Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

weekendje deed met de Carbone Lorraine RC6 blokken, de stofhoezen van de remzuigers waren wat gesmolten en het rubber om de staalomvlochten leidingen was wat aan het smelten gegaan op de uiteinden
Foto's van opgloeiende schijven willen we zien .... :fdfd
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arco Straver schreef:
weekendje deed met de Carbone Lorraine RC6 blokken, de stofhoezen van de remzuigers waren wat gesmolten en het rubber om de staalomvlochten leidingen was wat aan het smelten gegaan op de uiteinden
Foto's van opgloeiende schijven willen we zien .... :fdfd
Daarom zitten er op "echte" (edit) remklauwen geen stofhoezen :grin:
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op za 26 sep 2009 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

[inkopmodus]

Sinds wanneer staat er op een schijf een stofhoes ?

[/inkopmodus]

:smile:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Op zijn RS schijven ook niet.

Wel in je remklauw om de zuigers af te dichten... (I)
Ik neem aan dat dat ook bij de remklauwen van je Seat het geval is ?? :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arco Straver schreef:Op zijn RS schijven ook niet.

Wel in je remklauw om de zuigers af te dichten... (I)
Ik neem aan dat dat ook bij de remklauwen van je Seat het geval is ?? :wink:
sorry, foutje
Nee arco daar zitten geen stofhoezen om de zuigers.
Alleen dichtingsringen in de klauw.

Bij de vijf ook trouwens geen stofhoezen, geen rs Arco :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oke... Aangepast i.v.m. hoge temperaturen dus ??

En dan meteen de vraag : wat voor remslangen heb jij dan gemonteerd zitten ?? Als ik zo lees wat voor temperaturen Ronald haalt, dan zal dat bij jou wel een stukje meer zijn (met de Seat en de 5 toen ook) of niet ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Aha. Die Willwood-klauwen hebben dus afdichtringen i.v.m. hittebestendigheid ??

Weer wat geleerd. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arco Straver schreef:Aha. Die Willwood-klauwen hebben dus afdichtringen i.v.m. hittebestendigheid ??

Weer wat geleerd. (Y)
Zijn wel een soort rubbers in de klauw hoor, maar geen stofhoezen want die verbranden, die ringen worden gekoeld door je remvloeistof en omdat ze "nat" zijn zullen die niet snel verbranden.
Buitenkant van je zuigers wordt het heetste en daar zitten de stofhoezen.
Alleen voor straatgebruik is stofhoezen weer handig omdat er meer vuil bij komt als je er ook mee op de weg rijdt.

Verder alleen stalen leidingen zonder rubberen hoezen erom bij de aansluitingen.

Laat ik het zo zeggen, de voorlaatste keer op zandvoort met wat minder remkoeling begon het binnen gewoon te roken als ik remde :D :grin:
En dat stinkt :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ronald moet dus sowieso nog op zoek naar een stukje extra remkoeling ?? :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arco Straver schreef:Ronald moet dus sowieso nog op zoek naar een stukje extra remkoeling ?? :p
Dat ligt eraan hoe hard die rond gaat. :D (Y)
Nu denk ik dat je op de ring genoeg stukken hebt tussen het remmen door waar ze redelijk de tijd krijgen om af te koelen.
Zandvoort is misschien hooguit een seconde of acht maximaal dat je niet remt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

We zullen weer zien morgen op Zandvoort :)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Luco/Alpine-racer schreef:
Arco Straver schreef:Ronald moet dus sowieso nog op zoek naar een stukje extra remkoeling ?? :p
Dat ligt eraan hoe hard die rond gaat. :D (Y)
Nu denk ik dat je op de ring genoeg stukken hebt tussen het remmen door waar ze redelijk de tijd krijgen om af te koelen.
Zandvoort is misschien hooguit een seconde of acht maximaal dat je niet remt.
Luco, je maakt mij niet wijs dat jij binnen 8 seconden vanaf aanremmen bosuit tot bij de tarzan bocht bent :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
Arco Straver schreef:Ronald moet dus sowieso nog op zoek naar een stukje extra remkoeling ?? :p
Dat ligt eraan hoe hard die rond gaat. :D (Y)
Nu denk ik dat je op de ring genoeg stukken hebt tussen het remmen door waar ze redelijk de tijd krijgen om af te koelen.
Zandvoort is misschien hooguit een seconde of acht maximaal dat je niet remt.
Luco, je maakt mij niet wijs dat jij binnen 8 seconden vanaf aanremmen bosuit tot bij de tarzan bocht bent :)
Was ook gevoelsmatig :)
Zou ik in de data moeten kijken wat het precies is, je remt al niet meer vanaf de bocht voor bosuit, dus kan ook 10 sec zijn hoor, ik weet het niet precies
Net ff gekeken op een filmpje ongeveer 15 sec vanaf insturen bocht voor bosuit tot aanrempunt tarzan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo.. even wat anders dan de 19 16V, ik zit al een tijdje naar wat anders te kijken voor "daily-drive", ik rijd niet gek veel maar heb wel een auto nodig om naar m'n sleutelruimte te kunnen in Wezep... en fietsen naar het werk is al jaren te ver ...

Dus dat doe ik al 2 jaar lang met mijn Clio 1.4 maar ik vind dat ding gewoon te klein, met m'n 1.90m is het altijd weer een gekloot en iets meenemen was ook altijd een ramp, ik haal nog hier en daar wel eens wat op zoals een motorblokje of wat dan ook dus er moest wat groters komen..

