Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

apex sportkit is besteld voor je Joost. 8)

als er nog meer zijn die apex/spax oid nodig hebben hoor ik het wel.
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

BarmaN, vind em nog steeds super :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

-jo- schreef:En nu Joost ? Ombouwen naar injectie ?
Ik kan nu wel door gaan zoeken om er 1,5 BAR in te krijgen (het gaat wel maar niet meer vermogen) ga maar sparen voor injectie........ dan gaan we wel zien wat er van gaat komen.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

mark 5t schreef:hier nog even mijn uitdraai.
dit is met een T2 hybride turbo en lancia carb.

hier zou je met jou turbo toch met gemak bovenuit moeten komen?
zijn overigens wielpk`s
Mark ik rij met een "standaard" groep A carb. volgens mij is die lancia carb. best wel een stukje groter en die T2 H turbo zal wel die MB250 zijn.......

staan er nog instel gegevens van de bank op je uitdraai??
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Joost van der Hammen schreef: Ik kan nu wel door gaan zoeken om er 1,5 BAR in te krijgen
dat moet toch lukken ?

Aangezien;
Joost van der Hammen schreef: heb een lage compressie set van MB 1:7,5 zuigers bussen en veren
Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik geen held ben in het afstellen van die carb-zooi. 2 weken terug heb ik bij Andy ook een GrA gemonteerd en heb Andy het advies gegeven om er mee langs MB te rijden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

-jo- schreef:
Joost van der Hammen schreef: Ik kan nu wel door gaan zoeken om er 1,5 BAR in te krijgen

dat moet toch lukken ?
leverde geen extra vermogen op de carb. kan het niet voorvullen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Right, ik heb em (Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Als ik dit dus goed lees (en begrijp...) ga je uit een gtt-blok dus niet veel meer dan 130(w)pk's krijgen met een Gr.A carb?!?! (no matter what voor een dikke turbo je erop zet)

Valt mij eerlijk gezegd toch een beetje tegen....
had toch een iets hogere pet van zo'n Gr.A op.

durf t bijna niet te zeggen....
[kuch]injectie[kuch]
:D

Of net als Mark aan de Lancia natuurlijk! (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

spir@l schreef:Als ik dit dus goed lees (en begrijp...) ga je uit een gtt-blok dus niet veel meer dan 130(w)pk's krijgen met een Gr.A carb?!?! (no matter what voor een dikke turbo je erop zet)

Valt mij eerlijk gezegd toch een beetje tegen....
had toch een iets hogere pet van zo'n Gr.A op.

durf t bijna niet te zeggen....
[kuch]injectie[kuch]
:D

Of net als Mark aan de Lancia natuurlijk! (Y)
Denk dat je je vergist jongens als paz, gerry, steven enz. hadden allemaal meer als 150 wiel pk volgens mij, en dat ook zonder injectie. :smile:
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

de 5 van bart gtti had met 1,2 bar iets van 165 pk en iets van210/ 220Nm
begin was met 1,2 bar einde was met de 193 wielpk's en 260 Nm.
( moet ergens hier nog een grafiek van rondzwerfen)
verder de zelfde specs als Joost.

je kan best meer druk draaien met een carb en dikke turbo hoor, alleen injectie is beter. (0)
minder restrictie .
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Het is allemaal koffiedik kijken want iedereen refereerd aan Goes geen vergelijk met Rica Of er komt echt niet meer uit.

reactie van maurice:
>>>
>>> De grafiek ziet er goed uit, mooi verloop en 174 krukas pk's is erg
>>> goed met jou intercooler en een carburateur. Was dit op 1,5 bar?
>>>
>>> Groetjes,
>>>
>>> Maurice
>>> MB Car Performance

en dit was niet op 1,5 bar naar op 1,3 bar
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Dit is mijn grafiek, idd op 1,5 bar:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4U6KUN67-D.jpeg[/img]


Maar helaas went dit vrij snel... (0) :lol:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Koop die 2 liter dan prutser :P
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Gerald schreef:
spir@l schreef:Als ik dit dus goed lees (en begrijp...) ga je uit een gtt-blok dus niet veel meer dan 130(w)pk's krijgen met een Gr.A carb?!?! (no matter what voor een dikke turbo je erop zet)

Valt mij eerlijk gezegd toch een beetje tegen....
had toch een iets hogere pet van zo'n Gr.A op.

durf t bijna niet te zeggen....
[kuch]injectie[kuch]
:D

Of net als Mark aan de Lancia natuurlijk! (Y)
Denk dat je je vergist jongens als paz, gerry, steven enz. hadden allemaal meer als 150 wiel pk volgens mij, en dat ook zonder injectie. :smile:

Ik dacht dus ook dat er meer uit kwam bij sommige gt's met carb.
Maar ik weet natuurlijk niet of dat gemeten resultaten zijn geweest...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wat voor carburateur is dat dan? Veel werk om het passend te krijgen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mijn gtt liep toen inderdaad te arm maar dat kwam door (bleek later) een veel te kleine brandstofdrukregelaar.

zet je gtt met die lage compressiezuigers enz nu maar eens op 1,5 of hoger bar onder de gasklep en je zal zien dat het vermogen omhoog schiet.

