ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Joopieboy schreef:Geen dank, maar zelf zou ik dat niet zo een twee drie durven. )
Das net het probleem, als je ietwat handig bent en bekijkt de boel heel goed voor je begint te demonteren ben je al half geslaagd in de opzet. Gewoon doen, lukt het niet kan je nog steeds hulp inroepen.
Joopieboy schreef:Bougie vervangen en die standaard dingen kunnen de meesten wel maar dit gaat toch wel een flinke stap verder. Maar in jouw geval is het erg fijn dat je iemand had die je ook wat wou leren.)
Dat was niet echt het geval. Ik ben geen stage gaan lopen of iets dergelijke. Hetgeen ik mocht was bek houden en kijken. Geloof me, daar kom je als leek héél ver mee.
Joopieboy schreef:En jij ook bedankt voor de tip van dat boek trouwens, die gaat op het lijstje voor kerstmis haha. Toch ook wel fijn als ik zelf remblokken kon vervangen ofzo en misschien langzaam aan verder kan gaan richting een beurtje doen ofzo. (Y)
Dat boek is, zoals eerder vermeld, tamelijk heftige lectuur en niet dadelijk aan te raden voor iemand die geen basis heeft. Zoals Maarten-Jan hierboven al aangeeft, trial and error. Koop van iemand een blokje met schade, koop voor 50€ in de makro een motorstand en je bent vertrokken. Als er één gouden regel is dan is het wel: meten is weten. Je hoeft echt geen ingenieur te zijn om het mechanisch gedeeldte van onze oudere types motoren (renault) te snappen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Gerald schreef: Dat boek gaat veel verder en dieper in op de wereld van tuning dan een simpel beurtje. Kan jij niet makkelijker/beter een vraagbaak van b.v. olvink voor jouw 19 op je kerstlijst zetten? :) Heb je meer aan.
Daar zeg je wat, dat is iets waar ik al een langere tijd aan zit te denken om die aan te schaffen, dikke kans dat ik daarmee wel veel leer.
-jo- schreef: Das net het probleem, als je ietwat handig bent en bekijkt de boel heel goed voor je begint te demonteren ben je al half geslaagd in de opzet. Gewoon doen, lukt het niet kan je nog steeds hulp inroepen.


Dat was niet echt het geval. Ik ben geen stage gaan lopen of iets dergelijke. Hetgeen ik mocht was bek houden en kijken. Geloof me, daar kom je als leek héél ver mee.


Dat boek is, zoals eerder vermeld, tamelijk heftige lectuur en niet dadelijk aan te raden voor iemand die geen basis heeft. Zoals Maarten-Jan hierboven al aangeeft, trial and error. Koop van iemand een blokje met schade, koop voor 50€ in de makro een motorstand en je bent vertrokken. Als er één gouden regel is dan is het wel: meten is weten. Je hoeft echt geen ingenieur te zijn om het mechanisch gedeeldte van onze oudere types motoren (renault) te snappen.
Dat is idd een betere optie ja, gewoon proberen met info van internet en uit een boek om van daaruit verder te gaan.

En ik merk zelf ook wel op school, als ik een keer heb gezien hoe het moet weet ik het ook wel, toch eens wat meer meekijken bij de monteurs op het werk dan maar.
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Knappe 19 op de vorige pagina zeg :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

staat nu ook in de markt geadverteerd
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mijn 19 16V bonkt linksvoor bij sportief rijden dus lekker optrekken en snel gasloslaten.
motorsteun? defect en waar zit ie?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Aan je bak zit er 1 en tussen schutbord en onderkant motor :)
Wist niet dat jij een 19 16V hebt Mark :P?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

sinds dit weekeind :D

en een cup clio en een 16v clio en een r5gtt en een 5acoupe en een vectra en een dodge :D

thanks voor de info zal even op de brug loeren of het ding stuk is.

heb je er nog 1 toevallig?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:sinds dit weekeind :D

en een cup clio en een 16v clio en een r5gtt en een 5acoupe en een vectra en een dodge :D

thanks voor de info zal even op de brug loeren of het ding stuk is.

heb je er nog 1 toevallig?
zit waarschijnlijk wel op je clio, als extra baksteun, das gewoon een 19 16v baksteun..

nieuw 45 euro ofzo bij renault, automaterialenzaak heeft ze volgens mij ook wel
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

bonken is denk ik je baksteun (linker motorsteun)

eventueel rechter motorsteun heb ik nog liggen (nieuwe Mapco)
Trust me. I know what I'm doing.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

mark 5t schreef:sinds dit weekeind :D

en een cup clio en een 16v clio en een r5gtt en een 5acoupe en een vectra en een dodge :D

thanks voor de info zal even op de brug loeren of het ding stuk is.

heb je er nog 1 toevallig?
Gefeliciteerd, foto's? :smile:

Nee helaas, wel een voorste steun, maar die is volgens mij ook niet al te jofel meer. Maar zoals Martijn zegt, nieuw zijn ze goed betaalbaar.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Probeer het eens in de achteruit, een flinke straal gas en dan gas los, als ie dan bonkt is het de achterste, de steun rechtsvoor merk je nooit wat van, die scheurt gewoon ineens af en ligt het blok er naast :p

Linksvoor (baksteun) scheurt wel eens wat uit waardoor ie ook wat omhoog komt daar maar dat hoor je niet zo heel erg goed, tenzij ie echt in 2en ligt.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

auto zit nu in 50cm sneeuw dus komt voorlopig niet van zijn plek
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo hier dan de fotos van mijn 19 16V

MOOI HE!!!!!!

