ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Hmm, t ziet er dan toch uit dat er dingen vervangen moeten worden, thermostaat heb ik gechecked en 3mm gat in geboord, werking was ok.
Thnx voor meedenken! (Y)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Chris, foto voor in het register: XB-07-VF
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Top!

Was de HB-ZP-39 niet van een bekende van jou?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

-jacco- schreef:Oude bekende :D
Florus schreef:
-jacco- schreef:- Bouwjaar 1991
- NL auto of import: Geimporteerd op 1 November 1993 uit ???
- Phase 2
- Kenteken: HB-ZP-39
- Kleur: Bleu Sport
- Uiterlijke kenmerken: Standaard op velgen na
- Staat: Ontbinding :(
- Foto:

.................[/img]
Hoe zal die ontbinding zijn, nu 4 jr. verder? :p

:smile:
-jacco- schreef:Dat schijnt allemaal aangepakt te zijn voor de verkoop, het fijne weet ik er niet van :D
En wil ik ook niet weten :p
Vorige pagina Chris :P
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

-jacco- schreef:Chris, foto voor in het register: XB-07-VF
Betere foto misschien:

[img]http://i278.photobucket.com/albums/kk98 ... C00792.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

was er niet iemand hier die de bovenste rubber topmounts van een gtt te koop had?
ik bedoel dan die gele stugge dingen .

die zoek ik namelijk nog.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb er gister nieuwe incl lagers van skf opgezet. wat een verschil. trouwens tegelijk polysport rubbers op mn stabistang gezet, dus kan ook daar aan liggen..

voor mn draagarmen wou niet, bout zit vastgerot in die bus, heb al nieuwe bouten besteld, ff doorslijpen dus :(
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

niet bang dat dat extra stugge spul alleen maar meer toleranties op andere delen loslaat die daar wellicht minder goed tegenkunnen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Mrtn schreef:niet bang dat dat extra stugge spul alleen maar meer toleranties op andere delen loslaat die daar wellicht minder goed tegenkunnen?
zoals wat? alles is te vervangen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Chris schreef:Top!

Was de HB-ZP-39 niet van een bekende van jou?!
Ja dus :)
Was van Karin uit IJsselstein (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

klappen op je subframe, die dat doorgeeft aan de carrosserie...

veel verlaagde 5jes hebben zo'n vouw in de achterschermen staan doordat de vering compleet verdwenen is en de carros steeds tordeert, of voorruiten die scheuren
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Mrtn schreef:klappen op je subframe, die dat doorgeeft aan de carrosserie...

veel verlaagde 5jes hebben zo'n vouw in de achterschermen staan doordat de vering compleet verdwenen is en de carros steeds tordeert, of voorruiten die scheuren
die vouwen heb ik ook :). daar komt dat dus van :P

heb ook weinig vering icm kooi. voorruit is nog heel. subframe kan dat heus wel hebben. zie geen probleem? :P kan me indenken dat als je je 5je netjes wilt houden je dit niet doet nee, maar daar is de mijne niet voor
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

juist jij gebruikt m goed zoals het hoort :wink:

circuit dagje enz
moet hij ook kunnen hebben..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Andrews (supercinq) schreef:juist jij gebruikt m goed zoals het hoort :wink:

circuit dagje enz
moet hij ook kunnen hebben..
inderdaad :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik zat van de week wat op marktplaats te struinen.
Toen stuitte ik op een RVS uitlaat spruitstuk voor de GTT voor 240eu.

Ik dacht eerst nou.. dat is vast een 2e hands dingetje.
Maar nee.. het is een splinternieuw spruitstuk van Streetperformance.nl.

Jullie kennen vast wel die van ktec voor 375eu (omgerekend). Na een belletje met dit bedrijf in Uderhout ben ik erachter gekomen dat dit PRECIES hetzelfde spruitstuk is als die van K-tec Racing. Hij komt zelfs uit dezelfde fabriek.

Ik heb er twee besteld omdat een vriend van er ook eentje wilt hebben.

Op http://www.streetperformance.nl is het spruitstuk niet zichtbaar.

