als er nog meer zijn die apex/spax oid nodig hebben hoor ik het wel.
Ik kan nu wel door gaan zoeken om er 1,5 BAR in te krijgen (het gaat wel maar niet meer vermogen) ga maar sparen voor injectie........ dan gaan we wel zien wat er van gaat komen.-jo- schreef:En nu Joost ? Ombouwen naar injectie ?
Mark ik rij met een "standaard" groep A carb. volgens mij is die lancia carb. best wel een stukje groter en die T2 H turbo zal wel die MB250 zijn.......mark 5t schreef:hier nog even mijn uitdraai.
dit is met een T2 hybride turbo en lancia carb.
hier zou je met jou turbo toch met gemak bovenuit moeten komen?
zijn overigens wielpk`s
dat moet toch lukken ?Joost van der Hammen schreef: Ik kan nu wel door gaan zoeken om er 1,5 BAR in te krijgen
Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik geen held ben in het afstellen van die carb-zooi. 2 weken terug heb ik bij Andy ook een GrA gemonteerd en heb Andy het advies gegeven om er mee langs MB te rijden.Joost van der Hammen schreef: heb een lage compressie set van MB 1:7,5 zuigers bussen en veren
leverde geen extra vermogen op de carb. kan het niet voorvullen.-jo- schreef:Joost van der Hammen schreef: Ik kan nu wel door gaan zoeken om er 1,5 BAR in te krijgen
dat moet toch lukken ?
Denk dat je je vergist jongens als paz, gerry, steven enz. hadden allemaal meer als 150 wiel pk volgens mij, en dat ook zonder injectie.spir@l schreef:Als ik dit dus goed lees (en begrijp...) ga je uit een gtt-blok dus niet veel meer dan 130(w)pk's krijgen met een Gr.A carb?!?! (no matter what voor een dikke turbo je erop zet)
Valt mij eerlijk gezegd toch een beetje tegen....
had toch een iets hogere pet van zo'n Gr.A op.
durf t bijna niet te zeggen....
[kuch]injectie[kuch]
![]()
Of net als Mark aan de Lancia natuurlijk!
Gerald schreef:Denk dat je je vergist jongens als paz, gerry, steven enz. hadden allemaal meer als 150 wiel pk volgens mij, en dat ook zonder injectie.spir@l schreef:Als ik dit dus goed lees (en begrijp...) ga je uit een gtt-blok dus niet veel meer dan 130(w)pk's krijgen met een Gr.A carb?!?! (no matter what voor een dikke turbo je erop zet)
Valt mij eerlijk gezegd toch een beetje tegen....
had toch een iets hogere pet van zo'n Gr.A op.
durf t bijna niet te zeggen....
[kuch]injectie[kuch]
![]()
Of net als Mark aan de Lancia natuurlijk!
Gaat dit lukken met een carb? Er gaat toch maar een bepaalde hoeveelheid lucht door die venturie?mark 5t schreef: zet je gtt met die lage compressiezuigers enz nu maar eens op 1,5 of hoger bar onder de gasklep en je zal zien dat het vermogen omhoog schiet.
ow Lex, das dikke bs. Ik kan je vertellen dat je voor het geld dat (bijvoorbeeld) Joost gespendeerd heeft een 1.8T kan bouwen.Lex schreef:Ja en als je geld over hebt bouw je een 1.8 16v T zoals Jochem of een 2.0 16v Twin Turbo zoals Menno
Dat is mijn vraag eigenlijk ook.GerryTT schreef:Gaat dit lukken met een carb? Er gaat toch maar een bepaalde hoeveelheid lucht door die venturie?mark 5t schreef: zet je gtt met die lage compressiezuigers enz nu maar eens op 1,5 of hoger bar onder de gasklep en je zal zien dat het vermogen omhoog schiet.
Ik zeg: grotere gasklepJochem de Haas schreef:De druk is omhoog geschroeft ........................het leverde alleen niets op!
Dus klakkeloos meer druk erin heeft geen zin, als de carb het niet trekt
injectie.............GerryTT schreef:Ik zeg: grotere gasklepJochem de Haas schreef:De druk is omhoog geschroeft ........................het leverde alleen niets op!
Dus klakkeloos meer druk erin heeft geen zin, als de carb het niet trekt![]()
En je kunt pas een eerlijke vergelijking doen als tie op de bank in Goes is geweest. De krukas pk's komen overeen met de rest met vergelijkbare set-up.
2,5 cm naar beneden gegaan voor.Willeon de Zoete schreef:Goed bezig Joost.
Achter nu iets hoger?
wel als jij hem probeert door te slikkenFlorus schreef:Is er wat met je bril a/d hand?
Martijn Kool schreef:wel als jij hem probeert door te slikkenFlorus schreef:Is er wat met je bril a/d hand?
Ik zie op deze foto's weinig verschil ja, mag dat?