Zeg nee tegen km heffing site is online

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

tutuur schreef:
edit: @tim
ik heb gehoord dat amerikanen ook veel socialere rijders zijn, misschien komt dat ook wel als gevolg van beter verkeer maar het zou toch een hoop helpen als mensen elkaar wat meer ruimte gunnen...
Ja! als ze allemaal nou eens van die linker baan af gingen als je er aan kwam. Zouden je problemen bijna zijn opgelost.. |:
Tom
Moderator
Car: MB

:lol: :lol: . Als je in de Amerika de stad uit bent heb je waarschijnlijk de rust, hier heb je in heel het land tegenwoordig drukte dus dan kun je naast iedere weg wel een "fast lane" maken. Geloof ook niet dat dat het ei van columbus is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jacco-
Über-Spammer

"Keep your lane"

Goed systeem, zouden ze hier ook moeten doen, stelletje rukkers die constant van baan wisselen zijn de grootste file-veroorzakers...

Wat voor spinnenweb zie je niet als je "achterop" een file rijdt :~ |:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Tim
Car: E36 M3

Inderdaad, links, rechts, how links kan ik 1,5 auto verder vooruit rijden! |:
Tom
Moderator

Keep your line is idd wel aardig maar werkt volgens mij pas bij wegen met toch wel minimaal drie stroken in dezelfde richting.
-jacco-
Über-Spammer

Tom schreef:Keep your line is idd wel aardig maar werkt volgens mij pas bij wegen met toch wel minimaal drie stroken in dezelfde richting.
Mee eens, misschien zelfs meer nog :)

1: Caravans
2: Vrachtwagens
3: Suzuki's Wagons R+ en Opel Agila's
4: De rest van NL zonder leaseauto
5: Leaseauto's
6: Moi :D
Tim

Mag ik dan een touw aan je sleepoog knopen Jacco? ;)
-jacco-
Über-Spammer

Die heb je wel nodig met die trage diesel van je :p :beer:
Tom
Moderator

Ik zou hem er alleen zonder auto achter hangen :lol: (0)

Probleem van de snelweg zit hem overigens in de te grote snelheidsverschillen. Misschien moet het kabinet eens op reis naar australie (gelieve op eigen kosten :smile: ) om daar eens te kijken.
Arjen

Tom schreef::lol: :lol: . Als je in de Amerika de stad uit bent heb je waarschijnlijk de rust, hier heb je in heel het land tegenwoordig drukte dus dan kun je naast iedere weg wel een "fast lane" maken. Geloof ook niet dat dat het ei van columbus is.
Dit was tussen NY en Boston en dat is nu niet bepaald rustig.
Ik heb het dan ook niet over het Keep your lane systeem. Want dat is compleet ruk. Met een europese rijstijl viel daar een hoop winst te behalen :-)

Maar ze hebben daar ook een "fast lane". Die heeft dus nauwelijks in en uitvoegstroken. Die gebruik je dus alleen als je van de ene naar de andere grote stad wilt rijden. En dat werkt erg goed.
Riël
Über-Spammer

Onze steden liggen te dicht op mekaar.

Grootste verschil met duitsland: afritten 30km na mekaar of zoals bij ons soms wel binnen 2km.

Dan kun je gewoon niet hard rijden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator

NY Bosten is zo'n 350 km. Dat is nog wel een verschil met NL waar de steden om te 10-30km liggen. Bij Den Bosch krijgen we nu overigens (bijna klaar) een rondweg met 4x 2 stroken. De binnenste 4 voor doorgaand verkeer (zonder afslagen) en de buitenste 4 voor lokaal op en afgaand verkeer. Ben benieuwd of dat wat wordt.
Arjen

-jacco- schreef: 3: Suzuki's Wagons R+ en Opel Agila's
Aha, dat valt dus meer mensen op!

het zijn zowieso vaak Opels die vooraan in de file rijden. Zeker op autowegen. komt volgens mij omdat Opels (als ik de testen moet geloven) vaak snelheidsmeters hebben die gruwelijk overdrijven. Dus al die grijze bolletjes rijden braaf honderd terwijl dit in het echt maar zo'n 85km per uur is.
Arjen

Tom schreef:NY Bosten is zo'n 350 km. Dat is nog wel een verschil met NL waar de steden om te 10-30km liggen. Bij Den Bosch krijgen we nu overigens (bijna klaar) een rondweg met 4x 2 stroken. De binnenste 4 voor doorgaand verkeer (zonder afslagen) en de buitenste 4 voor lokaal op en afgaand verkeer. Ben benieuwd of dat wat wordt.
Als je op de kaart kijkt dan zul je zien dat langs de I95 (dus eastcoast) het haast ook een geheel stedelijk gebied is. Zeker vanaf NY tot een stuk voorbij New Haven.
Arjen

Riël schreef:Onze steden liggen te dicht op mekaar.