Afbeelding

Afbeelding
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

mooie phase 1 :wink:
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Maagdelijk wit. :D
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

2 tone :wink:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Das nog eens een dikke bodykit jongen!

/new kids stijl uit :lol:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

nice, dat two tone :smile:
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Omdat ik mn xrd display in een tellerbak met boordcomputer wil bouwen, ben ik op zoek naar een andere benzine meter.
De benzine meter bij een tellerbak met boordcomputer zit normaal in BC zelf.
Maar omdat deze er uit gaat, wil ik hier dus een externe meter voor hebben.
Nu is mijn vraag dus, kan dit, zo ja, wat voor meter moet ik hier voor hebben.

Nu kwam ik op de site van biesheuvel 2 meters tegen,
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... uisvlotter
en
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... velvlotter
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Geen idee of dat kan maar je hebt ook de bedrading nodig (naast vlotter en BC tellerbank).. heb je dat kleine groene stekkertje wel achter je tellerbak liggen? anders kan je nog niks

BC is meer dan alleen digitale benzinemeter trouwens, gemiddeld verbruik, gemiddelde snelheid, actieradius, buitentemp. etc etc..
Trust me. I know what I'm doing.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

De BC gaat uit de tellerbak he, ik heb de groene stekker niet liggen.
Op de plaats van de BC komt dus de xrd te zitten (zou net moeten gaan)
Maar omdat ik dan geen benzine meter meer heb, wil ik dus ergens anders een losse meter plaatsen.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Meet eens de ohmse waarden van de tankvlottersensor als de tank vol is en als de tank leeg is. Het moet toch mogelijk zijn hier een oplossing voor te verzinnen in de vorm van een metertje of wat met diverse ledjes.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vergeet niet dat een 19 16V met boordcomp. een andere tankvlotter heeft :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat een gepruts. (N)

plaats dat ding toch gewoon ergens anders.
er is ruimte genoeg in een 19 16V dash
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

dat dacht ik eigenlijk ook ja :lol:
Trust me. I know what I'm doing.
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Hij zit nu in mn middenconsole, maar omdat ie in de tellerbak wat meer in zicht zit, leek me dat een betere plaats.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

mijne zat op de plek van de radio toendertijd
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het is er wel een mooie plek voor, ik had bij m'n Clio destijds het display van de wideband op die plek gefabriceerd. Alleen is het bij de Clio dus alleen maar een temperatuur metertje. :wink:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo vandaag effe wat tijd aan de 19 besteed.
tis wel de keerring aan de bakzijde :@

wat is de snelste manier?
subframe laten zakken en dan de bak er achterweg sleutelen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:zo vandaag effe wat tijd aan de 19 besteed.
tis wel de keerring aan de bakzijde :@

wat is de snelste manier?
subframe laten zakken en dan de bak er achterweg sleutelen?
als je een brug hebt zal ik dat doen ja. als je geen brug hebt zeg ik pm.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kheb geen brug maar auto staat wel op kriksteunen met wielen vrij en ik kan er makkelijk onder komen.

btw tis een 19 16V he!
geen clio.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:kheb geen brug maar auto staat wel op kriksteunen met wielen vrij en ik kan er makkelijk onder komen.

btw tis een 19 16V he!
geen clio.
mja subframe half los en blok ophangen.. heb t idd alleen met cliko's en megane's zo gedaan maar wil volgens mij ook prima met een 19.. alles ff wat kantelen en blok iets omhoog fietsen.

blok eruit kan ook, maar dat kost je een lange dag..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

bij mijn 19 2x gedaan (dankje haas :lol: :lol: )
en 2 keer het blok eruit gehaald. 1 keer bovenlangs, 1 keer alles laten zakken.

allebei veel werk maar je kan er dan wel fatsoenlijk bij (en eventeel gelijk de rest goed inspecteren).
regel ff een stempel voor die keerring erin te plaatsen, en douw em niet te diep, anders kan je nog een keer aan de gang :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Diep is niet altijd beter?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Nope, de meesten rammen hem tot tegen de rand...wat ook meestal problemen geeft. Beste wat je kan doen is hem niet in de sporen plaatsen waar hij de afgelopen 15 jaar gezeten heeft.

En wat Paul aanhaalt...die stempel is van levensbelang.

edit: Wij halen ook het sub er volledig onderuit. Je ziet alles veel beter en kan gelijk ook zien of er nog andere mankementen zijn. Als je beschikt over een brug kan dit in 2 uur.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie