Zo.. even wat anders dan de 19 16V, ik zit al een tijdje naar wat anders te kijken voor "daily-drive", ik rijd niet gek veel maar heb wel een auto nodig om naar m'n sleutelruimte te kunnen in Wezep... en fietsen naar het werk is al jaren te ver ...
Dus dat doe ik al 2 jaar lang met mijn Clio 1.4 maar ik vind dat ding gewoon te klein, met m'n 1.90m is het altijd weer een gekloot en iets meenemen was ook altijd een ramp, ik haal nog hier en daar wel eens wat op zoals een motorblokje of wat dan ook dus er moest wat groters komen..
Tijdje zitten zoeken maargoed, een grotere auto is altijd meer wegenbelasting en verzekering.. en dat hakt er ook iedere maand weer in..
Dus ik was al een hele tijd op zoek naar iets wat wegenbelasting vrij was.. paar auto's gereden en kon m'n zinnen niet echt ergens op zetten tot ik bij wat Amerikaanse pickups terecht kwam.. zo eens wat gereden en dat leek me wel wat, grotendeels ouwe meuk natuurlijk maargoed.. slechter dan een Renault kan 't vast niet zijn
Vorige week kwam de buurman van m'n sleutelruimte (die zelf ook alleen maar in die dingen zit) aan met eentje van een collega die technisch in ieder geval aangepakt was en daar ben ik vanmiddag dan wezen kijken, rondje gereden en er 10x omheen/onderdoor/overheen gelopen en uiteindelijk vanmiddag m'n nieuwe aanwinst gekocht
En jawel, een verschrikkelijk foute Dodge W200 5.2 V8 uit '76 met wat werk
[img]
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 57-960.jpg[/img]
[img]
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 96-170.jpg[/img]
[img]
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 50-270.jpg[/img]
[img]
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 82-620.jpg[/img]
Verder is het natuurlijk heel wat anders dan ik gewend ben maargoed, ik was wel weer toe aan een nieuwe uitdaging
Gelukkig is het een en ander al gebeurd zoals een complete motor en versnellingsbak revisie, daarbij is er ook nog wat aangepast zoals:
- Scherpere nokkenassen
- Zuigers die een wat hogere compressieverhouding verzorgen
- gevlakte cilinderkoppen
- Edelbrock 4barrel carburateur
- Edelbrock inlaatspruitstuk
- Spaghettispruitstukken (sorry.. dat noemen ze "headers" daarzo..)
- Sidepipe links en rechts.
- Impco LPG gasinstallatie met 120Liter tank
- Stuurbekrachtiging (dat was sowieso een criteria..)
- Laadbak met traanplaat bekleed
- Iets verhoogd...
Verder wat kleine zaken als electronica wat niet lekker doorkomt in het interieur en wat loszittende deurpanelen e.d.
Owja.. er moet ook nog even APK op
Maandagavond haal ik 'm op en dan eerst maar eens de brug op en kijken wat er nodig is om 'm klaar te maken voor de APK.. en daarna maar eens kijken wat ik er nog van wil maken, plannen zijn sowieso even goed schoonmaken (staat al een jaartje stil) en ik wil er weer zo'n bank voorin hebben zodat we weer met 10 man voorin kunnen zitten
