
Zeg nee tegen km heffing site is online
De meeste leden zijn nog voor ... 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
En waar haal jij die wijsheid vandaan?Riël schreef:De meeste leden zijn nog voor ...
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Allemaal NEE stemmen, volgens mij gaat morgen die enquête op de ANWB site de lucht in..
Uiteindelijk zal het schreeuwend duur worden, en krijg je elk jaar de een of andere kutsmoes waarom het dat jaar nog duurder zal worden.
Kijk maar naar de zorgverzekering
Daar gaat het precies zo.
Uiteindelijk zal het schreeuwend duur worden, en krijg je elk jaar de een of andere kutsmoes waarom het dat jaar nog duurder zal worden.
Kijk maar naar de zorgverzekering

Daar gaat het precies zo.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Omdat hij de uitslag al weet, anders doet hij zulke uitspraken niet. En de gemiddelde ANWB rijder weet dat er een heffing moet komen. De gemiddelde recreatieve rijder vind dat niks (zoals wij hier).Luco/Alpine-racer schreef:En waar haal jij die wijsheid vandaan?Riël schreef:De meeste leden zijn nog voor ...
Maar ik verban de auto voor woon-werk toch al, het is gewoon idioot en van de zotte. Ik heb mijn baas gezegd dat ik tussen 9:30 en 10:00u op mijn werk ben ipv 9u omdat ik ontspannen wil reizen. Weliswaar langer, maar mijn baas is overtuigd. In die 45 minuten trein kan ik ook veel doen, zeker met mijn werk.
De trein bevalt mij op zich wel. En heb een greenwheels abbo en verrek, dat werkt voor die één keer in de twee weken dat ik m echt nodig heb. En dan zie je die automobilisten aanschuiven ..
Heel gek maar ik heb écht geen zin meer om auto te rijden. Ga maar eens een half jaar van Eindhoven centrum naar het zuiden. Mij krijg je er niet meer in. Daarom, please, doe IETS, doe die KM heffing nu. Het is echt nodig.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Of hij weet dat het niet haalbaar is en schuift zijn falen af op de anwb.
Of de anwb gaat de vragen zo stellen dat men ja zegt.
Ben het er wel mee eens dat er wat moet gebeuren, maar niet op deze manier, er zijn betere en vooral goedkopere alternatieven dan het kastje.
Of de anwb gaat de vragen zo stellen dat men ja zegt.
Ben het er wel mee eens dat er wat moet gebeuren, maar niet op deze manier, er zijn betere en vooral goedkopere alternatieven dan het kastje.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Naja niet haalbaar, hij hoeft t maar in te voeren hé 
We zullen eens zien wat t wordt. Als het nu NIET komt is t nog erger, weggegooid geld.

We zullen eens zien wat t wordt. Als het nu NIET komt is t nog erger, weggegooid geld.
ja, jammer dan.. weggegooid geld. Beter nu, dan het op laten lopen en helemaal hopeloos uit de hand laten lopen.
heb straks even snel berekend dat het omslagpunt voor mij ligt bij 15.642 km. Alles onder die km-stand ben ik gunstiger uit met de nieuwe regeling. Eerste vraag is dan, voor hoe lang. Tweede punt.. ik rijd 50 a 60.000 km per jaar, ik zie dus bij lange na niet gebeuren dat het voor mij goedkoper gaat worden
Leuk, afschaffing van de BPM, maar wanneer betaal ik die? Juist, bij een nieuwe auto. En wie ziet zichzelf geen nieuwe voiture kopen de komende 5 a 10 jaar? Juist... moi! Daar heb ik dus geen voordeel van.
Uitspraken als "er zijn genoeg alternatieven" slaan nergens op. Misschien voor jan de koekoek die van centrum naar centrum moet, maar voor mij is er simpelweg geen aanvaardbaar alternatief. Ja, thuis werken, maar dat is zo lastig als engineer he ...
Ik zal proberen onbevooroordeeld de vragen in te vullen, maar ik weet mijn antwoord toch wel.
Het fileprobleem oplossen kan ook wel op een andere manier.
heb straks even snel berekend dat het omslagpunt voor mij ligt bij 15.642 km. Alles onder die km-stand ben ik gunstiger uit met de nieuwe regeling. Eerste vraag is dan, voor hoe lang. Tweede punt.. ik rijd 50 a 60.000 km per jaar, ik zie dus bij lange na niet gebeuren dat het voor mij goedkoper gaat worden

Leuk, afschaffing van de BPM, maar wanneer betaal ik die? Juist, bij een nieuwe auto. En wie ziet zichzelf geen nieuwe voiture kopen de komende 5 a 10 jaar? Juist... moi! Daar heb ik dus geen voordeel van.
Uitspraken als "er zijn genoeg alternatieven" slaan nergens op. Misschien voor jan de koekoek die van centrum naar centrum moet, maar voor mij is er simpelweg geen aanvaardbaar alternatief. Ja, thuis werken, maar dat is zo lastig als engineer he ...
Ik zal proberen onbevooroordeeld de vragen in te vullen, maar ik weet mijn antwoord toch wel.

