moet zeggen dat ik toch wel erg gecharmeerd was van je ei-foon Thijs... als je zo'n ding uit amerika haalt, kan je die gewoon in het NL (laten) flashen?
Dat is misschien ook wel zo, maar hoorde nogal wat goede dingen voor dell. Me zus heeft van zowel acer als pb al eens een laptop gehad en beide zijn niet echt super goed bevallen. Vandaar dat ik eens bij dell aan het kijken was, en ik geef dan liever iets meer uit ipv nu 500 en dan over 1.5 of 2 jaar er weer 1 te moeten kopen.-Ray- schreef:Dell = over het algemeen duur. Als je hem alleen voor een beetje surfen gebruikt koop je voor nog geen 500 bij Mycom of Computerland een prima 17 inch laptop waarmee je jaren vooruit kan. en wie laat er nou een laptop van de trap vallen?-PAZ- schreef:Nu ben ik opzoek naar een laptop, maar heb hier niet zo veel of geenervaring mee. ik zag op de site van dell een aantal leuke aanbiedingen waaronder deze
http://www1.euro.dell.com/content/produ ... &~lt=popup
Iemand nog tips of dingen waar ik naar moet kijken. Zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor internet en minder bijna niet voor games.
ik heb zelf al 4 jaar een packard bell laptop bij de wehkamp toen voor 399 gekocht, daar doe ik het nu nog steeds mee. niet de snelste, prima om op schoot mee te surfen en andere normale dingen. downloaden en branden gaat ook prima.
dus bespaar jezelf die 799 of 849 nou, je hebt het echt niet nodig. sommigen zullen beginnen over dat van die goedkopere de processor niet goed genoeg is, prima. als jij een beetje surft en niet teveel gekkigheid uithaalt is een basic processor prima, tegenwoordig hebben ze allemaal minimaal 2-3Gb aan werkgeheugen, beetje knappe harde schijf erin (tegenwoordig allemaal minimaal 250Gb, zat voor een laptop) en gaan met die banaan.
wat is een instapper? de celeron's tegen woordig zijn ook al dual core. die oudere types van 1.5, 1.6 en 1.7 heb je wel gelijk maar die 2.0 en dualcore zijn echt flink snel hoor. en met vista en 7 geen probleem, als je maar flink geheugen hebt.Merijn schreef:Ik vind de snelheid van een instaplaptop echt om te janken...Zrlfs voor gewoon surfen, downloaden en branden. Maar misschien ben ik gewoon veeleisend? Een Celeron mobile processor is gewoon frustrerend traag, zeker als je wat meer dingen tegelijk wilt doen.
En ga vooral geen Vista of 7 draaien op een instapper, want je krijgt spijt.
7 gaat goed, draait op een netbookje beter dan xp ...Merijn schreef:Ik vind de snelheid van een instaplaptop echt om te janken...Zrlfs voor gewoon surfen, downloaden en branden. Maar misschien ben ik gewoon veeleisend? Een Celeron mobile processor is gewoon frustrerend traag, zeker als je wat meer dingen tegelijk wilt doen.
En ga vooral geen Vista of 7 draaien op een instapper, want je krijgt spijt.
Helemaal mee eens, het is niet onaardig spul, ziet er leuk uit, os x werkt ook best prettig (heeft ook zijn eigenaardigheden net als windows), maar als je vervolgens naar de prijs vraagt, krijg een driedubbele rolberoerte, val je stijl achterover en loopt naar de eerste de beste pc boer, haalt daar voor het helft van het geld een pc met dubbele specs en windows 7. Easy choice dacht ikJoopieboy schreef:Sorry, ik heb er mee gewerkt, ik mis vooral aansluitingen, en voor het geld van een macbook heb een veel dikkere windows computer.
Ga voor de grap eens defragmenteren met een SSD and be amazed!Riël schreef:ja die 3 jaar garantie is bij mij ook geen overbodige luxe .... die heeft zich zeker al terug verdient.
Overweeg trouwens een SSD schijf icm windows 7Klaar voor de toekomst en dát is pas snel
Heb je wat minder Gb's maar tegenwoordig slaat iedereen zijn spul toch ofwel op een NAS of op een extern hd'tje op.
3gb is de grootste onzin die er is. Dan zit er een reepje van 2gb en van 1gb in, werkt dus ook niet fijn samen zoals 2+2 zou doen.Riël schreef:Hardwaretechnisch is die dell wel veel verder
4Gb ipv 3Gb. Verschil in ddr2/ddr3 is niet gigantisch maar de bussnelheid zal toch 30% hoger liggen bij de dell.
veel betere processor, merkbaar bij flash op internet bijvoorbeeld
veel betere grafische kaart,
Denk bijvoorbeeld straks aan het kijken van HD films enzomaar op die dell draait ook een nieuwe game gewoon. Op die Compaq niet.
daar zitten die paar 100 wel in hoor en mijns inziens ook wel de moeite waard. Die compaq is geen krachtpatser, dus gaat minder lang 'mee'.
Wacht er nog maar even mee, de goedkopere mlc ssd's zijn op dit moment redelijk geprijst maar die houden het nog geen 5 jaar vol, de slc ssd's die zijn wel heel erg goed maar nog wel heel erg duur!Riël schreef:ja die 3 jaar garantie is bij mij ook geen overbodige luxe .... die heeft zich zeker al terug verdient.
Overweeg trouwens een SSD schijf icm windows 7Klaar voor de toekomst en dát is pas snel
Heb je wat minder Gb's maar tegenwoordig slaat iedereen zijn spul toch ofwel op een NAS of op een extern hd'tje op.
Joopieboy schreef:De kwaliteit van die hp laptops en vooral de schermen is voor mij al een reden om ze te laten staan.
Ik heb nu zelf een 'instap' sony viao voor 1000 euro, looks van een apple, en echt super specs. 4gb ram, snele processor en videokaart, 500gb harde schijf, lcd scherm, blue ray dvd brander/speler, etc.Wacht er nog maar even mee, de goedkopere mlc ssd's zijn op dit moment redelijk geprijst maar die houden het nog geen 5 jaar vol, de slc ssd's die zijn wel heel erg goed maar nog wel heel erg duur!Riël schreef:ja die 3 jaar garantie is bij mij ook geen overbodige luxe .... die heeft zich zeker al terug verdient.
HP slecht??? alleen maar goede (tot nu toe) ervaringen mee (heb er 40 in beheer)... en die sony laptop zou ik niet de auto laten liggen als ik jou was... die batterijen willen nog wel eens spontaan ontbranden.... Sony heeft veel laptops terug laten brengen... heb daar dan nooit zo'n goed gevoel bij als ik zo'n ding op schoot heb...Joopieboy schreef:De kwaliteit van die hp laptops en vooral de schermen is voor mij al een reden om ze te laten staan.
Ik heb nu zelf een 'instap' sony viao voor 1000 euro, looks van een apple, en echt super specs. 4gb ram, snele processor en videokaart, 500gb harde schijf, lcd scherm, blue ray dvd brander/speler, etc.Wacht er nog maar even mee, de goedkopere mlc ssd's zijn op dit moment redelijk geprijst maar die houden het nog geen 5 jaar vol, de slc ssd's die zijn wel heel erg goed maar nog wel heel erg duur!Riël schreef:ja die 3 jaar garantie is bij mij ook geen overbodige luxe .... die heeft zich zeker al terug verdient.
enz enzHello Wouter,
Hapy ne yaer,
The equipnemt was knocked up when they hit a trea