Link naar Marktplaats advertentie
"Le creature de vette shit"
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Hallo, als ik mijn dynamo (GTT) met lopende motor meet geeft ie bijna 12v terwijl dit bij de susuki swift van mijn vriendin ruim 14v is!
Heb met de GTT nl. problemen, swift is prima...
Is dit een teken dat de dynamo gaar is?!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Jep, de dynamo moet meer meer dan 14 V aangeven. 14.4 is het beste. Soms geeftie stationair een iets lagere waarde, dus je kan het beste meten met een beetje gas erop. (2000 rpm is al genoeg).
Maar als je 12 V meet, mag je wel een nieuwe dynamo gaan monteren.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

wat is de CO waarde van een gtt ??
is dat zo ongeveer 1,0 /1,5 of moet ie meer/minder hebben .
dat spruitstuk wordt ook hier in nl geleverd voor iets meer geld.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

volgens het handboek tussen 1 en 2 maar bij mij staat ie wel hoger :lol:
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

bedankt willem-jan.! (Y)
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

Willem-Jan schreef:Maar als je 12 V meet, mag je wel een nieuwe dynamo gaan monteren.
je weet pas of de dynamo gaar is als je meet met lopende motor en zonder lopende motor. als daar geen verschil in zit is het je dynamo, als er wel wát verschil in zit maar hij geeft niet de werkelijke laadspanning (rond de 14 volt) dan kan het enkel de spanningsregelaar zijn.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

ok en waar zit dat ding :( ?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Je dynamo weet je toch wel te vinden... :wink:

Passagierskant helmaal voor in de motorruimte. wordt aangedreven door een riem. :D
Spanningsregelaar zit achterop je dynamo
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Spanningsregelaar is niet los te bestellen voor zo'n dynamo volgens Dialogys, vandaar dat je de dynamo moet vervangen, maar je hebt wel gelijk wat betreft die spanningsregelaar.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

pff even naar brezan die heeft ze wel die regelaars, daar zitten de koolborstels ook aan he 8)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Voor dat soort dingen moet je inderdaad niet naar de dealer gaan, joh!

Misschien heb je hier wat aan: http://picasaweb.google.com/Merizzle/Mo ... 5681599778
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Dus dat zwarte kappie is de spanningsregelaar, had em er al afgehaald. Als je die vernieuwd heb je toch eigenlijk een verse dynamo weer (buiten je lagers om). Doe ik liever als een nieuwe :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

meestal zit de regelaar onder het kappie :smile: . En bij wat oudere dynamo's kan de as wel eens wat ver ingelopen zijn, maar dat hoeft niet direct een probleem te geven. Wel even schoonmaken / polijsten die as. Daar zit vaak nogal veel "koolborstelstof"
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Heb mooi setje 14 inchers voor de GT (7j, ET25). Welke banden zal ik nemen? Denk aan 195/45 of 185/50.

In aanmerking komen:
Dunlop SP9000
Uniroyal Rainsport 2
Toyo Proxes
Continental Sportcontact

Iemand die ervaringen wil delen over de maat voor 14 inch en merk/type band?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Conti! (Y)

Ik heb zelf slechte ervaringen met Dunlop SP Sport. Toyo's zijn wel goed en zeker voor die prijs!

Met de overige merken heb ik geen ervaring.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

comti's nemen , en voor een beetje getrokken band de 175-50-14 nemen

ik heb er nu 185-50 om maar zou de volgende keer zeker 175-5- 14 nemen.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Inderdaad, op een 14 inch 7J velg staat 175-50-14 het mooiste!

Die gaan er bij mijn 14 inch set binnenkort ook op.
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Er zou toch is een HOW-TO dashboard verwijderen van een GTT moeten komen :-(

Paar vragen hierover.

Het zonneklepje, zit die erin geklikt? voor zover ik kon zien zag ik geen parkers.

Vervolgens teller eruit, kap onder stuurkolom, alle drukschakelaars, klok, asbak, middenconsole.
Dan moeten er onderop bij je voeten L+R klemmen moeten zitten en tevens 4 klemmen boven op bij de voorruit.

En dan zou je het eruit kunnen halen?

Heb een alarm erin zitten waar ik me helemaal kapot aan erger en die moet eruit!
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zonneklep zit idd geklikt. Daarna klemmen los en eruit halen die hap. :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie