ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
-Ray-
Contacteer:

hebbie dr nog zo1.... :p

moet zeggen dat ik toch wel erg gecharmeerd was van je ei-foon Thijs... als je zo'n ding uit amerika haalt, kan je die gewoon in het NL (laten) flashen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Ferdy
Über-Spammer

yep, dacht het wel :)

maar je kunt er hier ook eentje van MP afplukken,
heb ik ook gedaan, werkt prima, unlocked en al ! (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zeg het nog 1 keer: gewoon in Belgie kopen! :) Fabrieksgarantie, geen abonnement, nieuw, geen gezeik! :) En goedkoper dan waar dan ook in NL...
-Ray-
Contacteer:

wat doen ze daar dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer

€575 voor de 16 GB, 675 voor de 32 GB.

http://iphone3g.mobistar.be/nl/iphone3g.cfm

En als voorbeeld een aanbieding in NL: http://link.marktplaats.nl/270707624
Tom
Moderator
Car: MB

575 is toch nog steeds een leuke som
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Ja, het blijft bizar veel geld, maar nog altijd goedkoper dan in NL. Als je dat toch zo'n ding wil... :)
Tom
Moderator
Car: MB

wordt tijd dat ze dingen eens leuk gaan prijzen icm een 1 jarig abo.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer

-Ray- schreef:
-PAZ- schreef:Nu ben ik opzoek naar een laptop, maar heb hier niet zo veel of geen :p ervaring mee. ik zag op de site van dell een aantal leuke aanbiedingen waaronder deze

http://www1.euro.dell.com/content/produ ... &~lt=popup

Iemand nog tips of dingen waar ik naar moet kijken. Zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor internet en minder bijna niet voor games.
Dell = over het algemeen duur. Als je hem alleen voor een beetje surfen gebruikt koop je voor nog geen 500 bij Mycom of Computerland een prima 17 inch laptop waarmee je jaren vooruit kan. en wie laat er nou een laptop van de trap vallen?

ik heb zelf al 4 jaar een packard bell laptop bij de wehkamp toen voor 399 gekocht, daar doe ik het nu nog steeds mee. niet de snelste, prima om op schoot mee te surfen en andere normale dingen. downloaden en branden gaat ook prima.

dus bespaar jezelf die 799 of 849 nou, je hebt het echt niet nodig. sommigen zullen beginnen over dat van die goedkopere de processor niet goed genoeg is, prima. als jij een beetje surft en niet teveel gekkigheid uithaalt is een basic processor prima, tegenwoordig hebben ze allemaal minimaal 2-3Gb aan werkgeheugen, beetje knappe harde schijf erin (tegenwoordig allemaal minimaal 250Gb, zat voor een laptop) en gaan met die banaan.
Dat is misschien ook wel zo, maar hoorde nogal wat goede dingen voor dell. Me zus heeft van zowel acer als pb al eens een laptop gehad en beide zijn niet echt super goed bevallen. Vandaar dat ik eens bij dell aan het kijken was, en ik geef dan liever iets meer uit ipv nu 500 en dan over 1.5 of 2 jaar er weer 1 te moeten kopen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Johan Hogervorst
Contacteer:

Garantie van dell is ook gewoon super, dus wat betreft betaal ik dan mss wel iets meer (ondanks dat ze regelmatig kortingsacties hebben), maar als er wat is zit ik wel goed. :)
Merijn
Über-Spammer

Ik vind de snelheid van een instaplaptop echt om te janken... :( Zrlfs voor gewoon surfen, downloaden en branden. Maar misschien ben ik gewoon veeleisend? Een Celeron mobile processor is gewoon frustrerend traag, zeker als je wat meer dingen tegelijk wilt doen.

En ga vooral geen Vista of 7 draaien op een instapper, want je krijgt spijt. :)
Abel
Über-Spammer

ik heb een fujitsu siemens, ik heb er 2GB geheugen in gedaan en een processor upgrade. t5500 was een celeron 1.6.

dit vind ik als niet game pc echt ruim voldoende. en het leuke ik werk er al 2 jaar op en ik heb echt nog niet het idee dat ik een andere moet hebben. 15" breedbeeld is een mooi groot scherm aangezien je er zo dicht bij zit.

deze laptop word heel veel gebruikt en staat soms (in het verleden iedergeval heel veel)dag en nacht aan te downloaden. de pc boven die word alleen gebruikt als ik persee xp nodig heb.

de laptop draait nu al een aantal maanden vlekkeloos op windows 7 en dat raad ik iedereen aan.

maar dell is echt een super merk, en echt niet duur. die jij op het oog hebt is wel een hele "zware" machine. (Y)
Abel
Über-Spammer

Merijn schreef:Ik vind de snelheid van een instaplaptop echt om te janken... :( Zrlfs voor gewoon surfen, downloaden en branden. Maar misschien ben ik gewoon veeleisend? Een Celeron mobile processor is gewoon frustrerend traag, zeker als je wat meer dingen tegelijk wilt doen.

wat is een instapper? de celeron's tegen woordig zijn ook al dual core. die oudere types van 1.5, 1.6 en 1.7 heb je wel gelijk maar die 2.0 en dualcore zijn echt flink snel hoor. en met vista en 7 geen probleem, als je maar flink geheugen hebt.
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:Ik vind de snelheid van een instaplaptop echt om te janken... :( Zrlfs voor gewoon surfen, downloaden en branden. Maar misschien ben ik gewoon veeleisend? Een Celeron mobile processor is gewoon frustrerend traag, zeker als je wat meer dingen tegelijk wilt doen.

