Zeg nee tegen km heffing site is online

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik ben blij dat ik mijn lidmaatschap nog niet opgezegd heb! :D
tutuur
Clubsponsor

ik hoor er veel over maar hoe gaan ze dat doen? alle leden een mail sturen of zou je op de site moeten kijken....
Riël
Über-Spammer

De meeste leden zijn nog voor ... ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Riël schreef:De meeste leden zijn nog voor ... ;)
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Allemaal NEE stemmen, volgens mij gaat morgen die enquête op de ANWB site de lucht in..
Uiteindelijk zal het schreeuwend duur worden, en krijg je elk jaar de een of andere kutsmoes waarom het dat jaar nog duurder zal worden.

Kijk maar naar de zorgverzekering :-(
Daar gaat het precies zo. (S)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Riël schreef:De meeste leden zijn nog voor ... ;)
En waar haal jij die wijsheid vandaan?
Omdat hij de uitslag al weet, anders doet hij zulke uitspraken niet. En de gemiddelde ANWB rijder weet dat er een heffing moet komen. De gemiddelde recreatieve rijder vind dat niks (zoals wij hier).

Maar ik verban de auto voor woon-werk toch al, het is gewoon idioot en van de zotte. Ik heb mijn baas gezegd dat ik tussen 9:30 en 10:00u op mijn werk ben ipv 9u omdat ik ontspannen wil reizen. Weliswaar langer, maar mijn baas is overtuigd. In die 45 minuten trein kan ik ook veel doen, zeker met mijn werk.

De trein bevalt mij op zich wel. En heb een greenwheels abbo en verrek, dat werkt voor die één keer in de twee weken dat ik m echt nodig heb. En dan zie je die automobilisten aanschuiven ..

Heel gek maar ik heb écht geen zin meer om auto te rijden. Ga maar eens een half jaar van Eindhoven centrum naar het zuiden. Mij krijg je er niet meer in. Daarom, please, doe IETS, doe die KM heffing nu. Het is echt nodig.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Of hij weet dat het niet haalbaar is en schuift zijn falen af op de anwb.

Of de anwb gaat de vragen zo stellen dat men ja zegt.

Ben het er wel mee eens dat er wat moet gebeuren, maar niet op deze manier, er zijn betere en vooral goedkopere alternatieven dan het kastje.
Riël
Über-Spammer

Naja niet haalbaar, hij hoeft t maar in te voeren hé ;)

We zullen eens zien wat t wordt. Als het nu NIET komt is t nog erger, weggegooid geld.
Haas
Car: Megane RS

ja, jammer dan.. weggegooid geld. Beter nu, dan het op laten lopen en helemaal hopeloos uit de hand laten lopen.
heb straks even snel berekend dat het omslagpunt voor mij ligt bij 15.642 km. Alles onder die km-stand ben ik gunstiger uit met de nieuwe regeling. Eerste vraag is dan, voor hoe lang. Tweede punt.. ik rijd 50 a 60.000 km per jaar, ik zie dus bij lange na niet gebeuren dat het voor mij goedkoper gaat worden :)
Leuk, afschaffing van de BPM, maar wanneer betaal ik die? Juist, bij een nieuwe auto. En wie ziet zichzelf geen nieuwe voiture kopen de komende 5 a 10 jaar? Juist... moi! Daar heb ik dus geen voordeel van.

Uitspraken als "er zijn genoeg alternatieven" slaan nergens op. Misschien voor jan de koekoek die van centrum naar centrum moet, maar voor mij is er simpelweg geen aanvaardbaar alternatief. Ja, thuis werken, maar dat is zo lastig als engineer he ...

Ik zal proberen onbevooroordeeld de vragen in te vullen, maar ik weet mijn antwoord toch wel. :)
Het fileprobleem oplossen kan ook wel op een andere manier.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Haas, ik weet niet of je alternatieven op mijn zin sloeg, maar ik bedoelde er zijn betere alternatieven om het "eerlijker" te verdelen :smile:
ARNO16V
Contacteer:

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Marcel J.

Riël schreef:En de gemiddelde ANWB rijder weet dat er een heffing moet komen. De gemiddelde recreatieve rijder vind dat niks (zoals wij hier).

Maar ik verban de auto voor woon-werk toch al, het is gewoon idioot en van de zotte. Ik heb mijn baas gezegd dat ik tussen 9:30 en 10:00u op mijn werk ben ipv 9u omdat ik ontspannen wil reizen. Weliswaar langer, maar mijn baas is overtuigd. In die 45 minuten trein kan ik ook veel doen, zeker met mijn werk.

De trein bevalt mij op zich wel. En heb een greenwheels abbo en verrek, dat werkt voor die één keer in de twee weken dat ik m echt nodig heb. En dan zie je die automobilisten aanschuiven ..