Het fileprobleem oplossen kan ook wel op een andere manier.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Haas, ik weet niet of je alternatieven op mijn zin sloeg, maar ik bedoelde er zijn betere alternatieven om het "eerlijker" te verdelen 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Riel, omdat dit voor jou werkt wil niet zeggen dat het DE oplossing is. Heel fijn dat jouw baas dat accepteerd en dat jij blijkbaar makkelijk met openbaar vervoer kunt reizen.Riël schreef:En de gemiddelde ANWB rijder weet dat er een heffing moet komen. De gemiddelde recreatieve rijder vind dat niks (zoals wij hier).
Maar ik verban de auto voor woon-werk toch al, het is gewoon idioot en van de zotte. Ik heb mijn baas gezegd dat ik tussen 9:30 en 10:00u op mijn werk ben ipv 9u omdat ik ontspannen wil reizen. Weliswaar langer, maar mijn baas is overtuigd. In die 45 minuten trein kan ik ook veel doen, zeker met mijn werk.
De trein bevalt mij op zich wel. En heb een greenwheels abbo en verrek, dat werkt voor die één keer in de twee weken dat ik m echt nodig heb. En dan zie je die automobilisten aanschuiven ..
Heel gek maar ik heb écht geen zin meer om auto te rijden. Ga maar eens een half jaar van Eindhoven centrum naar het zuiden. Mij krijg je er niet meer in. Daarom, please, doe IETS, doe die KM heffing nu. Het is echt nodig.
Veel mensen, zo niet de meerderheid, kunnen dat niet en daar gokken ze op. Deze mensen kunnen dus gewoon dokken. Want zij hebben geen alternatief.
Voor mijzelf zal het niet veel uitmaken, ik kan met de fiets werken en als ik geen wegenbelasting moet betalen word ik er alleen maar beter van. Ik denk zowiezo dat de gemidelde recreatieve rijder het een worst zal zijn. Die rijden 5000km per jaar, rijden buiten de spits enz. DIe lachen hierom.
Nogmaals ik word er alleen maar beter van, maar dit is met afstand het slechste idee.
Riel, je lijkt wel zo'n irritante ex-roker...
Eerst al een malle de 1 na de andere peuk opsteken, maar als ze gestopt zijn, zijn rokers ineens evil.
Ik weet dat er voor veel mensen een alternatief is voor de auto en ik juich het ook toe om dat alternatief interessanter te maken, maar dit is niet de manier om dat te doen. De overheid heeft de kans gehad toen de NS nog een staatsbedrijf was. Toen hadden ze het verschil kunnen maken door de trein goedkoper en beter te maken. Nu is het een commercieel bedrijf en kun je niet verlangen dat ze de prijzen verlagen... Vraag, aanbod (monopolie, ja!) en daar de prijzen op aanpassen. Je kunt het ze niet kwalijk nemen, maar het is wel een probleem voor de meeste mensen.
Ik denk dat de trein of hi-speed metro echt een goed alternatief is voor woon-werk verkeer, maar het is gewoonweg niet handig. Als ik met het OV naar mijn werk ga, ben ik 2 keer zo lang onderweg. En dan overdrijf ik echt niet! En ik betwijfel ik nog of het niet duurder is...


Ik weet dat er voor veel mensen een alternatief is voor de auto en ik juich het ook toe om dat alternatief interessanter te maken, maar dit is niet de manier om dat te doen. De overheid heeft de kans gehad toen de NS nog een staatsbedrijf was. Toen hadden ze het verschil kunnen maken door de trein goedkoper en beter te maken. Nu is het een commercieel bedrijf en kun je niet verlangen dat ze de prijzen verlagen... Vraag, aanbod (monopolie, ja!) en daar de prijzen op aanpassen. Je kunt het ze niet kwalijk nemen, maar het is wel een probleem voor de meeste mensen.
Ik denk dat de trein of hi-speed metro echt een goed alternatief is voor woon-werk verkeer, maar het is gewoonweg niet handig. Als ik met het OV naar mijn werk ga, ben ik 2 keer zo lang onderweg. En dan overdrijf ik echt niet! En ik betwijfel ik nog of het niet duurder is...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Wel ff invullen mensen!ARNO16V schreef:Vul hier de enquete in over de kilometerheffing!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Welkom op de website van de ANWB Ledenpeiling!
De website wordt op dit moment zeer druk bezocht. Veel ANWB leden hebben aan de oproep gehoor gegeven om hun mening te geven over de kilometerprijs.
Door de grote belangstelling is de enquete op dit moment volop in gebruik en wij vragen u vriendelijk of u het op een later moment nog een keer wilt proberen. Excuses voor de overlast.
Alvast Bedankt!
De ANWB
niet meer nodig als we allemaal een kastje in onze auto hebben zitten

