maar thats it. er is geen beweging in te krijgen. iemand nog tips?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Tim heeft hetzelfde probleem, die as wil ook met geen mogelijkheid van de bak af.Geert schreef:gister 1e poging gedaan om te motor eruit te trekken. alles netjes los. behalve de rechter as. borg pinnentje eruit. maar thats it. er is geen beweging in te krijgen. iemand nog tips?
Je kunt dat blikje om dat asdeel wel los trekken, dan komt die tripodekoppeling los en kun je in ieder geval de motor er uit halen. op de grond heb je dan wat meer ruimte om dat laatste stukje as los te halen.

Bij Tim zitten er al 2 bussen WD40 in.. en hebben we het spietje er uit gelaten.. zo nog 80 ronden Ring gereden en hij komt nog steeds niet los, snap er niets van..

hoe krijg ik dat blikje er af? en is dat ook weer beetje normaal terug te monteren?Ronald1916V schreef:Tim heeft hetzelfde probleem, die as wil ook met geen mogelijkheid van de bak af.Geert schreef:gister 1e poging gedaan om te motor eruit te trekken. alles netjes los. behalve de rechter as. borg pinnentje eruit. maar thats it. er is geen beweging in te krijgen. iemand nog tips?
Je kunt dat blikje om dat asdeel wel los trekken, dan komt die tripodekoppeling los en kun je in ieder geval de motor er uit halen. op de grond heb je dan wat meer ruimte om dat laatste stukje as los te halen.
Bij Tim zitten er al 2 bussen WD40 in.. en hebben we het spietje er uit gelaten.. zo nog 80 ronden Ring gereden en hij komt nog steeds niet los, snap er niets van..
nee dat is juist het probleem. met de bak gemonteerd heb je niet zoveel bewegings vrijheid 

-
Moet je Tim eens vragen hoe veel gereedschap ik al gesloopt heb op die as van die Williams van 'm..Tom schreef:das toch vreemd. Normaal valt die as er zo af. Kun je er niet met een wig/bandijzer bij om wat druk uit te oefenen?
Veel lomper kan het echt niet, dan sloop ik de versnellingsbak ook nog

-
jij en lomp? dat gaat niet samen.Ronald1916V schreef:Moet je Tim eens vragen hoe veel gereedschap ik al gesloopt heb op die as van die Williams van 'm..Tom schreef:das toch vreemd. Normaal valt die as er zo af. Kun je er niet met een wig/bandijzer bij om wat druk uit te oefenen?
Veel lomper kan het echt niet, dan sloop ik de versnellingsbak ook nog
spietje er wel goed uit geert? niet alleen de binnenste eruit gemept? is een dubbele namelijk.
anders slijp je hem er toch af, die williams assen kosten geen drol en zijn overal verkrijgbaar voor wenig

-edit
daarom belde je gister? zag t later pas. krijg ik de vierkante sleutel nog wel weer (zal mooi zijn

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Moderator
- Car: MB
Dat is niet zo mooi dan. Of wat Jo zegt, wat warm stoken. Nadeel is alleen dat er veel vet/rubber in de buurt is wat je weer niet te heet wilt stoken. Of gewoon los slijpen een nieuwe homokineet. Al is dat natuurlijk zonde als die nog goed is en ik vraag me af of je die los kunt krijgen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik heb ergens zo een "tool" liggen om dergelijke gevallen klaar te spelen. Het is een soort hardstalen vork die je erachter zet, plankje tegen de bak en wrikken maar.
Als kan ik me niet voorstellen dat ronald dit nog niet zou geprobeerd hebben.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Hier nog iemand geïnteresseerd in een Williams? Na lang gepieker gaat de mijne toch de deur uit en komt er iets groters voor in de plaats. Ik weet alleen nog niet wat.
De Clio verwacht ik binnen nu en twee weken op marktplaats te zetten...
Dus als er nog iemand is die een Williams wilt opknappen, laat je horen
De Clio verwacht ik binnen nu en twee weken op marktplaats te zetten...
Dus als er nog iemand is die een Williams wilt opknappen, laat je horen

