ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@Adinsx, geen idee welk type, we hebben ze er gewoon even naast gelegd kwa lengte :lol: :smile:
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Nee niet echt. Wel viel me op dat 's morgens een paar keer bij koude start de motor stationair meer toeren draaide dan normaal, bleef soort van hangen ofzo, tegen de 2000 rpm ongeveer. Dat is een keer of 3 a 4 gebeurd de laatste 2 weken ofzo. Maar ook alleen dan, eik zodra ik bij het volgende stoplicht weer stilstond zakte hij weer naar het normale stationair toerental.

Vandaag heb ik dus uiteindelijk een km of 6/8 gereden met dat 2e lampje aan.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Clio Rs, dat euvel is problemen in de electronica, bij mij is toen de hele kabelboom vervangen omdat hij soms wel soms niet dit probleem had, ook waren de bobines gewoon oke.

Wordt trouwens lastig zoeken omdat het meten lastig is als alles weer gewoon werkt.

Ik ben toen 2 maanden zoet geweest eer men het gevonden had, had ook soms last van niet aanslaande motor, terwijl alles oke was.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

@modus: Gewoon even een afspraak maken bij de dealer. Zolang de fout-lampjes nog branden is het probleem nog steeds aanwezig. Bovendien kunnen oude foutmeldingen nog uitgelezen worden. Wellicht is één van de motor-sensoren defect geraakt.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

#Ron# schreef:@modus: Gewoon even een afspraak maken bij de dealer. Zolang de fout-lampjes nog branden is het probleem nog steeds aanwezig. Bovendien kunnen oude foutmeldingen nog uitgelezen worden. Wellicht is één van de motor-sensoren defect geraakt.
Nope, die fouten staan niet gemeld, lampje gaat branden omdat de verbranding niet lekker gaat, oorzaak was niet simpel te achterhalen.

Probleem klinkt heel erg bekend, voorbeelden die ik had:

Het niet aanslaan van de motor.
Plots niet harder kunnen dan 80 in 4, met pijn en moeite 100.
Niet reageren op gaspedaal, komt omdat de auto denkt dat je stationair staat te draaien.

Technisch kan ik het niet uitleggen....dusszzz

Heb ook de facturen niet meer, maar was een aaneenschakeling van oplossingen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Ik kwam idd niet boven de 90 uit in 5, in 2 tot 40, in 3 tot 60 ofzo, erg raar.
Ik pak maandag de bus wel naar werk en bel de garage eerst wel voordat ik daarheen ga.
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Heej mannen,

Sinds gisteren de eigenaar van deze blauw Clio RS ph2..

[img]http://img21.imageshack.us/img21/9928/cliorsg.jpg[/img]

Het is de 05-HG-JV, een zo goed als originele Clio RS met verlagingsveren, Pioneer radio i.c.m. de originele stuurbediening, samco koelwaterslangen, andere bougie-kabels en een iets groter spoilertje achterop..


Motorsteun bovenaan moet ik vervangen en een xenon lamp doet het niet.. Verder een heerlijke bak!! :grin:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Modus schreef:Ik kwam idd niet boven de 90 uit in 5, in 2 tot 40, in 3 tot 60 ofzo, erg raar.
Ik pak maandag de bus wel naar werk en bel de garage eerst wel voordat ik daarheen ga.
Doe je dan dus zeg maar op stationair toerental.

@RS50Jochem,

Veel plezier met de Clio RS..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Heul veul plezier ermee Jochem. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Arno17 schreef:
#Ron# schreef:@modus: Gewoon even een afspraak maken bij de dealer. Zolang de fout-lampjes nog branden is het probleem nog steeds aanwezig. Bovendien kunnen oude foutmeldingen nog uitgelezen worden. Wellicht is één van de motor-sensoren defect geraakt.
Nope, die fouten staan niet gemeld, lampje gaat branden omdat de verbranding niet lekker gaat, oorzaak was niet simpel te achterhalen.
Heb een defecte temp-sensor gehad met de ph3. Je temp-metertje gaat dan ook raar doen en na een tijdje gaat het motor lampje aan. Die sensor hebben ze toen vervangen.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maar Ron, toen kon je toch gewoon blijven gassen neem ik aan.

Euvel wat Modus heeft en ik toen had was totale power verdwenen, werd toen zelfs door vrachtwagens ingehaald. :-(
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

rs50Jochem schreef:Heej mannen,

Sinds gisteren de eigenaar van deze blauw Clio RS ph2..