Grootste verschil met duitsland: afritten 30km na mekaar of zoals bij ons soms wel binnen 2km.

Dan kun je gewoon niet hard rijden.
Das idd het probleem van ons verouderde wegennetwerk. Ook voor korte afstanden wordt je gedwongen om de snelweg te gebruiken.

In Frankrijk gebruik je voor dat soort ritjes de Route National.
Als ze gewoon in de jaren '70 al begonnen waren om een alternatief netwerk van wegen aan te leggen (zeg maar Route National) dan hadden we een stuk minder files.

Maar ja men moest zo nodig weer luisteren naar al die rijstwafelhappende, geitewollensokkenjongens met een botaniseertrommel om hun nek. Gevolg: files met een zware belastiong voor het milieu. Maar bij die lui wil het er nog steeds niet in dat meer asfalt is minder files betekent.
Tom
Moderator

@ Arjen; dat kan best een stedelijk gebied zijn maar jij bent degene die zegt dat er over die afstand vrijwel geen op en afritten zijn. Zie jij dat in NL al op die schaal?

En die B-wegen zijn er wel (al ben ik het met je eens dat uitbreiding nodig is), maar daar jagen ze iedereen weg door grote getalen drempels en 60km/zones.
-jacco-
Über-Spammer

Tom schreef:Ik zou hem er alleen zonder auto achter hangen :lol: (0)
:lol:
Mag ie zelf kiezen :P
Probleem van de snelweg zit hem overigens in de te grote snelheidsverschillen.
Daar doelde ik idd ook op ;) (Y)
Arjen schreef: Aha, dat valt dus meer mensen op!
:D
Arjen

Tom schreef:@ Arjen; dat kan best een stedelijk gebied zijn maar jij bent degene die zegt dat er over die afstand vrijwel geen op en afritten zijn. Zie jij dat in NL al op die schaal?

En die B-wegen zijn er wel (al ben ik het met je eens dat uitbreiding nodig is), maar daar jagen ze iedereen weg door grote getalen drempels en 60km/zones.
Misschien is het door mij niet goed neergeschreven. Er zijn wel veel afritten maar niet op de fast lane. Oftewel: als ik niet in bijv. Millford moet zijn dan pak ik de linkerbaan = fastlane. Hier kun je dus niet vanaf en je rijdt dus zo de stad voorbij. Moet je wel in die plaats zijn (en dus een afrit nemen) dan maak je gebruik van de overige banen.
Daniël W.
Car: 5TL-T

Riel schreef:[...]

6,7 is de max (een bak van 5000 euro (cliotje) kost er 3) en 30.000 is het dubbele van de gemiddelde nederlander. Die betaalt dan ook wat meer.

[...]
2012 3,0 cent per kilometer
2013 3,5 cent per kilometer
2014 4,0 cent per kilometer
2015 4,6 cent per kilometer
2016 5,3 cent per kilometer
2017 6,1 cent per kilometer
2018 6,7 cent per kilometer
Mijn huidige situatie:
2009: 600 MRB/jaar, 35.000km (niet vergeten dat de MRB zelf in '07 en '08 in totaal 15% is verhoogd)
2012: 0 MRB/jaar, €1050 km heffing
2018: 0 MRB/jaar, €2345 km heffing
+gemeentelijke opcenten

En dan hebben we het nog niet eens over het effect van het zwaarder belasten van het goederenvervoer, het zwaarder belasten van gas/electra (onder het mom van het milieu :lol: snappen ze nog niet dat een lagere vraag naar energie de prijzen uiteindelijk juist doet stijgen?), ongetwijfeld hogere brandstofprijzen...je hoeft toch geen genie te zijn om te zien dat we er allemaal op achteruit gaan?
Riël
Über-Spammer

Je rijdt meer dan het dubbele van de gemiddelde nederlander.

De gemiddelde nederlander betaalt ook wat jij betaalt

Dus je gaat het dubbele betalen.

