ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

paulvanrooij schreef:maar roald wil zn spiegelglas toch ook vervangen? dus gewoon kapottrekken ;)
Ha! het zaakje er af gekregen zonder de pinnetjes te slopen :grin:
Spiegel is nu immiddels besteld en de oude is niet eens kapot :lol:

Thx allemaal !
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik wou net zeggen, meestal wil dat wel.. je moet alleen niet te voorzichtig doen.. dan gaat ie gewoon stuk :p

Gewoon de schroevendraaier er achter, vanaf de onderkant of de bovenkant.. vanaf de zijkant breek je 'm wel.. en in 1x loswippen :)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Ik wou net zeggen, meestal wil dat wel.. je moet alleen niet te voorzichtig doen.. dan gaat ie gewoon stuk :p

Gewoon de schroevendraaier er achter, vanaf de onderkant of de bovenkant.. vanaf de zijkant breek je 'm wel.. en in 1x loswippen :)
Idd precies zoals je zegt, die pinnetjes zitten zeg maar op de hoeken, als je een soort van haaks lepeltje gebruikt of een schroevendraaier komt dat best in orde :D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Heb even een vraag, gezien ik zeer binnenkort aan nieuwe schijven en blokken voor moet vroeg ik me af of onderstaande set iets is t.ov. origineel renault schijven+blokken voor.

Is van de autopartsonline, worden verkocht onder de naam fremax sportremmen of iets in die richting.
Alleen voor het geld (114 euro) kan ik bijna niet geloven dat het iets is dat 25% meer remkracht geeft etc.
Iemand ervaring mee ?

Url:

http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_lis ... mschijfset
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Dat complete setje ken ik niet. De losse sportblokken die ze verkopen zijn van Textar en die zijn wel gewoon heel goed.

http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_lis ... 0Voorzijde
Trust me. I know what I'm doing.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ronald rijdt met die schijven meen ik, de textar sportblokken zijn top!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik heb die schijven inderdaad met die Textar sportblokken op mijn Clio 1.4, wel in 16V formaat, die Fremax schijven zijn prima.. die geperforeerde dingen zijn niets, die scheuren zo...

De schijven gebeurd echt niets mee.. ik weet niet of je die foto's gezien hebt van die gesmolten remblokken ? dat was op die Fremax schijven.. 10 ronden doorgereden met fading en niets aan de hand verder :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nog maar eens zeggen: funky sportschijven leveren (nagenoeg) GEEN extra remkracht op.

Die groeven en gaten staan stoer, maar praktijk is vaak dat ze alleen maar sneller scheuren bij circuitgebruik. De doorsnee ring/circuitrijder heeft vaak gewoon cheapass gladde schijven.

Mijn advies: gewoon de goedkoopste schijven en dan liever wat duurdere blokken (bijv. Ferodo DS2500). Daar heb je echt veel meer aan.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

En die groefjes / gaatjes schrapen ook nog eens lekker sneller je blokken af.
Gewoon dikke flauwekul, helemaal mee eens Steven (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Thx all voor de adviezen, dat schijven met groeven of geperforeerd inderdaad niets toevoegen had ik al uit diverse topics gehaald.
Maar omdat dit wel een redelijk el cheapo setje was had ik zoiets van eens rondvragen of het wat is.

Waarom een el cheapo setje zullen jullie denken, nou simpel gezien ik toch richting Clio RS remmerij wil heb ik alleen een setje schijven+blokken nodig die goed voldoen (heb nu standaard blokken+schijven), totdat ik een setje Clio RS klauwen eindelijk te pakken heb :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:Thx all voor de adviezen, dat schijven met groeven of geperforeerd inderdaad niets toevoegen had ik al uit diverse topics gehaald.
Maar omdat dit wel een redelijk el cheapo setje was had ik zoiets van eens rondvragen of het wat is.

Waarom een el cheapo setje zullen jullie denken, nou simpel gezien ik toch richting Clio RS remmerij wil heb ik alleen een setje schijven+blokken nodig die goed voldoen (heb nu standaard blokken+schijven), totdat ik een setje Clio RS klauwen eindelijk te pakken heb :D
Als het goedkoop moet en toch goed, lekker een setje gladde schijven bestellen met die Textar sportblokken bij APO.nl, kost geen drol en er gebeurd je niets :)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Roald schreef:Thx all voor de adviezen, dat schijven met groeven of geperforeerd inderdaad niets toevoegen had ik al uit diverse topics gehaald.
Maar omdat dit wel een redelijk el cheapo setje was had ik zoiets van eens rondvragen of het wat is.