[img]http://img21.imageshack.us/img21/9928/cliorsg.jpg[/img]

Het is de 05-HG-JV, een zo goed als originele Clio RS met verlagingsveren, Pioneer radio i.c.m. de originele stuurbediening, samco koelwaterslangen, andere bougie-kabels en een iets groter spoilertje achterop..


Motorsteun bovenaan moet ik vervangen en een xenon lamp doet het niet.. Verder een heerlijke bak!! :grin:
stond deze niet op mp vandaag?
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Ja, klopt..

Hij staat nog op MP met het kopje VERKOCHT erbij geloof ik.. ;)


De 172PKtjes doen het lekker.. Maar wat zijn de dingen die jullie eraan gedaan hebben om hem (iets) meer vermogen te geven.?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

inruilen en een snellere auto kopen. :p

Je zou em kunnen chippen bij Fastchip, weer niet of je er veel geld aan wilt uitgeven.

Met een openluchtfilterje en race-uitlaat kom er iig niet :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Arno17 schreef:Maar Ron, toen kon je toch gewoon blijven gassen neem ik aan.
Dat heb ik niet geprobeerd, wilde de boel wel heel houden.

Er zitten een aantal sensoren in/op die motor. Als die het niet goed doen, of de bekabeling ernaar toe wat appelig is, gaat de ECU uit zelfbescherming in het noodloopprogramma. Maar je hebt gelijk, dit kunnen lastige problemen zijn.
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Wouter de Wit schreef:inruilen en een snellere auto kopen. :p

Je zou em kunnen chippen bij Fastchip, weer niet of je er veel geld aan wilt uitgeven.

Met een openluchtfilterje en race-uitlaat kom er iig niet :lol:
Nou, voor een 7sec. tot 100km/h auto is de Clio RS volgens mij 1 van de beste qua aanschaf dus voor hetzelfde geld een snellere vinden lijkt me moeilijk..

Als ik onder de 7sec. dan wel 6sec. wil komen kom ik al snel uit op een €15.000/20.000 auto die ik nu niet wil kopen als fun auto (Ik rij dagelijks een Megane CC en de RS heeft als doel fun)..


Maar even bij Fastchip op de site gekeken.. Als ik het goed begrijp koop je bij hun de apparatuur en ben je daarna in de gelegenheid zelf het programma te herschrijven via downloads van hun site.?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Fastchip kan je auto gewoon chippen, hoef je niet zelf te klooien.

Verwacht niet dat je naar 180 pk gaat
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Gaat me ook niet op de pk's.. Het gaat me om het prettigere verloop van de powerband etc...

Zijn er prijzen bekend..?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

rs50Jochem schreef:Heej mannen,

Sinds gisteren de eigenaar van deze blauw Clio RS ph2..

[img]http://img21.imageshack.us/img21/9928/cliorsg.jpg[/img]

Het is de 05-HG-JV, een zo goed als originele Clio RS met verlagingsveren, Pioneer radio i.c.m. de originele stuurbediening, samco koelwaterslangen, andere bougie-kabels en een iets groter spoilertje achterop..


Motorsteun bovenaan moet ik vervangen en een xenon lamp doet het niet.. Verder een heerlijke bak!! :grin:

Hm.. die auto komt me erg bekend voor.

Is volgens mij van een forummer hier, en ik dacht heel even dat deze van Modus was. Maar die heeft er problemen mee zoals we al lazen...


Veel plezier ervan, ik ga even kijken waar ik die foto eerder ben tegengekomen :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gevonden!! :)


Dus hij was al bekend in de club ;)


Succes met de RS, het rijdt heerlijk, zeker als bommetje voor erbij (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Ow, cool!! :D
Mooie foto's die van de Clio zijn gemaakt ook.. :foto:

Ik heb al eerder een Clio II ph2 gehad maar toen een 1.6 16v initiale.. Hoe komt het dat ik nog niet 1 RS gevonden heb met originele cruise-control.?

De RS heb ik nog niet echt gebruikt, vandaag schrijf ik hem pas op mijn naam en na het oplossen van de probleempjes zal ik hem eens goed gebruiken..... :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

rs50Jochem schreef:Ow, cool!! :D
Mooie foto's die van de Clio zijn gemaakt ook.. :foto:

Ik heb al eerder een Clio II ph2 gehad maar toen een 1.6 16v initiale.. Hoe komt het dat ik nog niet 1 RS gevonden heb met originele cruise-control.?