En zoals ik heel vaak zeg: wat 2018 brengt kun je nu geen pijl op trekken, dat is speculatie en staat geenszins vast al wilden ze het graag.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Degene die echt denken dat het goedkoper wordt zijn echt niet goed wijs.
Èr moeten meer wegen komen volgens Eurlings.
Er moet ruim 4 miljard in het spionagekastje gestopt worden.
Het spionagesysteem moet jaarlijks worden onderhouden.
Er moeten mensen bijkomen die alles gaan doen, facturen, controle, enz enz.
Dus er moet MEER geld opgehaald worden, terwijl er 15% minder gereden wordt, waar haalt die lamlul die 15% vandaan?????
Dus als je dit allemaal bij elkaar optelt wordt het volgens Eurlings en sommige hier goedkoper |: |: |:

Nou laat ik je 1 ding verklappen.
HIJ LIEGT

Ow ja en energie wordt ook elk jaar goedkoper omdat het kabinet onzinnige quota's heeft afgesproken op europees niveau.
(S) (S) (S) (S) lekker verder
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Je rijdt meer dan het dubbele van de gemiddelde nederlander.

De gemiddelde nederlander betaalt ook wat jij betaalt

Dus je gaat het dubbele betalen.

En zoals ik heel vaak zeg: wat 2018 brengt kun je nu geen pijl op trekken, dat is speculatie en staat geenszins vast al wilden ze het graag.
Heb je nou het voorstel al gelezen? Riel.
Je kan wel blijven blaten dat er niks vaststaat, maar ik wordt een beetje strontziek van dat argument (argument klopt ook niet, je zwetst in de ruimte om je gelijk te halen), want die heffingen staan WEL vast.
Ik zou zeggen lees het voorstel eens en wordt reeel.
Riël
Über-Spammer

Ja, het voorstel. Precies dat is het.

Een voorstel van hoe het er in 2018 uit zou zien.

Nou wordt niet meteen zo giftig en met smileys beginnen te gooien, relax :) Ik wordt toch ook niet strontziek wordt van jouw argumenten? ALs je ziek wordt van argumenten moet je hier wegblijven.

Ik wil alleen zeggen dat het nog niet eens zeker is wat 2012 ons brengt, laat staan 2018. Ik weet wel dat het begin van de km-heffing te nuanceren is en het wel KUT maar niet HEEL KUT is.

Om nu te speculeren op hoe slecht we het over 10 jaar wel niet hebben slaat dus nergens op.

Waarom zou ik mijn standpunt moeten veranderen?
Laatst gewijzigd door Riël op do 26 nov 2009 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Tim

Tom schreef:Ik zou hem er alleen zonder auto achter hangen :lol: (0)
Vieze stoker :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Ja, het voorstel. Precies dat is het.

Nou wordt niet meteen zo giftig en met smileys beginnen te gooien, relax :) Ik wordt toch ook niet strontziek wordt van jouw argumenten? ALs je ziek wordt van argumenten moet je hier wegblijven.

Ik wil alleen zeggen dat het nog niet eens zeker is wat 2012 ons brengt, laat staan 2018. Ik weet wel dat het begin van de km-heffing te nuanceren is en het wel kot maar niet HEEL kot is.

Om nu te speculeren op hoe slecht we het over 10 jaar wel niet hebben slaat dus nergens op.

Je komt niet met argumenten, dat is het juist, die tarieven staan zwart op wit slimmerd, het voorstel is definitief, als dit voorstel goedgekeurd wordt door 1e en 2e kamer is het een FEIT, woordje waar je graag mee smijt.
Ik heb vele argumenten van diverse mensen hier voorbij zien komen.
Van jouw heb ik nog niet 1 argument gezien.
Je veegt alleen alle andere argumenten van tafel zonder dat je zelf 1 fatsoenlijk argument aanvoert.
Verder herhaal je elke keer dat we nog niks kunnen zeggen over 2018, maar fatsoenlijk antwoord geven of een normaal argument neerpennen doe je niet.
Dan kan je ook niet discusieren.
Jij leest wat je wilt lezen en noemt je eigen beleving feiten.
Jammer dat de feiten er alleen liggen middels het voorstel wat jij nog steeds NIET gelezen hebt.
Riël
Über-Spammer

Ow, hoe noem je mijn reacties dan?

Enfin, mijn argument is dat iets wat nu 'vast' ligt voor 2018 toch aan verandering onderhevig zal zijn.

