
Dynodag zaterdag 17 oktober, Goes
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mail verstuurd!Tim schreef:Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen, nee heb je, ja kun je krijgen
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ga maar niet naar V tune
dat is wat jo schreef over de megane rs r25
dat ben ik namelijk
als ik zo was door blijven rijden was hij zeker stuk gegaan
ben blij dat ik toen naar de dynodag ben geweest
@ jo hij loopt nog als een tierelier
:D ben er nog steeds blij mee
met de volgende dyno zal ik kijken of ik er ook weer kan zijn vind het toch wel leuk om teweten of hij nog het zelfde is
of dat hij miss iets veranderd is
gr dennis
dat is wat jo schreef over de megane rs r25
dat ben ik namelijk
als ik zo was door blijven rijden was hij zeker stuk gegaan
ben blij dat ik toen naar de dynodag ben geweest
@ jo hij loopt nog als een tierelier

met de volgende dyno zal ik kijken of ik er ook weer kan zijn vind het toch wel leuk om teweten of hij nog het zelfde is
of dat hij miss iets veranderd is
gr dennis
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik neem aan dat Henk hem onder handen heeft genomen?dbeukie schreef:Ga maar niet naar V tune
dat is wat jo schreef over de megane rs r25
dat ben ik namelijk
als ik zo was door blijven rijden was hij zeker stuk gegaan
ben blij dat ik toen naar de dynodag ben geweest
@ jo hij loopt nog als een tierelier:D ben er nog steeds blij mee
met de volgende dyno zal ik kijken of ik er ook weer kan zijn vind het toch wel leuk om teweten of hij nog het zelfde is
of dat hij miss iets veranderd is
gr dennis
Heb Henk nu een paar uurtjes meegemaakt afgelopen zaterdag, ook nog even gesproken met hem, maar ik geloof niet dat deze man je zomaar wegstuurt met een auto waarvan hij denkt dat het niet kan.
Ik bedoel, deze man zal je nooit belazeren, daar is hij volgens mij te eerlijk voor, tevens te veel vakman om zijn vak een slechte naam te geven.
En zeg zelf, eerlijkheid duurt het langst, ook voor een gechipte Megane RS
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
ja henk schrok er van
die heb de computer uit gelezen en nog paar autoos gerold en toen mijne weer opnieuw beschreven
hij loopt nu echt super
henk was heel erg tevreden over de grafiek die er uit kwam
hij was nu perfect afgesteld
henk is echt een topman op dat gebied
hoop er volgend jaar weer bij tezijn om weer eens terollen
die heb de computer uit gelezen en nog paar autoos gerold en toen mijne weer opnieuw beschreven
hij loopt nu echt super
henk was heel erg tevreden over de grafiek die er uit kwam
hij was nu perfect afgesteld
henk is echt een topman op dat gebied
hoop er volgend jaar weer bij tezijn om weer eens terollen
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
pk's nu volgens de papieren?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Die van Dennis rijd nu met een heel licht gewijzigd programma van Henk, der is nog meer uit te halen maar daar gaat het niet om. Feit is dat de wagen niet spoorde terwijl dat nu wel het geval is en zoals je kan lezen is Dennis er ook blij mee. Nu heeft ie tenminste het gevoel dat ie met een RS rijd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
@Arno
Merk je nog verschil tijdens de opwarm fase, 1e minuut na koudstart ?
of is dat min of meer hetzelfde gebleven ?
Merk je nog verschil tijdens de opwarm fase, 1e minuut na koudstart ?
of is dat min of meer hetzelfde gebleven ?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Henk het is helemaal verdwenen.Fastchip schreef:@Arno
Merk je nog verschil tijdens de opwarm fase, 1e minuut na koudstart ?
of is dat min of meer hetzelfde gebleven ?
Niet alleen dat is oke, ook het rijden ansich is nu nog prettiger met het kleine scheurijzertje.
Gisteravond nog even lekker doorgetrapt in 2,3 en 4.
De naald van de toerenteller tegen de 7000 rpm en ging 95 in 2, 135 in 3 en 170 in 4, de 5 maar niet gedaan want ik wil nog wat langer het roze papiertje houden.
Zonet nog even het dagelijkse sprintje van het ene naar het andere verkeerslicht en haalde een hogere snelheid dan voorheen op mijn meetpuntje.
Kortom, een zeer tevreden Twingo RS rijder, top Henk!