Eigenlijk moet je de dorpels en een beetje van de zijschermen vervangen voor de roest en een kleine parkeerschade door een onbekende. Motorisch kraakt de 3e versnelling af en toe en moet je de distributieriem vervangen.
Dus de handige sleutelaar haalt de motor er even uit en geeft hem een verse riem en eventueel een andere bak. Als je dat toch doet kan je net zo goed wat andere dingen meenemen zoals de koppeling. Lijkt mij dat de meeste dat doen.
Dus de handige sleutelaar haalt de motor er even uit en geeft hem een verse riem en eventueel een andere bak. Als je dat toch doet kan je net zo goed wat andere dingen meenemen zoals de koppeling. Lijkt mij dat de meeste dat doen.
We zijn op allerlei manieren bezig geweest maar met geen mogelijkheid. Zo'n tooltje als jij hebt is het nog niet mee geprobeerd, met overig gereedschap is het ook erg moeilijk er tussen/achter komen om te wrikken maar zelfs met hamer kwam hij gewoon geen mm...-jo- schreef:ik heb ergens zo een "tool" liggen om dergelijke gevallen klaar te spelen. Het is een soort hardstalen vork die je erachter zet, plankje tegen de bak en wrikken maar.
Spietje is er 100% zeker uit, misschien voor de zekerheid toch nog eens met een dun boortje er doorheen al weten we zeker dat hij eruit is.
-
Zelfs met een stalen balk van een meter of 2 kwam er geen beweging in, ik was eerder bang dat ik een stuk uit de bak zou breken.. spietje is er toch wel voor de volle 100% uit...Tim schreef:We zijn op allerlei manieren bezig geweest maar met geen mogelijkheid. Zo'n tooltje als jij hebt is het nog niet mee geprobeerd, met overig gereedschap is het ook erg moeilijk er tussen/achter komen om te wrikken maar zelfs met hamer kwam hij gewoon geen mm...-jo- schreef:ik heb ergens zo een "tool" liggen om dergelijke gevallen klaar te spelen. Het is een soort hardstalen vork die je erachter zet, plankje tegen de bak en wrikken maar.
Spietje is er 100% zeker uit, misschien voor de zekerheid toch nog eens met een dun boortje er doorheen al weten we zeker dat hij eruit is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
doorslijpen en dan weer aan elkaar lassen ? 

-
ook al met een flinke moker erop geramd? Kun je gewoon doen, meestal komt ie los, maar heel soms...
-
Ook al geprobeerd.. had al voorgenomen om eens een poging te doen als de bak er eens onder vandaan is (dat moet sowieso nog eens een keer) dan heb je wat meer ruimte om te rammencanonballman schreef:ook al met een flinke moker erop geramd? Kun je gewoon doen, meestal komt ie los, maar heel soms...

-
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en of het past

-
- Über-Spammer
Had iemand nog een aanhanger van kunnen maken 

-
nee ik had er al een deuk ingetrapt ;p
heb je hem doormidden gejengeld ronald? mafketel haha
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl

-
Ja, er moest toch een stukje af...Martijn Kool schreef:nee ik had er al een deuk ingetrapt ;p
We hebben er even met de rolmaat naast gestaan maar dan moest de LPG tank er uit, na wat rekenwerk waren we er uit:
Het was toch aanzienlijk duurder om op benzine naar de oud-ijzerboer te rijden dan op LPG, financieel was het dan toch goedkoper om 2,5e slijpschijf er aan te doneren.. kon de LPG tank blijven zitten en kon ie er toch in

Opzich waren we een heel eind gekomen maar de route richting de oudijzerboer ligt toch wel erg dwars door Zwolle heen over de grote wegen en je valt al op met zo'n ding.. dus dan maar zo..
Er staat dus nog een halve Williams, iemand interesse ?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
BBQ?! 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Nah, er zit niet zo veel neus meer aan aangezien we 'm gekocht hadden met voorschadeMartijnG schreef:BBQ?!

-
Als je nu een filmpje maakt en plaatst op youtube, waarin je met je w200 óver die clio neus rijdt, waardoor ie helemaal plat is, dan denk ik dat je best wat hits gaat krijgen 

-
hahahhaaha ik zeg doen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Heb ik nog wel geprobeerd maar ik moet even een sterke muur hebben waar ik 'm tegenaan kan zetten, ding schuift steeds wegcanonballman schreef:Als je nu een filmpje maakt en plaatst op youtube, waarin je met je w200 óver die clio neus rijdt, waardoor ie helemaal plat is, dan denk ik dat je best wat hits gaat krijgen