Ik heb nog niks van tafel geveegd toch, ik luister toch naar je? Ik ga niet zeggen ok ik denk dat je gelijk hebt :) Want dat denk ik niet :)
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Riël schreef: En luco, ik had al gereageerd op dat plaatje ;)

Ja dat je over 2018 geen zinnige aannames kan maken, het zijn geen aannames, deze staan letterlijk zo in het voorstel.
Nee, dat niet alleen. Ik had ook een argument dat zeker in het begin je GOEDKOPER bent als je gemiddelde rijder bent. Je mag 20.000 km rijden volgens je berekening, dan ben je duurder, ja moet ook, want je rijdt meer dan gemiddeld. Dat is de essentie van dit systeem.

Wat 2018 gaat doen KAN duurder zijn maar mijn standpunt heb ik hierboven genoemd.
-jacco-
Über-Spammer

Riël schreef: Wat 2018 gaat doen KAN duurder zijn maar mijn standpunt heb ik hierboven genoemd.
Luco bedoelt dat de prijzen voor 2018 dus ook vaststaan als voorstel geaccepteerd wordt.

Die prijzen fluctueren dan niet meer :)
Arjen

Riël schreef:Ja, het voorstel. Precies dat is het.

Ik wil alleen zeggen dat het nog niet eens zeker is wat 2012 ons brengt, laat staan 2018. Ik weet wel dat het begin van de km-heffing te nuanceren is en het wel kot maar niet HEEL kot is.

Je komt niet met argumenten, dat is het juist, die tarieven staan zwart op wit slimmerd, het voorstel is definitief, als dit voorstel goedgekeurd wordt door 1e en 2e kamer is het een FEIT, woordje waar je graag mee smijt.
Ik heb vele argumenten van diverse mensen hier voorbij zien komen.
Van jouw heb ik nog niet 1 argument gezien.
Je veegt alleen alle andere argumenten van tafel zonder dat je zelf 1 fatsoenlijk argument aanvoert.
Verder herhaal je elke keer dat we nog niks kunnen zeggen over 2018, maar fatsoenlijk antwoord geven of een normaal argument neerpennen doe je niet.
Dan kan je ook niet discusieren.
Jij leest wat je wilt lezen en noemt je eigen beleving feiten.
Jammer dat de feiten er alleen liggen middels het voorstel wat jij nog steeds NIET gelezen hebt.
Waar baseer jij je dan op? Want een aantal dingen zijn nog steeds niet bekend zoals spitstarief (laatste berichten zijn dat die er voorlopig niet komt), hoe de prov.opcenten vervangen gaan worden enz, enz. Zelfs de ANWB wil nog geen definitief oordeel vellen omdat er volgens hun nog teveel onzekere factoren zijn. Daarnaast zou ook de tweede kamer nog wijzigingen in het voorstel kunnen eisen/aanbrengen.

Volgens jouw rekenvoorbeeld is de gemiddelde automobilist op de middellange termijn niet duurder uit. Ook kun je er niet klakkeloos vanuit gaan dat de huidige MRB gelijk zal blijven tot 2018. Dus mocht je jouw vergelijking willen doen dan zou je ook de MRB van 2018 al moeten weten. Maar verder dan 5 jaar vooruit kijken is in mijn ogen echt piskijken. En dat laten we maar aan wijlen Klazien uut Zalk over.

JIJ doet dus allerlei aannames en gaat er, in mijn ogen, onterecht vanuit dat alles tot in de eeuwigheid al voor 100% vast staat.

Daarnaast ben ook ik tegen het rekeningrijden en de bio-industrie! :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Je bent het eerste jaar goedkoper, daarna niet meer, buiten de dingen om die de provincie nog mag rekenen omdat de opcenten wegvallen.
Verder zullen minder zuinige auto's zwaarder belast gaan worden, staat ook in voorstel.
Dus in 2014 ben je misschien nog goedkoper uit, daarna niet meer.
Dus de bewering dat de meerderheid goedkoper uit is, is gewoon gelogen.
20.000 in 2014 is best redelijk (zonder opcenten danwel he, dus eigenlijk al minder km), daarna kan je heel snel nog minder km maken met als dieptepunt (in het meest gunstigste geval) ongeveer 7000 km in 2018 (ook weer zonder de opcenten compensatie) dus wordt zeker nog minder.

Dus als je dan een gemiddelde neemt van 15.000 wat er gezegd wordt, ben je dus minimaal 7000x6,7 cent kwijt, noem het maar niks.