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Aahhh mooi, goed om te horen
Bedankt voor de feedback.

Bedankt voor de feedback.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mocht je ooit een update hebben of iets uit willen proberen kan je me altijd mailen of bellen.Fastchip schreef:Aahhh mooi, goed om te horen![]()
Bedankt voor de feedback.
Het ritje naar Goes neem ik dan voor lief.

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Nog even mijn uitdraai, vooral koppel vind ik mooi.
Omdat e85 meer uitlaatgassen genereert zal de motor wat dat betreft vermoedelijk eerder terugbuigen dan op benzine.
[img]http://www.haske.eu/IMG_6405.jpg[/img]
Omdat e85 meer uitlaatgassen genereert zal de motor wat dat betreft vermoedelijk eerder terugbuigen dan op benzine.
[img]http://www.haske.eu/IMG_6405.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Haha, ondertussen ben ik gebeld door de mensen van ZIP tuning ( was te zien aan nummermelder en zoeken tel nummer op internet) was dus helaas niet thuis en bel ze maandagmiddag nog zelf wel even op.
Ook een uitnodiging gehad om hier op het industrie terrein even te sprinten met de dorpsgenoot met die gechipte van Zip tuning.
Maarja, hij is zelf zo een 30 kg lichter dan mij, heeft semi slicks en middendemper er uit gehaald, tevens ben ik even voorzichtig getuige het verhaal bij terugkomst uit Goes vorige week.
Heb hem dus dringend verzocht om mee te gaan naar Goes, daar kunnen we dan op het gemak de cijfertjes en feiten doornemen.
Ook een uitnodiging gehad om hier op het industrie terrein even te sprinten met de dorpsgenoot met die gechipte van Zip tuning.
Maarja, hij is zelf zo een 30 kg lichter dan mij, heeft semi slicks en middendemper er uit gehaald, tevens ben ik even voorzichtig getuige het verhaal bij terugkomst uit Goes vorige week.
Heb hem dus dringend verzocht om mee te gaan naar Goes, daar kunnen we dan op het gemak de cijfertjes en feiten doornemen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
so ? gewoon doenArno17 schreef: Ook een uitnodiging gehad om hier op het industrie terrein even te sprinten met de dorpsgenoot met die gechipte van Zip tuning.
Maarja, hij is zelf zo een 30 kg lichter dan mij, heeft semi slicks en middendemper er uit gehaald, tevens ben ik even voorzichtig getuige het verhaal bij terugkomst uit Goes vorige week.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ga het ook wel doen, maar nodig hem wel even uit om een blokje te gaan toeren.
Dan doen we even wat tussensprintjes in 2 en 3 en 4.
Het 0-100 sprintje komt dan ook nog wel aan bod.
U hoort van mij!
En op voorhand kan ik alleen maar winnen van hem met zijn dure aanpassingen.
Dan doen we even wat tussensprintjes in 2 en 3 en 4.
Het 0-100 sprintje komt dan ook nog wel aan bod.
U hoort van mij!
En op voorhand kan ik alleen maar winnen van hem met zijn dure aanpassingen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
die semi's bieden hem nog de meeste opbrengst dus ga jij met hem in zee bij half vochtige condities
Het verwijderen van die middendemper...denk je nu echt dat ie daar winst haalt ??? Zoals voorheen gezegd, die blokken zijn echt uitgeperst door renault. Als je ziet wat Henk heeft moeten verzetten om er nog wat extra uit te halen dan weet je dat ze bij Renault net werk hebben afgeleverd.