7 gaat goed, draait op een netbookje beter dan xp ... ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Car: R19.R

Joopieboy schreef:Sorry, ik heb er mee gewerkt, ik mis vooral aansluitingen, en voor het geld van een macbook heb een veel dikkere windows computer.
Helemaal mee eens, het is niet onaardig spul, ziet er leuk uit, os x werkt ook best prettig (heeft ook zijn eigenaardigheden net als windows), maar als je vervolgens naar de prijs vraagt, krijg een driedubbele rolberoerte, val je stijl achterover en loopt naar de eerste de beste pc boer, haalt daar voor het helft van het geld een pc met dubbele specs en windows 7. Easy choice dacht ik :smile:
Riël
Über-Spammer

ja die 3 jaar garantie is bij mij ook geen overbodige luxe .... die heeft zich zeker al terug verdient.

Overweeg trouwens een SSD schijf icm windows 7 ;) Klaar voor de toekomst en dát is pas snel :) Heb je wat minder Gb's maar tegenwoordig slaat iedereen zijn spul toch ofwel op een NAS of op een extern hd'tje op.
Abel
Über-Spammer

je zit toch snel aan minimaal 40GB wat je nodig hebt. Wat had je in gedachten? quanta costa?
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Riël schreef:ja die 3 jaar garantie is bij mij ook geen overbodige luxe .... die heeft zich zeker al terug verdient.

Overweeg trouwens een SSD schijf icm windows 7 ;) Klaar voor de toekomst en dát is pas snel :) Heb je wat minder Gb's maar tegenwoordig slaat iedereen zijn spul toch ofwel op een NAS of op een extern hd'tje op.
Ga voor de grap eens defragmenteren met een SSD and be amazed! :D
Riël
Über-Spammer

waarom zou ik dat doen?
Dat zijn onnodige schrijfacties.

En Abel, ik heb een 30Gb ssd met windows 7 en office 2010 en tal van andere programma's. Ik laat muziek e.d. van mijn schijf af en heb nu nog 12 Gb vrij.

30Gb is voor mij ruim voldoende.

Zal zometeen eens een reboot filmen of het starten van outlook ;)
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

De reden is simpel, gaat echt belachelijk snel in vergelijking met een normale HD, en daarom leuk om eens te zien.
Ja het zijn onnodige schrijf acties op je SSD, maar ach van die ene keer zal je SSD ook niet meteen versleten zijn.

Over snel rebooten gesproken, check this http://www.youtube.com/watch?v=T7ofkdlGGF4

Dit systeem (Amiga OS 4.1) draait gewoon op een conventionele HD, processor: een miezerige G3 800 Mhz.
Dit OS laat heel goed zien wat er gebeurd als je dingen efficient in elkaar zet.
Het ziet er beetje oldskool/hobby uit, omdat het ook oldskool is. :D
-PAZ-
Über-Spammer

Na de post van Ray toch even gekeken op computerland.nl, daar kwam ik deze hp tegen. Kan iemand me iets zinnigs zeggen over de snelheid van deze laptop??

http://www.computerland.nl/ProductDetai ... NS00700982

Of is de dell dan toch echt wel de 300 euro meer waard ??

http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/L ... &cs=nldhs1

Zou mij dan gaan tussen de 2 duurste varianten van de studio 17.
Riël
Über-Spammer

Hardwaretechnisch is die dell wel veel verder

4Gb ipv 3Gb. Verschil in ddr2/ddr3 is niet gigantisch maar de bussnelheid zal toch 30% hoger liggen bij de dell.

veel betere processor, merkbaar bij flash op internet bijvoorbeeld ;)

veel betere grafische kaart,
Denk bijvoorbeeld straks aan het kijken van HD films enzo ;) maar op die dell draait ook een nieuwe game gewoon. Op die Compaq niet.

daar zitten die paar 100 wel in hoor en mijns inziens ook wel de moeite waard. Die compaq is geen krachtpatser, dus gaat minder lang 'mee'.
Martijn Kool

Riël schreef:Hardwaretechnisch is die dell wel veel verder

4Gb ipv 3Gb. Verschil in ddr2/ddr3 is niet gigantisch maar de bussnelheid zal toch 30% hoger liggen bij de dell.

veel betere processor, merkbaar bij flash op internet bijvoorbeeld ;)

veel betere grafische kaart,
Denk bijvoorbeeld straks aan het kijken van HD films enzo ;) maar op die dell draait ook een nieuwe game gewoon. Op die Compaq niet.

daar zitten die paar 100 wel in hoor en mijns inziens ook wel de moeite waard. Die compaq is geen krachtpatser, dus gaat minder lang 'mee'.
3gb is de grootste onzin die er is. Dan zit er een reepje van 2gb en van 1gb in, werkt dus ook niet fijn samen zoals 2+2 zou doen.

