Clio RS phase 1 VERKOCHT! Slotje please?

Vertel hier alles over je project.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

heb ze nog niet betaald maar hetzelfde als die van jou :D

oh ja heb je verschuur al gemailt:
http://www.equipeverschuur.nl/
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Patrick.B schreef:heb ze nog niet betaald maar hetzelfde als die van jou :D

oh ja heb je verschuur al gemailt:
http://www.equipeverschuur.nl/

107 per stuk dus? ;)

Verschuur nog niet gemaild, maar zoals jij al aangaf willen die er toch wel een 400 voor terug zien. En dan begint bij mij wel de twijfel of ik niet beter de huidige weer mooi strak kan maken (lelijke stoeprandschade eruit) en antraciet spuiten :)

Komende zaterdag eerst de 15" licht metalo's voor de winterset kaal maken en spuiten. Dan zie ik wel verder.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haas
Car: Megane RS

Pat, was jij maandag in nijmegen?
Patrick RS
Moderator

Haas schreef:Pat, was jij maandag in nijmegen?
Zeker niet
Patrick RS
Moderator

Kleine update hier. Het eerste wat ik mijn auto wilde doen is nu 1 van de laatste dingen die gedaan zijn :lol:
De bakjes zagen er niet meer uit. Heb ze laten spuiten. Wilde het eerst zelf doen. maar ik zag muh al kutten met die bakjes. En voor 25 euro vind ik het een prima resultaat. Bij de dealer nieuw kosten ze 120 ex btw voor 2 stuks.

[img]http://img198.imageshack.us/img198/6314 ... medium.jpg[/img]
[img]http://img35.imageshack.us/img35/7448/d ... medium.jpg[/img]
Adinsx

strak hoor, maar heb je de handgreepschelpjes ook al eens vervangen, of waren deze bij de phase1 nog niet zilver kleurig?

Zou ik die meteen even doen (Y) :)
Patrick RS
Moderator

Nee bij de phase I waren ze niet zilverkleurig maar blauw. Ik ga ze niet vervangen daar de zilveregreepjes een zwartkleurige achtergrond hebben. En daar alles blauw is vind ik dat niet mooi.
Patrick RS
Moderator

Na een tip van een maat van mij heb ik een subwoofer van pioneer (actief) ingebouwd.
Ik had bij hem gehoord dat het bijzonder goed klinkt. Zeker als je bedenkt dat dit ding echt al heel oud is. (waarom maken ze hier geen nieuwe van??)

Hij past perfect in je reserve wiel waardoor je geen ruimte verliest. En dat vond ik nogal belangrijk.

Ik ben er helemaal blij mij :D
[img]http://img51.imageshack.us/img51/1671/dsc00101o.th.jpg[/img]
Patrick RS
Moderator

Een aantal hadden het misschien al gelezen. Ik ben mijn uitlaat verloren. En jawel de complete einddemper.
Vind het vrij vreemd dat deze er zomaar af valt. Nu is deze erop gezet door het bedrijf die ook mijn bumper erop heeft gezet. Maar goed heb geen zin om er veel moeite voor te doen. Het was een 2e hands uitlaat. Vind het uiteraard jammer dat ik de devil pijp kwijt ben want die zat een stuk strakker onder mijn auto als de peco, die veban gelukkig nog op voorraad had.
Andere kant nu trilt de uitlaat niet meer tegen de bumpert aan.

Zie hier hoe het er nu bij staat:
[img]http://img697.imageshack.us/img697/5627/dsc00107b.jpg[/img]
[img]http://img9.imageshack.us/img9/1723/dsc00109cv.jpg[/img]

en nee hij is niet door de wasstraat gegaan. Maar was wel lekker warm daar binnen :D
Martijn Kool

Mooi pijpje, staat goed..

konden ze hem niet wat hoger krijgen? das net iets mooier met die uitsparing in de bumper (zelf erin gemaakt of niet?)

ff die ophangpunten omlaag beuken ;P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Patrick RS
Moderator

je precies wat je zegt ik wil de uitlaat ook wat hoger. Misschien niet eens zo'n gek idee om de beugel wat omhoog te slaan. Gaan we proberen.

En de uitsparing zat er al in die heeft de spuiter erin gemaakt toen hij deze bumper met de verloren uitlaat erop zetten.