Waarom een el cheapo setje zullen jullie denken, nou simpel gezien ik toch richting Clio RS remmerij wil heb ik alleen een setje schijven+blokken nodig die goed voldoen (heb nu standaard blokken+schijven), totdat ik een setje Clio RS klauwen eindelijk te pakken heb :D
Als het goedkoop moet en toch goed, lekker een setje gladde schijven bestellen met die Textar sportblokken bij APO.nl, kost geen drol en er gebeurd je niets :)
Ga ik dat gewoon doen (Y) thx man :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die textar blokken remmen trouwens prima, krijg je ook bij de dealer (staat dan geen textar op het doosje, let wel op dat je de sport variant krijgt).
Voor circuitgebruik uiteraard niet geschikt.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heftig circuitgebruik zou ik dan zeggen.

Ik had ze op mijn 309GTI16 (=zelfde als Reno) een uur lang op Zandvoort, Ronald op z'n 19 2 uur lang, houden het prima vol (Y)

Edit: dit zijn dan wel de SPORT blokken van apo.nl, die krijg je volgens mij niet bij de dealer...
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

agreed (Y)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

kan iemand mij vertellen of de electrisch verstelbare spiegels van de 19 16v ph 1 en ph 2 uitwisselbaar zijn? met andere woorden, past dat zomaar?
R 5 Convertible Rulezz
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

past prima
Trust me. I know what I'm doing.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Kent iemand de FG-PR-36?

http://link.marktplaats.nl/275322219
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

die zit hier wel op t forum
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

De RTC stickers en de foto van de meeting deden me dat ook al vermoeden.

mark 16V-chamade soms?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

was van LennartK, geen idee eigenlijk wat de naam is van de nieuwe eigenaar heb 'm nog wel gesproken op de meeting in Nijkerkerveen, toen stond de 16V al te koop :)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mark, komt uit Hilversum
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ik zeg: mooi ding, wie gaat m bouwen:

http://smg.photobucket.com/albums/v314/ ... 988cpe.jpg
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Zeker een mooi ding :)
Je hebt zeker geen plaatje van de achterkant?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Is een photoshop van een persfoto van renault, dus denk het niet.

http://img2.netcarshow.com/Renault-19_1 ... per_01.jpg
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Tijdens de afsluitmeeting gepraat met Jo en Glen.

Wat plaatjes van de Turbo 19 16V van Glen (Glekke) gebouwd door Jo.

Het gasklephuis is verplaatst naar de linker klant van het inlaatspruitstuk i.v.m het plaatsen van een intercooler. Zelfs het originele luchtfilterhuis zit er nog in. Dit is werkelijk zeer netjes gebouwd.


[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6499.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6496.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6498.jpg[/img]
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Daar heb ik ook bij staan kwijlen, die 21 turbo van Jo is ook echt vakmanschap, verbaas me erover hoe iemand dat in zijn eentje kon bouwen, en die 19 was ook echt dikke super. Petje af en echt dik respect voor zoiets! :worship:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hier heb ik ook zeker even flink bij staan te kwijlen samen met Jacques, echt heel mooi gedaan!

/droom modus:

Deze setup zou ik ook wel in mijn 19 16v willen 8)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als alle blauwe slangetjes zwart waren dan zou je mensen kunnen doen geloven dat het zo uit de fabriek is gekomen :worship:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jacques schreef:Tijdens de afsluitmeeting gepraat met Jo en Glen.