Heel gek maar ik heb écht geen zin meer om auto te rijden. Ga maar eens een half jaar van Eindhoven centrum naar het zuiden. Mij krijg je er niet meer in. Daarom, please, doe IETS, doe die KM heffing nu. Het is echt nodig.
Riel, omdat dit voor jou werkt wil niet zeggen dat het DE oplossing is. Heel fijn dat jouw baas dat accepteerd en dat jij blijkbaar makkelijk met openbaar vervoer kunt reizen.

Veel mensen, zo niet de meerderheid, kunnen dat niet en daar gokken ze op. Deze mensen kunnen dus gewoon dokken. Want zij hebben geen alternatief.

Voor mijzelf zal het niet veel uitmaken, ik kan met de fiets werken en als ik geen wegenbelasting moet betalen word ik er alleen maar beter van. Ik denk zowiezo dat de gemidelde recreatieve rijder het een worst zal zijn. Die rijden 5000km per jaar, rijden buiten de spits enz. DIe lachen hierom.

Nogmaals ik word er alleen maar beter van, maar dit is met afstand het slechste idee.
tutuur
Clubsponsor

ik denk dat de gemiddelde recreatieve rijder straks ook geen lol meer heeft, rijd je ergens te hard krijg je automatisch acceptgiro binnen :(
Tim
Car: E36 M3

Maar dat is voor de zakelijke rijders ook niet leuk hoor :P
Merijn
Über-Spammer

Riel, je lijkt wel zo'n irritante ex-roker... :P Eerst al een malle de 1 na de andere peuk opsteken, maar als ze gestopt zijn, zijn rokers ineens evil. :nee:

Ik weet dat er voor veel mensen een alternatief is voor de auto en ik juich het ook toe om dat alternatief interessanter te maken, maar dit is niet de manier om dat te doen. De overheid heeft de kans gehad toen de NS nog een staatsbedrijf was. Toen hadden ze het verschil kunnen maken door de trein goedkoper en beter te maken. Nu is het een commercieel bedrijf en kun je niet verlangen dat ze de prijzen verlagen... Vraag, aanbod (monopolie, ja!) en daar de prijzen op aanpassen. Je kunt het ze niet kwalijk nemen, maar het is wel een probleem voor de meeste mensen.

Ik denk dat de trein of hi-speed metro echt een goed alternatief is voor woon-werk verkeer, maar het is gewoonweg niet handig. Als ik met het OV naar mijn werk ga, ben ik 2 keer zo lang onderweg. En dan overdrijf ik echt niet! En ik betwijfel ik nog of het niet duurder is...
-jacco-
Über-Spammer

Als we toch bezig zijn:

PVV: Weg met Trajectcontroles!!! :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ARNO16V
Contacteer:

Wel ff invullen mensen!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Welkom op de website van de ANWB Ledenpeiling!

De website wordt op dit moment zeer druk bezocht. Veel ANWB leden hebben aan de oproep gehoor gegeven om hun mening te geven over de kilometerprijs.

Door de grote belangstelling is de enquete op dit moment volop in gebruik en wij vragen u vriendelijk of u het op een later moment nog een keer wilt proberen. Excuses voor de overlast.

Alvast Bedankt!

De ANWB
tutuur
Clubsponsor

-jacco- schreef:Als we toch bezig zijn:

PVV: Weg met Trajectcontroles!!! :D
niet meer nodig als we allemaal een kastje in onze auto hebben zitten :lol:
-jacco-
Über-Spammer

Dat was mijn gedachte ook, maar ik wil zo'n kastje niet in mn auto :p
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Merijn
Über-Spammer

Ik vind de vragen van de ANWB enquete wel een beetje te voor de hand liggend...

"Het is een voordeel dat het goedkoper wordt voor mensen die weinig rijden"

Eens, oneens, neutraal...

Ja, halloooooo :)

Of deze:

"Het is een voordeel dat de kilometerprijs bedrijven stimuleert efficiënter te werken uit kostenoverwegingen"

Uhm... Er wordt dus vanuit gegaan dat dat zo is?? Da's nogal een vreemd idee, niet? We slaan dan wel een paar stappen over.
Haas

Luco/Alpine-racer schreef:Haas, ik weet niet of je alternatieven op mijn zin sloeg, maar ik bedoelde er zijn betere alternatieven om het "eerlijker" te verdelen :smile:
nee, ik doelde op alternatieven als in "openbaar vervoer" of andere manieren om op mijn te komen (of thuiswerken enz). (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Net de anwb lijst ingevuld, wat een ratten.
Heb nog wel gebruik gemaakt van ALLE toelichtingen :smile: :evil:

En als ze het plan steunen zeg ik iig mijn lidmaatschap op.
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:
"Het is een voordeel dat de kilometerprijs bedrijven stimuleert efficiënter te werken uit kostenoverwegingen"

Uhm... Er wordt dus vanuit gegaan dat dat zo is?? Da's nogal een vreemd idee, niet? We slaan dan wel een paar stappen over.
Dan zeg je toch: ONEENS?