Maar idd gelukkig wel een net pijpje. niet to much
T*mmy

Als ik hem een dezer dagen nog ergens zie liggen in Zoetermeer laat ik het je weten :grin: :beer:

Inderdaad niet to much, misschien wel nog iets hoger idd. (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Nog een keer een phase II achterklep en hij is af :p (Y)
Christiaan

Die beugel om je einddemper kan je gewoon loshalen zo te zien.
Die draai je tegen de klok in zodat de ophangbeugel omlaag gaat. En de uitlaat dus hoger komt.
Bij mijn stealth werkte dat iig prima (Y)
Patrick RS
Moderator

Christiaan schreef:Die beugel om je einddemper kan je gewoon loshalen zo te zien.
Die draai je tegen de klok in zodat de ophangbeugel omlaag gaat. En de uitlaat dus hoger komt.
Bij mijn stealth werkte dat iig prima (Y)
dat is een super idee. Bijna net zo simpel als een paperclip.
martijn williams

Pat wat doe je nou (u) ? Wat voor nieuwere rs heb je in gedachte?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Adinsx

Ik zag het ook net...

Antraciete velgen ruilen voor zilvere? :p
Patrick RS
Moderator

Nieuwe aanwinst voor mij en mijn vriendin.
Een clio 1.4 RN Mexx 5 deurs uit 1996. (best handig 5deurs). 120.000 op de teller en boekjes met dealer stempels erbij

Geen roest. wel wat pitjes en krassen. maar ach voor een auto van 14 jaar oud. Verder een net interieur. Nieuw stalen velgen met nieuwe banden en echt witte tunings knipperlichten :p (Y)
[img]http://img44.imageshack.us/img44/5112/14012010246.jpg[/img]

Auto heeft tot doel: Woonwerk en auto voor mijn vriendin. Kan ze ook een beetje rondcrossen ipv in mijn rs :D
Adinsx

Ziet er netjes uit (Y)

ff flinke (poets)beurt geven (de clio, niet je vriendin), en dan ziet het er zeker strak uit :)
Christiaan

Je RS toch maar niet verkopen? Of is er weinig animo voor?
Wel een geinig wagentje iig! (Y)
Mijn vriendin gebruikt de RS ook wel eens voor haar werk maar daar heb ik het ook niet zo op :wink:
Helaas nog ff geen geld voor nog een auto, anders wil ze wel graag een 5gtt :lol:
Patrick RS
Moderator

Genoeg animo voor mijn RS. Had zelf een serieuze kijker van hier op het forum. Echter heb ik de verkoop afgekapt. Heb even wat keuzes moeten maken.

Wil de badkamer gaan verbouwen en een 2e auto lag al in de planning.

De bedoeling was een Megane RS. Maar meerder factoren hebben mij doen besluiten om dit uit te stellen tot over............ zeker een jaar. Misschien wel langer. En ja de clio rs blijft ook wel erugggg leuk. Wilde niet dezelfde fout als met de blauwe maken (1 jaar gehad en toen al weg gedaan).

De clio 1.4 ga ik Zaterdag even flink onder handen nemen. Nieuw zal ie niet worden maar zo netjes mogelijk (Y)
Adinsx

Een vriendin die de RS nodig heeft heb ik geen last meer van.
Vriendin's Twingo II staat nu ook op winterbandjes :lol:

Overigens wel begrijpelijk Patrick. Ik kijk ook al tijden naar een Mégane RS R27. Maar als je dan gaat kijken hoeveel zwaarder dat ding is, hoeveel de verzekering weer meer gaat kosten.
Dan is de Clio toch wel een erg fijn en lichtvoetig bakkie hè ;)

Enig nadeel is dat de ruimte niet riant is, zeker niet als je je nieuwbouwhuis aan het inrichten cq. klaarmaken bent :p
Patrick RS
Moderator

Adinsx schreef: Overigens wel begrijpelijk Patrick. Ik kijk ook al tijden naar een Mégane RS R27. Maar als je dan gaat kijken hoeveel zwaarder dat ding is, hoeveel de verzekering weer meer gaat kosten.
Dan is de Clio toch wel een erg fijn en lichtvoetig bakkie hè ;)
Dit is 1 hele grote reden waarom ik het nog niet ga doen. Misschien wel nooit. Alles is bij elkaar op gerekend en alleen al aan wegenbelasting daar kan ik nu 2 clio's voor rijden.