Wat plaatjes van de Turbo 19 16V van Glen (Glekke) gebouwd door Jo.
Ik mag niet met alle eer gaan lopen, Glen heeft geassirteerd bij de opbouw. Ondertussen kent hij het ook, zoniet beter als ik.
jacques schreef:Het gasklephuis is verplaatst naar de linker klant van het inlaatspruitstuk i.v.m het plaatsen van een intercooler. Zelfs het originele luchtfilterhuis zit er nog in. Dit is werkelijk zeer netjes gebouwd.
Idee van Glen en zeer experimenteel waar o.a Henk heel sceptisch tegenover stond. Na de aanpassing bleek het geen negatieve invloed te hebben op de flow gezien de kromming in het spruitstuk.
Roald schreef: Deze setup zou ik ook wel in mijn 19 16v willen 8)
De motor is héél binnenkort te koop in zijn gehéél. Na bijna een jaar probleemloos gereden te hebben gaat hij ook de hoge druk velden verkennen dus er wordt weer volop gebouwd. In dit blok hoeft enkel de koppeling nog vervangen te worden voor een nog sterker exemplaar. Een versterkte williamskoppeling trekt het niet. Maurice (MB) heeft ons een koppeling bezorgd die op maat gemaakt is. Komt dus allemaal weer goed. Met deze 0.6 bar setup komt een clio3 RS er dus niet over, gisteren nog maar eens geprobeerd :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Joopieboy schreef:Daar heb ik ook bij staan kwijlen, die 21 turbo van Jo is ook echt vakmanschap, verbaas me erover hoe iemand dat in zijn eentje kon bouwen, en die 19 was ook echt dikke super. Petje af en echt dik respect voor zoiets! :worship:
Nou, bedankt maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen die een beetje handig is wel iets moois kan bouwen. Kennis is één, ogen de kost geven is twee. Het beste advies dat ik kan geven is om bij een beperkt aantal mensen advies in te winnen. Liefst mensen met een berg ervaring uiteraard. Zonder afbreuk te doen aan iemand, we zijn allemaal specialisten-beuners maar de echte specialisten zal je niet op een forum vinden. Hoe meer je de ogen de kost kan geven, des te meer kostbare info je inwint.

In 2002 wist ik hoe ik een bougie moest vervangen en werden mijn autos in de handen van zogenaamde "specialisten" achtergelaten. Dat heeft klauwen vol geld gekost met resultaten om van te janken. Toen ik in 2003 in contact kwam met Henk was het voor mij duidelijk dat mijn auto nooit meer een garage zou zien. Van toen af ben ik zelf met motoren aan de gang gegaan, let op, met vallen en opstaan. Ik heb mijn leergeld ook moeten betalen in de vorm van tegenslagen. Toch is het uiteindelijk allemaal goed gekomen.Als je de zin hebt om met motoren aan de gang te gaan kan ik je aanraden het boek van Gert Hack te kopen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Geen dank, maar zelf zou ik dat niet zo een twee drie durven. Bougie vervangen en die standaard dingen kunnen de meesten wel maar dit gaat toch wel een flinke stap verder. Maar in jouw geval is het erg fijn dat je iemand had die je ook wat wou leren.

En jij ook bedankt voor de tip van dat boek trouwens, die gaat op het lijstje voor kerstmis haha. Toch ook wel fijn als ik zelf remblokken kon vervangen ofzo en misschien langzaam aan verder kan gaan richting een beurtje doen ofzo. (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Joopieboy schreef: En jij ook bedankt voor de tip van dat boek trouwens, die gaat op het lijstje voor kerstmis haha. Toch ook wel fijn als ik zelf remblokken kon vervangen ofzo en misschien langzaam aan verder kan gaan richting een beurtje doen ofzo. (Y)
Dat boek gaat veel verder en dieper in op de wereld van tuning dan een simpel beurtje. Kan jij niet makkelijker/beter een vraagbaak van b.v. olvink voor jouw 19 op je kerstlijst zetten? :) Heb je meer aan.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tis best heftige lectuur als je over een beperkte basis beschikt.

http://cgi.ebay.it/TurboAutos-TurboMoto ... 0012268457
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Gerald schreef:
Joopieboy schreef: En jij ook bedankt voor de tip van dat boek trouwens, die gaat op het lijstje voor kerstmis haha. Toch ook wel fijn als ik zelf remblokken kon vervangen ofzo en misschien langzaam aan verder kan gaan richting een beurtje doen ofzo. (Y)
Dat boek gaat veel verder en dieper in op de wereld van tuning dan een simpel beurtje. Kan jij niet makkelijker/beter een vraagbaak van b.v. olvink voor jouw 19 op je kerstlijst zetten? :) Heb je meer aan.
De Trial and Error methode werkt ook uitstekend kan ik uit ervaring vertellen :p :smile:
Plaats reactie