Lijkt me simpel :)

Trouwens, ook niet-leden kunnen invullen dus?
Haha. Naja, dan is de enquete vanzelf een magneet voor NEE-roepers :)
Laatst gewijzigd door Riël op ma 25 jan 2010 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Het zijn enorm suggestieve en dubbelzinnige vragen inderdaad!
Ook iets met dat de km heffing minder verkeersdoden tot gevolg heeft.
Nee natuurlijk niet, zoiets kun je nooit relateren, hoe verzinnen ze zo'n ongelovelijk bizarre vraag (N)
Haas

dat proberen ze te relateren aan het feit dat wanneer er minder auto's gaan rijden op de nederlandse wegen, het aantal dodelijke slachtoffers af zal nemen. Nooit met elkaar te rijmen, maar goed...
Riël
Über-Spammer

Ik vind dat redelijk goed te rijmen maar dat zal aan mij liggen.

De vraag is: gaat men minder rijden.

Maar als er minder auto's rijden ja dan kun je van mij ervanuit gaan dat er ook minder ongevallen gebeuren.

Het punt is dat je aangeeft of je dit een agument vind om voor of tegen te stemmen. Vind je dat wel zo stem je eens, vind je dit op een of andere manier nergens op slaan, schiet je m af met oneens.

Azijnpiesers:)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Ik vind dat redelijk goed te rijmen maar dat zal aan mij liggen.

Maar als er minder auto's rijden ja dan kun je van mij ervanuit gaan dat er ook minder ongevallen gebeuren.
Is dat zo?
Mensen zullen de rijkswegen gaan mijden omdat B wegen alleen het basistarief kennen, en we weten allemaal waar de meeste ongelukken gebeuren.

Tevens gaan ALS het rustiger wordt mensen ook harder rijden.
Dus die link dat er minder ongevallen zullen gebeuren is niet zomaar te maken naar mijn idee.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Het punt is dat je aangeeft of je dit een agument vind om voor of tegen te stemmen. Vind je dat wel zo stem je eens, vind je dit op een of andere manier nergens op slaan, schiet je m af met oneens.

Groene OV rakker :smile: :lol:
Maarten-Jan
Car: R19.R

Ik snap ook niet hoe ze erbij komen dat mensen minder gaan rijden?
Die mensen staan echt niet voor de lol in de file, die gaan en komen van hun werk. Voor de meeste mensen is het ook de enige reële manier om op hun werk te komen. Dus met wat voor heffing ze ook komen, de mensen blijven gewoon op die tijd rijden, inderdaad desnoods via B wegen.

Zoiets kun je alleen rijmen als je 95% afname oid realiseert, en zelfs dan kun je de door luco genoemde bij effecten krijgen.
ARNO16V
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Net de anwb lijst ingevuld, wat een ratten.
Heb nog wel gebruik gemaakt van ALLE toelichtingen :smile: :evil:

En als ze het plan steunen zeg ik iig mijn lidmaatschap op.
Inderdaad heb dat ook net gedaan, maar wat een suggestieve en pro rekeningrijden vraagstelling zeg!! Echt belachelijk!!

De vragenlijst van de site van de Telegraaf is 100x beter!! (kun je nog invullen tot vandaag 15.30)
Xabre
Car: 19 16V

Naja zeg tegen rekeningrijden zijn levert je 10 jaar strafkamp op dat weet je toch :lol:
Trust me. I know what I'm doing.
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:

Groene OV rakker :smile: :lol:
Ik heb en mijn baas/opdrachtgever moeten overtuigen en mijn werktijden aan moeten passen. Ik ben zelfstandig dus op zich heb ik de ruimte nog net. Maar nu transporteer ik mezelf best ontspannen en ik heb de auto niet meer nodig (zie RTC markt :D).
Haas

vanmorgen werd er een mooie opmerking gemaakt over de km-heffing, heren dj's snapten niet dat Eurlings het op de mening van de inwoners aan liet komen, aangezien er toch in den treure berekend werd (of zou zijn) dat KM-heffing het fileprobleem op zou lossen.
Ben ik dan zo slim, of zijn zij dan zo simpel? Het zal het probleem best op gaan lossen, maar wie betaald het, die vraag vind ik veel relevanter!

Een ruim jaar terug zou ik nog steen en been klagen over het fileprobleem, maar nu de nieuwe aansluiten op de A2 thv de A59 er zijn, hoor je mij niets meer zeggen, het werkt perfect. En dan gaat voor mij de portemonnee toch harder tellen.

Er zijn gewoon zoveel aspecten die het rekeningrijden oproept, dat het ruimte bied voor een heel breed spectrum aan voors en tegens. Daar zijn naar mijn idee simpele ideeen voor :)
tutuur
Clubsponsor

het betreurt mij dat eerst wanneer camiel de keuze laat afhangen van het volk er niemand tegen is om deze manier te hanteren, als dan blijkt uit diverse peilingen dat de meerderheid van het volk tegen is komen er opeens andere kamerleden zeuren dat de uitkomst niet representatief zou zijn...

is dit nou een voorbeeld van een democratie? :(
Plaats reactie