Das net het probleem, als je ietwat handig bent en bekijkt de boel heel goed voor je begint te demonteren ben je al half geslaagd in de opzet. Gewoon doen, lukt het niet kan je nog steeds hulp inroepen.Joopieboy schreef:Geen dank, maar zelf zou ik dat niet zo een twee drie durven. )
Dat was niet echt het geval. Ik ben geen stage gaan lopen of iets dergelijke. Hetgeen ik mocht was bek houden en kijken. Geloof me, daar kom je als leek héél ver mee.Joopieboy schreef:Bougie vervangen en die standaard dingen kunnen de meesten wel maar dit gaat toch wel een flinke stap verder. Maar in jouw geval is het erg fijn dat je iemand had die je ook wat wou leren.)
Dat boek is, zoals eerder vermeld, tamelijk heftige lectuur en niet dadelijk aan te raden voor iemand die geen basis heeft. Zoals Maarten-Jan hierboven al aangeeft, trial and error. Koop van iemand een blokje met schade, koop voor 50€ in de makro een motorstand en je bent vertrokken. Als er één gouden regel is dan is het wel: meten is weten. Je hoeft echt geen ingenieur te zijn om het mechanisch gedeeldte van onze oudere types motoren (renault) te snappen.Joopieboy schreef:En jij ook bedankt voor de tip van dat boek trouwens, die gaat op het lijstje voor kerstmis haha. Toch ook wel fijn als ik zelf remblokken kon vervangen ofzo en misschien langzaam aan verder kan gaan richting een beurtje doen ofzo.