ik heb voor mijn gtt nu de volgende onderdelen liggen om het een en ander te upgraden: MB 250 Turbo, RVS Bami uitlaatspruitstuk, grote FMIC, en verzwaarde drukgroep want mijn originele houd het nu al niet meer.
240 NM :D
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ja en als je geld over hebt bouw je een 1.8 16v T zoals Jochem of een 2.0 16v Twin Turbo zoals Menno :bang:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef: zet je gtt met die lage compressiezuigers enz nu maar eens op 1,5 of hoger bar onder de gasklep en je zal zien dat het vermogen omhoog schiet.
Gaat dit lukken met een carb? Er gaat toch maar een bepaalde hoeveelheid lucht door die venturie?
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

DennisT schreef:Koop die 2 liter dan prutser :P
Het is wel even sparen, maar dan komt die zeker wel hoor. >)
Eerst eens even wat dingen goed uitzoeken! Komt goed!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Lex schreef:Ja en als je geld over hebt bouw je een 1.8 16v T zoals Jochem of een 2.0 16v Twin Turbo zoals Menno :bang:
ow Lex, das dikke bs. Ik kan je vertellen dat je voor het geld dat (bijvoorbeeld) Joost gespendeerd heeft een 1.8T kan bouwen.

ps: in de rtc markt staat een complete te koop
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

GerryTT schreef:
mark 5t schreef: zet je gtt met die lage compressiezuigers enz nu maar eens op 1,5 of hoger bar onder de gasklep en je zal zien dat het vermogen omhoog schiet.
Gaat dit lukken met een carb? Er gaat toch maar een bepaalde hoeveelheid lucht door die venturie?
Dat is mijn vraag eigenlijk ook.
Op een gegeven moment maakt het toch niet meer uit hoeveel lucht je er doorheen probeert te pompen?
Dat gaatje wordt er niet groter van.
Of krijg je toch meer lucht door dat gaatje als je maar hard genoeg blaast...?


[pompen en gaatjes die groter moeten....pfffff..... :smile: ]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zeker weten dat er nog meer in zit.
druk omhoog knallen!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

De druk is omhoog geschroeft ........................het leverde alleen niets op!
Dus klakkeloos meer druk erin heeft geen zin, als de carb het niet trekt
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Jochem de Haas schreef:De druk is omhoog geschroeft ........................het leverde alleen niets op!
Dus klakkeloos meer druk erin heeft geen zin, als de carb het niet trekt
Ik zeg: grotere gasklep :p
En je kunt pas een eerlijke vergelijking doen als tie op de bank in Goes is geweest. De krukas pk's komen overeen met de rest met vergelijkbare set-up.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

GerryTT schreef:
Jochem de Haas schreef:De druk is omhoog geschroeft ........................het leverde alleen niets op!
Dus klakkeloos meer druk erin heeft geen zin, als de carb het niet trekt
Ik zeg: grotere gasklep :p
En je kunt pas een eerlijke vergelijking doen als tie op de bank in Goes is geweest. De krukas pk's komen overeen met de rest met vergelijkbare set-up.
injectie.............
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Zo even genoeg over vermogen en koppel.

Gisteren weer het nodige nieuw eronder gezet:
- Nieuwe dempers voor en achter (Apex Rood -60mm)
- Nieuwe stuurstangen en Kogels
- Nieuwe Stuurhoezen
- Opnieuw Uitgelijnt
- Nieuwe draagarm rubber.

Foto voor
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RPNXYT6K.jpg[/img]

Foto's na
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRRGHV34.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BGSHLVML.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VDZYARA3.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Goed bezig Joost.
Achter nu iets hoger?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Vooral die nieuwe stuurhoezen zie je goed zitten op de foto's! Netjes hoor!

Zie weinig hoogteverschil, of ligt het aan mij?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Is er wat met je bril a/d hand?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:Goed bezig Joost.
Achter nu iets hoger?
2,5 cm naar beneden gegaan voor.

foto en straat ies scheef...
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Florus schreef:Is er wat met je bril a/d hand?
wel als jij hem probeert door te slikken (N)

Ik zie op deze foto's weinig verschil ja, mag dat?

het zal wel duidelijker zijn asl je zijaanzichten naast elkaar zet.

vind het wel een mooie hoogte zo
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Denk dat ik dan ook een bril nodig heb... Zie ook niet veel verschil...
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

op de foto's slecht te zien maar staat nu zelfs iets voorover hoogte is goed zo
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat zie je wel als je naar de dorpels kijkt inderdaad :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Martijn Kool schreef:
Florus schreef:Is er wat met je bril a/d hand?
wel als jij hem probeert door te slikken (N)

Ik zie op deze foto's weinig verschil ja, mag dat?

Van mij mag je, boeit mij geen moer wat jij wilt.... :lol:

Ik dacht; hij zal wel een bijzondere bril hebben,want ik zie die stuurhoezen niet op de foto's.... :p :lol: :lol:

Maarja, reageren mag niet hé,want we hebben tegenwoordig allemaal een kort lontje,.....ga je me nu een poederbrief sturen?


Gelukkig reageer je altijd weer lekker subtiel :beer:




Terug naar Joost z'n GT, is ie nu een stuk stugger Joost,of valt 't nog mee? :)
Plaats reactie