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo ben net terug van het potje sporten tegen de Twingo RS hier uit de buurt, deze auto heeft semi slicks, middendemper verwijderd en sportdemper, chippie van Bull of Zip, volgens getoonde uitdraai van Bull Power kwam hij uit op 145 pk.
Toerental gaat tot de belachelijke waarde van 7400 rpm.
De bestuurder van deze auto weegt zo rond de 70/80 kg en ik weeg rond de 105 kg.
Mijn auto was net afgetankt die van hem was half gevuld, dit even de beeldvorming.
De tussensprint in 4 vanaf 100 tot 170 was tot 130 voor mij, daarboven kwam hij weer naar voren.
De verkeerslichtsprintjes waren om en om, waarbij we niet voor elkaar onder deden.
Al met al dus gelijkspel, maar ik denk dat als we wisselen van auto de door Henk aangepakte Twingo de snellere is.
En dat met maar een simpele maar doordachte software aanpassing van Henk ( Fastchip )
Hulde!
Toerental gaat tot de belachelijke waarde van 7400 rpm.
De bestuurder van deze auto weegt zo rond de 70/80 kg en ik weeg rond de 105 kg.
Mijn auto was net afgetankt die van hem was half gevuld, dit even de beeldvorming.
De tussensprint in 4 vanaf 100 tot 170 was tot 130 voor mij, daarboven kwam hij weer naar voren.
De verkeerslichtsprintjes waren om en om, waarbij we niet voor elkaar onder deden.
Al met al dus gelijkspel, maar ik denk dat als we wisselen van auto de door Henk aangepakte Twingo de snellere is.
En dat met maar een simpele maar doordachte software aanpassing van Henk ( Fastchip )
Hulde!

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Voor een RR run of om een kopie van mijn software te maken ?Haha, ondertussen ben ik gebeld door de mensen van ZIP tuning
Laat ze hun eigen afstellingen maar maken, vind je niet ?
Heb je ze inmiddels gesproken Arno ?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Fastchip schreef:Voor een RR run of om een kopie van mijn software te maken ?Haha, ondertussen ben ik gebeld door de mensen van ZIP tuning
Laat ze hun eigen afstellingen maar maken, vind je niet ?
Heb je ze inmiddels gesproken Arno ?
Neen ben nog niet teruggebeld, ga dit morgen even zelf weer doen....
En ik ga echt niet bij hun aan de clip of wat dan ook.....
Hoorde btw van die gast hier uit de buurt dat zijn mobiele chip niet was gelukt, ze kwamen er niet in en hadden de software bij zich voor een 1.2 TCE.

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Als hij op semislicks rijd, issie op straatbanden nog een stukkie sneller.Arno17 schreef:Zo ben net terug van het potje sporten tegen de Twingo RS hier uit de buurt, deze auto heeft semi slicks, middendemper verwijderd en sportdemper, chippie van Bull of Zip, volgens getoonde uitdraai van Bull Power kwam hij uit op 145 pk.
Toerental gaat tot de belachelijke waarde van 7400 rpm.
De bestuurder van deze auto weegt zo rond de 70/80 kg en ik weeg rond de 105 kg.
Mijn auto was net afgetankt die van hem was half gevuld, dit even de beeldvorming.
De tussensprint in 4 vanaf 100 tot 170 was tot 130 voor mij, daarboven kwam hij weer naar voren.
De verkeerslichtsprintjes waren om en om, waarbij we niet voor elkaar onder deden.
Al met al dus gelijkspel, maar ik denk dat als we wisselen van auto de door Henk aangepakte Twingo de snellere is.
En dat met maar een simpele maar doordachte software aanpassing van Henk ( Fastchip )
Hulde!
Heb dit nu al meerdere keren getest met Tim en Timmie, dat scheelt nog behoorlijk.
Voorbeeld aanrijden op Schwedenkreuz op de ring:
Steven op Toyo R1R
Tim Ass op Toyo R888
Ik ging er hard voorbij met toch een snelheidverschil van 10km/u bij 200
Maandje later:
Steven op Toyo R888
Tim Ass op Toyo R888
Verschil, nagenoeg niets.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dan nog even die dikke 40kg erbij rekenen.
En dan nog even die 145 pk onder de loep nemen.
Dus die semi dingen helpen je alleen om sneller de bochtjes te ronden?
Nou van de winter nog maar eens kijken, hij gooit dan zijn "normale" banden er onder.
En dan nog even die 145 pk onder de loep nemen.
Dus die semi dingen helpen je alleen om sneller de bochtjes te ronden?
Nou van de winter nog maar eens kijken, hij gooit dan zijn "normale" banden er onder.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Beiden zijn toch semi slicks banden of ben ik nu gek?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
oftewel, chippen van zo'n ding kwa vermogen is zonde van het geld.
strippen is goedkoper en levert je meer winst op(pk per kilo)
naja, hij rijdt nu wel beter en het koppelverloop is verbeterd?
strippen is goedkoper en levert je meer winst op(pk per kilo)

