Ha! het zaakje er af gekregen zonder de pinnetjes te slopenpaulvanrooij schreef:maar roald wil zn spiegelglas toch ook vervangen? dus gewoon kapottrekken

Spiegel is nu immiddels besteld en de oude is niet eens kapot

Thx allemaal !
Ha! het zaakje er af gekregen zonder de pinnetjes te slopenpaulvanrooij schreef:maar roald wil zn spiegelglas toch ook vervangen? dus gewoon kapottrekken
Idd precies zoals je zegt, die pinnetjes zitten zeg maar op de hoeken, als je een soort van haaks lepeltje gebruikt of een schroevendraaier komt dat best in ordeRonald1916V schreef:Ik wou net zeggen, meestal wil dat wel.. je moet alleen niet te voorzichtig doen.. dan gaat ie gewoon stuk![]()
Gewoon de schroevendraaier er achter, vanaf de onderkant of de bovenkant.. vanaf de zijkant breek je 'm wel.. en in 1x loswippen
Als het goedkoop moet en toch goed, lekker een setje gladde schijven bestellen met die Textar sportblokken bij APO.nl, kost geen drol en er gebeurd je nietsRoald schreef:Thx all voor de adviezen, dat schijven met groeven of geperforeerd inderdaad niets toevoegen had ik al uit diverse topics gehaald.
Maar omdat dit wel een redelijk el cheapo setje was had ik zoiets van eens rondvragen of het wat is.
Waarom een el cheapo setje zullen jullie denken, nou simpel gezien ik toch richting Clio RS remmerij wil heb ik alleen een setje schijven+blokken nodig die goed voldoen (heb nu standaard blokken+schijven), totdat ik een setje Clio RS klauwen eindelijk te pakken heb
Ga ik dat gewoon doenRonald1916V schreef:Als het goedkoop moet en toch goed, lekker een setje gladde schijven bestellen met die Textar sportblokken bij APO.nl, kost geen drol en er gebeurd je nietsRoald schreef:Thx all voor de adviezen, dat schijven met groeven of geperforeerd inderdaad niets toevoegen had ik al uit diverse topics gehaald.
Maar omdat dit wel een redelijk el cheapo setje was had ik zoiets van eens rondvragen of het wat is.
Waarom een el cheapo setje zullen jullie denken, nou simpel gezien ik toch richting Clio RS remmerij wil heb ik alleen een setje schijven+blokken nodig die goed voldoen (heb nu standaard blokken+schijven), totdat ik een setje Clio RS klauwen eindelijk te pakken heb
Ik mag niet met alle eer gaan lopen, Glen heeft geassirteerd bij de opbouw. Ondertussen kent hij het ook, zoniet beter als ik.jacques schreef:Tijdens de afsluitmeeting gepraat met Jo en Glen.
Wat plaatjes van de Turbo 19 16V van Glen (Glekke) gebouwd door Jo.
Idee van Glen en zeer experimenteel waar o.a Henk heel sceptisch tegenover stond. Na de aanpassing bleek het geen negatieve invloed te hebben op de flow gezien de kromming in het spruitstuk.jacques schreef:Het gasklephuis is verplaatst naar de linker klant van het inlaatspruitstuk i.v.m het plaatsen van een intercooler. Zelfs het originele luchtfilterhuis zit er nog in. Dit is werkelijk zeer netjes gebouwd.
De motor is héél binnenkort te koop in zijn gehéél. Na bijna een jaar probleemloos gereden te hebben gaat hij ook de hoge druk velden verkennen dus er wordt weer volop gebouwd. In dit blok hoeft enkel de koppeling nog vervangen te worden voor een nog sterker exemplaar. Een versterkte williamskoppeling trekt het niet. Maurice (MB) heeft ons een koppeling bezorgd die op maat gemaakt is. Komt dus allemaal weer goed. Met deze 0.6 bar setup komt een clio3 RS er dus niet over, gisteren nog maar eens geprobeerdRoald schreef: Deze setup zou ik ook wel in mijn 19 16v willen
Nou, bedankt maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen die een beetje handig is wel iets moois kan bouwen. Kennis is één, ogen de kost geven is twee. Het beste advies dat ik kan geven is om bij een beperkt aantal mensen advies in te winnen. Liefst mensen met een berg ervaring uiteraard. Zonder afbreuk te doen aan iemand, we zijn allemaal specialisten-beuners maar de echte specialisten zal je niet op een forum vinden. Hoe meer je de ogen de kost kan geven, des te meer kostbare info je inwint.Joopieboy schreef:Daar heb ik ook bij staan kwijlen, die 21 turbo van Jo is ook echt vakmanschap, verbaas me erover hoe iemand dat in zijn eentje kon bouwen, en die 19 was ook echt dikke super. Petje af en echt dik respect voor zoiets!
Dat boek gaat veel verder en dieper in op de wereld van tuning dan een simpel beurtje. Kan jij niet makkelijker/beter een vraagbaak van b.v. olvink voor jouw 19 op je kerstlijst zetten?Joopieboy schreef: En jij ook bedankt voor de tip van dat boek trouwens, die gaat op het lijstje voor kerstmis haha. Toch ook wel fijn als ik zelf remblokken kon vervangen ofzo en misschien langzaam aan verder kan gaan richting een beurtje doen ofzo.
De Trial and Error methode werkt ook uitstekend kan ik uit ervaring vertellenGerald schreef:Dat boek gaat veel verder en dieper in op de wereld van tuning dan een simpel beurtje. Kan jij niet makkelijker/beter een vraagbaak van b.v. olvink voor jouw 19 op je kerstlijst zetten?Joopieboy schreef: En jij ook bedankt voor de tip van dat boek trouwens, die gaat op het lijstje voor kerstmis haha. Toch ook wel fijn als ik zelf remblokken kon vervangen ofzo en misschien langzaam aan verder kan gaan richting een beurtje doen ofzo.Heb je meer aan.