Ik vind de vragen van de ANWB enquete wel een beetje te voor de hand liggend...
"Het is een voordeel dat het goedkoper wordt voor mensen die weinig rijden"
Eens, oneens, neutraal...
Ja, halloooooo
Of deze:
"Het is een voordeel dat de kilometerprijs bedrijven stimuleert efficiënter te werken uit kostenoverwegingen"
Uhm... Er wordt dus vanuit gegaan dat dat zo is?? Da's nogal een vreemd idee, niet? We slaan dan wel een paar stappen over.
"Het is een voordeel dat het goedkoper wordt voor mensen die weinig rijden"
Eens, oneens, neutraal...
Ja, halloooooo

Of deze:
"Het is een voordeel dat de kilometerprijs bedrijven stimuleert efficiënter te werken uit kostenoverwegingen"
Uhm... Er wordt dus vanuit gegaan dat dat zo is?? Da's nogal een vreemd idee, niet? We slaan dan wel een paar stappen over.
nee, ik doelde op alternatieven als in "openbaar vervoer" of andere manieren om op mijn te komen (of thuiswerken enz).Luco/Alpine-racer schreef:Haas, ik weet niet of je alternatieven op mijn zin sloeg, maar ik bedoelde er zijn betere alternatieven om het "eerlijker" te verdelen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Net de anwb lijst ingevuld, wat een ratten.
Heb nog wel gebruik gemaakt van ALLE toelichtingen
En als ze het plan steunen zeg ik iig mijn lidmaatschap op.
Heb nog wel gebruik gemaakt van ALLE toelichtingen


En als ze het plan steunen zeg ik iig mijn lidmaatschap op.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dan zeg je toch: ONEENS?Merijn schreef:
"Het is een voordeel dat de kilometerprijs bedrijven stimuleert efficiënter te werken uit kostenoverwegingen"
Uhm... Er wordt dus vanuit gegaan dat dat zo is?? Da's nogal een vreemd idee, niet? We slaan dan wel een paar stappen over.
Lijkt me simpel

Trouwens, ook niet-leden kunnen invullen dus?
Haha. Naja, dan is de enquete vanzelf een magneet voor NEE-roepers

Laatst gewijzigd door Riël op ma 25 jan 2010 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het zijn enorm suggestieve en dubbelzinnige vragen inderdaad!
Ook iets met dat de km heffing minder verkeersdoden tot gevolg heeft.
Nee natuurlijk niet, zoiets kun je nooit relateren, hoe verzinnen ze zo'n ongelovelijk bizarre vraag
Ook iets met dat de km heffing minder verkeersdoden tot gevolg heeft.
Nee natuurlijk niet, zoiets kun je nooit relateren, hoe verzinnen ze zo'n ongelovelijk bizarre vraag

dat proberen ze te relateren aan het feit dat wanneer er minder auto's gaan rijden op de nederlandse wegen, het aantal dodelijke slachtoffers af zal nemen. Nooit met elkaar te rijmen, maar goed...
Ik vind dat redelijk goed te rijmen maar dat zal aan mij liggen.
De vraag is: gaat men minder rijden.
Maar als er minder auto's rijden ja dan kun je van mij ervanuit gaan dat er ook minder ongevallen gebeuren.
Het punt is dat je aangeeft of je dit een agument vind om voor of tegen te stemmen. Vind je dat wel zo stem je eens, vind je dit op een of andere manier nergens op slaan, schiet je m af met oneens.
Azijnpiesers:)
De vraag is: gaat men minder rijden.
Maar als er minder auto's rijden ja dan kun je van mij ervanuit gaan dat er ook minder ongevallen gebeuren.
Het punt is dat je aangeeft of je dit een agument vind om voor of tegen te stemmen. Vind je dat wel zo stem je eens, vind je dit op een of andere manier nergens op slaan, schiet je m af met oneens.
Azijnpiesers:)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Is dat zo?Riël schreef:Ik vind dat redelijk goed te rijmen maar dat zal aan mij liggen.
De vraag is: gaat men minder rijden.
Maar als er minder auto's rijden ja dan kun je van mij ervanuit gaan dat er ook minder ongevallen gebeuren.
Mensen zullen de rijkswegen gaan mijden omdat B wegen alleen het basistarief kennen, en we weten allemaal waar de meeste ongelukken gebeuren.
Tevens gaan ALS het rustiger wordt mensen ook harder rijden.
Dus die link dat er minder ongevallen zullen gebeuren is niet zomaar te maken naar mijn idee.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Groene OV rakkerRiël schreef:Ik vind dat redelijk goed te rijmen maar dat zal aan mij liggen.
De vraag is: gaat men minder rijden.
Maar als er minder auto's rijden ja dan kun je van mij ervanuit gaan dat er ook minder ongevallen gebeuren.
Het punt is dat je aangeeft of je dit een agument vind om voor of tegen te stemmen. Vind je dat wel zo stem je eens, vind je dit op een of andere manier nergens op slaan, schiet je m af met oneens.
Azijnpiesers:)