Tijdje zitten zoeken maargoed, een grotere auto is altijd meer wegenbelasting en verzekering.. en dat hakt er ook iedere maand weer in..

Dus ik was al een hele tijd op zoek naar iets wat wegenbelasting vrij was.. paar auto's gereden en kon m'n zinnen niet echt ergens op zetten tot ik bij wat Amerikaanse pickups terecht kwam.. zo eens wat gereden en dat leek me wel wat, grotendeels ouwe meuk natuurlijk maargoed.. slechter dan een Renault kan 't vast niet zijn :P

Vorige week kwam de buurman van m'n sleutelruimte (die zelf ook alleen maar in die dingen zit) aan met eentje van een collega die technisch in ieder geval aangepakt was en daar ben ik vanmiddag dan wezen kijken, rondje gereden en er 10x omheen/onderdoor/overheen gelopen en uiteindelijk vanmiddag m'n nieuwe aanwinst gekocht :D

En jawel, een verschrikkelijk foute Dodge W200 5.2 V8 uit '76 met wat werk :p

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 57-960.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 96-170.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 50-270.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 82-620.jpg[/img]
Verder is het natuurlijk heel wat anders dan ik gewend ben maargoed, ik was wel weer toe aan een nieuwe uitdaging (~)

Gelukkig is het een en ander al gebeurd zoals een complete motor en versnellingsbak revisie, daarbij is er ook nog wat aangepast zoals:

- Scherpere nokkenassen
- Zuigers die een wat hogere compressieverhouding verzorgen
- gevlakte cilinderkoppen
- Edelbrock 4barrel carburateur
- Edelbrock inlaatspruitstuk
- Spaghettispruitstukken (sorry.. dat noemen ze "headers" daarzo..)
- Sidepipe links en rechts.
- Impco LPG gasinstallatie met 120Liter tank
- Stuurbekrachtiging (dat was sowieso een criteria..)
- Laadbak met traanplaat bekleed
- Iets verhoogd...

Verder wat kleine zaken als electronica wat niet lekker doorkomt in het interieur en wat loszittende deurpanelen e.d.

Owja.. er moet ook nog even APK op :p

Maandagavond haal ik 'm op en dan eerst maar eens de brug op en kijken wat er nodig is om 'm klaar te maken voor de APK.. en daarna maar eens kijken wat ik er nog van wil maken, plannen zijn sowieso even goed schoonmaken (staat al een jaartje stil) en ik wil er weer zo'n bank voorin hebben zodat we weer met 10 man voorin kunnen zitten (Y) :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

VET ! :D
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

:bang:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

past ie wel op de brug? :D

120 liter tank, dus elke 200 kilometer tanken? ;)

dikke bak hoor
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Hahaha vet!!!!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

paulvanrooij schreef:past ie wel op de brug? :D

120 liter tank, dus elke 200 kilometer tanken? ;)

dikke bak hoor
Da's 1x in de week.. en er zit een tankstation met goedkope LPG op de route richting werk :p
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Dat is best wel lomp, eens wat anders als je 19. Wel vet ding! (Y) :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Wouter de Wit schreef:het regent hier al de hele dag, heb em maandag nog gewassen. Ik vind het best.
Mijn 19 16V staat ook buiten en neem 'm straks even mee naar Oldenzaal, heb er verder nog niet fatsoenlijk mee gereden na wat sleutelwerk afgelopen week dus mooi testen..

Was 'm morgen wel weer voor de meeting :)
nee, 19 laten staan en hiermee komen :smoke:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Vinden de buren fijn om op zondagochtend gewekt te worden door brullende sidepipes .... :(


:smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wat een gek zeg. Heb je er ook 2,5 meter goud en een setje plakplaatjes voor op je bovenarm bij gehad :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Kikkuh zeg! :bang:
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ff door de Mac Drive..... :lol: :lol:

Erg stoer!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

LOOOOOOOOOOOOOOL

whaha, mafketel, wel lache dat ding. kom wel ff langs als je apk hebt, gaan we dit keer niet naar de luttenbergring maar naar dat bos daar vlak in de buurt :P

geweldig.

ook nix zeggen aan de telefoon net he.. (U) :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

:worship: Een maat van mij heeft een D200 (rwd) met dubbele cabine. Je hebt iig een een hoop bekijks met zo'n ding. :lol:

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... /Nick2.jpg[/img]
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... 5/Nick.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

komt dat ding uit Meppel joh ?
Renault 19 1.8 16V Cabrio
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ronald1916V schreef:
En jawel, een verschrikkelijk foute Dodge W200 5.2 V8 uit '76 met wat werk
Moet er nog een stoepje aangelegd worden? :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y)
geweldig ding man!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wat vreselijk vet zeg :D :D :D :D :D Ik zie 'm morgen ook graag op de meeting!!! Enige wat ik jammer vind van die oude V8 motoren is dat ze in verhouding zo weinig vermogen hebben en toch zoveel zuipen :P
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Gefeliciteerd met de lelijkste auto van RTC :P

Grappig ding joh :worship: :D
Trust me. I know what I'm doing.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Ha ik wist het gewoon , maar uber fout istie zeker , spuit je hem nog in cammouflage kleuren ? (0)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mooi ding voor de ring (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

WOW uber vet ding man!
daar kun je wel een motorblok of 10 mee ophalen :D :lol:
Plaats reactie