Dynodag zaterdag 17 oktober, Goes

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen, nee heb je, ja kun je krijgen :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Tim schreef:Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen, nee heb je, ja kun je krijgen :)
Mail verstuurd! :wink:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
dbeukie
Berichten: 152
Lid geworden op: di 2 mar 2004 16:31
Locatie: Rhoon bij Rotterdam

Ga maar niet naar V tune

dat is wat jo schreef over de megane rs r25
dat ben ik namelijk
als ik zo was door blijven rijden was hij zeker stuk gegaan
ben blij dat ik toen naar de dynodag ben geweest

@ jo hij loopt nog als een tierelier :D:D ben er nog steeds blij mee

met de volgende dyno zal ik kijken of ik er ook weer kan zijn vind het toch wel leuk om teweten of hij nog het zelfde is
of dat hij miss iets veranderd is

gr dennis
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

dbeukie schreef:Ga maar niet naar V tune

dat is wat jo schreef over de megane rs r25
dat ben ik namelijk
als ik zo was door blijven rijden was hij zeker stuk gegaan
ben blij dat ik toen naar de dynodag ben geweest

@ jo hij loopt nog als een tierelier :D:D ben er nog steeds blij mee

met de volgende dyno zal ik kijken of ik er ook weer kan zijn vind het toch wel leuk om teweten of hij nog het zelfde is
of dat hij miss iets veranderd is

gr dennis
Ik neem aan dat Henk hem onder handen heeft genomen?

Heb Henk nu een paar uurtjes meegemaakt afgelopen zaterdag, ook nog even gesproken met hem, maar ik geloof niet dat deze man je zomaar wegstuurt met een auto waarvan hij denkt dat het niet kan.

Ik bedoel, deze man zal je nooit belazeren, daar is hij volgens mij te eerlijk voor, tevens te veel vakman om zijn vak een slechte naam te geven.

En zeg zelf, eerlijkheid duurt het langst, ook voor een gechipte Megane RS
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
dbeukie
Berichten: 152
Lid geworden op: di 2 mar 2004 16:31
Locatie: Rhoon bij Rotterdam

ja henk schrok er van
die heb de computer uit gelezen en nog paar autoos gerold en toen mijne weer opnieuw beschreven

hij loopt nu echt super

henk was heel erg tevreden over de grafiek die er uit kwam
hij was nu perfect afgesteld

henk is echt een topman op dat gebied

hoop er volgend jaar weer bij tezijn om weer eens terollen
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

pk's nu volgens de papieren?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Die van Dennis rijd nu met een heel licht gewijzigd programma van Henk, der is nog meer uit te halen maar daar gaat het niet om. Feit is dat de wagen niet spoorde terwijl dat nu wel het geval is en zoals je kan lezen is Dennis er ook blij mee. Nu heeft ie tenminste het gevoel dat ie met een RS rijd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

@Arno

Merk je nog verschil tijdens de opwarm fase, 1e minuut na koudstart ?
of is dat min of meer hetzelfde gebleven ?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:@Arno

Merk je nog verschil tijdens de opwarm fase, 1e minuut na koudstart ?
of is dat min of meer hetzelfde gebleven ?
Henk het is helemaal verdwenen.

Niet alleen dat is oke, ook het rijden ansich is nu nog prettiger met het kleine scheurijzertje.

Gisteravond nog even lekker doorgetrapt in 2,3 en 4.

De naald van de toerenteller tegen de 7000 rpm en ging 95 in 2, 135 in 3 en 170 in 4, de 5 maar niet gedaan want ik wil nog wat langer het roze papiertje houden.
Zonet nog even het dagelijkse sprintje van het ene naar het andere verkeerslicht en haalde een hogere snelheid dan voorheen op mijn meetpuntje.

Kortom, een zeer tevreden Twingo RS rijder, top Henk! (Y)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

De grafiek van de twingo zag er ook goed uit qua curve kromming. (Y)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Aahhh mooi, goed om te horen :beer:
Bedankt voor de feedback.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:Aahhh mooi, goed om te horen :beer:
Bedankt voor de feedback.
Mocht je ooit een update hebben of iets uit willen proberen kan je me altijd mailen of bellen.
Het ritje naar Goes neem ik dan voor lief. :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
mdmx
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Waal x A2 ;-)

Nog even mijn uitdraai, vooral koppel vind ik mooi.
Omdat e85 meer uitlaatgassen genereert zal de motor wat dat betreft vermoedelijk eerder terugbuigen dan op benzine.
[img]http://www.haske.eu/IMG_6405.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Haha, ondertussen ben ik gebeld door de mensen van ZIP tuning ( was te zien aan nummermelder en zoeken tel nummer op internet) was dus helaas niet thuis en bel ze maandagmiddag nog zelf wel even op.

Ook een uitnodiging gehad om hier op het industrie terrein even te sprinten met de dorpsgenoot met die gechipte van Zip tuning.