Komt bij dat ze er 3gb in doen zodat er de 32bits versie van windows 7/vista op geinstalleerd kan worden, zouden ze er 4gb in drukken, dan heb je pas wat aan die 4gb als je 64bits OS installed...

als ik een laptop te koop zie en deze heeft 3gb ram, dan laat ik hem zobiezo links liggen..

als ze daarop moeten besparen mogen ze hem houden
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Johan Hogervorst
Contacteer:

De kwaliteit van die hp laptops en vooral de schermen is voor mij al een reden om ze te laten staan. :P

Ik heb nu zelf een 'instap' sony viao voor 1000 euro, looks van een apple, en echt super specs. 4gb ram, snele processor en videokaart, 500gb harde schijf, lcd scherm, blue ray dvd brander/speler, etc.
Riël schreef:ja die 3 jaar garantie is bij mij ook geen overbodige luxe .... die heeft zich zeker al terug verdient.

Wacht er nog maar even mee, de goedkopere mlc ssd's zijn op dit moment redelijk geprijst maar die houden het nog geen 5 jaar vol, de slc ssd's die zijn wel heel erg goed maar nog wel heel erg duur!
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

De een zegt 5 jaar de ander zegt 7-10 jaar. De levensduur gewoon nog niet goed genoeg getest. Maar ik denk dat na 4/5 jaar, de rest van zo'n laptop ook al kuren gaat vertonen.
Maarten-Jan

Het is ook sterk afhankelijk van hoe intensief je hem gebruikt natuurlijk :)
Riël
Über-Spammer

Joopieboy schreef:De kwaliteit van die hp laptops en vooral de schermen is voor mij al een reden om ze te laten staan. :P

Ik heb nu zelf een 'instap' sony viao voor 1000 euro, looks van een apple, en echt super specs. 4gb ram, snele processor en videokaart, 500gb harde schijf, lcd scherm, blue ray dvd brander/speler, etc.

Wacht er nog maar even mee, de goedkopere mlc ssd's zijn op dit moment redelijk geprijst maar die houden het nog geen 5 jaar vol, de slc ssd's die zijn wel heel erg goed maar nog wel heel erg duur!

ik heb gewoon een OCZ Vertex 30Gb voor 100 € gekocht en het waren de best gespendeerde 100 € ooit ... dat ding is echt veel fijner geworden.

Die jaren is gewoon duimzuigerij want die dingen bestaan nog niet zo lang ;) Dat is gewoon gerekend op blabla schrijfakties per dag per blabla dagen per blabla ongeveer slijtage haha nee, onzin. Pure theorie en speculatie
Vos

Joopieboy schreef:De kwaliteit van die hp laptops en vooral de schermen is voor mij al een reden om ze te laten staan. :P

HP slecht??? alleen maar goede (tot nu toe) ervaringen mee (heb er 40 in beheer)... en die sony laptop zou ik niet de auto laten liggen als ik jou was... die batterijen willen nog wel eens spontaan ontbranden.... Sony heeft veel laptops terug laten brengen... heb daar dan nooit zo'n goed gevoel bij als ik zo'n ding op schoot heb...

Die ssd schijfjes zijn inderdaad meesterlijk!
-PAZ-
Über-Spammer

Het is toch een dell geworden, heb er vanmiddag een gekocht. Als het goed is volgende week in huis. Iedereen bedankt voor de info (Y)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Gefeliciteerd ermee en veel plezier!

En die ssd's, dat is iig wat ik veel lees in reviews en in de bladen dat die niet lang meegaan. Het is gewoon wachten op de praktijk tests hoelang ze werkelijk mee gaan.
Riël
Über-Spammer

Ja dat ze niet lang meegaan, het tweakers.net iedereen roept hetzelfde :D (S)

Nee, ik maak me er niet druk om ;)
Xabre
Car: 19 16V

over een jaar heb je toch weer een andere :lol:
Trust me. I know what I'm doing.
Maarten-Jan

Wat is niet lang? Als ze 5 jaar meegaan is dat ruim lang genoeg, tegen die tijd ben je ook weer aan een nieuwe pc toe.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Voor een Nederlands bedrijf regelen wij ook de schaden van de vestiging in Spanje.

Daar werkt zoon 140 man, maar niemand (zelfs de directeur) kan daar Engels, de schades lopen via een Internationaal schaderegelingsbureau.

Bij dat bureau werken 20 man, 1 daarvan kan een beetje hakkie takkie Engels (N) , krijg ik vanochtend de volgende e-mail uit Spanje;
Hello Wouter,

Hapy ne yaer,

The equipnemt was knocked up when they hit a trea
enz enz |: |: |: |: |:

Lopen wij in NL nu echt zo voor dat alles wel netjes in het Engels kan??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Xabre
Car: 19 16V

The equipnemt was knocked up when they hit a trea :lol: :lol: kan je nog eens wat quootjes geven :worship:

ach, je naam schrijft hij wel goed (F)
Trust me. I know what I'm doing.
Gesloten