Dan is dit wel het meest gunstige scenario he.
Ik snap best dat er wat moet gebeuren.
Maar omdat ze in den haag de boel verkloten moeten de automobilisten het maar weer opbrengen.
Dat vind ik het ergste, ze blijven verkloten en er wordt niks aan gedaan en dan liegen ze je nog voor ook.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

JIJ doet dus allerlei aannames en gaat er, in mijn ogen, onterecht vanuit dat alles tot in de eeuwigheid al voor 100% vast staat.
MRB vervalt hoor in 2014, Lees het definitieve voorstel maar, staan alle prijzen vast, behalve spitstarief, maar met een beetje gezond verstand weet je gewoon dat het iig niet goedkoper wordt dan deze cijfers, en dan komen de opcenten er nog bij, dus hoe jij erbij komt dat je op middellange termijn goedkoper uit bent is mij een raadsel, grijs kenteken verdwijnt dus ook, wat denk je wat dat bedrijven gaat kosten??

Denk je niet dat die dat weer in hun consumentenprijs gaan verrekenen??
Elk bedrijf is vanaf dag 1 van de km heffing duurder uit, dus in 2012 worden voor jouw producten al duurder.
Daniël W.
Car: 5TL-T

Wat is nou de 'gemiddelde nederlander' in dit alles? 15000km? Auto van 1100 kg?

Over het spitstarief, lees even terug, de wetten zijn hier al op voorbereid. Reken maar dat hett er komt.

Zonder spitstarief, en zonder opcenten is zelfs de 'gemiddelde nederlander' (ervanuitgaand dat bovengenoemde beschrijving klopt) na 1 jaar km heffing alweer duurder uit dan de jaren ervoor.
Arjen

MRB vervalt hoor in 2014, Lees het definitieve voorstel maar, staan alle prijzen vast, behalve spitstarief, maar met een beetje gezond verstand weet je gewoon dat het iig niet goedkoper wordt dan deze cijfers, en dan komen de opcenten er nog bij, dus hoe jij erbij komt dat je op middellange termijn goedkoper uit bent is mij een raadsel, grijs kenteken verdwijnt dus ook, wat denk je wat dat bedrijven gaat kosten??

Denk je niet dat die dat weer in hun consumentenprijs gaan verrekenen??
Elk bedrijf is vanaf dag 1 van de km heffing duurder uit, dus in 2012 worden voor jouw producten al duurder.
Ik bedoel dat je in mijn ogen 2 dingen naast elkaar moet zetten:

Dus de situatie van kilometerheffing (waarbij de MRB komt te vervallen) en de situatie, zoals het nu is, van MRB.

Dan zou je dus om een eerlijke vergelijking voor 2018 te kunnen maken de kilometerheffing van 2018 (waarvan voor een deel de cijfers bekend zijn) naast de MRB 2018 (die vast en zeker omhoog gaat) moeten zetten. Dat is dus niet te doen.

Dan vraag jij hoe ik erbij kom dat men op middellange termijn (zo'n 5 jaar) goedkoper en/of even duur uit is. Nou........heel simpel; dan moet je even in je eigen voorbeeld kijken :-)

Ik citeer:

"Dit betekent dus dat je in 2014 20.950km mag rijden voor je hetzelfde kwijt bent, maar dat klopt niet want de heffing die de provincie mag heffen zit er nog niet eens bij "

De gemiddelde nedelander rijdt volgens het CBS zo'n 15500km per jaar.

Dussssssssss............................
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ja dus het eerste jaar goedkoper, daarna duurder (Y)

Zonder de opcenten
Zonder extra heffing voor oudere auto's

Dus goedkoper????
Arjen

Weet jij dan al wat de MRB 2018 is? Er vanuitgaande dat er geen KM-heffing komt?

Jij vergelijkt in jouw voorbeeld namelijk een situatie waarvan je maar een deel van de cijfers weet (kilometerheffing) met een oude situatie, namelijk MRB 2009 (420 euro). Als je alleen al de inflatiecorrectie hierop toepast dan wordt dat al iets van 540 euro per jaar.

Ik ben ook tegen de km-heffing hoor maar ik vraag me alleen af of jouw voorbeeld wel helemaal juist is. Oftewel: eerst het complete plan + cijfers weten (hoogte spitstarief/tijden en plaatsen van dit tarief) en dan pas schreeuwen.
Plaats reactie