Maarja, hij is zelf zo een 30 kg lichter dan mij, heeft semi slicks en middendemper er uit gehaald, tevens ben ik even voorzichtig getuige het verhaal bij terugkomst uit Goes vorige week.

Heb hem dus dringend verzocht om mee te gaan naar Goes, daar kunnen we dan op het gemak de cijfertjes en feiten doornemen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Arno17 schreef: Ook een uitnodiging gehad om hier op het industrie terrein even te sprinten met de dorpsgenoot met die gechipte van Zip tuning.

Maarja, hij is zelf zo een 30 kg lichter dan mij, heeft semi slicks en middendemper er uit gehaald, tevens ben ik even voorzichtig getuige het verhaal bij terugkomst uit Goes vorige week.
so ? gewoon doen :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ga het ook wel doen, maar nodig hem wel even uit om een blokje te gaan toeren.
Dan doen we even wat tussensprintjes in 2 en 3 en 4.

Het 0-100 sprintje komt dan ook nog wel aan bod.

U hoort van mij!

En op voorhand kan ik alleen maar winnen van hem met zijn dure aanpassingen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die semi's bieden hem nog de meeste opbrengst dus ga jij met hem in zee bij half vochtige condities :lol: Het verwijderen van die middendemper...denk je nu echt dat ie daar winst haalt ??? Zoals voorheen gezegd, die blokken zijn echt uitgeperst door renault. Als je ziet wat Henk heeft moeten verzetten om er nog wat extra uit te halen dan weet je dat ze bij Renault net werk hebben afgeleverd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

En met semi's heb je een grotere rolweerstand. Zeker merkbaar!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Zo ben net terug van het potje sporten tegen de Twingo RS hier uit de buurt, deze auto heeft semi slicks, middendemper verwijderd en sportdemper, chippie van Bull of Zip, volgens getoonde uitdraai van Bull Power kwam hij uit op 145 pk.
Toerental gaat tot de belachelijke waarde van 7400 rpm.

De bestuurder van deze auto weegt zo rond de 70/80 kg en ik weeg rond de 105 kg.
Mijn auto was net afgetankt die van hem was half gevuld, dit even de beeldvorming.

De tussensprint in 4 vanaf 100 tot 170 was tot 130 voor mij, daarboven kwam hij weer naar voren.

De verkeerslichtsprintjes waren om en om, waarbij we niet voor elkaar onder deden.

Al met al dus gelijkspel, maar ik denk dat als we wisselen van auto de door Henk aangepakte Twingo de snellere is.

En dat met maar een simpele maar doordachte software aanpassing van Henk ( Fastchip )

Hulde! (Y)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
kbr1
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 11 mar 2009 17:47

megane 2.0 8v
op dyno 5,5 pk erbij
compleet open uitlaat en bp ultimate 98
komt nu op 106,4 aan de wielen
vorig jaar 100,9pk en 162,3 Nm koppel
koppel kon nu niet gemeten worden door vermoedelijk slechte bougiekabels
al met al tevreden
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Haha, ondertussen ben ik gebeld door de mensen van ZIP tuning
Voor een RR run of om een kopie van mijn software te maken ?
Laat ze hun eigen afstellingen maar maken, vind je niet ?

Heb je ze inmiddels gesproken Arno ?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:
Haha, ondertussen ben ik gebeld door de mensen van ZIP tuning
Voor een RR run of om een kopie van mijn software te maken ?
Laat ze hun eigen afstellingen maar maken, vind je niet ?

Heb je ze inmiddels gesproken Arno ?

Neen ben nog niet teruggebeld, ga dit morgen even zelf weer doen....

En ik ga echt niet bij hun aan de clip of wat dan ook..... :wink: .....

Hoorde btw van die gast hier uit de buurt dat zijn mobiele chip niet was gelukt, ze kwamen er niet in en hadden de software bij zich voor een 1.2 TCE. :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Arno17 schreef:Zo ben net terug van het potje sporten tegen de Twingo RS hier uit de buurt, deze auto heeft semi slicks, middendemper verwijderd en sportdemper, chippie van Bull of Zip, volgens getoonde uitdraai van Bull Power kwam hij uit op 145 pk.
Toerental gaat tot de belachelijke waarde van 7400 rpm.

De bestuurder van deze auto weegt zo rond de 70/80 kg en ik weeg rond de 105 kg.
Mijn auto was net afgetankt die van hem was half gevuld, dit even de beeldvorming.

De tussensprint in 4 vanaf 100 tot 170 was tot 130 voor mij, daarboven kwam hij weer naar voren.

De verkeerslichtsprintjes waren om en om, waarbij we niet voor elkaar onder deden.

Al met al dus gelijkspel, maar ik denk dat als we wisselen van auto de door Henk aangepakte Twingo de snellere is.

En dat met maar een simpele maar doordachte software aanpassing van Henk ( Fastchip )

Hulde! (Y)
Als hij op semislicks rijd, issie op straatbanden nog een stukkie sneller.
Heb dit nu al meerdere keren getest met Tim en Timmie, dat scheelt nog behoorlijk.