naja, hij rijdt nu wel beter en het koppelverloop is verbeterd?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Een soort semi slick band dus!Tim schreef:De R1R niet, dat is een UHP band. Een straatband die beter dan de gemiddelde band is
Jongens, het zal me allemaal worst wezen, de man in kwestie heeft me al een berichtje gestuurd via mijn Hyves.
We doen het kunstje nog een keer, maar dan hij op zijn normale bandjes en ik aan de Sonja Bakker.
Ik blijf gewoon nog een keertje aan zijn bumper hangen, maar dan nu ook in de bochten...

Martijn Kool schreef:oftewel, chippen van zo'n ding kwa vermogen is zonde van het geld.
strippen is goedkoper en levert je meer winst op(pk per kilo)
naja, hij rijdt nu wel beter en het koppelverloop is verbeterd?
Ja inderdaad, winst qua pk is niks, verloop is echt totaal anders vooral te merken in het gebied rond de 4000 rpm.
In 3 en 4 springt hij voelbaar beter naar voren.
En ook de koude start is verholpen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Heren van ZIP gesproken,
Kan voor gereduceerd tarief de auto laten chippen, mag hem ook op de rollenbank in Goes plaatsen en bij minder dan de beloofde pk's krijg ik mijn centjes terug.
Hij moest lachen toen ik hem vertelde dat ik al herschreven software had en nog harder om die 4 pk meer.
Dit motortje kan je veel meer uithalen en 17 pk moet haalbaar zijn volgens hem.
Ze hebben in Nederland al zo'n 14 Twingo RS'jes behandeld.
De man had nog nooit gehoord van Fastchip.
Ik ga nog even nadenken wat ik nu ga doen, maar ik gok op bluffen van hun kant.
Kan voor gereduceerd tarief de auto laten chippen, mag hem ook op de rollenbank in Goes plaatsen en bij minder dan de beloofde pk's krijg ik mijn centjes terug.
Hij moest lachen toen ik hem vertelde dat ik al herschreven software had en nog harder om die 4 pk meer.
Dit motortje kan je veel meer uithalen en 17 pk moet haalbaar zijn volgens hem.
Ze hebben in Nederland al zo'n 14 Twingo RS'jes behandeld.
De man had nog nooit gehoord van Fastchip.
Ik ga nog even nadenken wat ik nu ga doen, maar ik gok op bluffen van hun kant.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Erg interessant!Arno17 schreef:Heren van ZIP gesproken,
Kan voor gereduceerd tarief de auto laten chippen, mag hem ook op de rollenbank in Goes plaatsen en bij minder dan de beloofde pk's krijg ik mijn centjes terug.
Hij moest lachen toen ik hem vertelde dat ik al herschreven software had en nog harder om die 4 pk meer.
Dit motortje kan je veel meer uithalen en 17 pk moet haalbaar zijn volgens hem.
Ze hebben in Nederland al zo'n 14 Twingo RS'jes behandeld.
De man had nog nooit gehoord van Fastchip.
Ik ga nog even nadenken wat ik nu ga doen, maar ik gok op bluffen van hun kant.
Heb ook wel eens gekeken naar mijn Clio V6.
Gaat van 255pk naar 273pk bij Ziptuning..
Kletskoek?? Ik heb geen idee.....
hebben we al met hand en tand proberen uitleggen maar helaas kunnen wij de mensen niet overtuigen. Zelfs met ervaringen op de testbank zelf. Blijkbaar halen verkoopspraatjes het boven bewezen degelijkheid.jacques schreef:Als je googled op "ziptuning ervaringen" lees je niet zo'n leuke berichten over zip tuning.
Hier draait het gewoon om:
dat zou ook niet de eerste zijn die dat doet.Fastchip schreef: om een kopie van mijn software te maken ?
Laat ze hun eigen afstellingen maar maken, vind je niet ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Zet je stock map maar in die twingo rs (zodat ze hem niet kunnen kopieren) en laat hem maar mappen door hun. Als ze het niet redden in Goes dan betalen zij je geld terug + kosten van de bank huur? 17 PK extra, kom op zeg! (Dat is een belediging voor de renault engineers die zomaar 17 pk laten liggen).