Dat oranje wat in het logo van "Vive le Sport" zit is vandaag al een paar keer voorbij gekomen.

Tadaa.....Martijn Kool schreef:Heb nog wel 4 schoepenvelgjes liggen.
Stalen cupwielen in 7J, heb je die liggen oid? zijn willi reservewielen toch?
Ringetje nummer 7 op de tekening van Dialogys wellicht ???Jean-Paul-S schreef:Heeft niks met cup te maken.
Is gewoon een verschil, waar het nou exact vandaan komt weet ik niet. Dealer heeft het gegarandeerd, wellicht iemand die wat oude shocks op de plank heeft liggen ook.
Je hebt eigenlijk alleen maar het strakke ringetje nodig welke in de gleuf valt onder je schroefdraad (cup), kan niet missen![]()
Doordat je nu een moer bovenop de vulring draait, krijg je gewoon de moer in je motorruimte niet ver genoeg aangedraaid om de speling eruit te krijgen.
Dit is net de +- halve cm die je bedoelt.
Doe me ff de foto, wijs ik het zo aan
bij een 5je heb je die knakenring ook niet, wil ook prima...Jean-Paul-S schreef:hetzelfde als nu, maar dan met veer ipv moer. De speciale ring is zodat het geheel niet uitelkaar ploft, dat risico heb je meer met de platte ring die je nu hebt.
Ik zal eens graven in mijn berg delen, wellicht ligt er nog e.e.a.
Kun je niet twee busjes (laten) draaien op een draaibank van bv. een moer?Arco Straver schreef:Dan ga ik maar eens informeren of nummertje 7 en 11 nog leverbaar zijn. (zie net dat busje nummer 11 zo'n 18 euro moet kosten in Dialogys ...![]()
)
Maar heb jij (of iemand anders) dan een foto hiervan van hoe dat zou moeten zitten ??
antoine schreef:Kijk eens op die nieuwe site bij download...Arco Straver schreef: Kwa documentatie voor een cup 16V heb ik niets ...
Toch draai je de bovenste grote moer tegen de klemmoer aan, tenzij je dempers hebt met langere draad zoals bij Arco z'n oude prul.Martijn Kool schreef:bij een 5je heb je die knakenring ook niet, wil ook prima...Jean-Paul-S schreef:hetzelfde als nu, maar dan met veer ipv moer. De speciale ring is zodat het geheel niet uitelkaar ploft, dat risico heb je meer met de platte ring die je nu hebt.
Ik zal eens graven in mijn berg delen, wellicht ligt er nog e.e.a.
hmm maar daar heb je geen last van dat extra schoteltje wat bovenlangs je veerpootkoker moet, wat een kutsysteem zit er op die clio's dan eigenlijk...
Kan wel, maar centreert niet zo fijn als een originele. Daarbij vind je draaibank het niet zo heel leuk om van een 6 hoek een rondje te makenKun je niet twee busjes (laten) draaien op een draaibank van bv. een moer?
Die rubbers is eigenlijk een bottom out, hoe meer je vult, hoe eerder hij niet meer doorveert. Is eigenlijk een bumpstop zeg maarOok nog een kleine vermelding waard is dat er onderin bij de losse demper nog een rubber stootblok hoort te zitten om de zuigerstang als je deze in de veerpoot schuift en aan de onderzijde vastmaakt met een M8 moertje.
Deze zaten er niet in, maar lijken mij wel noodzakelijk om kapotstoten te vermijden. Ik heb nu een 2 tal dikke uitlaatophangrubbers verbouwd en pasgemaakt.
Heb ik voor je liggen, maar wellicht is nieuw net zo goedkoop als een postzegel?!Ik krijg nu 2 busjes toegestuurd en ga de veerclipjes bestellen (mits nog leverbaar of JP moet nog ergens wat hebben liggen rose ) en dan alles nog eens monteren / controleren.
Arco, kan je aub een foto maken van de volgorde van alle delen? Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik de veer vrij los vind zitten (nee, geen ring afgebroken) en de dealer kan/kon niets vinden...Arco Straver schreef:Veerclipjes heb ik inmiddels gehaald. Kosten gewoon 4, 81 euro voor 2 stuks !!!!!![]()
Zal morgen wel ffschieten.