De RS heb ik nog niet echt gebruikt, vandaag schrijf ik hem pas op mijn naam en na het oplossen van de probleempjes zal ik hem eens goed gebruiken..... :p
Bij de phase2 was het een optie meen ik?

Vanaf de phase3 (RS182) zoals ik heb was cruisecontrol en ESP standaard.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Nou, ik dacht ook steeds dat het een optie was.. Maar heb nog niet 1 ph2 met cruise-control kunnen vinden en een maatje die bij Renault werkt zegt dat ze destijds niet leverbaar waren met cruise-control..


Trouwens, je werkt bij welke banenwinkel.? ;)

Groetjes

Sgt1 Dobbelaar.. :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

rs50Jochem schreef:Nou, ik dacht ook steeds dat het een optie was.. Maar heb nog niet 1 ph2 met cruise-control kunnen vinden en een maatje die bij Renault werkt zegt dat ze destijds niet leverbaar waren met cruise-control..


Groetjes

Sgt1 Dobbelaar.. :p

Het was zeker weten een optie. Heb thuis de originele brochure, zal daar vanavond eens in kijken.

Trouwens, je werkt bij welke banenwinkel.? ;)
Eh.. je bedoeld?


Zou ik je misschien moeten kennen van de AutovakRAI? :~
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

#Ron# schreef:
Arno17 schreef:Maar Ron, toen kon je toch gewoon blijven gassen neem ik aan.
Dat heb ik niet geprobeerd, wilde de boel wel heel houden.

Er zitten een aantal sensoren in/op die motor. Als die het niet goed doen, of de bekabeling ernaar toe wat appelig is, gaat de ECU uit zelfbescherming in het noodloopprogramma. Maar je hebt gelijk, dit kunnen lastige problemen zijn.
Zoiets zei een collega vanochtend ook al, hij springt mogelijk om 1 of andere reden in een soort noodprogramma, had hij ook eens meegemaakt met zijn Opel.

Woensdag ga ik naar de garage om het uit te laten meten.

Het rijdt echt heel naar omdat je nogal beperkt wordt in het normaal kunnen aanpassen aan verkeerssituaties.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De luchtmassameter zou ook wel een goede optie kunnen zijn.

Het lijkt inderdaad het meest op een noodloop. Zeker ook omdat je aangeeft dat de motor niet op 3 poten loopt...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30


Trouwens, je werkt bij welke banenwinkel.? ;)
Eh.. je bedoeld?


Zou ik je misschien moeten kennen van de AutovakRAI? :~
Ik maakte uit je post over de CV90 op dat je bij een banenwinkel werkte maar ik heb het dus mis..?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

rs50Jochem schreef:

Trouwens, je werkt bij welke banenwinkel.? ;)
Eh.. je bedoeld?


Zou ik je misschien moeten kennen van de AutovakRAI? :~
Ik maakte uit je post over de CV90 op dat je bij een banenwinkel werkte maar ik heb het dus mis..?
Nop, maar ik 'ken' wel enkele van je collega's. Dacht dat jij misschien ook tot de standbemanning gehoord had tijdens de AutovakRAI 2009.

Check deze link: http://www.amt.nl/web/Dossier/Autovak.htm


Ik werk als redacteur bij het vakblad Auto&Motor TECHNIEK. Dat moet je vast wel bekend klinken ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Maarten-Jan schreef:@Adinsx, geen idee welk type, we hebben ze er gewoon even naast gelegd kwa lengte :lol: :smile:
Hier ook binnen. A531S is voor de linksgestuurde Clio II

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0023-3.jpg[/img]


Morgen er maar eens opzetten (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
rs50Jochem
Berichten: 75
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30

Nee, ik was er niet.. Foutje van mij.. ;)

Nog iets gevonden over de cruise-control..? Ik heb er nog steeds geen kunnen vinden met....
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Vandaag een 172 Cup of Ragnotti denk ik gespot, in Voorburg stond ie geloof ik. Ik meen dat er bij RTC ook een Ragnotti zit/zat? Heb het kenteken niet kunnen zien.

Geneuzel over mijn sores met mijn eigen bak zal ik even in het mankemententopic plaatsen.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Modus schreef:Voor de registers

ph1 blauw 84-HH-TD http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s0 ... 449932.jpg
staat er echt al bij hoor (Y)
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Oh ik zie het, de lijst is niet helemaal 100% juist gesorteerd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Modus schreef:Oh ik zie het, de lijst is niet helemaal 100% juist gesorteerd.
klopt maar heb geen zin om bijna 300 clio's perfect te gaan sorteren :p
Plaats reactie