Nog een foto na een was en (beetje) poetsen:
[img]http://img509.imageshack.us/img509/331/dsc00131i.jpg[/img]

Oh ja en kwam er van de week achter dat de wielen met wieldoppen van een nieuwe twingo afkomstig zijn. En ze zijn echt gewoon nieuw. Opzich gunstig dus. Alleen hij staat wel wat hoger dan normaal, 4x4 :p
joswilliams

Genoeg animo voor mijn RS. Had zelf een serieuze kijker van hier op het forum. Echter heb ik de verkoop afgekapt. Heb even wat keuzes moeten maken.
Als ik jou was deed ik 'm toch weg :plz:
Patrick RS
Moderator

ja snap ik :lol: (Y)

Nee de knoop is echt doorgehakt. Sterker nog krijg iemand op bezoek die mijn badkamer gaat verbouwen. Het geld word anders besteed (Y)
joswilliams

succes met de verbouwing (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Leuke auto :) ideaal zo'n Clio voor er bij, heb er zelf ook al 1tje een jaar of 2 maar vond 'm gewoon te klein voor m'n 1.90 :)

Ik heb nog wel een setje veerpoten met -40 verlagingsveren voor een Clio 1.4 liggen, niet verschrikkelijk laag maar wel net even dat kleine beetje (Y)
Patrick RS
Moderator

Ronald1916V schreef:Leuke auto :) ideaal zo'n Clio voor er bij, heb er zelf ook al 1tje een jaar of 2 maar vond 'm gewoon te klein voor m'n 1.90 :)

Ik heb nog wel een setje veerpoten met -40 verlagingsveren voor een Clio 1.4 liggen, niet verschrikkelijk laag maar wel net even dat kleine beetje (Y)
op zich leuk maar dan moet het echt voor een appel en ei :wink:

In principe doe ik nix aan die auto (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Patrick.B schreef:
Ronald1916V schreef:Leuke auto :) ideaal zo'n Clio voor er bij, heb er zelf ook al 1tje een jaar of 2 maar vond 'm gewoon te klein voor m'n 1.90 :)

op zich leuk maar dan moet het echt voor een appel en ei :wink:

In principe doe ik nix aan die auto (Y)
Weet niet wat een appel en een ei kost daar aan die kant van het land maar doe maar een bod over PM :p ik doe er niets meer mee aangezien mijn Clio te koop staat.
Patrick RS
Moderator

Zo gisteraaf is mijn distributiem weer vervangen bij km stand van 111540. Hij was in 2005 voor het laatst gedaan. Dus het zekere voor het onzekere.

Uiteraard ook waterpomp en andere bijbehorende zooi.

Helaas geen foto's want ik ben er niet bij geweest ivm verbouwing in huis
:-(

Heb wel begrepen dat het weer klote klus was. Mijn vader is er 5 en half uur mee bezig geweest. :worship: :worship:
Patrick RS
Moderator

edit stuur past niet
Patrick RS
Moderator

nou omdat ik toch zo lijp ben als een deur heb ik ook maar is een ph1 achterbumper op de kop getikt. Zit hier en daar wel een dingetjes en is dus zeker niet in nieuwstaat. Maar de kleur klopt exact en geen bubbels in de achterbumper.

Mijn ph2 is wat bubbel achtig (weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Is ook dunner kunststof dan de ph1 die naar mijn idee dikker ern sterker is.

Heb hem gepoetst en in :lol: bubbel folie gedaan. ligt veilig in mijn schuur totdat ik weet wat ik ga doen. :p
[img]http://img695.imageshack.us/img695/2600/dsc00205k.jpg[/img]

twijfel twijfel twijfel (luxe probleem)

En als ik dan de phase I neem uitsparing voor de uitlaat maken ja of de nee :~
jankees

Geen uitsparing maken gewoon smooth
Christiaan

Jij weet ook niet wat je wil, hahaha.
Als je besluit die ph1 bumper te monteren zou ik sowieso geen uitsparing maken.
Gewoon die uitlaat er netjes onder hangen of anders een originele demper er onder. Die heb ik hier nog wel in de schuur.
Of natuurlijk ook een k-tec stealth :wink:
Gesloten