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik snap ook niet hoe ze erbij komen dat mensen minder gaan rijden?
Die mensen staan echt niet voor de lol in de file, die gaan en komen van hun werk. Voor de meeste mensen is het ook de enige reële manier om op hun werk te komen. Dus met wat voor heffing ze ook komen, de mensen blijven gewoon op die tijd rijden, inderdaad desnoods via B wegen.
Zoiets kun je alleen rijmen als je 95% afname oid realiseert, en zelfs dan kun je de door luco genoemde bij effecten krijgen.
Die mensen staan echt niet voor de lol in de file, die gaan en komen van hun werk. Voor de meeste mensen is het ook de enige reële manier om op hun werk te komen. Dus met wat voor heffing ze ook komen, de mensen blijven gewoon op die tijd rijden, inderdaad desnoods via B wegen.
Zoiets kun je alleen rijmen als je 95% afname oid realiseert, en zelfs dan kun je de door luco genoemde bij effecten krijgen.
Inderdaad heb dat ook net gedaan, maar wat een suggestieve en pro rekeningrijden vraagstelling zeg!! Echt belachelijk!!Luco/Alpine-racer schreef:Net de anwb lijst ingevuld, wat een ratten.
Heb nog wel gebruik gemaakt van ALLE toelichtingen![]()
![]()
En als ze het plan steunen zeg ik iig mijn lidmaatschap op.
De vragenlijst van de site van de Telegraaf is 100x beter!! (kun je nog invullen tot vandaag 15.30)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ik heb en mijn baas/opdrachtgever moeten overtuigen en mijn werktijden aan moeten passen. Ik ben zelfstandig dus op zich heb ik de ruimte nog net. Maar nu transporteer ik mezelf best ontspannen en ik heb de auto niet meer nodig (zie RTC marktLuco/Alpine-racer schreef:Groene OV rakkerRiël schreef:Ik vind dat redelijk goed te rijmen maar dat zal aan mij liggen.
De vraag is: gaat men minder rijden.
Maar als er minder auto's rijden ja dan kun je van mij ervanuit gaan dat er ook minder ongevallen gebeuren.
Het punt is dat je aangeeft of je dit een agument vind om voor of tegen te stemmen. Vind je dat wel zo stem je eens, vind je dit op een of andere manier nergens op slaan, schiet je m af met oneens.
Azijnpiesers:)![]()

vanmorgen werd er een mooie opmerking gemaakt over de km-heffing, heren dj's snapten niet dat Eurlings het op de mening van de inwoners aan liet komen, aangezien er toch in den treure berekend werd (of zou zijn) dat KM-heffing het fileprobleem op zou lossen.
Ben ik dan zo slim, of zijn zij dan zo simpel? Het zal het probleem best op gaan lossen, maar wie betaald het, die vraag vind ik veel relevanter!
Een ruim jaar terug zou ik nog steen en been klagen over het fileprobleem, maar nu de nieuwe aansluiten op de A2 thv de A59 er zijn, hoor je mij niets meer zeggen, het werkt perfect. En dan gaat voor mij de portemonnee toch harder tellen.
Er zijn gewoon zoveel aspecten die het rekeningrijden oproept, dat het ruimte bied voor een heel breed spectrum aan voors en tegens. Daar zijn naar mijn idee simpele ideeen voor
Ben ik dan zo slim, of zijn zij dan zo simpel? Het zal het probleem best op gaan lossen, maar wie betaald het, die vraag vind ik veel relevanter!
Een ruim jaar terug zou ik nog steen en been klagen over het fileprobleem, maar nu de nieuwe aansluiten op de A2 thv de A59 er zijn, hoor je mij niets meer zeggen, het werkt perfect. En dan gaat voor mij de portemonnee toch harder tellen.
Er zijn gewoon zoveel aspecten die het rekeningrijden oproept, dat het ruimte bied voor een heel breed spectrum aan voors en tegens. Daar zijn naar mijn idee simpele ideeen voor

het betreurt mij dat eerst wanneer camiel de keuze laat afhangen van het volk er niemand tegen is om deze manier te hanteren, als dan blijkt uit diverse peilingen dat de meerderheid van het volk tegen is komen er opeens andere kamerleden zeuren dat de uitkomst niet representatief zou zijn...
is dit nou een voorbeeld van een democratie?
is dit nou een voorbeeld van een democratie?