Voorbeeld aanrijden op Schwedenkreuz op de ring:
Steven op Toyo R1R
Tim Ass op Toyo R888
Ik ging er hard voorbij met toch een snelheidverschil van 10km/u bij 200

Maandje later:
Steven op Toyo R888
Tim Ass op Toyo R888
Verschil, nagenoeg niets.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Dan nog even die dikke 40kg erbij rekenen.

En dan nog even die 145 pk onder de loep nemen.

Dus die semi dingen helpen je alleen om sneller de bochtjes te ronden?

Nou van de winter nog maar eens kijken, hij gooit dan zijn "normale" banden er onder.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zei ik ook al :P
Maar ze hebben meer rolweerstand, goed merkbaar ja. Bochten kun je er met een straatband niet aan tippen, zeker als je langer achter mekaar door rijdt!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Beiden zijn toch semi slicks banden of ben ik nu gek?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

De R1R niet, dat is een UHP band. Een straatband die beter dan de gemiddelde band is :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

oftewel, chippen van zo'n ding kwa vermogen is zonde van het geld.

strippen is goedkoper en levert je meer winst op(pk per kilo) :P


naja, hij rijdt nu wel beter en het koppelverloop is verbeterd?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Tim schreef:De R1R niet, dat is een UHP band. Een straatband die beter dan de gemiddelde band is :)
Een soort semi slick band dus! :wink: zo wordt de R1R omschreven

Jongens, het zal me allemaal worst wezen, de man in kwestie heeft me al een berichtje gestuurd via mijn Hyves.

We doen het kunstje nog een keer, maar dan hij op zijn normale bandjes en ik aan de Sonja Bakker.

Ik blijf gewoon nog een keertje aan zijn bumper hangen, maar dan nu ook in de bochten... :p



Martijn Kool schreef:oftewel, chippen van zo'n ding kwa vermogen is zonde van het geld.

strippen is goedkoper en levert je meer winst op(pk per kilo) :P


naja, hij rijdt nu wel beter en het koppelverloop is verbeterd?

Ja inderdaad, winst qua pk is niks, verloop is echt totaal anders vooral te merken in het gebied rond de 4000 rpm.

In 3 en 4 springt hij voelbaar beter naar voren.
En ook de koude start is verholpen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Heren van ZIP gesproken,

Kan voor gereduceerd tarief de auto laten chippen, mag hem ook op de rollenbank in Goes plaatsen en bij minder dan de beloofde pk's krijg ik mijn centjes terug.

Hij moest lachen toen ik hem vertelde dat ik al herschreven software had en nog harder om die 4 pk meer.

Dit motortje kan je veel meer uithalen en 17 pk moet haalbaar zijn volgens hem.
Ze hebben in Nederland al zo'n 14 Twingo RS'jes behandeld.

De man had nog nooit gehoord van Fastchip.

Ik ga nog even nadenken wat ik nu ga doen, maar ik gok op bluffen van hun kant.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Arno17 schreef:Heren van ZIP gesproken,

Kan voor gereduceerd tarief de auto laten chippen, mag hem ook op de rollenbank in Goes plaatsen en bij minder dan de beloofde pk's krijg ik mijn centjes terug.

Hij moest lachen toen ik hem vertelde dat ik al herschreven software had en nog harder om die 4 pk meer.

Dit motortje kan je veel meer uithalen en 17 pk moet haalbaar zijn volgens hem.
Ze hebben in Nederland al zo'n 14 Twingo RS'jes behandeld.

De man had nog nooit gehoord van Fastchip.

Ik ga nog even nadenken wat ik nu ga doen, maar ik gok op bluffen van hun kant.
Erg interessant!
Heb ook wel eens gekeken naar mijn Clio V6.
Gaat van 255pk naar 273pk bij Ziptuning..
Kletskoek?? Ik heb geen idee.....
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als je googled op "ziptuning ervaringen" lees je niet zo'n leuke berichten over zip tuning.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jacques schreef:Als je googled op "ziptuning ervaringen" lees je niet zo'n leuke berichten over zip tuning.
hebben we al met hand en tand proberen uitleggen maar helaas kunnen wij de mensen niet overtuigen. Zelfs met ervaringen op de testbank zelf. Blijkbaar halen verkoopspraatjes het boven bewezen degelijkheid.

Hier draait het gewoon om:
Fastchip schreef: om een kopie van mijn software te maken ?
Laat ze hun eigen afstellingen maar maken, vind je niet ?
dat zou ook niet de eerste zijn die dat doet.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Jo, ik ben het helemaal met je eens. Helaas zie ik dit soort praktijken ook wel vaker.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Zet je stock map maar in die twingo rs (zodat ze hem niet kunnen kopieren) en laat hem maar mappen door hun. Als ze het niet redden in Goes dan betalen zij je geld terug + kosten van de bank huur? 17 PK extra, kom op zeg! (Dat is een belediging voor de renault engineers die zomaar 17 pk laten liggen).
Plaats reactie